PDA

View Full Version : האם להשאיר\למכור


zah
16-03-09, 02:01
שלום לכולם!
יש לי פיאט פונטו 2003 שלפני כמה ימים גיליתי קצף במכסה שמן של המנוע לאחר בדיקה התברר שהלך פקום ראש ויש צורך בשיפוץ קל השאלה שלי האם ברגע שמבצעים תיקון כזה רציני בלב של הרכב אם בכלל אפשר לבצע נסיעות ארוכות בראש שקט אם בעקבות בעיה זו נכנסים למעגל של הוצאות כי כבר הוצאתי (2400 ש"ח) או שחבל על הזמן ולמכר אותו ובמקום להשקיע על טיפולים לחפש שנתון גבוה יותר.....
השמח לתגובות

raanan_t
16-03-09, 02:18
תלוי מאוד מה הסיבה בגינה הלך אטם הראש. ברכב בשנתונים הללו בד"כ מדובר על הזנחה או טיפול לקוי. כדאי לבדוק אם יש עוד מערכות שמועדות לפורענות בעיקר בתחום הקירור. (נוזל קירור מתאים\רדיאטור תקין ובדיקת צנרת).

ראש מנוע, אם נעשה כראוי לא אמור לפגוע בביצועי הרכב ו\או אמינתו.
הסיבות בגינן נפגע ראש המנוע, הן אלו שצריכות להטריד אותך.

באיזה מוסך אתה מטפל?

zah
16-03-09, 02:53
אין צורך לצטט הודעה מעל, רענן.

במוסך מורשה של פיאט הקטע הוא שאיך שמחוג החום עלה קצת ישר כיביתי את המנוע והזמנתי גרר אני מת על הרכב שלי אני והוא חרשנו את הארץ כל דבר קטן אני מחליף לו
בתיקון הראשון המוסך אמר שהלכה גומיה ושהאוטו לא מתחמם מסתבר שבבדיקה הקצרה שהם עושים כנראה רק חלק מהמים התערבבו עם שמן המנוע ורק אחרי יום שוב התחממם הרכב בפעם השניה אני כל הזמן בסרטים עכשיו שאולי השמן דליל אחרי התיקון כאילו יש עדיין בריחה של מים למנוע יש קצת רעידות זה מסמל על בעיה בתוך המנוע???

stio
16-03-09, 09:25
השאלה היא איזה נוזל קירור אתה ממלא.
במידה ויש ברדיאטור מים מהברז או נוזל קירור ירוק ב- 10 ש"ח (מים בצבע ירוק) אז זה ברור שאטם ראש נפרץ.

הבעיה היא שמד חום המנוע אינו מדוייק לטמפ' האמיתית, וכשאתה רואה שמד החום עולה קצת יותר מ- 90 מעלות, הטמפ' האמיתית של המנוע היא כבר בסביבות 110 מ"צ ומעלה, ובמידה ויש לך מים מהברז אז הם ירתחו הרבה יותר מוקדם ואז ייגרם נזק. חשוב למלא נוזל קירור מקורי, במקרה של פיאט מדובר על "פראפלו".

כמה ק"מ יש לרכב?
בכל מקרה אתה צריך לתקן, אף אחד לא ירכוש ממך את הרכב כעת (אולי בגרושים).

zah
16-03-09, 16:00
בקשר לנוזל קירור באמת אין לי שמץ אני מטפל במוסך מורשה פיאט הרכב עבר 118000 ק"מ את התיקון כבר ביצעתי במחיר מטורף השאלה שלי היא אם בעקבות תיקון כל כך פולשני למנוע יש מצב שאני נכנס למעגל של תיקונים ואם בכלל יש מצב לבצע נסיעות ארוכות לדוגמה לאילת בלי פחד.
איפה ניתן לרכוש את נוזל הקירור הזה אם במקרה במוסך ינפיצו לי שהם שמים נוזל טוב יותר.
ישנם איזה בדיקות מסוימות שאני צריך לבדוק לאחר תיקון כזה ועל מה אני צריך לשים דגש בשוטף לאחר תיקון כזה

raanan_t
16-03-09, 16:08
כפי שאמרתי לך, אין שום בעיה עם האמינות של הרכב בגלל תיקון הראש.

אבלן, יתכן ותהינה בעיות אחרות הקשורות בהזנחה של הרכב שהפגיעה בראש היתה רק הסימן הראשוני. אם הרכב מתוחזק ותקין, סע לאילת וסע גם לאוגודוגו (יש מקום כזה), לא אמורה להיות שום בעיה מיוחדת.

ronald27
16-03-09, 16:08
עם היה טיפול לראש ועשו את הטיפול טוב אז אתה יכול לינסוע בראש שקט.
בקשר לנוזל הכי טוב זה הגרמני שאני סם בכול אוטו אחרי טיפול ואצלי ברכבים בחיים לא היה מים רגילים!
הנוזל מיתערבב עם מים 50 על 50 לנוזל קוראים אנטיפריז זה הנוזל שאני ממליץ לך :)

zah
16-03-09, 16:29
סבבה אני רוצה להאמין שאחרי הוצאה של 3000 ש"ח ביצעו את העבודה כמו שצריך
למרות שהמנוע רועד קצת .
תגיד הנוזל פשוט נקרא אנטי פריז זה השם? ורק לידע כללי למה הוא יותר מומלץ?
ליתר בטחון אם הרכב מתוחזק כמו שצריך אין סיבה מיוחדת שעוד איזה 40000 אני אצטרך לעשות שוב ראש מנוע?

raanan_t
16-03-09, 16:36
אנטיפריז הוא שם כוללני. הנוזל המומלץ לשימוש בפונטו הוא פאראפלו או פאראפלו-UP.
ישנו נוזל של פרסטון שנחשב טוב וגם הנוזל של פולקסווגן (G12+) שנחשב לטוב אבל לפיאט שלי אני נותן את מה שהיצרן ממליץ. לפעמים נוזל קירור אחד שטוב לסגסוגת מתכת מסויימת לא יהיה טוב לסגסוגת אחרת, אני לא מוכן לקחת את הצ'אנס במיוחד כאשר אין הבדל במחיר וגם ככה העלות נמוכה.

בכל מקרה, אין לערבב שני סוגים של נוזל קירור. לכן חשוב שתדע מה יש לך במערכת.
אם טיפלת במורשה, אני מניח שהשתמשו בנוזל הזה. בדוק בחשבונית שקיבלת וראה על מה חוייבת.

ronald27
16-03-09, 17:00
הוא יותר טוב כי הוא לא סותם את הרדיאטור בנוזל הירוק (הפשות והלא טוב)
יש מין גושים כמו ליכלוך שזה ניכנס לך ברדיאטור בתוך החריצים ואוכל אותו.

אנטיפריז זה השם!

הנוזל נקי!! בלי גושים בלי כלום! סמים אותו באוטובוסים הוא חלק יפה ונקי וכחול:D

הוא טוב ואני ממליץ בחום.
אבל אני לא היצרן של פיאט ועם היתי היצרן היתי סם את זה מתנה בכול אוטו :D
עם כתוב אפרפלו אזה אז תסים!

ועוד משהו אתה יכול ליקנות את הנוזל הירוק לישפוח אותו ואת האנטיפריז ואז אתה יכול ליראות את האבדל !!!

עם יצה לי יום אחד אני יעשה תמונה של הנוזלים

ארילו
16-03-09, 17:18
אם האוטו תקין, אז הראש מנוע שביצעו לא צריך להדאיג אותך.

אתה אומר שהמנוע רועד עכשיו? אם כן - אז ישנה עוד תקלה איפשהו. (בטח בית מצערת)

איזה פונטו יש לך?

ronesbones
16-03-09, 19:57
אנטיפריז זה שם כולל לנוזל קירור המונע קיפאון במערכת הקירור של הרכב.
מכאן השם: Anti-freeze.
יש המון יצרנים לנוזל קירור.

zah
16-03-09, 21:52
יש לי פונטו 2003 ספייס הרעידות לא מטורפות יש רעידות מסוימות השאלה איך לפתור אותם קראתי בפורום שיש אפשרות לבצע אינפוזיה למנוע זה אמיתי או חבל על הזמן הבנתי שבעיה כזאת יכולה לקראות מכבלים של פלאגים לא תקינים עלות של כבלים מקורים במוסך הוא 400 ש"ח האם כדאי להשקיע במקורי או לא מה אתם יכולים להמליץ לעשות?
ועוד דבר לאחר בדיקה לא נמצא בחשבונית כל חיוב על נוזל קירור זה נראה לי קצת מוזר אבל בכל מקרה
איזה יצרן הכי מומלץ בשוק וכמה זה אמור לעלות?

iz2
16-03-09, 22:12
פארפאלו זה הנוזל הקירור ממולץ מבחינת היצרן של פונטו אבל אתה צריך לעשות ניקוי רדיאטור לפני מכיל אחד עולה משהו כמו 80 שקלים,סע למוסך שימשון יהוד אנשים מקסימים ואם יעשו לך את כול זה בצי'ק צ'יק .

zah
16-03-09, 22:55
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] אני גר בדרום השאלה שלי היא מי הייצרן כי באוטו דיפו נתנו לי איזה נוזל קירור פארפלו אבל של חברה שלא נראה לי נראה לי של פרסונל נראה לי חברה חרא למרות שזה תוצרת ארצות הברית המחיר היה 60 ש"ח יש מצב לבצע את ההחלפה לבד ?

zah
16-03-09, 23:42
תגיד על כמה המד סל"ד אמור להיות אצלי זה קצת פחות מ10000 נראה לך בסדר אני לא זוכר לפני התיקון על כמה הוא היה המד

ארילו
17-03-09, 10:39
פרארפלו זה מותג. מיכל בצבע כחול.

אם לא כתוב על המיכל פראפלו - אז זה לא זה.

Caveman
17-03-09, 19:10
עם היה טיפול לראש ועשו את הטיפול טוב אז אתה יכול לינסוע בראש שקט.
בקשר לנוזל הכי טוב זה הגרמני שאני סם בכול אוטו אחרי טיפול ואצלי ברכבים בחיים לא היה מים רגילים!
הנוזל מיתערבב עם מים 50 על 50 לנוזל קוראים אנטיפריז זה הנוזל שאני ממליץ לך :)

להגיד שלנוזל קירור קוראים "אנטי-פריז" זה כמו להגיד שהרכב שלי הוא מתוצרת "מכונית", או שהצמיג הזה הוא מתוצרת "גומי".
אנטי-פריז זהו סוג הנוזל, לא היצרן/שם שלו.

בפיאט מומלץ למלא פראפלו, ואותו בלבד.

zah
25-03-09, 00:35
ברור לי מזה אנטי פריז וגםמה הפרוש פשוט לפעמים יצרנים לא נותנים שם ספציפי למוצר בכל מקרה תודה לכולם על העזרה לאחר בדיקה המוסך שפם נוזל קירור פראפלו כחול אז הכל בסדר