PDA

View Full Version : [כתבה] סיכום חצי שנה עם סקודה פאביה החדשה


stio
02-04-09, 16:35
שלוש שנים ביחד: סקודה פאביה החדשה חוגגת 36 חודשים
על הכביש עם בקשה אחת בלבד: אל תקראו לה מותק

תאריך פרסום: 02/04/2009 עריכה: גיא l כתיבה: גיא


דגם הרכב הנבחן הוא "ספורט". ששם הדגם לא יטעה אתכם: זהו לא רכב ספורטיבי אלא בעל אבזור כזה, למרות שלעיתים חברות הביטוח אוהבות לנצל את שמות הדגמים כדי להעלות את מחירי פוליסות הביטוח. האבזור המתקבל עם הדגם הספורט ספיציפית הוא חישוקי סגסוגת קלה ("מגנזיום") נאים בעלי צמיגים בחתך נמוך במידה 205/45R16, הגה 3 צלעות של אוקטביה vRS (בדגמי 2009 ההגה המותקן הוא של סופרב V6), מושבי ספורט עם תמיכה צידית לגב, מושב נהג המתכוונן גם לגובה ופנסי ערפל קדמיים. חשוב לציין שלדגם זה יש בקרת אקלים מכאנית ולא דיגיטלית כמו בדגם המקביל, ה- "אלגאנס", מטעמי חיסכון בעלויות ע"י היבואן הישראלי.
למעונינים שיחפצו בלוח שעונים "Maxi-Dot" בעל מחשב דרך משופר הכולל מד דלק מכאני (במקום דיגיטלי) וכמו- כן גם מד חום מנוע מכאני, יאלצו לשלשל לקופת הסוכנות עוד 800 ש"ח.
כאלו שיהיו מעונינים להוסיף גם מערכת קול מקורית על כל רמקוליה, ייאלצו להוסיף עוד 2900 ש"ח לקופת הסוכנות, ואם, במקרה, תהיו מעונינים בידית לשליטה מההגה על המערכת המקורית, הסוכנות תשמח לקבל מכם עוד 900 ש"ח (המחירים נכונים לספטמבר 08'). לקינוח תאלצו להמתין לקבלת הרכב 3 חודשים, "במקרה הטוב", לדברי הסוכן. המחיר העדכני והרשמי של הרכב נכון להיום הוא 110,000 ש"ח ללא התוספות המפורטות מעלה (המחיר נכון לנובמבר 09'). שימו לב שיש צורך להוסיף אביזרי מיגון ע"פ דרישות חברות הביטוח, דבר שמייקר בכמה מאות שקלים את העסקה.

יחידת הכוח המותקנת ברכב המבחן היא בנפח 1598 (1600) סמ"ק המספקת 105 כ"ס ב- 5600 סל"ד, עם נתון מומנט מכובד של 15.6 קג"מ המתקבל ב- 3800 סל"ד.
הזינוק המסורתי מ- 0 ל- 100 קמ"ש יתבצע ברכב תוך 11.5 שניות, והנהגים הממהרים יוכלו להגיע עד ל- 185 קמ"ש מכובדים בהחלט.
תיבת ההילוכים היא אוטומטית רגילה, האהובה מאוד על עם ישראל. 6 הילוכים קדמיים יקדמו את פניכם, כולל מצב D-SPORT (מצב נהיגה ספורטיבית) שאמור להעביר את הגיר למצב "משיכת הילוכים" כדי לאפשר ביצועים הרבה יותר טובים מהמצב הרגיל, ה- D. התיבה מצויידת גם באפשרות תפעול "טיפטרוניק", ה- M-Tiptronic (תפעול ידני) באמצעות הסטת ידית ההילוכים לצד ימין. תצוגת לוח השעונים תשתנה ותראה לנהג את כמות ההילוכים הקימיים ועל איזה הילוך בדיוק הוא נמצא.

מעבר לכך, בכל הנוגע לאיבזור הרכב מצוייד בנוסף לאבזור המקובל בדגם ה"ספורט" (ראו פירוט מעלה) גם ב- 4 חלונות חשמל כולל יחידת מרים חלונות בנעילה, 2 מפתחות קפציים עם כפתור לפתיחת דלת תא המטען מרחוק, משענת יד נפתחת לאכסון חפצים, מראות חשמליות עם הפשרת אדים, מושב נהג המתכוונן גם לגובה, הגה המתכוונן לגובה ולעומק, נעילה מרכזית באמצעות המפתח, נעילת דלתות מתוך הרכב בלחיצת כפתור עם אופציה לתכנות לנעילה אוטומטית כשהרכב עובר 5 קמ"ש, מחשב דרך כולל נתוני צריכת דלק ממוצעים וטמפ' חיצונית, תאורה קדמית ומרכזית בתוך הרכב הנדלקת אוטומטית עם פתיחת הרכב ע"י השלט ונכבת עם הכנסת המפתח לסוויץ', תא כפפות מקורר באמצעות יחידת המיזוג של הרכב, תאורה בתא המטען ע"י נורה יחידה בצד שמאל, שקע 12V כולל מצית, מאפרה, התראה לדלתות פתוחות, גלגל חלופי בגודל מלא, וידיות ומראות בצבע הרכב.
בתחום ההתקנות המקומיות הותקנו מס' פריטים ברכב המבחן: רדיו דיסק Kenwood 312 בעל תאורה בצבע ירוק, מרימי חלונות, קודנית כולל עלוקה, 2 רמקולים וטוויטרים אחוריים בדלתות האחוריות (בנוסף לשניים קדמיים שהגיעו מהמפעל), ווילון אחורי עם סיסמת היבואן הישראלי.

בתחום הבטיחות אומנם הרכב זכה לציון של 4 כוכבים בלבד במבחני הריסוק, אך עם זאת הוא מצוייד בכל המערכות הבטיחותיות האלקטרוניות המקובלות כיום ברכבים פרטיים: 6 כריות אוויר עם אפשרות לביטול כרית האוויר של מושב הנוסע הקדמי באמצעות המפתח, מערכת ABS עם בלמים בעלי סיוע כוח Dual-Rate ומערכת MSR לוויסות מומנט המנוע, מערכת בקרת משיכה ASR, מערכת ESP עם כפתור ESP OFF לביטול באופן מוחלט של המערכת, ומערכת TPM לניטור לחץ האוויר הניתנת לתיכנות מחדש ע"י כפתור SET הממוקם ליד בלם- היד.

פנים הרכב ברכב המבחן מעוצב באופן שמרני ורגוע, כמיטב המסורת של VAG. לא תמצאו שום דבר יוצא דופן, ולמעט מסגרת פתחי המיזוג בקונסולה המרכזית ובצדדי הרכב וכמו כן בידיות הרכב - לא תמצאו כלל חלקים כסופים, אך ניתן לקבל את הרכב עם חלקו התחתון של הדשבורד הצבוע בצבע לבן, וכמו כן גם את המושבים והדיפונים לדלתות.
מבחינת עיצוב חוץ, קורות A קיבלו חיפוי פלסטיק שחור המשתלב עם קווי השמשה הקדמית ודלתות הרכב, גימיק עיצובי נחמד מאוד המשותף גם לסוזוקי סוויפט.


> על הכביש: אין חדש תחת השמש

בעת התחלת נסיעה ראשונית לאחר ההתנעה, נשמעת נקישה קלה בודדת כשהרכב מגיע ל- 20 קמ"ש. לא מדובר בתקלה, אלא בדיקה שעושה מערכת ה- ABS לחיישנים, ובפאביה הנקישה נשמעת גם לתוך תא הנוסעים.
האצה ברמזורים בגבולות הטעם הטוב מסתיימת ברוב המקרים בעקיפת כל המכוניות מימין ומשמאל תוך רעשי מנוע חזקים מרוב המתחרות בקטגוריה. מעבר למצב ה- S בגיר יגרום לזירוז ההאצה באופן משמעותי בכך שהגיר ימשוך הילוך עוד ועוד לסל"ד גבוה ולא ימהר להחלפת ההילוך. במצב הרגיל של התיבה, ה- D, כבר ב- 80 קמ"ש ההילוך המשולב הוא דווקא שישי, לעומת מצב ה- S, כשבאותה מהירות משולב ההילוך הרביעי. הזזת מוט ההילוכים לכיוון צד ימין תגרום לכניסה למצב הידני. לחיצה בודדת למעלה תעלה הילוך, בעוד שלחיצה בודדת למטה, ניחשתם נכון - תוריד הילוך. יש לציין שנסיעה בהילוך גבוה ואח"כ עצירה ברמזור ללא הורדת ההילוכים באופן מסודר תגרום להורדה אוטומטית להילוך ראשון ע"י מחשב הרכב.
בשיוט רגיל ונינוח על 90 קמ"ש המנוע ייסתובב על 2100 סל"ד. למרות זאת, רעשי רוח קלים מכיוון קורות A נשמעים ברכב במהירות העולה על 80 קמ"ש ההולכים ומתחזקים עם עליית המהירות ופוגעים במעט בהנאה מהרכב ובשקט המופתי מצד המנוע בנסיעה רגועה.
מבחינת יציבות ואחיזה דגם הספורט דווקא מצטיין, הודות לצמיגים הרחבים: פניות וסיבובים חדים יתבצעו בזריזות מופתית ללא ציוץ, דבר שיקנה לנהג ביטחון גם במגבלות, למרות שההגה לא מספק כ"כ הרבה מידע לנהג. עם צבירת הזמן והקילומטרים סופגת הפאביה הצעירה מהמורות הכביש בצורה הרבה יותר מטובה מנקודת החודשיים ביחד. מילוי אוויר גבוה במידה ניכרת מהוראות היצרן תוביל באופן מיידי ומוחלט לנוקשות יתר ולאי נוחות לכל הנוסעים, מה גם שברכב המבחן מותקנים צמיגים בעלי חתך נמוך, ומלכתחילה הדבר משפיע על הנוחות שלא בדיוק מצויינת ברכב עקב מתלים קשים מעט.
עקיפות נעשות בצורה חדה, זריזה ומושלמת: כל סופר מיני קטנה ומשפחתיות ממוצעות נעקפות בזריזות, גם בעלייה, ללא קושי כלל. לחיצה חזקה על דוושת הגז תגרום להורדת הילוך מיידית ולהאצה טובה הרבה יותר של הרכב. לחיצה חזקה יותר תוביל להורדת 2 הילוכים באופן מיידי ותזרז באופן מורגש אך גם מצד שני קצת רועש, את האצת הרכב.
הגיר האוטומט בעל 6 ההילוכים עושה עבודה מצויינת. התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים בצורה נעימה, רגועה ולא מורגשת כלל, בניגוד מוחלט לתיבות אחרות מקבילות של חלק מהמתחרות בקטגוריה. בעליות הרכב ישמור על יציבות ולא ידרדר אחורנית, אפילו לא בעליות חדות במיוחד.
מבחינת בלמים קיימת הססנות בלתי מוסברת בלחיצה עדינה וחלשה על דוושת הבלמים, אך בלחיצה חזקה קצת יותר ארבעת בלמי הדיסק בולמים טוב מאוד ללא רעשי רקע נלווים.
סה"כ הפאביה הצעירה מתנהגת בצורה טובה, נותנת ביטחון לנוהג בה ולא מאכזבת למרות כמה מינוסים שקיימים בה.


> נתונים נוספים: מי נגד מי?

מידת צמיגים: 205/45R16 (סגסוגת קלה)
מידת צמיג חלופי: 205/45R16 (ברזל)
סוג צמיגים: קונטיננטל ספורט
צריכת דלק (בין עירוני) לאחר תקופת ההרצה: 1:17.2 (בדיקה עצמית)
מרכב: האצבק 5 דלתות
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
קבוצת רישוי: 2
אורך (במ"מ): 3992
רוחב (במ"מ): 1642
גובה (במ"מ): 1498
בסיס גלגלים (במ"מ): 2462
משקל עצמי (בק"ג): 1115
נפח תא מטען (בליטרים): 300
נפח מיכל דלק (בליטרים): 45
תצורת מנוע: רוחבי
הזנת דלק: הזרקה רב נקודתית
שסתומים: 16

מתלים:
קדמיים: מקפרסון, מוט מייצב
אחוריים: רב חיבורי

מערכת בלמים:
קדמיים: דיסק מאוורר
אחוריים: דיסק

> משפט אחד ודי...
בעד: איבזור בטיחות מלא, אחיזה, אמינות l נגד: חוסר בשעון חום מנוע, נוחות בתוך העיר, רעש מנוע l סיכום: תמורה טובה לכסף

matanmelman
02-04-09, 19:11
כל הכבוד על הסיקור.
אתה בטוח שנסעת רק 1350 ק"מ? זה נראה הזוי.
אם כן האוטו יהיה מציאה מתי שתחליט למכור.

shachar
02-04-09, 21:09
1350 אני עושה בחודש..

stio
03-04-09, 00:20
כן, זו לא טעות, גם האונו וה- 127 נסעו ככה פחות או יותר. אבל יש עדכון: מאז הצהריים הרכב נסע עוד וכעת יש בדיוק 1400 ק"מ. יפה שזה התייצב על מס' עגול...

yair068
03-04-09, 00:21
ברכבים היותר חדישים כמו האיביזה ישנו גיר DSG מה ההבדל ביניהם מבחינת תקלות .
האם ידוע לך על תקלות בגיר הטיפטרוניק לעומת DSG ששם יש בעיות בסביבות ה-50000 ק"מ
ל-DSG ישנה בעיה בגלגל התנופה וגם נשמעים קפיצות ודפיקות בהחלפות.
כפי שאמרתי לך בעבר יכול להיות שפיספסתי את ההחלפה קיוותי שאוליי קצת ירדו המחירים או שאוכל למכור את הפונטו לא זה ולא זה.
מה שכן לדגם ה-1400 העלו את המחיר ב-5000 ש"ח מ85000 ל-90000 .
ה-1600 נשאר באותו מחיר + משכנתא ל-60000 ללא ריבית
מחכה אוליי לדיל עם חבר יוצאי קבע או לסוף שנה .
כרגע מתקן ומתקן ומתקן את הפונטו ואין לזה סוף שהרי כל השקעה יורדת לטמיון מה שמנחם שאין לי ירידת ערך ומתקן באמצעות הפורום מה שאפשר.
ממליץ לך מוסך במרכז סבנה לדוד חן שמזכיר את חיים ממוסך שמשון לפי התיאורים בפורום אני לא הייתי אצלהם ביהוד .
נ.ב הערבושים אוהבים את הסקודות ולי ניסו לגנוב את הסקודה ע"י גניבת המפתח מהבית בלילה כך שמומלץ לשמור את המפתח הקודן הציל אותי אבל בכל זאת גנבו את המפתח .
שיהיה לך בהצלחה.

stio
03-04-09, 00:33
ברכב שלי אין DSG, אצלי זאת תיבה אוט' טיפוסית לעומת גיר רובוטי כפול מצמדים באיביזה החדשה, ואני מוצא את זה כייתרון לטווח הארוך בדיוק מהבחינה הזו. זה ברור שה- DSG תסבול מתקלות משמעותיות יותר עם הזמן, אבל קח בחשבון ששם יש 7 הילוכים.

סקודה קמצנים, בקושי הצלחתי להוציא 1000 ש"ח הנחה אחרי שאיימתי לרכוש פונטו וממש קמתי (תרגיל מבריק, הוא זינק עליי עם שכנועים). המחיר לא יירד, רק אם יקרה נס.
מחר יש יום מכירות מיוחד בסוכנות שממנה רכשתי את הרכב (בצפון), הם שלחו לי הזמנה בדואר. הם מבטיחים מימון, הנחות, מתנות... אולי שווה לבדוק.

לגבי התיקונים בפונטו זה היה אותו דבר גם עם האונו, החלפתי כמעט את כל החלקים חוץ מכמה חלקים בודדים (אך המשמעותיים ביותר). למרות שבתקופה האחרונה האונו לא אכזבה אותי, אבל ברגע שהכי הייתי צריך אותה (במלחמת לבנון 2) הרכב התעקש להישאר בחניה וזה היה ממש מעצבן כל פעם מחדש. בסוף מכרתי את הרכב אחרי השקעה של עשרות אלפים כולל קבלות...

בנוגע לגניבות אני ישן עם המפתח יחד במיטה, אני מכיר את השיטות, אבל תודה :-)

eliko1976
03-04-09, 08:58
[B][I][SIZE=4] התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים בצורה נעימה, רגועה ולא מורגשת כלל, בניגוד מוחלט לתיבות אחרות מקבילות של חלק מהמתחרות בקטגוריה.

אל אלו תיבות מדובר , ועל סמך מה הביקורת , אם אפשר לשאול ?
נ.ב כתבה יפה ! קבל ח"ח

stio
03-04-09, 09:52
מדובר על התיבות האוט' רובוטיות של הפיאט גרנדה פונטו והטויוטה יאריס. בנוסף גם התיבות האוטומטיות של פיג'ו, רנו וסיטרואן מתנהגות ממש מוזר ולא נעים (לי בכל אופן) לנהוג על רכב בעל גיר AL4.

את הבעיות של הגירים הרובוטים אנחנו כבר מכירים, אבל בגיר של רנו/ פיג'ו/ סיטרואן יש תופעות ממש מוזרות שלא נתקלתי בהם בחיים שלי.
נתחיל שהגיר הזה הוא בעל 4 הילוכים בלבד, אבל הבעיה המרכזית שהוא מסרב להוריד הילוכים בכל תוקף למשל לקראת זינוק כדי לצאת לעקיפה, ולא פעם אחת מצאתי את עצמי חוזר לימני בבושת פנים כי הגיר נשאר על הילוך רביעי (100 קמ"ש) ומסרב להוריד לשלישי כדי לתת קיק- דאון, ואז הרכב לא רוצה להאיץ. אני רואה תלונות על כך בכל הפורמים, ובמוסך מאשרים שככה זה כי זה גיר "לומד". לי נראה בכל אופן שהנהג לומד את הגיר במקום שהגיר ילמד את הרגלי הנסיעה של הנהג.

Caveman
03-04-09, 10:25
ברכבים היותר חדישים כמו האיביזה ישנו גיר DSG מה ההבדל ביניהם מבחינת תקלות .
האם ידוע לך על תקלות בגיר הטיפטרוניק לעומת DSG ששם יש בעיות בסביבות ה-50000 ק"מ
ל-DSG ישנה בעיה בגלגל התנופה וגם נשמעים קפיצות ודפיקות בהחלפות.

בפאביה יש גיר אוטומטי, נקודה. טיפטרוניק זה מצב הפעלה (ולא הסוג של הגיר) וקיים היום בכל סוגי הגירים, רובוטיים, רציפים או אוטומטיים.

גיר כפול המצמדים של VAG הוא אחד הגירים הטובים ביותר שיוצרו איי פעם. מצליח טוב מאוד כבר מספר לא מבוטל של שנים ללא תקלות אופייניות.
הרבה חברות, בינהן חברות המייצרות רכבי על, משתמשות ברעיון הנפלא הזה.
מקבלים ביצועים מעולים (החלפות הילוכים מהירות מאוד), ותצרוכת דלק נמוכה יותר, שכן זהו גיר ידני-רובוטי.

stio
03-04-09, 11:43
גדעון, אצלך ברומסטר זה אותו לוח שעונים כמו אצלי נכון?

במחשב דרך באחד מהאופציות רשום למעלה: km 1 ואז למטה היה רשום: 17. מה זה אומר, שהרכב עושה 1:17? בדקתי שהרכב היה על 100 קמ"ש בהילוך 6/ 2200 סל"ד בלי מטען או נוסעים ברכב.

ואם אני מדפדף עוד אז רשום הפעם: km 100 ואז רשום 6 נקודה משהו וכשהגעתי לעליות של הכרמל זה דווקא עלה ל- 7! זה נתון צריכת דלק ל- 100 ק"מ או ממוצע? מה הולך פה? זה לא הגיוני שהרכב עושה 17 ק"מ לליטר, זה הרי גיר אוטומט ומנוע 1.6.
לפני הנסיעה הזו אני איפסתי את המחשב דרך (יש כפתור מתחת לידית של המגבים).

בנושא תיבת ההילוכים של קונצרן VAG, ה- DSG הייתי מציע להיזהר עם קביעת מוניטין האמינות, משום שזו טכנולוגיה חדשה ואין לדעת מה יהיה עוד כמה שנים.

Caveman
03-04-09, 11:56
חדשה היא ממש לא, קיימת משנת 2002, זה 7 שנים בחישוב פשוט.

הKM1 שראית זו אחת משתי האופציות למדידת מרחק. יש לך שניים כאלו. כאמור כל מה שהוא עושה זה למדוד מרחק. אפשר להתייחס לזה כשני תאי זיכרון לשמירת מידע.
השני, זו צריכת דלק רגעית בפורמט של X ליטרים פר 100 ק"מ. שים לב שאם הרכב יהיה בעמידה מוחלטת, הנתון ישתה לפורמט של X ליטרים פר שעה.

shachar
03-04-09, 12:13
מה גם שהמדידה הזו ממש ממש לא מדויקת, בטח שלא מדידה ריגעית
ובטח אם איפסת רגע לפני הנסיעה את השעון, לוקח לו זמן עד שהוא נותן נתונים כמעט מדויקים

אצלי בספייס נניח יש סטייה של 1.5 ק"מ לליטר שזה סטייה לא קטנה בכל
בחישוב פשוט זה 70 ק"מ נסיעה פחות לכל מיכל (3 נסיעות לטכניון בכיוון אחד ,בשבילך :) )

Caveman
03-04-09, 13:21
דווקא הצריכה הרגעית דיי מדוייקת.

shachar
03-04-09, 13:23
וזה אתה אומר על סמך מה ?

vRS
03-04-09, 14:33
התיבה של הפביה (שמצויה בדגמים נוספים של הקונצרן) היא אחת מהתיבות האוט' הטובות ביותר - אם לא הטובה ביותר.

במצב הרגיל (D) העברות ההילוכים מתבצעות בצורה נעימה מאוד, בלי שום חבטות.
חבל שהיא ממהרת לרוץ בין ההילוכים (בשביל צריכת הדלק משופרת) וזה מעט משגע לפעמים :)

במצב הספורט (D-SPORT) העברות ההילוכים מתבצעות בצורה אגרסיבית ומורגשת יותר (קלות),
שומרת את המנוע בסל"ד גבוה (בתוך רצועת הכוח) והביצועים מעט טובים יותר.

במצב ידני (M-Tiptronic) העברות ההילוכים מתבצעות בצורה נעימה גם כן, בלי חבטות ודרמות.
בניגוד לתיבות של יצרניות אחרות (סוזוקי והצרפתיות, לדוג') - התיבה אינה מתערבת ומעבירה הילוך ברגע שמתקרבים למנתק.


ה-DSG היא התיבה הרובוטית הטובה ביותר שיש.
השילוב שלה עם מנועי הטורבו (TSI) ומנועי הטורבודיזל (TDI) הוא לא פחות ממושלם ובהחלט גורם לחשוב פעמיים לפני שרצים לרכוש את המנועים הנ"ל בשידוך לתיבה ידנית מסורתית.

לצערנו, ה-DSG אינה חפה מתקלות (פחות מוכר בפורומים מקומיים ומאוד מוכר בפורומים מאירופה) והיא די עדינה (מסוגלת לעמוד אך ורק עד 35 קג"מ מומנט - מעל זה היא פשוט לא תעמוד בעומס) ויקרה ומסובכת (יחסית) לתיקון במידת הצורך (סתם לדוג' - מחשב ניהול DSG עולה כ-13K [בשקודה TDI]).

מקווה מאוד שה-DSG7 החדשה (שהושקה לא מזמן) שודרגה מבחינת האמינות - כמו שהיא שודרגה מבחינת העמידה בעומסים גבוהים יותר.

צביקוש23
03-04-09, 15:42
גיא..

קבל ח"ח על הסיקור! את האמת אהבתי!
לדעתי סיקור מקצועי, אמיתי ומפורט

אני ממליץ לך ברצינות רבה לשלוח עותק של הסיקור אל עיתונאי הרכב "אדוארד אטלר" בכתובת המייל: e.teksty@gmail.com

לדעתי הוא יאהב מאד את הסיקור המורחב .
בהצלחה:)

מבחן מתמשך- חצי שנה ביחד: סקודה פאביה החדשה חוגגת
6 חודשים על הכביש עם בקשה אחת בלבד: אל תקראו לה מותק

http://img24.imageshack.us/img24/1774/32601896.jpg (http://img24.imageshack.us/my.php?image=32601896.jpg)
__________________________________________________ _____________

02/04/2009 l כתיבה: גיא l צילום: גיא l יצרן: סקודה l דגם: פאביה l דגם משנה: ספורט
__________________________________________________ _____________

6 חודשים חלפו מאז שהפאביה הצעירה עלתה על כבישי ארצנו המשובשים, וכעת הגיע הזמן לסכם את התקופה.
בנקודה הראשונית של קבלת הרכב הרכב הספיק לגמוע 14 ק"מ, בנקודת החודשיים ביחד גמע הרכב 636 ק"מ, וכעת- בנקודת החצי שנה ביחד הספיק הרכב לגמוע 1350 ק"מ.

דגם הרכב הנבחן הוא "ספורט". ששם הדגם לא יטעה אתכם: זהו לא רכב ספורטיבי אלא בעל אבזור כזה, למרות שלעיתים חברות הביטוח אוהבות לנצל את שמות הדגמים כדי להעלות את מחירי פוליסות הביטוח. האבזור המתקבל עם הדגם הספורט ספיציפית הוא חישוקי סגסוגת קלה ("מגנזיום") נאים בעלי צמיגים בחתך נמוך במידה 205/45R16, הגה 3 צלעות של אוקטביה vRS, מושבי ספורט עם תמיכה צידית לגב בין היתר, מושב נהג המתכוונן גם לגובה ופנסי ערפל קדמיים. חשוב לציין שלדגם זה יש בקרת אקלים מכאנית ולא דיגיטלית כמו בדגם המקביל, ה- "אלגאנס".
למעונינים שיחפצו בלוח שעונים "מקסי- דוט" בעל מחשב דרך משופר הכולל מד דלק מכאני (במקום דיגיטלי) וכמו- כן גם מד חום מנוע מכאני, יאלצו לשלשל לקופת הסוכנות עוד 800 ש"ח.
כאלו שיהיו מעונינים להוסיף גם מערכת קול מקורית על כל רמקוליה, ייאלצו להוסיף עוד 2900 ש"ח לקופת הסוכנות, ואם, במקרה, תהיו מעונינים בידית לשליטה מההגה על המערכת המקורית, הסוכנות תשמח לקבל מכם עוד 900 ש"ח (המחירים נכונים לספטמבר 08'). לקינוח תאלצו להמתין לקבלת הרכב 3 חודשים, "במקרה הטוב", לדברי הסוכן. המחיר העדכני והרשמי של הרכב נכון להיום הוא 105,900 ש"ח ללא התוספות המפורטות מעלה. שימו לב שיש צורך להוסיף אביזרי מיגון ע"פ דרישות חברות הביטוח, דבר שמייקר בכמה מאות שקלים את העסקה.

יחידת הכוח המותקנת ברכב המבחן היא בנפח 1598 (1600) סמ"ק המספקת 105 כ"ס ב- 5600 סל"ד, עם נתון מומנט מכובד של 15.6 קג"מ המתקבל ב- 3800 סל"ד.
הזינוק המסורתי מ- 0 ל- 100 קמ"ש יתבצע ברכב תוך 11.5 שניות, והנהגים הממהרים יוכלו להגיע עד ל- 185 קמ"ש מכובדים בהחלט.
תיבת ההילוכים היא אוטומטית רגילה, האהובה מאוד על עם ישראל. 6 הילוכים קדמיים יקדמו את פניכם, כולל מצב S (ספורט) שאמור להעביר את הגיר למצב "משיכת הילוכים" כדי לאפשר ביצועים הרבה יותר טובים מהמצב הרגיל של הגיר. התיבה מצויידת גם באפשרות תפעול "טיפטרוניק" (תפעול ידני) באמצעות הסטת ידית ההילוכים לצד ימין במצב D בלבד. תצוגת לוח השעונים תשתנה ותראה לנהג את כמות ההילוכים הקימיים ועל איזה הילוך בדיוק הוא נמצא.

בתחום הבטיחות אומנם הרכב זכה לציון של 4 כוכבים בלבד במבחני הריסוק, אך הוא מצוייד בכל המערכות הבטיחותיות האלקטרוניות המקובלות כיום ברכבים פרטיים: 6 כריות אוויר עם אפשרות לביטול כרית האוויר של מושב הנוסע הקדמי באמצעות המפתח, מערכת ABS עם בלמים בעלי סיוע כוח Dual-Rate ומערכת MSR לוויסות מומנט המנוע, מערכת בקרת משיכה ASR, מערכת ESP עם כפתור ESP OFF לביטול באופן מוחלט של המערכת, ומערכת TPM לניטור לחץ האוויר, המגובה ע"י כפתור SET הממוקם ליד בלם- היד.

בתחום האבזור הרכב מצוייד בנוסף לאבזור המקובל בדגם ה"ספורט" (ראו פירוט מעלה) גם ב- 4 חלונות חשמל כולל יחידת מרים חלונות בנעילה, 2 מפתחות קפציים עם כפתור לפתיחת דלת תא המטען מרחוק, משענת יד נפתחת לאכסון חפצים, מראות חשמליות עם הפשרת אדים, מושב נהג המתכוונן גם לגובה, הגה המתכוונן לגובה ולעומק, נעילה מרכזית באמצעות המפתח, נעילת דלתות מתוך הרכב בלחיצת כפתור עם אופצייה לתכנות לנעילה אוטומטית כשהרכב עובר 5 קמ"ש, מחשב דרך כולל נתוני צריכת דלק ממוצעים וטמפ' חיצונית, תאורה קדמית ומרכזית בתוך הרכב הנדלקת אוטומטית עם פתיחת הרכב ע"י השלט ונכבת עם הכנסת המפתח לסוויץ', תא כפפות מקורר באמצעות יחידת המיזוג של הרכב, תאורה בתא המטען ע"י נורה יחידה בצד שמאל, שקע 12V כולל מצית, מאפרה, התראה לדלתות פתוחות, גלגל חלופי בגודל מלא, וידיות ומראות בצבע הרכב.
בתחום ההתקנות המקומיות הותקנו מס' פריטים ברכב המבחן: רדיו דיסק של חברת "קנווד" דגם 312 בעל תאורה בצבע ירוק, מרימי חלונות, קודנית כולל עלוקה, 2 רמקולים וטוויטרים אחוריים (בדלתות האחוריות) בנוסף לשניים קדמיים שהגיעו מהמפעל, ווילון אחורי עם סיסמת היבואן הישראלי.

http://img80.imageshack.us/img80/9648/18854330.jpg (http://img80.imageshack.us/my.php?image=18854330.jpg)

פנים הרכב ברכב המבחן מעוצב באופן שמרני ורגוע, כמיטב המסורת של VAG. לא תמצאו שום דבר יוצא דופן, ולמעט מסגרת פתחי המיזוג בקונסולה המרכזית ובצדדי הרכב, וכמו כן בידיות הרכב- לא תמצאו כלל חלקים כסופים, הכל שחור. למרות זאת ניתן לקבל את הרכב עם חלקו התחתון של הדשבורד הצבוע בצבע לבן, וכמו כן גם את המושבים והדיפונים לדלתות.
מבחינת עיצוב חוץ, קורות A קיבלו חיפוי פלסטיק שחור המשתלב עם קווי השמשה הקדמית ודלתות הרכב, גימיק עיצובי נחמד מאוד המשותף גם לסוזוקי סוויפט.

http://img80.imageshack.us/img80/1333/014m.jpg (http://img80.imageshack.us/my.php?image=014m.jpg)

גלגלים על הכביש:

בעת התחלת נסיעה ראשונית לאחר ההתנעה, נשמעת נקישה קלה בודדת כשהרכב מגיע ל- 20 קמ"ש. לא מדובר בתקלה, אלא בדיקה שעושה מערכת ה- ABS לחיישנים, ובפאביה הנקישה נשמעת גם לתוך תא הנוסעים.
האצה ברמזורים בגבולות הטעם הטוב מסתיימת ברוב המקרים בעקיפת כל המכוניות מימין ומשמאל תוך רעשי מנוע חזקים במעט מרוב המתחרות בקטגוריה. מעבר למצב ה- S בגיר יגרום לזירוז ההאצה באופן משמעותי בכך שהגיר ימשוך הילוך עוד ועוד לסל"ד גבוה ולא ימהר להחלפת ההילוך. במצב הרגיל של התיבה, ה- D, כבר ב- 80 קמ"ש ההילוך המשולב הוא דווקא שישי, לעומת מצב ה- S, כשבאותה מהירות משולב ההילוך הרביעי. הזזת מוט ההילוכים לכיוון צד ימין תגרום לכניסה למצב הידני. לחיצה בודדת למעלה תעלה הילוך, בעוד שלחיצה בודדת למטה, ניחשתם נכון- תוריד הילוך. יש לציין שנסיעה בהילוך גבוה ואח"כ עצירה ברמזור ללא הורדת ההילוכים באופן מסודר תגרום להורדה אוטומטית להילוך ראשון ע"י מחשב הרכב.
בשיוט רגיל ונינוח על 100 קמ"ש המנוע ייסתובב על 2200 סל"ד, אך הנתון יכול להתשנות מעט במידה ומדחס המזגן בפעולה. למרות זאת, רעשי רוח קלים מכיוון קורות A נשמעים ברכב במהירות העולה על 80 קמ"ש ההולכים ומתחזקים עם עליית המהירות ופוגעים במעט בהנאה מהרכב ובשקט המופתי מצד המנוע בנסיעה רגועה.
מבחינת יציבות ואחיזה דגם הספורט דווקא מצטיין, הודות לצמיגים הרחבים: פניות וסיבובים חדים יתבצעו בזריזות מופתית ללא ציוץ, דבר שיקנה לנהג ביטחון למרות שמין הסתם שההגה לא מספק כ"כ הרבה תחושה לגבי מה עובר על הסרן הקדמי ולכן צריך להיזהר מעט מעודף ביטחון עצמי, במיוחד בתקופה הראשונית ו/או במידה ולא מכירים את הרכב.
עם צבירת הזמן והקילומטרים סופגת הפאביה הצעירה מהמורות הכביש בצורה הרבה יותר מטובה מנקודת החודשיים ביחד. מילוי אוויר גבוה במידה ניכרת מהוראות היצרן תוביל באופן מיידי ומוחלט לנוקשות יתר ולאי נוחות לכל הנוסעים, מה גם שברכב המבחן מותקנים צמיגים בעלי חתך נמוך, ומלכתחילה הדבר משפיע על הנוחות שלא בדיוק מצויינת ברכב עקב מתלים קשים מעט.
עקיפות נעשות בצורה חדה, זריזה ומושלמת: כל רכב נעקף בזריזות, גם בעלייה, ללא קושי כלל. לחיצה חזקה על דוושת הגז תגרום להורדת הילוך מיידית ולהאצה טובה הרבה יותר של הרכב. לחיצה חזקה יותר תוביל להורדת 2 הילוכים באופן מיידי ותזרז באופן מורגש אך גם מצד שני קצת רועש, את האצת הרכב.
הגיר האוטומט בעל 6 ההילוכים עושה עבודה מצויינת. התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים בצורה נעימה, רגועה ולא מורגשת כלל, בניגוד מוחלט לתיבות אחרות מקבילות של חלק מהמתחרות בקטגוריה. בעליות הרכב ישמור על יציבות ולא ידרדר אחורנית, אפילו לא בעליות חדות במיוחד.
מבחינת בלמים קיימת הססנות בלתי מוסברת בלחיצה עדינה וחלשה על דוושת הבלמים, אך בלחיצה חזקה קצת יותר ארבעת בלמי הדיסק בולמים טוב מאוד ללא רעשי רקע נלווים.
סה"כ הפאביה הצעירה מתנהגת בצורה טובה, נותנת ביטחון לנוהג בה ולא מאכזבת למרות כמה מינוסים שקיימים בה.

http://img14.imageshack.us/img14/2381/27053319.jpg (http://img14.imageshack.us/my.php?image=27053319.jpg)

תקלות ובעיות שונות 10/2008-04-2009:
בינתיים לא התגלו בעיות ו/או תקלות שונות כלל.

לסיכום:
הפאביה החדשה היא אחת הקניות המשתלמות והמהנות ביותר בקטגוריית הסופר- מיני.

__________________________________________________ ____________________
* כתבה זו לא באה בנוסף לכתבה הקודמת בסדרה, אלא במטרה להחליף אותה. בכתבה זו שופרו/ דוייקו דברים מסויימים, תוקנו טעויות שונות והוחלפו תמונות לכאלה עדכניות. אשמח להערות שונות מצדכם.
בנוסף, ראיתי את הכותרת. זה פורום של פיאט, אבל בכותרת המשנה רשום "פורום רכב כללי", אז מכיוון שהיתה לי פעם פיאט (בעצם שתיים), אז קבלו העתק מפורום המועדון באוטו ספורט... :)

Caveman
03-04-09, 17:53
וזה אתה אומר על סמך מה ?

על סמך זה שאימי עוקבת בדקדקנות אחרי הנתונים, ואכן הם מאוד קרובים לחישוב היבש.

stio
04-04-09, 12:00
גדעון- תודה על המידע בנוגע לאפשרויות המחשב, לא היה לי מושג שזה מודד מרחק! אז לפי המחשב הצריכת דלק בבין עירוני שלי היא 1:16 ועוד הייתי על למעלה מ- 100 קמ"ש ואמורים למדוד ב- 90 קמ"ש. צריכה יפה לרכב כזה...

בנוגע למחשב דרך בסקודה מול פיאט, אם גדעון טוען שהנתונים מדוייקים בסקודה ושחר טוען שבפיאט יש סטייה משמעותית יחסית, פשוט יכול להיות שהמחשב בסקודה מדוייק יותר.

צביקה- תודה רבה :)
אבל חבל להטריד אותו בדברים האלה, אני משער שהוא כותב כתבות כאלו מתוך שינה...

Caveman
04-04-09, 13:17
תבינו, בפונטו המחשב מודד צריכת דלק ממוצעת על פני כל המיכל. ברומסטר למשל, הוא מודד רגעית. זה שונה מאוד.

shachar
04-04-09, 14:58
יש גם בדיקה ריגעית בפונטו , פשוט אני עדיין לא מבין איך אפשר לבדוק את אמינותה.
מורידים את הרגל מהגז הצריכה יורדת , לוחצים את הדוושה הצריכה עולה
מעבר לזה אני לא רואה דרך לראות איך המספרים המוצגים נותנים תוצאה מדויקת או לא

Caveman
05-04-09, 00:39
בהנחה שאתה קבוע בצורת נהיגתך, אפשר לאמוד את המספרים.

idango
05-04-09, 01:48
מממ... 1400 ק"מ ב 6 חודשים, יוצא 2800 ק"מ בשנה, 5600 ק"מ בשנתיים - ירידת ערך לאחר חישוב של תוספת למחירון על הקילמטרז הנמוך כ 20,000 במקרה הטוב ... חבוב תפעיל את הראש לא משתלם לך כלכלית ! אתה מפסיד המון כסף! תחזור לאונו...

stio
05-04-09, 11:01
תודה על העצה, אך אני לא עושה חשבונות על כסף ולא רכשתי את הרכב כדי לשמור על ערכו.
אני לא מוכר את הרכב בעתיד הקרוב בכלל ועיניין הק"מ לא מעניין אותי, פשוט הייתי חייב לציין קריאה מדוייקת לכתבה, אחרת כל הכתבה הזאת לא היתה שווה כלום.

אם כבר העלת אפשרות של "בזבוז המון כסף", אז תהיה בטוח שעם האונו הפסדתי לא פחות, לא כולל עצבים והפסד ימי עבודה וכ' כל פעם שהרכב היה נזקק לתיקון כלשהו.

VivaItalia
06-04-09, 13:29
אה, אתה גם עובד ?! בטח ברשות העתיקות ... :D :D :D

ארילו
06-04-09, 16:39
גיא, קילומטראז' כזה אני עושה בשבועיים בממוצע :)

vRS
06-04-09, 18:58
בשבועיים?

האמת שאני עושה סביבות 600-500 ק"מ בסופ"ש עם טיולים - וזה לא כולל את הנסיעות לבסיס (בימים שצריך את האוטו צמוד) ולחברים.

stio
06-04-09, 18:58
לא, דווקא עכשיו לא עובד, פשוט סיימתי את המועדפת... אבל אם כבר, רשות העתיקות עבדה איתנו :)
פשוט בתקופה עם האונו עבדתי. לך תסביר לבוס שלך (שמצוייד ברכב ליסינג חדש) שאיחרת לעבודה 4 שעות כי התרמוסטט נתפס והמנוע התחמם...

בנוגע לק"מ אתם כנראה סתם נוסעים בשביל הכיף... לא חבל על הדלק?

Caveman
06-04-09, 20:38
ממש לא.
בשביל מה קנית את הרכב? שישב בחניה?
רכבים היום גם מספקים לא מעט הנאה, מעבר לפונקציונאליות.

stio
06-04-09, 22:33
הנאה אי אפשר לקבל מרכב עם גיר אוטומט, זה פשוט לא זה. לצאת עם רכב אוטומט לנהיגות ספורט והנאה זה פשוט בזבוז דלק, שום הנאה לא תצא מזה- אני לא יוצא לנהיגות "כיף" עם הרכב כלל, אלא רק לנסיעות הרגילות שאני צריך וזהו. בסופ"ש הרכב עומד.

במידה והייתי מצליח למצוא את מה שחיפשתי בהתחלה (HGT) ולאמי הייתי קונה איזו יונדאי גטס אוטומטית- אז היה מדובר על ק"מ אחר לגמרי ברכב שלי, אבל אין לי כוח ואין לי סבלנות לחפש רכב במשך שנה ולא למצוא (מההתחלה הסיכוי שלי למצוא היה אפסי ביותר, מכיוון שהתמקדתי על דגם ה- "אבארט" עם ק"מ נמוך וכ'), אז במקום לקנות שני רכבים משומשים רכשתי אחד חדש, אך נאצלתי להתפשר על הגיר על חשבון הנאה מנהיגה לטובת הצרכים של אמי.

לא נורא, לפחות יש לי שקט ממוסכים, כבר חצי שנה לא הייתי במוסך. שהרכב יעמוד בחניה. לא מפריע לי בכלל, העיקר הוא משרת אותי וכל פעם שאני נכנס אליו הוא מניע. למרות הכל- אינני מתחרט על הרכישה ואחזיק ברכב שנים ארוכות (מאוד).

עם האונו בשנה האחרונה עשיתי מעל 7000 ק"מ, ואילו כאן אני חושש שלא אגיע בשנה ל- 3000 ק"מ. אני מודה שלא ציפיתי שייצא הק"מ הנמוך הזה, זה יצא ממש במקרה.

vRS
06-04-09, 22:38
גיא, זה לא נכון - אפשרי להנות מרכב, בלי קשר לתיבת ההילוכים שלו.

stio
06-04-09, 23:08
אולי בסיבובים בלבד (אחיזה מצויינת), אבל בנסיעה ממושכת בכבישים שיש לי פה ליד הבית אי אפשר. יש לי גז, יש ברקס ואין קלאץ' וזה משגע אותי לפעמים...

Caveman
06-04-09, 23:17
גיא, זה לא נכון - אפשרי להנות מרכב, בלי קשר לתיבת ההילוכים שלו.

אמת ויציב.

גיא, אולי לא תוכל לתקוף את מסלול הרינג בגרמניה, אבל יש לרכב שלך אחלה של התנהגות כביש, ולא חייבים לדחוק בו עד קצה יכולתו כדי להנות מהנהיגה.
אני למשל, נהנה גם מנסיעה ממושכת מנהלתית עם מוסיקה טובה ברקע. הנהיגה עצמה היא הנאה בשבילי.

shachar
06-04-09, 23:20
אני לא יוצא לנהיגות "כיף" עם הרכב כלל, אלא רק לנסיעות הרגילות שאני צריך וזהו. בסופ"ש הרכב עומד.

בסופ"ש אפשר סתם לצאת לבלות עם חברים וכך הרכב לא יעמוד.. אלא אם כן שומרים שבת

במידה והייתי מצליח למצוא את מה שחיפשתי בהתחלה (HGT) ולאמי הייתי קונה איזו יונדאי גטס אוטומטית

למה אתה חייל משוחרר צריך לקנות רכב לאמא שלך ? על הפאביה אתה שילמת יותר מ100 אלף ש"ח ?

לא נורא, לפחות יש לי שקט ממוסכים, כבר חצי שנה לא הייתי במוסך.

יש לך רכב חדש מהחברה,אין סיבה שתהיה במוסך ב 4 שנים הקרובות חוץ מטיפולים שגרתיים
.


2 תוים

stio
06-04-09, 23:52
לפעמים בסופ"ש אני יוצא, אבל עדיין, הנסיעה הכי רחוקה היא 40 ק"מ (לקולנוע בלב המפרץ למשל. אני רוצה לנסוע עם חברים לראות מהיר ועצבני 4)...

התכנון היה שכל אחד קונה רכב משלו ואת האונו מוכרים, אבל לא מצאתי וזה נגרר ונגרר ונגרר... עד שנמאס לי לחכות ולשפוך כסף על תיקונים, אז לקחתי את אמי לסוכנות של פיאט ולסוכנות של סקודה, ובסוף בחרנו בפאביה. את הפאביה קנינו ביחד.

באונו היינו צריכים להמשיך ולהשקיע, למשל הצבע בגג התחיל להינזק מהשמש והיה צריך לצבוע, וגם הצמיגים מאחור היו גמורים, אז העדפתי למכור את הרכב. לקונה אמרתי שהצמיגים יבשים והם מ- 2004 (הוא גם שאל וגם ראה קבלות) וגם ציינתי שיש נזקי שמש קלים בגג- אם הוא רוצה שיחליף/ יתקן. מעבר לזה לא היה ידוע לי על בעיות ברכב, אבל ברכב בן 15 שנה לכו תדעו מה עוד יתקלקל. (משאבת מים, סטארטר, מדחס מזגן, אלטרנטור, מנוע, ראש מנוע וכ' היו המקוריים ולא הוחלפו, למרות שהם היו תקינים לחלוטין בעת המכירה הם יכולים להתקלקל אחרי כמה חודשים).

לי אישית אין בעיה לנהוג על רכב עם גיר אוטומט (רק לא הזוועה שנקראת גיר רובוטי), אבל רק לנסיעות רגילות. מעבר לזה זה מיותר, הכי מה החוכמה ללחוץ על הגז ולהחזיק בהגה סתם? מילא היה גיר רגיל, זה עולם אחרי לגמרי.

fpclub
07-04-09, 02:01
גיא, פה אני דווקא לא מסכים איתך. אתה מכיר את הרכב שלי (דייהטסו סיריון 2004 אוטומטית) ואני מאוד מאוד נהנה לנהוג עליו סתם בשביל הכיף. אז מה אם יש גז וברקס ורק צריך להחזיק את ההגה עדיין אתה יכול להנות מאוד מהנהיגה. כל רגע שהאוטו יושב בחנייה אני מתפחלץ ורק מחכה להזדמנות לנהוג עליו וכשזה יוצא אני מאריך בעוד קצת את הדרך רק כדי להרגע עוד טיפה ולהנות עוד יותר. לאוטו שלי אין בכלל אחיזה וההתנהגות כביש שלו פשוט זוועתית ואוי ואבוי הוא אפילו אוטומטי אבל בכל זאת כל שניה שאני נוהג על הרכב רגוע ועם מוזיקה שאני אוהב באוזניים אני ממש מאושר.

matanmelman
07-04-09, 02:46
צודקים בהחלט.
האמת שיש לאבא שלי מאזדה 3 אוטומטית, ופשוט תענוג לנהוג עליה מבחינת אחיזה והתקשורת של ההגה למרות תיבת ההילוכים האוטומטית.
הפונטו שלי ידנית וחלשה ולא מהנה כמו הרכב של אבי,אבל אני עדיין נהנה מהרכב ואני רק מחכה לצאת מהשיגרה ונסוע לטייל.
כמו שאבא שלי אומר:למה שהאוטו יעמוד בחנייה,שזה שיקנה ממני יתלהב מהק"מ הנמוך?!סע ותהנה.
בקיצור רכב לא צריך רק בשביל לנסוע קניות, אלא גם להנות ממנו גם מעבר ליום יום.

stio
02-10-09, 00:43
> מסכמים שנה: אז מה היה לנו?
פאביה אחת, שני נהגים, שנה ביחד: סיכום אחזקה שנתית לשנת 2008-2009

התחלת המעקב: 10/2008
סיום המעקב וסיכום: 10/2009
______________________

סוג הרכב: סקודה פאביה
דגם משנה: SPORT 16V
מד ק"מ לפני שנה: 0
מד ק"מ היום: 6510
_____________________

השנה סוכמה ללא תקלות, פגיעת "פגע וברח" אחת וטיפול תקופתי.
פירוט העלויות:

23/04/2009: הרכב נפגע בחניה, הפוגע נמלט ללא השארת פרטים: שפשוף קל בפינת צד שמאל בפגוש אחורי: צביעה נקודתית לפינה שמאלית של פגוש אחורי: 100.00 ש"ח.
(מוסך מבצע: מוסך קשת, מועצה איזורית מגידו).

11/09/2009: טיפול תקופתי: החלפת מסנן שמן והחלפת שמן מנוע: 548.00 ש"ח.
(מוסך מבצע: מוסך מיכאל גולדברט- מורשה סקודה, צ'ק פוסט חיפה).

סה"כ הוצאות מוסך לשנה זו: 648.00 ש"ח.

סה"כ נסיעה בק"מ לשנה זו: 6510 ק"מ.

הערה: עקב חוסר ביקורים במוסך לא ייפתח שרשור חדש בכל שנה, אלא תוקפץ הודעה זו.

אתם מוזמנים להגיב.

yair068
02-10-09, 00:55
גיא לא הבנתה שסקודה זה משעממם אני מאמין שהמנוע שלך מלא באבק מכיוון שאין מה לפתוח ואין מה לעשות.
חוצמה אתה עושה צחוק 6500 ק"מ ואתה מחפש בעיות נפגש ב-250K ואז תבכה שהלכו לך רק המיסבים הצלחות הדיסקיות והצמיגים ועוד מנורות ברקס עם הפיקים העקומים .

/F/I/A/T/
19-10-09, 20:52
החלפת שמן+פילטר 550 שקל??!?!? איזה שמן מנוע שמו לך? קסטרול סינטטי מלא 0W60 או משהו בסגנון? אחרת, המחיר הנ"ל הרבה מעבר לאי הגיוני...

stio
19-10-09, 21:03
צ'מפיון שוחטים על שמן מנוע, לפי הקבלה זה שמן מנוע של ELF 502 ועלה 203 ש"ח. הג'ריקן עצמו היה בצבע אפור בהיר.
בפעם הבאה אני קונה מהחנות של בן דוד שלי ומביא להם, שיתפוצצו.

/F/I/A/T/
19-10-09, 21:07
נגיד, אבל על מה עוד 350 שקל???

stio
19-10-09, 21:14
203 ש"ח על השמן, 88 ש"ח מסנן, 180 ש"ח עבודה, 77 ש"ח מע"מ.

/F/I/A/T/
19-10-09, 21:17
פאק, הם יקרנים. למה טיפלת דווקא אצלם ולא במוסך אחר שהיה לוקח לך על זה במקס' 350 ש"ח (וגם זה בהגזמה).

stio
19-10-09, 21:25
הם יקרנים בעיקר על השמן, מחירי המסנן (זה מנוע 1.6) והעבודה סבירים. לא טיפלתי במוסך אחר כי זה רכב חדש באחריות, אם תהיה תקלה ויראו שלא עשיתי טיפול זה יכול להסתיים רע.

Caveman
19-10-09, 22:51
זה לא נשמע כל כך יקר גיא, לא סוף העולם בכל אופן.
זה דיי הגיוני שמחירי חלפים במוסך מורשה יהיו מעט יותר יקרים.

vRS
20-10-09, 06:51
מישהו יודע כמה עולה טיפול 15K לסוזוקי סוויפט במורשה?

600 ש"ח, לפני עבודה (220 ש"ח לשעה) ולפני מע"מ...

והעיקר אתם רצים לצאת בצהרות שצ'מפיון יקרנים וגנבים - מסתבר שיש גרועים מהם.

אלעד ס
24-10-09, 10:09
בשיוט רגיל ונינוח על 100 קמ"ש המנוע ייסתובב על 2200 סל"ד, אך הנתון יכול להתשנות מעט במידה ומדחס המזגן בפעולה.
לפני שאתייחס למשפט הנ"ל, ברצוני לתת לך דוגמה מתחום מקביל:
נניח שכעת אתה רוכב על אופניים במהירות X במישור. באופניים שלך אין הילוכים, או לחילופין: קיימים הילוכים, אבל אתה בחרת בהילוך מסויים ואינך מחליף אותו.
נסעת ונסעת והגעת לעליה. היות ואתה רוכב מאומן, אתה שומר על אותה מהירות X. אין משמעות הדבר שאינך מתאמץ יותר, נהפוך הוא: אתה מרגיש את לבך הולם בעוז וגם הזיעה ניגרת ממצחך, אבל הרגלים שלך ממשיכות לסובב את הפדאלים בדיוק באותה מהירות שבה הן הסתובבו במישור, שלצורך העניין נסמן אותה בפרמטר Y.
יחס ההעברה בין גלגל השיניים שממוקם על הציר האחורי באופניים לבין גלגל השיניים הקדמי אותו מניעות רגליך הוא קבוע, ולכן במהירות X רגליך לעולם יעבדו בסל"ד Y.

עכשיו ננטוש את הדוגמה ונחזור לפאביה שלך: בהנחה שנשארת בהילוך שישי ובמהירות 100 קמ"ש, המנוע לעולם יעבוד ב-2,200 סל"ד, ואין קשר לעובדה האם אתה במישור, ירידה, עליה, עם מזגן או בלעדיו, עמוס, גורר או מתדלק בחומוס-פול של עוזי. מה שכן יכול להשתנות זה מידת המאמץ של המנוע, וכפועל יוצא מכך עליה/ירידה בצריכת הדלק ובשלב מאוחר יותר גם השפעה מכרעת על אורך חייו של המנוע.

אוראל:
יש פתגם נחמד שאומר "זה שאשתי מכוערת לא עושה את אשתך יפה", ודיא לחכימא ברמיזה.

כל טוב, זכו למצוות.

vRS
24-10-09, 10:59
אלעד, אהבתי את המשפט
אבל לא אגיב עליו... :)

stio
24-10-09, 11:02
הדוגמא עם האופניים נכונה, אך ברכב הנושא מעט יותר מורכב, אני אתייחס לרכב הזה:

בסרק המנוע עובד על 700 סל"ד. במידה ומדחס המזגן עובד, הסל"ד (עדיין בסרק) עומד על 900 בגלל כנראה מגביר הטורים, לכן במידה והרכב נמצא בנסיעה על 100 קמ"ש בהילוך 6, הסל"ד הוא 2300 במקום 2200 ללא מזגן- לכן רשמתי "במידה ומדחס המזגן בפעולה". עוד משהו ששמתי לב אליו שזה לא קבוע, לכן הוספתי הערת ביניים: "יכול להשתנות"- כלומר לא בטוח אך אפשרי.

בנושא העלייה אתה צודק- אכן המנוע מתאמץ יותר וזה ברור, אך צריך לקחת בחשבון שעם המאמץ ההילוכים יורדים והסל"ד עולה בהתאם, בגלל זה רשמתי "בשיוט רגיל ונינוח" (כביש ללא עליות).

אני אתן לך דוגמא: נניח אתה נוסע על כביש 1 לכיוון ירושלים, עדיין לפני העליות על 100 קמ"ש/ הילוך 6/ 2200 סל"ד. כשאתה מתחיל להעלות את העליה, ובמידה ואתה ממשיך ללחוץ באותו האופן על דוושת הדלק הרכב ייאבד מהירות והסל"ד יתחיל לרדת, לכן לוחצים יותר חזק על דוושת הדלק, הגיר מוריד הילוך להילוך 5 ובו זמנית הסל"ד קופץ ל- 2900, כלומר אכן מתאמץ יותר אבל מצד שני ההילוכים יורדים והסל"ד עולה.

אוראל- יכול להיות שהטיפול אצל סוזוקי כולל גם טיפול ווקס לצבע מפני ההתקלפות מלשלשת ציפורים... לא ייאומן כמה רכבים ראיתי עם בעיות צבע (בעיקר סוויפט).

אלעד ס
24-10-09, 11:16
בלי לפגוע, לקחת את ההסבר שלי ועשית ממנו סלט יווני עם גבינת חלומי.
אני מדבר איתך על מצב שבו הרכב נמצא בהילוך קבוע שאינו משתנה - אתה מדבר איתי על מצב של הילוך סרק ועל מצב של הילוך שמשתנה (משישי לחמישי). איפה אני ואיפה אתה?

בנוגע למידת המורכבות של מכונית לעומת אופניים: בפשטות, אתה טועה. יחסי ההעברה בגיר ובדיפרנציאל הם קבועים, ובהנחה שלא שינית את מידת הצמיגים המקורית עמה הגיע הרכב, בעודך נוסע במהירות X ובהילוך Z, הסל"ד תמיד יהיה Y.
אם תפעיל מזגן, צריכת הדלק תעלה בשל העומס שהמדחס מפעיל על המנוע, אולם הסל"ד לא יעלה, ממש כפי שרגליך לא תסובבנה את הפדאלים מהר יותר בעליה (אני מזכיר: בהנחה שנשארת באותו הילוך).

דבר אחרון: בניגוד למה שנוטים לחשוב, הורדת הילוך בעליה ובעקבותיה עליה בסל"ד אינה גורמת למנוע להתאמץ - נהפוך הוא! העליה בסל"ד מאפשרת למנוע לעבוד בתחום רצועת הכוח שלו, ולכן למרות שהרעש המתלווה לכך מרתיע נהגים מלהגיע לתחום הגבוה של הסל"ד, למעשה מדובר בעשיית חסד עם המנוע, ובמקרים רבים הדבר אף יוביל להורדת טמפ' העבודה שלו (שילוב של סחרור מהיר יותר של נוזל הקירור + עבודה בתחום רצועת הכוח של המנוע).
אני אחזור לדוגמה של האופניים: אתה רוכב בעליה במהירות X. אילו מבין האפשרויות הבאות תעדיף: נסיעה בהילוך Z בסל"ד Y או נסיעה בהילוך Z> בסל"ד >Y ?

stio
24-10-09, 11:26
אני הבנתי את ההסבר שלך ובגדול אני מסכים איתו, פשוט רשמתי לך קצת מעבר לזה. זה ברור שבמהירות X הסל"ד תמיד יהיה Y.

בנושא המזגן אתה גם טועה וגם צודק: צודק בכך שצריכת הדלק עולה, אך טועה שהסל"ד אינו מושפע מהמדחס. כשמדחס המזגן בפעולה, הסל"ד עולה כלפי מעלה. מורגש יותר בסרק, מתון הרבה יותר וכמעט לא מורגש במהלך הנסיעה עצמה.

אם יש צורך להעלות תמונות של לוח השעונים עם ובלי מזגן- אני יכול לעשות זאת...

אלעד ס
24-10-09, 11:47
אין צורך, זה ברור לי שבסרק הסל"ד יעלה בעת הפעלת המזגן. כעת, משקיים ביננו קונצנזוס לגבי הנקודה הזאת, נוכל להמשיך הלאה לנקודות הבאות.
לפי דבריך, בסרק ללא מזגן המנוע עובד על 700 סל"ד ועם מזגן המנוע עולה ל-900 סל"ד. אם תשלב הילוך ל-D בכל אחד משני המצבים הללו ולא תגע במצערת, הרי שלתפיסתך המהירות תהיה זהה. אני, לעומת זאת, טוען שהמהירות תהיה שונה, כאשר עם מזגן פועל היא תהיה גבוהה יותר, צטריס פריבוס.
גם במהלך הנסיעה עצמה הסל"ד לא עולה. יתכן שאתה מייחס את זה לממיר המומנט, שעקב צירוף נסיבות רגעיות משתנות שאותן קשה עד בלתי אפשרי לחזות מראש אינו ננעל או משתחרר מנעילה, מה שבהכרח יוביל להעלאת הסל"ד שעה שהמצערת פתוחה.
אתה יודע מה, כנס לכל רכב שמצוייד בתיבת הילוכים ידנית (או רובוטית, כמו שאתה אוהב ;)), סע באותה דרך באותה מהירות ובאותו הילוך פעמיים: פעם אחת עם מזגן ופעם אחת ללא מזגן, בדוק האם יש שינוי כלשהו בסל"ד וחזור לעדכן אותנו בתוצאות הניסוי.

stio
02-10-10, 15:05
> מסכמים שנתיים: אפס תקלות, מס' בעיות קוסמטיקה
24 חודשים חלפו מיום שהפאביה עלתה על הכביש - דיווח שני


התחלת המעקב: 10/2009
סיום המעקב וסיכום: 10/2010
_______________________

סוג הרכב: סקודה פאביה
דגם משנה: SPORT 16V
עלייה לכביש: 10/2008
מד ק"מ לפני שנה: 6,510
מד ק"מ היום: 18,199
סה"כ נסיעה לשנה זו: 11,689 ק"מ
_______________________


> 23/02/2010: תאונת צד בחניון: רכב מסוג פורד פוקוס החדשה (רכב ליסינג) פגע בפאביה בעת נסיעה לאחור בחניה: נזק לג'אנט אחורי ימין, נזק לפגוש אחורי צד ימין, פגיעת פח בכנף אחורית ימין, פגיעת פח בדלת אחורית ימין, נזק לפס קישוט בדלת אחורית ימין: יישור ג'אנט, החלפת פס קישוט ועבודות פחחות וצבע לפגוש אחורי, כנף אחורית ודלת אחורית ימין.

מוסך מבצע: מוסך קשת - מועצה איזורית מגידו
סוג מוסך: פחחות וצבע בתנור
סה"כ לתשלום: 4,179.00 ש"ח
שולם ע"י: כלל חברה לביטוח בע"מ - חברת הביטוח של הרכב הפוגע
סה"כ לתשלום ברמת לקוח: 0.00 ש"ח


> 11/06/2010: חגורת בטיחות קדמית ימין לא חוזרת עקב קיפול החגורה בתוך הפלסטיק, קילופי צבע בכפתור ידית בלם היד: החלפת חגורת בטיחות קדמית ימין כולל מנגנון כצעד מונע, החלפת ידית בלם יד.

מוסך מבצע: מיכאל גולדברט בע"מ - צ'ק פוסט חיפה
סוג מוסך: כללי - מורשה סקודה
סה"כ לתשלום: 1200.00 ש"ח
שולם ע"י: צ'מפיון מוטורס - הופעלה אחריות יצרן
סה"כ לתשלום ברמת לקוח: 0.00 ש"ח


> 01/10/2010: טיפול שנתי: החלפת מסנן שמן, החלפת שמן מנוע, חיבור מחשב ניהול מנוע לסורק תקלות, בדיקת מערכת הבלמים.

מוסך מבצע: מיכאל גולדברט בע"מ - צ'ק פוסט חיפה
סוג מוסך: כללי - מורשה סקודה
סה"כ לתשלום ברמת לקוח: 647.00 ש"ח


> סיכום:
סה"כ הוצאות לשנה השנייה: 647.00 ש"ח.

idango
09-10-10, 19:47
מה עלויות הביטוח שלך ?

stio
09-10-10, 20:12
1700 ש"ח חובה, 2600 ש"ח מקיף כולל גרירה, שמשות ורכב חלופי.