התחבר

View Full Version : איפה אפשר להשיג דיזה חשמלית לקרבורטור?


liorwohl
22-03-09, 18:08
היום האוטו נכבה לי כל פעם שהוא היה אמור להיות בסלד סרק, אבא שלי בדק וגילה שזה הדיזה
הוא דחף שמה משהו כדי שזה לא יסגר לי ונסענו הביתה... (בדרך זה כבר השתחרר אבל הצלחתי להגיע בלי לכבות, וזה לא נפל לקרבורטור למי שכבר חשב על זה)

עכשיו הבעייה היא שלאף חנות אין כזה דיזה חדשה (התקשרנו), מישהו יודע איפה אפשר להשיג את החלק הזה? אפילו בebay לא מצאנו...

בנתיים חתכנו את הקצה של הדיזה

תודה

רפי לין
22-03-09, 18:57
בדוק במכוני קרבורטורים והזרקות דלק:
1. "משה זר" שברח' הרכב 5 א.ת סגולה פ"ת, טל' 03-9341320 ובקש את חיים.
2. "מוסך מלכי ובניו" שברח' שניצלר 23 יפו, טל' 03-6837398 ובקש את דודי או את אלי.
בחנויות חלפי פיאט:
1. "נחום סודאי" שברח' בן אביגדור 3 ת"א, טל' 03-5618052 www.sudai.co.il
2. "מ.י.ר חלפים" שברח' המסגר 70 ת"א, טל' 03-5620275.
בברכה - רפי לין :)

liorwohl
06-04-09, 16:10
אוקיי קניתי דיזה חדשה והיא עובדת

אבל יש בעייה שלא בטוח שהיא קשורה, כבר קרה לי פעמיים שאחרי נסיעה (שעון טמפרטורה בחצי) אם אני מכבה את האוטו ומדליק אותו אחרי כמה דקות, אז הוא מתנהג בכאילו הדיזה נתקעה.. אז אני מפעיל צ'וק לכמה שניות ואז זה מסתדר (אפשר להחזיר את הצ'וק).
אבל זה לא קבוע, עכשיו זה קרה לי ושחזרתי הביתה כיביתי את האוטו והדלקתי אחרי כמה שניות ולא הייתה בעייה.
מה זה יכול להיות?

Lior_c
06-04-09, 19:25
אני לא מבין גדול כמו הרבנים פה אבל...שפירקת את הקרבורטור בדקת מה המצב של הפילטר דלק בקרבורטור?

צביקוש23
06-04-09, 19:37
וכדברי חכם חנוכה......"נפל הקרבורטור לרדיאטור....עשה...סאבאטוחה...."



אני לא מבין גדול כמו הרבנים פה אבל...שפירקת את הקרבורטור בדקת מה המצב של הפילטר דלק בקרבורטור?

upetar
06-04-09, 22:30
לפותח השירשור,אנה פרט יותר,מזה דיזה ניתקעת,איזה דיזה(יש כמה)ותמונות יעזרו.

צביקה קרבורטור
07-04-09, 20:50
היום האוטו נכבה לי כל פעם שהוא היה אמור להיות בסלד סרק, אבא שלי בדק וגילה שזה הדיזה
הוא דחף שמה משהו כדי שזה לא יסגר לי ונסענו הביתה... (בדרך זה כבר השתחרר אבל הצלחתי להגיע בלי לכבות, וזה לא נפל לקרבורטור למי שכבר חשב על זה)

עכשיו הבעייה היא שלאף חנות אין כזה דיזה חדשה (התקשרנו), מישהו יודע איפה אפשר להשיג את החלק הזה? אפילו בebay לא מצאנו...

בנתיים חתכנו את הקצה של הדיזה
תודה

שלום רב !
אם חתכתם את קצה הדיזה, אז כל הבעיות שהזכרת אמורות להעלם, אם הרכב כבה לעיתים קרובות, יש לבדוק, באם תושבת הגומי מתחת לקרבורטור לא קרועה(בדגם אונו 1.4), ו/או בעייה של סתימה במערכת סרק בקרבורטור.
גש למכון קרבורטורים מומלץ, ובעל שם בתחומו.
בברכת חג פסח כשר ושמח.
צביקה

stio
07-04-09, 20:55
אצלו זאת אונו 1.0 פייר (הוא היה במפגש בספטמבר והחנה ליד הפיאט 500 קבריולט המוזרה).

אצלי בזמנו ביטלו לי את הדיזה הזאת במוסך הרגיל שלי.

liorwohl
07-04-09, 21:12
עכשיו יש דיזה חדשה ושלמה, לא חתוכה. דרך אגב גם מתי שהיא הייתה חתוכה הכל תפקד טוב והמנוע נכבה מייד.
כמו שstio אמר, זה מנוע 1000
והוא נכבה רק ממש בהתחלת הנסיעה אבל אחרי שהמנוע כבר חם מנסיעה קודמת. (לפחות זה מה שקרה עד עכשיו, רק פעמיים, יש חופש ומבחנים ללמוד :( האוטו רוב הזמן בחנייה)
והוא אף פעם לא נכבה באמצע נסיעה מאז שיש דיזה חדשה.

אני יראה אם זה יקרה עוד פעם

עריכה:
יש עוד תופעה שלא ממש מפריעה לי אבל יכול להיות שהיא קשורה, הסלד סרק אצלי הוא בין 900 ל1000, אבל לפעמים הוא "נתפס" על 1300-1400 בלי שום קשר לטמפרטורה ובלי קשר לדוושה (אני מושך אותה עם היד ברמזור והסלד לא יורד) אחרי שנוסעים קצת זה פתאום חוזר לעצמו...

liorwohl
08-04-09, 16:14
מקודם זה קרה עוד פעם, שוב בנסיעה הראשונה הכל טוב, עצרתי לאיזה חצי שעה ושהענתי הכל היה בסדר אחרכך נסעתי לתדלק ואז כבר המאוורר עבד. שבאתי להניע בתחנת דלק הבעייה חזרה..

הפעם אבא שלי היה באוטו, והפעם גם זה קרה גם בבית אחרי שחזרנו, אז הוא פירק את הדיזה וראה שהיא עובדת מחוץ לאוטו, אבל בחלק קטן מהפעמים היא הייתה נתפסת (אבל אם ניסינו שוב מייד אחרי אז היא עבדה, בתחנת דלק לעומת זאת הנעתי את האוטו כמה פעמים ובכולם הייתה הבעייה)
אבא שלי אומר שהדיזה מתחממת מאוד מהפעולה שלה, וזה בנוסף לחום של המנוע. יכול להיות שהדיזה לא טובה ולא עומדת בחום?

stio
08-04-09, 16:22
למה אתה לא משאיר את הדיזה מבוטלת?
אני נגד קומבינות כלשהם, אבל במקרה הזה אין ברירה.

צביקה קרבורטור
08-04-09, 17:45
מקודם זה קרה עוד פעם, שוב בנסיעה הראשונה הכל טוב, עצרתי לאיזה חצי שעה ושהענתי הכל היה בסדר אחרכך נסעתי לתדלק ואז כבר המאוורר עבד. שבאתי להניע בתחנת דלק הבעייה חזרה..

הפעם אבא שלי היה באוטו, והפעם גם זה קרה גם בבית אחרי שחזרנו, אז הוא פירק את הדיזה וראה שהיא עובדת מחוץ לאוטו, אבל בחלק קטן מהפעמים היא הייתה נתפסת (אבל אם ניסינו שוב מייד אחרי אז היא עבדה, בתחנת דלק לעומת זאת הנעתי את האוטו כמה פעמים ובכולם הייתה הבעייה)
אבא שלי אומר שהדיזה מתחממת מאוד מהפעולה שלה, וזה בנוסף לחום של המנוע. יכול להיות שהדיזה לא טובה ולא עומדת בחום?
שלום רב !
אכן כן יתכן ויש לקוי בדיזה, או כל סיבה אחרת.
המלצתי, הרכב את הדיזה החשמלית הישנה והחתוכה, סע מספר ימים ובדוק האם הרכב ממשיך להתכבות, והאם הסלד יציב.
במקרה של טורים שנתפסים יש לבדוק את הסיבה לכך, ולבדוק האם הכבל גז לא מתוח.
בכל מקרה אבחנה דרך מסך המחשב, לקוייה בחסר ולא אפקטיבית, יש לגשת לבעל מקצוע, לשם אבחנה רצינית יותר, ולשם פתרון הבעייה.
בברכה
חג שמח.
צביקה

upetar
09-04-09, 15:05
צביקה ידידי , האים הדיזה המדוברת זו הדיזה בתמונה המצורפת,ומה תפקידה בדיוק?.ועוד שאלה,הצינור יניקה (אצלי ירוק)שמיתחבר לקרבורטור,מקבל יניקה רק שהמנוע קר?(חיברתי אותו דרך הברז טרמי על הסעפת).האים חיברת נכון?ושוב מה הוא עושה בדיוק?.ושוב חג שמח ותודה על התשובות.

צביקה קרבורטור
09-04-09, 21:53
צביקה ידידי , האים הדיזה המדוברת זו הדיזה בתמונה המצורפת,ומה תפקידה בדיוק?.ועוד שאלה,הצינור יניקה (אצלי ירוק)שמיתחבר לקרבורטור,מקבל יניקה רק שהמנוע קר,(חיברתי אותו דרך הברז טרמי על הסעפת).האים חיברת נכון?ושוב מה הוא עושה בדיוק?.ושוב חג שמח ותודה על התשובות.

יופיטר ידידי שלום רב !
הקרבורטור טצלך שונה מהקרבורטור של פותח השרשור.
שלך הוא קרבורטור וויבר כפול, הנמצא בטיפו ובטמפרה, עם שינויים קלים.
ובפיאט אונו 1400, עם שינויים מסוימים.
באונו פייר של פותח השרשור, מדובר על מנוע פייר, עם קרבורטור וויבר בודד.
ולשאלתך,תפקיד הדיזה האלקטרו מגנטית, בתמונה מימין עם הכבל החשמלי האדום, למנוע מעבר דלק, למנוע לאחר כבוי מתג ההצתה, כדי למנוע (דיזילניג) המעה עצמית, והמשך עבודת מנוע חם לאחר כבוי מתג ההצתה למשך מספר שניות.
עם כבוי מתג ההצתה, המוט בקצה, שהדיזה סרק יושבת עליו עם קפיץ, בולטת החוצה, ובכך מונעת הזרמת דלק לאחר כבוי המנוע, וסגירת מתג ההצתה, ונמשכת פנימה על ידי אלקטרו מגנט, עם קבלת פקודה חשמלית ממתג ההצתה, במתג הצתה פתוח, גם במנוע כבוי.
תקלה בדיזה, גורמת ברוב המקרים, לכבוי המנוע בסרק.
לגבי הצינור הירוק, הוא אמור לקבל וואקום קבוע, מיציאה בסעפת היניקה, ולא רק במנוע קר.
בברכה
צביקה

upetar
09-04-09, 22:46
צביקה אצלי הדיזה לא עובדת (גם במצב מפורקת וחיבור מתח).אז כשהיא מורכבת הקפיץ לוחץ וסוגר את המעבר תמיד .ולמרות זאת האוטו מניע ונוסע טוב.(אגב שמתי לב לחור מיקרוני שמאפשר העברת דלק גם שסגור).בקשר לצינור אני שואל כי לפי הספר מצוין שהצינור מיתחבר דרך הברז טרמי ליחידה שניקראת thermostatically-controlled accelerator pump diaphragm האים זו היחידה שרואים בתמונה?ושוב תודה על העזרה.(אגב בארגז אטמים שנתתי לך אולי יש אטם קרבורטור לטמפרה?).

צביקה קרבורטור
10-04-09, 02:03
צביקה אצלי הדיזה לא עובדת (גם במצב מפורקת וחיבור מתח).אז כשהיא מורכבת הקפיץ לוחץ וסוגר את המעבר תמיד .ולמרות זאת האוטו מניע ונוסע טוב.(אגב שמתי לב לחור מיקרוני שמאפשר העברת דלק גם שסגור).בקשר לצינור אני שואל כי לפי הספר מצוין שהצינור מיתחבר דרך הברז טרמי ליחידה שניקראת thermostatically-controlled accelerator pump diaphragm האים זו היחידה שרואים בתמונה?ושוב תודה על העזרה.(אגב בארגז אטמים שנתתי לך אולי יש אטם קרבורטור לטמפרה?).

יופיטר שלום רב !
אם הדיזה לא עובדת, יתכן וחתכו את היחידה הפנימית.
בקשר לצינורית וואקום, היא אמורה להתחבר לטי יחד עם המגבר טורים.
לגבי אטמים ללטמפרה לא היה בקופסה, איזה אטם אתה זקוק, רשום לי בהודעה פרטית.
בברכה
צביקה

upetar
10-04-09, 14:40
צביקה הגדול צדקתה.יצאתי שוב לפרק ולבדוק ,ואכן הדיזה לא עובדת אצלי וכמו שאמרתה באמת חתכו לה את השפיץ שאמור לסגור את החור הנימי ולכבות את המנוע.(כול ילד חושב שהוא מוהל היום).בקשר לצינור,נכון שלברז החשמלי של המרים טורים של המזגן יש יניקה קבועה,אבל באורגנל היה מרים טורים כפול והיה פועל חצי מהלך כשהמנוע היה קר וזה החיבור שמיתחבר לT ובהמשך ליחידה בתמונה(תקן אותי אים אני טועה).ויהיה לי ברור לי הרבה יותר אים תגיד לי בדיוק מה זהthermostatically-controlled accelerator pump diaphragm .אטמים אני עוד לא צריך,עדין לא פרקתי את הקרבורטור,(יבוצע בהמשך).ושוב תודה אני לומד ולומד.

upetar
11-04-09, 21:05
בנסיעה של כ40ק"מ,כשהוקום מחובר דרך הברז טרמי ומשם לדיאפרגמה על הקרבורטור.אז נסיעה חלקה ,אין שום זיופים והמנוע מניע בנגיעה,אבל יש הרגשה של(קמצן בדלק).כאילו צריך לילחוץ יותר על הדושה כדי להרגיש כמו קודם.וכימעט לא לחצתי ליפני,(הוקום היה מחובר קבוע לדיאפרגמה).ניראה לי שבנסיעה רגועה כמו שאני נוסע,זה יהיה עוד יותר חסכוני,תקן אות אים אני טועה,ותודה לתגובות.

צביקה קרבורטור
12-04-09, 00:26
בנסיעה של כ40ק"מ,כשהוקום מחובר דרך הברז טרמי ומשם לדיאפרגמה על הקרבורטור.אז נסיעה חלקה ,אין שום זיופים והמנוע מניע בנגיעה,אבל יש הרגשה של(קמצן בדלק).כאילו צריך לילחוץ יותר על הדושה כדי להרגיש כמו קודם.וכימעט לא לחצתי ליפני,(הוקום היה מחובר קבוע לדיאפרגמה).ניראה לי שבנסיעה רגועה כמו שאני נוסע,זה יהיה עוד יותר חסכוני,תקן אות אים אני טועה,ותודה לתגובות.
יופיטר שלום רב !
יש קשר להרגשתך, במהירות שיוט אין תפקיד לדיאפרגמה, היא נכנסת לפעולה בעומס, או עם פתיחת המצערת השניה, כדי להעשיר בדלק חסר, כדי למנוע חנק וחוסר בדלק, בעת עקיפה מאמץ, או עלייה.
בחיבור ליחידה הבי טרמי בעלת שני יציאות המחוברת לסעפת היניקה, קיים וואקום רק במנוע קר, ואז מגבר הטורים עולה מעט ומעלה את הסלד, והדיאפרגמה שאליה מחוברת הצינורית שהתמונה, מעשירה בדלק, עם התחממות סעפת היניקה, הוואקום בצנרת מופסק.
עד כמה שזכור לי מביקורך הקודם אצלי, מגבר הטורים המקורי לא תפקד אצלך, בגלל דיאפרגמה יבשה וקרועה, וכמדומני, שהרכבת מגבר טורים אוניברסלי, אני זוכר נכון?
בברכה
צביקה

upetar
12-04-09, 01:16
אבל זה מגבר טורים אוניברסלי שפועל בהפעלת מזגן בילבד(והברז שלו מקבל וקום קבוע)ותודה על ההסבר המפורט ,והבנתי מה תפקידה של הדיאפרגמה .ואני מבין גם שכרגע (במנוע חם)במצב מאמץ יהיה חסר לי דלק,(כי הברז ניסגר בחום),תקן אותי אים אני טועה.(טוב יש לי סיבה לעלות לירושלים וליבדוק)ועידקונים בהמשך.אגב לשאלה המקורית בשירשור זה.איפו קניתה שסטום חשמלי בסוף וכמה זה עלה?ולצביקה אולי לך יש שסטום כזה?(בנתים היום האוטו כבה מיד).

צביקה קרבורטור
12-04-09, 09:35
אבל זה מגבר טורים אוניברסלי שפועל בהפעלת מזגן בילבד(והברז שלו מקבל וקום קבוע)ותודה על ההסבר המפורט ,והבנתי מה תפקידה של הדיאפרגמה .ואני מבין גם שכרגע (במנוע חם)במצב מאמץ יהיה חסר לי דלק,(כי הברז ניסגר בחום),תקן אותי אים אני טועה.(טוב יש לי סיבה לעלות לירושלים וליבדוק)ועידקונים בהמשך.אגב לשאלה המקורית בשירשור זה.איפו קניתה שסטום חשמלי בסוף וכמה זה עלה?ולצביקה אולי לך יש שסטום כזה?(בנתים היום האוטו כבה מיד).

לא אין ברשותי שסתום כזה, והוא שונה באונו פייר , לעומת שסתום בפיאט טיפו או טמפרה.
בברכה
צביקה

saidy278
03-07-10, 20:58
אתה יכול בבקשה להגיד לי איפה קנית את הדיזה החשמלית?
אני מחפש אחת כבר שבוע ..!!!

liorwohl
03-07-10, 21:21
זה אבא שלי קנה אז בתל אביב באיזה חנות נראה לי ברחוב איפה שסודאי אבל אני לא בטוח.

בכל מקרה הדיזה החדשה לא היתה שווה כלום, החלפתי אחת או 2 וזה כל הזמן היה עושה בעיות.
אם אתה לא מחפש מקוריות או משהו אז פשוט תחתוך את הקצה של הדיזה שיש לך ככה שתמיד תהיה פתוחה, אין לזה משמעות אמיתית בסופו של דבר. עם דיזה חדשה האוטו יעשה לך בעיות כל הזמן וזה לא שווה את זה...

אני דיי בטוח שיש לי את הדיזה החדשה בבית כי בטח מכרתי את האונו עם החתוכה הישנה מרוב שזה לא היה שווה.

אם בכל זאת תרצה לדעת איפה החנות בדיוק, אני אוכל לשאול את אבא שלי מאוחר יותר, תכתוב אם אתה עדין תרצה..