התחבר

View Full Version : שאלה מוזרה: מדוע יש מגב אחורי רק ב-5 דלתות ולא ב-4???


itai182
29-03-09, 09:37
ניסיתי לברר על הנושא..
אשמח לתשובה רצינית...

pompa
29-03-09, 10:59
כי הרכב 4 דלתות התא מטען הבולט מהרכב מגן על החלום האחרוני משפריצים וב-5 דלתות אין

ארילו
29-03-09, 11:35
זה מה שהחוק מחייב. 5 דלתות - מגב מאחורה.

itai182
29-03-09, 12:15
אך לא נראה לי שהתשובה של פומפה נכונה..
לאבא שלי יש מגאן 4 דלתות וברכב שלו יש מגב כמו של הכיור שמעיפים את המים מהשיש וכל פעם הוא מנגב את השמשה האחורית..
את האמת, חוק די טיפשי..

orensh1
29-03-09, 12:22
הסיבה למגב האחורי ב-5 דלתות נעוצה באווירודינמיות של מרכבי 5 דלתות ששונה מ-4 דלתות (סדאן). זה שילוב של מבנה אווירודינמי ולחצי אוויר.
למי שיצא לראות מנהרות רוח של רכבים, בדגמי ה-4 דלתות, הרוח נעה גם על החלון האחורי באופן כזה שתוך כדי נסיעה "דוחפת" את המים מטה לעבר מכסה התא מטען. ברכבי 5 דלתות, הרוח ממשיכה מהגג בקו כמעט ישר, ולא יורדת כלל לעבר החלון, כך שכשיורד גם יש צורך במגב כדי לנגב את החלון האחורי.
מקווה שעזרתי.

itai182
29-03-09, 12:34
סוף סוף סיבה שעונה על השאלה שלי.. שאלתי המון אך לא ענו לי תשובה רצינית ולי מה שקראתי, גם נכונה..
תודה אורן!

yair068
29-03-09, 19:06
אצלי הסקודה יש מגב אומנם 5 דלתות .
לדעתי הסיבה יכול להיות שזה חוק אבל במיכסה (בג'ז)איפה נשים את המגב צריך לשבת על החלון. בדלת והחלון הם יחידה אחת והוישר שמכוון כל הזמן על החלון .
ננסח את זה אחרת האם היינו יכולים לשים וישרים מקדימה על מכסה מנוע?

Caveman
29-03-09, 20:11
שום חוק ושום בטיח, מה שכתב orensh1 נכון ומדוייק. פיזיקה פשוטה.
זרימת האויר בחלק מהרכבים גורמת לזה שיש צורך במגב הנוסף. זה קורה בעיקר במרכבים הדומים בצורתם לרכבי האצ'בק 5 דלתות.

simon377
30-03-09, 07:47
מחזק ומוסיף:
כשהרכב נוסע נוצרות מערבולות אוויר מאחרי המרכב.
בחורף, הגלגלים האחורים וצרימת הרוח בחלקו התחתון של המרכב יוצרים נתזים של לכלוך, בוץ וכד'.
במרכב סדאן רוב הלכלוך יתרכז על דלת תא המטען, מה שלא יפה, אך לא מפריע לראיה.
במרכב האצ'בק\נוצ'בק הנתזים יתרכזו על דלת תא המטען, שבמקרה הזה חלקה הוא החלון האחורי. פה זה עם לא יפה ועם מפריע לראות.


נכון שבחלק מהרכבים הדלת החמישית מעוצבת בצורה כזו שהלכלוך לא מגיע אליה [יונדאי אלנטרה 5 דל', לדוגמא] אך לרוב היצרן לא נכנס לזוויות, שיפועים, צורות ומקדמי גרר. הכי קל להגיד- 3/5 דלתות- חייב מגב.
כנ"ל לגבי טנדרונים דוגמת ברלינגו וכד'.

מה שמעניין הוא שהמחוקק אומר משהו פשוט: אם מותקן מגב אחורי הוא חייב להיות תקין.
ז"א שאם, לצורך העניין, יבאת מחו"ל דלת תא מטען לפיאט אונו והדלת הגיעה ללא מגב\ הכנה למגב הרי שאינך חייב באחד כזה.

itai182
19-04-09, 12:24
האווירודינמיקה שלה היא כמו 4 דלתות ובכל זאת יש לה מגב אחורי..

Caveman
19-04-09, 20:04
אם יש לה מגב אחורי מדובר בדגם ה5 דלתות. מכונה נוצ'בק. הרכב אמנם דומה למרכב הסדאן, אך התופעה של התזה עצמית קיימת גם שם. החלון האחורי קצר יותר, ויותר ניצב כלפי הקרקע.

stas203
20-04-09, 02:07
אז למה יש בקופה ?

itai182
20-04-09, 09:41
מבחינה ויזואלית - לפחות בעיניי - יותר אלכסוני (זווית יותר קהה) ולכן גם האווירודינמיקה דוחפת את המים, אז מדוע אם כן צריך את המגב?

orensh1
20-04-09, 12:04
יש גם את עניין הדלת של התא מטען.
במזדה 6 וברכבי קופה, שאמנם הם 4 דלתות, הנכסה של התא מטען פשוט קצר מידי, ולא מאפשר המשך זרימה של הרוח מהחלון אליו ובכך לדחוק את המים כמו שקורה ברכבי 4 דלתות עם מכסה תא מטען רחב יותר.

itai182
20-04-09, 12:33
לבין החלון שלשם המים מתנקזים ואז בצינורית ישר לכביש.. אז למה צריך את דחיקת האוויר גם על תא המטען?

Caveman
20-04-09, 20:41
אז למה יש בקופה ?
בדיוק מאותה סיבה שיש באוקטביה, מאזדה 6, מונדיאו וכו'

מבחינה ויזואלית - לפחות בעיניי - יותר אלכסוני (זווית יותר קהה) ולכן גם האווירודינמיקה דוחפת את המים, אז מדוע אם כן צריך את המגב?

לשניכם, צורת החלון ומיקומו גורמים לתופעה הזו. הכל עניין של פיזיקה פשוטה.