PDA

View Full Version : רעידות מתעתעות-כבר תקופה ארוכה


motiyt
08-03-09, 22:57
חברי הפורום היקרים...
יש לי בעיה ברכב המתעתעת בי כבר זמן רב, כמפורט להלן.
אשמח לעזרתכם, לאחר שהמצב החמיר לאחרונה,וגרר איתו תסמינים נוספים.
ההודעה ארוכה ומפורטת. מבקש את סליחתכם מראש.
מוטי.

ברשותי פיאט פונטו SX 2001 . לאחר שרכשתי אותה (לפני שנה וקצת ) התחלתי לשים לב שהיא רועדת לסירוגין לאחר ההתנעה, מיד מפסיקה ונוסעת באופן חלק תקין.
(הרעידות היו מאוד מתעתעות, לעיתים לא רעד בכלל , לעיתים בעוצמה מאוד נמוכה, ולעיתים ממש בחוזקה-שכל המנוע רעד ואיתו הרכב. בכל מקרה הם הפסקו לאחר כמה שניות)

(למען הגילוי הנאות אציין שהבעלים שלפני עשה ראש מנוע.)

לאחר כמה חודשים, הרעידות החלו לגלוש גם אל תוך כדי הנסיעה.
פתאום הרכב החל לרעוד,ממש רעידות חזקות, כאילו הלכה תושבת, ואז הרכב לא היה סוחב.
(זה קרה בד"כ לאחר ירידת טורים/שילוב לזינוק/ או יציאה מהילוך)
וכשם שבאו הרעידות, כך חלפו לאחר כמה רגעים (ארוכים יותר או פחות)
והרכב נסע רגיל וגם סחב טוב.
במקביל עם הרעידות נדלקה בלוח הבקרה נורה אדומה בצורת ברזמשאבה (כמדומני CHECK ENGINE) וכבתה כאשר חלפו.

נכנסתי למוסך (לא מורשה) הראיתי להם את הרעידות לאחר ההתנעה, סיפרתי את הסיפור ואת העובדה שהרעידות באות והולכות תוך כדי נסיעה ואז הרכב לא סוחב וכו'.
הם חיברו את הרכב למחשב לא ראו מיוחדאמרו שזה יכול להיות מהרבה סיבות וטוב שאבוא עם הרכב במצב שבו הוא רועד און ליין ואז יבדקו.
היה די קשה לתזמן את זמן הרעידות אבל לבסוף הצלחתי, והגעתי אליהם כשהרכב רועד תוך כדי נסיעה.

בדקו פלגים, משכו בקבל גז,ועוד בדיקות שאיני מבין בהם. לבסוף החליטו שזה בעיה בכהלים. החליפו את הכהלים וגם סט חוטים על הדרך.

זה לא עזר.

החזירו את הכהלים הישנים, השאירו את החוטים החדשים והמשיכו לחפש, מצאו שיש בעיה במזרקי הדלק, שאחד מה-4 לא עובד בצורה תקינה ועוד אחד גבולי.

הוא עשה בירורים והציע לקנות משומשים כי מחיר החדשים בשמיים.

חיפש ומצא רק מזרק אחד משומש , החליף והיה נראה שהבעיה נעלמה.
אמר שאם הבעיה תחזור נחפש עוד אחד משומש ואולי יהיה כדאי כבר להחליף את כולם.
מכר לי גם תוסף דלק לניקוי המערכת (משהו שצריך להיות איכותי-בפחית כסופה עולה בסביבות ה100 ₪) ונסעתי הביתה מאושר.

אכן כשבועיים הבעיה לא הופיעה.
לאחר מכין התחילו לחזור הרעידות שלאחר ההתנעה. אבל הנסיעות עצמן היו חלקות.

חזרתי למוסך וסיכמנו שנחפש (הוא בדרכיו ואני בדרכי ) מזרק נוסף.

לאחר מחשבה החלטתי שלפני שאוציא סכום כסף נוסף על החלפת מזרק שני (על הראשון הוא לקח 450 רק על המזרק ועוד הוסיף עבודה וסט חוטים וכו'-יצא די יקר) אעשה בדיקה במוסך המרכזי של פיאט לאיתור הבעיה.
(אולי ע"י המחשב שלהם או מתוך הניסיון שלהם יצוץ משהו אחר)
ואז עם הדיאגנוזה אחזור למוסך שבו התחלתי ושם אמשיך.

במוסך המרכזי בדיקת המחשב יצאה תקינה, וכן מערכת הזרקת הדלק נמצאה ללא תקלות.
מה שהם מצאו זה שיש בעיה מכאנית במנוע - שיש בעיית קומפרסיה בשסתום הרביעי - צריך לחשוף את המנוע ולפי מה שיתגלה כשיפתח, יחליטו מה לעשות.
הצעת המחיר שלהם הייתה בשמיים ולכן נאלצתי לומר להם לא תודה.
כששחרורו אותי הזהירו אותי לא להזניח את הבעיה, כי נסיעה במצב כזה תחמיר את המצב ואולי תגרום נזק חמור יותר למנוע.

התקשרתי לאבא שלי ע"מ להתייעץ איתו מה לעשות עכשיו, לאחר ששמע את כל הסיפור ביקש להכניס את המכונית למוסך בו הוא מטפל ע"מ שייתן חוות דעת נוספת. ויכריע בין השניים.

נסעתי אליו – הוא בדק את בדיקותיו (מחשב וידני), בדק כמה פעמים את הקומפרסיה בשסתומים (בדגש על הרביעי) ולא העלה בחכתו דבר.
לא היה נשמע לו סביר שישנה בעיה מכאנית, כי אם כן, זה לא דבר שבא ואח"כ נעלם, אלא דבר קבוע שצריך להפריע תמיד וכן אמור להימצא בבדיקות שביצע.

הוא המליץ לנסות את עניין המזרק ואמר שיחפש.
חיפש ומצא חליל עם 4 מזרקים-כיחידה אחת, החלפנו את המזרקים והחליל שלי באלו שהוא מצא.
נסעתי כך כשבוע כדי לראות אם יש שיפור. היה שיפור מאוד מועט. במקום 80% פעמים שהאוטו רעד לאחר התנעה זה ירד ל60% אבל לא משהו משמעותי.
לבסוף החזרנו את החליל והמזרקים הקודמים.
בצר לנו,לאחר התייעצות עם המכונאי הוחלט שניסע על הרכב כמות שהוא ונטפל בבעיות כאשר יצוצו.

נותרתי עם הרגשה שמה שבסך הכול עזר זה תוסף הדלק ששמתי.
דיברתי על כך עם [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] והוא אמר שגם הוא שם תוסף כל טיפול וזה משפר מאוד את מצב הרכב הוא המליץ על תוסף אחר, ושמתי גם אותו.

(שכחתי לומר שבבדיקות אצל המוסכניק של אבא שלי, הוא גילה שהמזרק שהוחלף לי במוסך הקודם לא שייך לפיאט, אלא מזרק של גולף ויש לו שלושה יציאות (חורים) במקום יציאה אחת (ולכן גם עלה יקר יותר). חזרתי למוסך הקודם וביקשתי שימצא לי מזרק של פיאט ויחליף בניהם - עד היום הוא "לא מצא",ואני עדיין עם מזרק אחד של גולף)

היו 3-4 חודשי שקט שבהם היו רעידות,על פי רב, לאחר התנעה שחלפו, והנסיעות היו חלקות.
(בינתיים עשיתי בלי קשר טיפול טיימינג)

לפני כחודש האוטו התחיל שוב לקרטע, רעידות פתאומיות באמצע נסיעה שגורמות לו לקשיים רציניים בסחיבה - נוסע סביר במישור ובעליות קשה לו מאוד, ופתאום זה עובר והאוטו נוסע כאילו לא קרה כלום.

זה קרה יותר ויותר וכל פעם לעיתים ארוכות יותר.

שמתי תוסף דלק (של סונול) במחשבה שזה יעזור. ובאמת המצב השתפר- פחות קרטועים של הרכב וגם יותר קצרים, אבל הוא לא שב לקדמותו.

לאחר שהתרוקן המיכל עם התוסף. מלאתי עוד אחד וכשהוא הגיע לחצי שמתי תוסף נוסף זה ששמתי בפעם הראשונה שהתופעות התחילו.

כרגע המצב לא טוב. הרכב פועל לפי קריזות. לפעמים נוסע חלק ללא בעיות בכלל , לפעמים לא סוחב רועד, נכבה בעליות קשות. ושוב חוזר לעצמו.

הייתה לי נסיעה ממבשרת לקדומים הלוך ושוב הכול היה בסדר.

לאחר שבוע הייתה לי נסיעה ממבשרת לבאר שבע, בדרך הלוך הוא עשה צרות רוב הדרך, (לא סחב בעליות(אם זו עליה ממש חדה התשתנק ונכבה לקראת סופה) ובמישור לא הסכים להגיע ליותר מ80 קמ"ש במישור וגם זה אחרי שהדוושה לחוצה עד הסוף) עד שבצומת קמה, לאחר איזה מהמורה בכביש,פתאום הסתדר ונסע עד ב"ש וחזרה למבשרת באופן מצוין.

זהו.
מקווה שהתמונה ברורה. (אם לא אשמח לענות על שאלות הבהרה).

מה יכולה להיות הבעיה?
איזה מערכות כדאי לבדוק?
מה לגבי המזרק של הגולף? אפשר להישאר איתו או שזה לא בריא לרכב?

לסיום, אציין שלפני כמה ימים החלו לי גם רעשים מוזרים מכיוון הגיר בעת החלפת הילוך וגם בעת נסיעה בהילוך (בנסיעה ללא הילוך אין את הרעשים הנ"ל). נשמע כאילו משהו רופף/חורק שם.
אשמח לחוות דעת גם לגבי זה- אם זה שמן גיר או משהו אחר?

תודה מראש.

מוטי.

saar
08-03-09, 23:42
אחח מוטי מוטי מוטי מוטי, מה יהיה מוטי. אל תדאג, פה אנחנו לא נגיד לך יאללה לך הביתה מוטי (:

קראתי בעיון עם הקפה והעוגיה שלי את הבעיה.
קודם כל תלמד , ברגע שנדלקת לך המנורה (מדובר במנורת הזרקת דלק רק לידיעתך) אף מוסך בעולם לא יכול לומר לך מה מדליק אותה! למעט מוסך מורשה פיאט. למוסך פיאט בלבד יש מחשב ששמו אקזמינר הוא מכוייל ומכיל תוכנות המתעדכנות און ליין עם פיאט, ולכן הוא והוא בלבד יכול לקרוא את קודי התקלות ולהצביע בדיוק על הבעיה. מנורת הזרקת דלק כפי שנדלקת לך, לאוו דווקא מעידה על בעיה באינג'קטורים, לעיתים רבים היא מעידה על חיישן חמצן שאינו פועל כראוי, חיישן טמפרטורה, חיישן כזה או אחר השייכים למערכת הדלק. לכן, הייתי ממליץ לך לגשת למוסך שמשון ביהוד (מורשה פיאט ובעל המלצות חמות) על מנת שיחבר את הרכב למחשב ויבדוק שוב מה מדליק את המנורה. אין דבר כזה בחיים שמנורה תדלק והמחשב לא ימצא מה הדליק אותה, היות ויש ברכבך מחשב רכב אשר שומר בהיסטוריה שלו את כל מה שדירבן את המנורה להידלק בזמן האמת. כמו כן, לידיעתך, גם אם החלק יוחלף אך ורק לאחר מחיקת התקלה מההיסטוריה של המחשב רכב (מתבצעת באמצעות מחשב פיאט אקזמינר הנמצא במוסך פיאט מורשה בלבד) הרכב יתחיל להתנהג נורמלי. משמע, שאם החלק יוחלף אך לא מחקו את התקלה, הרכב ימשיך להתנהג כאילו עדיין קיימת התקלה, אז לידיעתך.
ככלל הייתי ממליץ לך לטפל ברכבך במוסך מורשה פיאט בלבד, היות וזה יחסוך לך הרבה כאבי ראש בעתיד (כפי שנתת דוגמא מצויינת, שמו מזרק של גולף ולא של פיאט. לך תדע איזה נזק אולי נגרם מכך).
עכשיו לאחר המבוא בוא נגש לממצאים שלך,
תוסף דלק (בטח מכרו לך את ה k44) נועד לצורך ניקוי פנימי של מערכת הדלק מפיח ולכלוך, הוא מהווה עזרה ראשונה בלבד לבעיה כמו שלך, מומלץ להשתמש בו באופן שוטף (פעם בעשר אלף קילומטר) בלי קשר לבעיה. אך לבעיה שאתר מתאר הוא לא יפתור אותה זה בטוח.
החליפו חוטי הצתה (בטח לא מקוריים, כך שאני לא יכול לשלול חוטי הצתה), החליפו פלאגים (בטח לא מקוריים, כך שאני לא יכול לשלול פלאגים), החליפו כוהלים (לך תדע איזה כוהלים שמו, כך שאני לא שולל גם אותם). גש למוסך מורשה פיאט, ישימו פלאגים מקוריים של הרכב עם האלקטרודה הנכונה, ישימו חוטי הצתה מקוריים של פיאט עם רמת התנגדות נכונה, ואז ילכו צעד צעד ויבדקו.
אם עדיין מקור הרעידות אינו במערכת ההצתה החשמלית, תמוה בעיניי מדוע לא בדקו לך לחץ דלק. יכול להיות שמדובר במשאבת דלק שהולכת ומקרטעת. ראשית הייתי מחליף את הפילטר דלק (אם ניתן ואפשרי). ובודק לחץ דלק, האם נורמלי, מצב משאבה האם תקין?
לעיתים משאבת דלק מתחילה להתעייף ונותנת סימפטומים כמו שאתה מתאר.
לגבי מערכת הצתה אתה לא יכול להיות בטוח שהיא לא הבעיה, משום שבטח החליפו לך פלאגים וחוטים שאינם מקוריים. לגבי המזרק שוב, אותו הדבר. גש למוסך שמשון ביהוד, תאמין לי שהבעיה תיפתר טיק טק ובלי יותר מידי כאבי ראש.
עוד דבר שעולה לי לראש, הייתי מפרק את כל המצערת ובית המצערת ומבצע ניקוי יסודי. לודא הזרקת דלק תקינה ונקייה.
שוב, חייבים להתחבר לאקזמינר לבדוק מה מדליק את המנורה, לא מן הנמנע שיכול להיות שמדובר במספר גורמים.

yossied
09-03-09, 00:38
אצלי הייתה בעייה שהאוטו פתאום מקרטע ועובד על 2 בוכנות בלבד ואז חוזר לעבוד רגיל ...

בסוף הוחלף מחשב ומאז האוטו נוסע חלק (טפו טפו) .

mgoldst
09-03-09, 01:40
בעיה דומה כמו שלך
הוחלף מחשב ותוקנה הבעיה
פרסתי בפורום בעבר - אתה מוזמן לקרוא

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4591&highlight=%F0%E5%F8%FA+%EE%F0%E5%F2

ארילו
09-03-09, 09:12
דבר עם מוסך שמשון ביהוד, ואם הבעיה היא במחשב באמת (החליפו אותו אולי? או שהפלאגים שלך לא מתאימים?) אז תרים טלפון גם לאייל נוימן.

shachar
09-03-09, 09:21
לעניות דעתי saar בכיון
הרכיבים הוחלפו לא במורשה וכניראה מדובר בפלאגים לא מתאימים,חוטי הצתה וכהלים כנ"ל
רכב שרגיש כל כך ברכיבים אלו (אפילו מעט לכלוך בבית מצערת גורם לרעידות) יהיה מאוד רגיש לרכיבים לא מתאימים.

גש למורשה לפני שיהיה מאוחר מדי ויגרם נזק למחשב

motiyt
09-03-09, 21:03
שלום ותודה לכולכם, בדגש לסער על ההשקעה בתשובה המפורטת.

סער-החכמת אותי מאוד עניין המחשב, החשיבות לטיפול במורשה וכו'.
ציינתי בשאלה שהייתי גם במוסך המרכזי של פיאט (בירושליים-אוטודי) שם אמרו, לאחר חיבור הרכב למחשב,שאין בעיה במערכת ההזרקה ושהמחשב לא נותן פלט של בעיה והבעיה היא מכאנית -בעיית קומפרסיה.

לגבי הפלגים-הם לא החליפו. (למרות שיש מצב שהם לא מקוריים עוד לפני רכישתי את הרכב)
לגבי הכהלים-בסוף החזירו את שלי חזרה כיי ראו שהבעיה לא שם.

בנוסף, משאבת דלק החלפתי לפני פחות משנה לאחר שהקודמת שבקה בפיתאומיות.

כתבת:"עוד דבר שעולה לי לראש, הייתי מפרק את כל המצערת ובית המצערת ומבצע ניקוי יסודי"
איך עושים את זה? יש מצב לעשות את זה לבד או רק במוסך? (יש לי ידיים טובות וכלים).

לגבי מוסך שמשון ביהוד, אני גר במבשרת,אתה ממליץ לנסוע עד ליהוד ? איזה המלצות יש עליהם? מקצועיות/אמינות/שרות/מחיר? פרט.


אריאלו- מי זה אייל נוימן ואיך יוצרים איתו קשר במקרה הצורך?

תודה.

shachar
09-03-09, 21:05
כתבת:"עוד דבר שעולה לי לראש, הייתי מפרק את כל המצערת ובית המצערת ומבצע ניקוי יסודי"
איך עושים את זה? יש מצב לעשות את זה לבד או רק במוסך? (יש לי ידיים טובות וכלים).


תודה.

יש שירשורים איך עושים את זה ב ELX וב HGT תבדוק אם זה דומה לאצלך

Caveman
09-03-09, 21:40
בנוסף, משאבת דלק החלפתי לפני פחות משנה לאחר שהקודמת שבקה בפיתאומיות.

כתבת:"עוד דבר שעולה לי לראש, הייתי מפרק את כל המצערת ובית המצערת ומבצע ניקוי יסודי"
איך עושים את זה? יש מצב לעשות את זה לבד או רק במוסך? (יש לי ידיים טובות וכלים).

לגבי מוסך שמשון ביהוד, אני גר במבשרת,אתה ממליץ לנסוע עד ליהוד ? איזה המלצות יש עליהם? מקצועיות/אמינות/שרות/מחיר? פרט.


אריאלו- מי זה אייל נוימן ואיך יוצרים איתו קשר במקרה הצורך?

תודה.
על אופצית החיפוש שמעת?

מדריך לפירוק בית מצערת יש בדביק. אצלך ההליך דומה. נשמח אם תעדכן את שרשור ה ELX לכשתסיים.
על מוסך שמשון ביהוד יש מספיק המלצות בפורום.
כנ"ל לגבי אייל נוימן.

motiyt
09-03-09, 22:54
תודה,
אני חדש ולא חשבתי על אופצית החפוש....

saar
10-03-09, 02:00
כן מוטי, הם מאוד מקפידים פה על עינייני החיפוש. לפעמים אני חושב שחוץ מלנהל את הפורום הזה, הם עובדים בחברת גוגל (:

בכל אופן, קראתי את זה שמוסך פיאט בירושלים חיבר לך מחשב ולא מצא את הבעיה, ואז טען כי מדובר בתקלה מכאנית.
זו פעם ראשונה שאני שומע דבר כזה, שהריי תקלה מכאנית לעולם לא תפעיל את מחשב, מסיבה פשוטה שאין עליה סנסור כזה או אחר.
זה כמו להגיד שהלכו לך הברקסים ובגלל זה נדלקה המנורה. אין שום דבר בברקסים כמו חיישן או בקר, שיכול להעביר אינפורמציה למחשב להדליק מנורה. לדעתי פשוט נפלת על מישהו לא מקצועי (מבלי להכיר את הבן אדם). ותרגיעו אני מדבר על פדים או צלחות ולא על נוזל בלמים שעליו מחובר מתג חשמלי שברגע שהוא נסגר כתוצאה מהמצוף שיורד הוא סוגר מעגל ונדלקת מנורת האזהרה.

דבר עם חיים ממוסך שמשון ביהוד, יש סיבה לכך שהפנתי אותך דווקא אליו, תקבע תור באופן מסודר, תסביר שאתה מגיע מרחוק. ותכניס להם את הרכב על הבוקר.

לגבי אייל נוימן, בחור מוכשר אין מילים, אבל בחייאת מוטי, אל תעשה טעויות של ילד, אל תקרא לתינוק בשמו עוד בטרם נולד. קודם מבצעים בדיקות, קודם מבודדים את הבעיה, ורק לאחר ממצאים בדוקים ביד, הולכים ומחליפים מחשב או דבר כזה או אחר.
לגבי המשאבת דלק, כבר היו דברים מעולם, כך שאני לא שולל אותה גם אם היא הוחלפה, בדיקת לחץ דלק היא פשוטה וכל מוסכניק מתחיל יודע אותה.
לגבי ניקוי בית מצערת , עבוד לאט לאט וביסודיות, זכור מאיפה אתה מוציא כל דבר, באיזה סדר, וכיצד להחזיר אותו חזרה.

ממתינים לממצאים

raanan_t
10-03-09, 02:13
גדעון, כמדומני שחר היוקנעמי עדכן את שרשור ה-ELX. אפילו קנה בוקסה של SIGNET בשביל זה :).

Caveman
10-03-09, 08:11
לשחר אין SX, יש לו ELX :)
אם אני זוכר נכון, אין ממש אפשרות גם לפרק את הפרפר בדגמי 8V, אני מקווה שאני טועה ונוכל כולנו להחכים.
יהיה נחמד לדעתי לרכז בשרשור של ה ELX, גם את מנוע ה 8V

ארילו
10-03-09, 10:54
אגב סער, הרשה לי לתקן אותך - בחלק מהרכבים (וגם בדגמים היותר מאובזרים של פיאט) יש נורה שמתריעה כשרפידות הבלם הקדמיות נשחקו יותר מדי וצריך ללכת למוסך.

saar
10-03-09, 17:58
ארילו לא צריך לרדת לקטנות, אני חושב שהייתי דיי ברור לגבי התמונה הגדולה, שהריי הבאתי דוגמא לבלמים, וגם הסברתי שם היטב שלא תחשבו לכיוון שאתה חשבת.
התמונה הגדולה שהבהרתי היא, כי אין מצב שיש בעיה מכאנית כמו למשל כיוון פרונט לא תקין, או למשל מסרק הגה לא תקין, או כמו שאמרו לו שיש קומפרסיה נמוכה של בוכנה אחרונה, וזה מה שהדליק את המנורה. הריי שאין על הקומפרסיה סנסור שיכול לפקח עליה ולהתריע למחשב להדליק מנורה.
זו הייתה הנקודה.
לומר לו שמה שהדליק את המנורה זו בעיה מכאנית, זה לא נכון בעליל.

motiyt
16-03-09, 13:14
שלום אני אצל שמשון ביהוד ובאמת הלך מחשב (פרטים נוספים בהמשך..) איך משיגים את אייל נויימן?

motiyt
16-03-09, 14:18
טוב, הסתדרתי.

ronesbones
16-03-09, 15:42
האם קנית מחשב חדש?
יש ברשותי מחשב מנוע של ספייס SX 2001
תקין לחלוטין.

saar
16-03-09, 18:10
רק בשביל להמשיך ולחדש לך ידידי, מחשב יכול ללכת גם כתוצאה מפלאגים וחוטי הצתה לא מקוריים.

זה קרה בעבר, זה קורה בהווה, וזה גם יקרה בעתיד.

ברכב כמו שלך, יש דגש לשים מקורי.
רכבים קצת יותר ישנים של פיאט, אין בעיה עם פלאגים וחוטי הצתה לא מקוריים, כמובן כל עוד הם בתקן. אבל אצלך במודל הזה חובה מקורי.

אם אתה צריך הסבר מדוע זה ככה, ואיך פלאגים וחוטי הצתה גורמים לנזק למחשב, תגיד לי, ואני ארחיב.

upetar
16-03-09, 19:05
וגם תגיד לי אים אני יכול להוסיף (להחליף)את החוט מהכוהל למפלג בחוט הצתה דומה ומסוכך מחובר לגוף ? (זה הפטנט להגביר לניצוץ חזק יותר),ותודה על התשובות מכול מי שיודע.(בטמפרה 93 1600).עשיתי זאת לכול הרכבים שהיו לי עד היום.

motiyt
16-03-09, 20:55
טוב, אז ככה.

(סער- לך תכין כוס קפה ותביא עוגיות...זה הולך להיות ארוך)

קמתי בבוקר, שלחתי את הילדים לגן. התקשרתי למוסך שימשון לוודא שחיים נמצא היום ושאין עומס גדול מהרגיל.
יצאתי לדרך.

אקדים ואומר שלכבוד הנסיעה ליהוד האוטו התנהג יפה כבר מיום חמישי, נסע חלק, ולא הזכיר בכלל רכב שרעד בעבר...

הגעתי למוסך, לפי הסיפור חיים כבר אמר שזה סיפור שנשמע תפור לבעיית מחשב, וכפי שאמר סער זה נובע בד"כ מפלאגים או חחוטי הצתה לא מקוריים, זה דגם שמאוד רגיש לעניין, אבל בגלל שלא ניתן להוציא מחשב לאחר שהותקן ברכב (כי א"א להעביר לרכב אחר) ובגלל שזה מאוד יקר (בהמשך אספר עד כמה...) הוא רוצה לוודא שזה אכן המחשב.

חיים עלה לסיבוב על האוטו. (גם כי אמרתי שהתחילו לי רעשים מוזרים בנסיעה)
מיד שמע רעשים מהגיר, לא נראה לו שיש גלגל שניים שבור אלא "רק" מייסבים וצריך לשפץ אותו, אבל הרגיע אותי שזה לא משהו שקשור לעובדה שנסעתי כחודש לסרוגין על 2 בוכנות.

נחזור לעניין המחשב הוא אמר שהכי טוב לבדוק את מקור בעיית הרעידות כשהרכב רועד און ליין, אז הוא מחבר חוט עם לד לכבל שמגיע לסלילים לראות אם המחשב נותן פקודה ליצירת ניצוץ, אם כן, זה לא בעיית מחשב אלא משהו אחר ואם לא אז המחשב מזייף והוא שגורם את כל הצרות.

כ"כ פשוט, אבל כמו כל ילד שחולה, כשמגיעים לרופא מרגישים מצויין... הרכב לא הסכים לרעוד.

לא ויתרתי לריכבי היקר ומהנסיוני הקודם חשבתי שאוכל לגרום לו את הרעידות בכוונה.
וכך ע"י כיבוי והדלקה, נסיעה, כיבוי, שוב הדלקה וחוזר חלילה המנוע החל לזייף ולרעוד.

חיים בדק ואמר שזה בוודאות המחשב.

בירר כמה עולה(2611 ש"ח לפני מע"מ), הוסיף למחיר 150 ש"ח עבודה (על דיאגנוזה והרכבה) והזמין לי אחד שיגיע תוך שעתיים.

מכוון שאני גר במבשרת, עליתי לחדר ההמתנה עם המחשב הנייד כדי ללמוד בנתיים.

בזמן שאני שם נכנסתי שוב לפורום וראיתי שאמרתם שאם זו בעיית מחשב לפנות לאייל נויימן (לכן הייתי לחוץ בצהוריים להשיג את הטלפון שלו)

דיברתי איתו, הוא אמר שהוא מכיר את התופעה, ושיפוץ מחשב (בהנחה שמצליחים) או מחשב משופץ יעלה 1500 ש"ח עם אחריות לשנה.

(מדובר על מחשב ההזרקה -כמדומני ששמו למבדה 1?!)

לא ידעתי מה לעשות.

ירדתי למטה לחיים ושאלתי אותו מה הוא אומר על אפשרות השיפוץ, הוא אמר שאפשרי אבל הוא לא ממליץ מכיוון שזהוא ראה כבר מחשבים שחזרו איליו אחרי שיפוץ והיה צריך להחליף אותם אבל בשום רכב שהוא החליף למחשב חדש הוא לא היה צריך להחילף שוב, וגם מבחינת מחיר אמר שלדעתו זה יוצא בסביבות ה2000 ש" ולכן לא שווה את ההפרש.

שאלתי אותו, בשביל להיות הוגן, אם עדיין אפשר ללכת למהלך כזה למרות שהוא כבר הזמין בשבילי מחשב חדש, ואמר שכן.
אמרתי לו שבדקתי ואצל נוימן יעלה 1500, הוא אמר שהוא לא עובד איתו והוא יבדוק עם מי שהוא עובד כדי שיתנו הצעה נגדית.

בנתיים פניתי להתיעצות עם אישתי ועם אבא שלי- האם לקחת חדש או לשפץ?

אישתי היקרה טענה בצדק שכנראה תוך שנתיים וחצי גם כך נמכור את הרכב (לפי מספר הנפשות במשפחה...)
וש1500 ש"ח זה בכל זאת הפרש ואם תוך שנה (בתקופת האחריות) המחשב לא יתקלקל אז הגיוני שיחזיק מעמד ועל כן עדיף ללכת לשיפוץ.

אבי היקר ( אחרי שהתגבר על השוק שנסעתי ליהוד למורשה בגלל האינטרנט) אמר שאם כבר עושים אז ללכת על חדש, כי לפעמים משמיים זה יכול ללכת דווקא בחודש ה13. ובמחשב שהתחיל לעשות בעיות לא כדאי להתעסק.

תכלס,לאחר שיקלול חוות הדעת ובשיחה נוספת עם אשתי החלטנו ללכת על חדש, גם כי זו המלצת בעל המיקצוע (חיים) וגם בגלל שצריך להכיר את אבא שלי ושעד שהוא אומר ללכת על חדש ולא על "יד שניה / משופץ / משושמש במצב טוב" וכו' אז הולכים על זה.

טוב, אז זה מה שעשינו.
(חיים באמת בדק הצעת שיפוץ נגדית, רצו 1400 ש"ח כולל מע"מ אבל התנו את האחריות לשנה בהחלפת סלילי הצתה שעולה עוד כ500 ש"ח (כדי שהסללים הישנים לא יגרמו אולי נזק למחשב ))

חיים שם את המחשב החדש , ניקה כבר גם את בית המצערת ו... עשה לי הנחה של 160 ש"ח (עיגל ל3000 כולל מע"מ) כדי שאצא בהרגשה טובה.

סיכמנו שאני צריך לחזור בזמן הקרוב לשיפוץ הגיר... (תרומות יתקבלו בברכה :-) )

לסיכום,יצאתי מרוצה, פגשתי אדם מקצועי, אמין, שמדבר בגובה העניים, לא נותן לך הרגשה של נודניק גם כשאתה כזה ומוכן להסביר עד הפרט האחרון כדי שהלקוח יבין מה קורה אצלו ברכב.

זהו.
מה דעתכם? הרגשתכם? שאלות?

בדיעבד חדש או משומש?

תודה, מוטי.

motiyt
16-03-09, 21:00
מצטרף לשאלה, מעוניין לדעת למה זה יוצר בעיות , סתם כדי להבין את האוטו יותר טוב ולקבל מוטיבציה לטפל רק במורשה.
(יש עוד חלקים/שמנים/מים שהפונטו ספייס רגישה אליהם וכדאי להקפיד לשיפ דווקא מקורי?)

saar
17-03-09, 00:25
טוב מוטי, שוב כמו תמיד אני גם הפעם אדגיש שמדובר לעניות דעתי האישית שלי.

לגבי ההחלטה לקחת מחשב חדש, אתה עשר מוטי, ואני אוהב את זה. אתה מראה שאתה לומד מטעויות, מחשב הזרקה חדש, הוא אומנם מצריך תוספת כזו או אחרת של כסף, אבל תאמין לי שהוא חוסך לך שקט נפשי שעולה הרבה יותר. אני מקווה שחיים החליף לך פלאגים או לפחות בדק שהם תקינים טרם החלפת המחשב.

לגבי שאלתכם על חוטי ההצתה והפלאגים.
הסלילים או כמו שהם נקראים בלשון העם כוהל, שולחים ניצוץ דרך חוטי ההצתה לארבעת הפלאגים. אצלך ברכב יש שני כוהלים, דהיינו שני סלילים, כאשר כל אחד מהם אחראי על שליחת ניצוצות לשני פלאגים.

כאשר חוטי ההצתה אינם מקוריים ואינם עומדים בתקן פיאט (תקן אשר מבקש רמת התנגדות מסויימת, עובי חוט הצתה מסויים, אורך מסויים, רמת סיכוך מסויימת), אז או שיש בריחת ניצוץ, וכתוצאה מבריחת הניצוץ, הניצוץ נוגע בגוף הרכב, ומשם הדרך אל מחשב ההזרקה קצרה ואז ... המחשב הולך.

או שהוא (החוט הצתה) מעביר ניצוץ עני מידי לפלאגים והפלאגים אינם מתפקדים במאת האחוזים כפי שנדרש מהם.

כאשר הפלאגים אינם מקוריים ואינם עומדים בתקן פיאט (תקן אשר מבקש אלקטרודה מסויימת וכו'), אז קיימת כאן סכנה של החזרת ניצוץ, ואז הסלילים ידפקו כי הניצוץ יחזור מהפלאג חזרה לסליל, ואם הוא יעבור את הסליל, הרי שהגיע אל מחשב ההזרקה ו ... המחשב הולך.

יש מודלים של רכבים אשר אינם רגישים לבעיה הזו, או בוא ננסח זאת אחרת, רגישים פחות. נתקלתי בפיאט אונו שהייתה שורפת מודולים על ימין ועל שמאל (מודול הצתה אלקטרונית, מה שהוא עושה זה שליחת אותות לכוהל, הכוהל מתרגם את האות לגל אות אחר ושולח לפי האותות למפלג אשר זה מפלג את הניצוץ לארבעת הפלאגים), מדוע נשרף המודול, בגלל פלאגים שאינם מקוריים.
לעומתו, פיאט אונו קרבורטור שלא היה לה מודול הצתה אלקטרוני, אלא חיישן נמ"ע (כאן היא מקבלת את הניצוץ מחיישן שנמצא בקרנקשאפט דרך גלגל הגיר) ושולחת אותו לכוהל, שם לא תקלתי ברגישות לפלאגים לא מקוריים.

עם השנים המחשבים הפכו להיות רגישים יותר, היות והם מתחברים ליותר חיישנים לקבלת אינפורמציה שוטפת על התנהגות הרכב והנהיגה, ולכן זיוף כלפי מעלה או מטה של רמות התנגדות היא מורגשת ומאוד עדינה. בטח אם מדובר באיטלקיות אשר חשמל זהו הצד החלש שלהם בלשון המעטה.
על כן, חוטי הצתה ופלאגים חייבים להיות על פי הקריטריונים של חברת היצרן , במקרה הזה פיאט.

לא סתם סט חוטי הצתה מקוריים פיאט מתחיל מ 400 ש"ח ומעלה.
כאשר סט חוטי הצתה לא מקוריים לפיאט עולה 75 ש"ח. רואים את ההבדל? תבינו לבד.

אני אדם ששונא שמגבילים אותו מבחינת מקוריות או לא, אך אין מה לעשות, ברומא חייבים להיות רומאים. ועל כן, למדתי שבדגמים מסויימים תחליפי עובד יופי, ומספק את הסחורה במאה אחוזים בדיוק, ולא באחוז אחד פחות מהמקורי. אך יש דגמים מסויימים שיש לעבוד איתם רק במקורי, היות והם באמת רגישים, ותחליפי יגרום לנזק או יעבוד פחות ממאה אחוז.

אגב מי שהולך לקום ולומר, מהההההה סט חוטי הצתה של פיאט מקורי 400 ש"ח ומעלה, למה מי מת?!!!!
קודם שילך לבדוק כמה עולים סט מסכן של חוטי הצתה מקוריים של טויוטה , ואז נראה אם הוא עדיין יקפוץ בראש (:

saar
17-03-09, 00:40
לגבי שאלתך השניה, ולפני זה אני רק יגיד לרענן שמשום מה עד שאני מסיים לכתוב את ההודעה שלי, הוא יוצא לי מהפורום ומבקש ממני שוב סיסמא ושם משתמש, אז האתר הזה לא נוח לקשישים כמוני! מה לעשות, לנו לוקח זמן לכתוב!

לגבי שאלתך השניה, לגבי מי קירור, מנועי פיאט מאוד מאוד רגישים לעיניין. היות ומדובר בבלוק אלומיניום. על כן, הקפד להשתמש במים יעודיים למערכת קירור המנוע המומלץ על ידי פיאט. פרפאלו, יש גם צבעים צבע אדום וצבע כחול, חיים ידע בדיוק מה מומלץ לרכבך. חייבים להשתמש רק בו.

שוב ראיתי פיאט אונו לא אחת ולא שתיים שנסעו כל חייהן על מי ברז רגילים בלבד, אם המנוע לא מתחמם אז בהחלט זה יגרום לקיצור ימיי משאבת המים, כתוצאה מתפיסת אבנית והכבדה עליה להסתובב. ועל כן, השתמש רק במי קירור יעודיים לפיאט.

לגבי שמן, כאן כבר יש דעות חלוקות, חלק יגידו לך חצי סינטטי, חלק יגידו לך סינטטי מלא, חלק יגידו לך 15 על 40, חלק יגידו לך 10 על 40. גם פה יש חברות חלק יקרות מאוד לג'ריקן חלק זולות מאוד.
טלפון אחד לחיים הוא יגיד לך בדיוק מה מומלץ לרכבך. (אני פשוט נמנע מלהכעיס פה את חבריי לפורום באיזה המלצה גורפת, גם ככה חמים עלי המנהלים כי אומרים שאני גס רוח פה, לך תבין אותם, כולה קיללתי פעם פעמיים שלוש מוסכניקים שעבדו על כמה חברים פה (:

לגבי פילטר שמן, זהו לב המנוע, השתמש בפילטר מקורי, אגב מחירו אינו בשמיים כנגד לתחליפי.
מסנן אוויר אתה יכול להביא תחליפי.

פלאגים, כבר אמרנו מקורי בלבד, ועל פי מספר קטלוגי בדיוק כפי קבע היצרן פיאט.

upetar
17-03-09, 02:42
אני הבנתי שבפיאט קרבורטור עים מודול הצתה אלקטרוני,ויש חיישן נמ"ע ששולח אות למודול אשר מקבל גם יניקה ועוד נתוני מנוע ושולח אות לכוהל ושם המתח מוגדל ועובר למפלג ולפלגים.(אצלי בטמפרה קרבורטור זה כך).ולשאלה שלי אים אצלי צריך מקורי?תודה. והאים אפשר להוסיף את הפטנט (ראה בהודעה הקודמת),ושוב תודה.

motiyt
17-03-09, 21:06
צודק שכחתי לציין שחיים בדק את הפאלגים לפני ששם את המחשב החדש ואמר שאם הם לא מקוריים הוא יחליף אותם. למעשה הוא אמר שהם לא מקוריים אבל הדגם הזה ספציפית מתאים לרכב.

שאלהנוספת, לגבי כהלים מקוריים לא כתבת מה הבעיה אם לא משתמשים בהם?

תודה על הפירוט.

אני הולך לשאול שאלה שיש מצב שתעצבן אותך,,,

מה עם שיפוץ הגיר? לתת רק לחיים לעשות את זה?

פשוט זה מאוד מסובך. הוא אומר שלא מספיק להשאיר ליום עבודה אחד כי פותחים הכל ועוברים חלק חלק ועושים בדיקה יסודית לכל חלק ומחליפים מה שפגום וכו' .
הבעיה שאני צריך להביא את הואטו ליהוד, לחזור באוטובוסים למבשרת ולמחרת ניסוע באוטובוסים ליהוד ומשם חזרה עם האוטו התקין. שזה די מסבך אותי.

האם לתת למוסכניק אחר שאני סומך עליו בירושלים. ופשוט לבקש ממנו חלקים מקוריים בלבד? (או שבגיר לא קריטי מייסבים וחלקים מקוריים?)

תודה על התשובות, מחכחימות ביותר.
מוטי.

saar
18-03-09, 10:49
אתה הורג אותי מוטי, אתה הורג אותי.

לגבי שאלתך על הגיר, יש סיבה מדוע הפנתי אותך לחיים ממוסך שמשון, אני יודע שאומנם שם זה יקר היות מדובר במוסך מורשה ובחלקים מקוריים.

ישנם דברים ברכב שאפשר לשים חלופי, כמו מגבים, כמו באקליות וכו'.

יש דברים שעושים אותם פעם ב.... והם אמורים להחזיק מעמד המון זמן, למשל רצועת תזמון, או למשל כמו אצלך שיפוץ גיר.
אז אם כבר עושים אותם פעם ב... צריך לעשות אותם באופן מקצועי ובאופן מקורי. ואותם יש לעשות במוסך מורשה.

העיניין של חלקים מקוריים במוסך אחר הוא לא הבעיה, הבעיה היא אחרת, ראשית לא לכל המוסכים יש גישה לחלקים מקוריים לפיאט, ואני לא מאמין שמוסכניק מירושלים יסע עד לתל אביב בשביל לקנות ספיישל לרכב שלך חלקים מקוריים.
אך גם אם נצא מנקודת הנחה כי אכן למוסכניק שלך יש חלקים מקוריים, אני מדבר על דבר אחר, מקצועיות. המוסכניק שלך פותח את הגיר ורואה איך הוא מורכב ולומד תוך כדי.
לעומת מוסך פיאט יהוד, חיים , שיכול באמצע הלילה לפרק גיר בעין אחת עצומה ויד אחת קשורה מאחורי הגב.
הוא מכיר ויודע איפה כל בורג צריך להיות יושב, איפה שיחקו עם האוטו ושמו בורג קצר מידי, איך הגלגל צריך להיראות, הוא יודע, שאם הוא מפרק את הגיר אז מומלץ שיחליף מחזירי שמן צד גיר מנוע, שיחליף את פקקי המים או במקרה שלך פלאטה מאחורי הגיר. בקיצור, כן אתה תסע באוטובוסים, אבל זה פעם בהמון שנים שיש מצב שמגיעים לשיפוץ גיר, והחשוב ביותר הוא, שלא תשלם כמה אלפי שקלים ובסוף תסע ברכב ותיהיה לא מרוצה, כי אין דבר שגרוע יותר מזה.

לגבי הכוהלים, שים סלילים מקוריים בלבד, חליפי לא יחזיק לך הרבה זמן מעמד, כך בחשבון שהמחשב שלך מחובר ישירות לכוהל, אז אל תשחק יותר מידי עם כוהל חליפי.

saar
18-03-09, 10:53
יופיטר, אתה בטוח במה שאתה אומר, שאתה ראית רכב שיש לו גם מודול הצתה אלקטרונית וגם חיישן נמ"ע?

upetar
18-03-09, 11:22
יופיטר, אתה בטוח במה שאתה אומר, שאתה ראית רכב שיש לו גם מודול הצתה אלקטרונית וגם חיישן נמ"ע?

ואני מיסתכל עליו כול הזמן,ואים הוא לא לידי (כמו עכשיו כשאני בעבודה)ליבי איתו.עכשיו ברצינות ,בהרבה רכבים זה כך וגם באונו וגם בטיפו וגם בטמפרה,יש חישן שמיתחבר למודול הצתה ומישם לכוהל ולדיסטרבוטור ולפלגים. (אגב אתה מגיע למיפגש בשישי?).

motiyt
18-03-09, 13:49
אני הורג אותך ואתה נשרר בסדר איתי וסבלן... מגיע לך ציון לשבח ולא האשמות של בחור גס רוח... :-).

טוב הבנתי את העניין.

חלפים מקוריים הוא יכול להשיג אבל בהחלט יש לחיים יתרון בעניין נסיון עניין הגיר.

פשוט לבקש מחיים שיבדוק גם את החוטים והסללים שלי לראות אם צריך להחליף או שהם מתאימים?

(בהנחה שהוא לא עשה את זה לבד)

מוטי.

stio
18-03-09, 14:13
אתה בטוח במה שאתה אומר, שאתה ראית רכב שיש לו גם מודול הצתה אלקטרונית וגם חיישן נמ"ע?

אני גם מאשר, בכל השנים של אונו 70S/ 1.4IES יש מחשב הצתה אלקטרוני Digiflex 2 עם חיישן נמ"ע. רק אציין שהמחשב הצתה הזה היה צרה צרורה בכל השנים שהיה לי את הרכב.

upetar
18-03-09, 16:54
איזה בעיות היו לך עים המחשב?והאים צריך להקפיד שהחוטים והפלגים יהיו מקורים?ואיפו ליקנות מחשב חדש וכמה זה עולה?ושאלה אחרונה,מה אתה אומר על הפטנט שרשמתי ליפני,?ותודה מראש.

saar
18-03-09, 17:38
פרה פרה, מוטי כן, תמיד טוב להביט ולראות שהכל בסדר גמור, לא משלמים במוסך שמשון רק מחיר של עבודה וחלפים, אלא החלק הארי הוא המקצועיות.
מי שמוכן ללכת לרופא עיניים פשוט ורגיל זה בסדר גמור.
אבל יש את אלה שמעוניינים רק ברופא מומחה, אין מה לעשות, מומחיות היא עסק יקר.

יופיטר, ברוך השם הבנתי את הבילבול שנוצר פה, אז אני אחדד למען תבינו אחת ולתמיד.

יש מודול הצתה אלקטרונית שנראה כמו גוף קירור קטן, והוא יושב על המפלג (למשל באונו פייר 1100 סמ"ק הזרקה). מודול הצתה זה, ניזון (מקבל אותות) מלקטן אותו (pick up) היושב בתוך המפלג.

ויש מודול הצתה שהוא נקרא Digiflex והוא כבר נראה הרבה יותר גדול לעומת הראשון שכתבתי, הוא ניזון (מקבל אותות) מחיישן הנמ"ע.

כאן היה הבילבול יופיטר, שאמרת לי שיש לך ברכב גם מודול הצתה אלקטרונית וגם חיישן נמ"ע, חשבתי לעצמי שזה לא הגיוני, בגלל שמודול הצתה אלקטרונית (הראשון שכתבתי) יש לו פיק אפ בתוך המפלג, הוא לא צריך את חיישן הנמ"ע. אבל אז stio הזכיר שאתה כנראה מדבר על הדיג'יפלקס אשר משמש כמודול הצתה אלקטרונית והוא ניזון מחיישן נמ"ע.

אז למרות ששניהם כמעט זהים בעבודתם, לראשון שכתבתי נהוג לקרוא לו מודול הצתה אלקטרונית, אך לשני שכתבתי נהוג לקרוא בשמו דיג'יפלקס, ולכן נוצר אצלי הבילבול.

ולכן לסיכום יופיטר, אצלך ברכב יש חיישן נמ"ע ששולח אותו לדיג'יפלקס.

stio
18-03-09, 17:39
לי? בעיות הצתה לסירוגין. פעם היה מניע יופי, ופעם לא היה מניע בכלל.

זה התחיל ב- 2006 קצת לפני מלחמת לבנון השנייה, המנוע לא היה מניע עד ששיחקתי עם הצמת חוטים שמובילה אל המחשב. בזמן המלחמה הארורה ההיא זה ממש החריף והיו ימים שאמי היתה מתקשרת אליי ב- 6:30 בבוקר כדי לשאול איך משחקים עם החוטים כי זה שוב לא מניע (היה מלחמה אז הייתי תקוע בבסיס).
בשלב מסויים אחרי שיצאתי לאפטר ואמרו לי לחזור למחרת אז המנוע לא הניע בשום אופן ושום משחקים עם החוטים לא עזרו, אז נטשתי את הרכב ליד הבית ונסעתי באוטובוס וגם איחרתי.
כל הזמן נפלו טילים ושמעתי פיצוצים וכל המוסכים היו סגורים אז פשוט השבתתי את הרכב חודש ורק מידי פעם הוא היה מניע.
שהסתיימה המלחמה נסעתי לחיפה ודני ממצת אור סידר לי את הבעיה, הוא התקין הארקה חדשה, מדובר בשני חוטים שחורים שיוצאים מהמחשב, ומחוברים לשלדה של הרכב ואחר היה מחובר לפלוס של המצבר.

התיקון החזיק שנתיים, ואח"כ הבעיה חזרה (או שאולי משהו אחר התקלקל במחשב הזה). כשהייתי במוסך מורשה של פיאט בצפון כדי לתקן תקלה מסויימת שלא קשורה, הפנתי את תשומת ליבם למחשב והם הסתכלו כאילו פעם ראשונה הם רואים את המחשב הזה, ואמרו לי שהם לא מטפלים בדבר הזה, שאם אני רוצה הם יזמינו לי חדש ואולי (עם דגש "אולי") הבעיה תיפתר, אם לא הלך הכסף! פשוט לא מקצועיים ולא יודעים לעבוד, ולא מקובלת עליי שיטת מצליח אז השארתי ככה.
יותר מאוחר נתקעתי גם בטכניון ב- 22:00 בלילה בחושך, בשתיית השחרור שלי מהצבא גם הוא עשה בעיות ונתקעתי בתוך בסיס צבאי. עכשיו לך תשיג אישור כניסה לגרר לתוך בסיס צבאי... ביקשתי מאזרח עובד צה"ל שיש לו גם אונו כזו שיבוא להניע לי את הרכב לאחר שמשחק עם החוטים לא עזר. אח"כ שרציתי לנסוע לסוכנות של סקודה כדי להזמין את הרכב הוא גם נתקע לי בחניה, למזלי הנעתי אותו בשנייה לאחר משחק עם החוטים המעצבנים.
אח"כ הוצאתי את הצמת חוטים וחיזקתי חוט חוט, החזיק חודש יופי בלי בעיות עד שמכרתי את הרכב, וגם אמרתי לקונה שכרגע זה תקין, אבל אם יהיו בעיות שגם ישחק עם החוטים.

המחשב הצתה הזה זה החלק הכי לא אמין שקיים, וגם אין איפה לתקן כזה דבר כי אף אחד לא יודע מה זה בכלל, וגם אם תקנה מפירוק אף אחד לא מבטיח לך שזה תקין.

בנושא החיישן נמ"ע אף פעם לא החלפתי אותו ואני לא יודע בכלל איפה הוא ברכב בכלל.

saar
18-03-09, 17:43
יופיטר הרגת אותי, לאט לאט.
לגבי הודעתך הקודמת שכל כך ביקשת שאני יגיב לה, בה אתה מדבר על הפטנט של הסיכוך חוט הצתה מהכוהל למפלג ונגיעה בגוף. אז לשאלתך כן אתה צודק זה אכן פטנט נכון, נחמד שאתה יודע עליו.
בכל אופן מה שזהו גורם, זה פשוט גורם לתדר הניצוץ להיות מחודד יותר וללא הפרעות. זה תקין, ואין שום סכנה למחשב או לצרכן כזה או אחר.

upetar
18-03-09, 23:00
אבל סטיו,קראתי פעמים את התשובה שלך8-O(הכי חשוב שחזרתה הביתה בשלום) ;) והבנתי שהבעיה של האוטו היתה בחיוט למחשב :rolleyes:.ולאורך כול הזמן שהאוטו היה אצלך,לא החלפתה אפילו פעם אחת את המחשב.:eek:(תקן אותי אים אני טועה).נירגעתי כי אני פושע:cool: ומשדרג כול דבר שאפשר.:razz:ו.סער תודה ונכון לפטנט הזה היתכונתי ,אני גם מיצר את החוט לבד .אבל שאלתי גם אים בריכבי אני חיב להקפיד על חוטים ופלגים מקורים כי כרגע אני נוסע עים חוטים לא מקורים(אבל ניראים לי מיקצועיים(סיליקון ויופי של עבודה)והם תוצרת הארץ,ופלגים מתאימים אבל גם לא מקורי.ולא בא לי להיתקע על איזה פקינג מחשב כושל.(ובאותו עינין,שהחלפתי פעם תושבת קרבורטור לסקודה והחזקתי ביד אחת את המקורי חדש וביד השניה חליפי חדש,ראיתי שלא תמיד המקורי עדיף,החליפי היה הרבה הרבה יותר טוב.

stio
18-03-09, 23:08
הבעיה היתה בצמת החוטים למחשב, לא החלפתי את המחשב כי הוא עבד וגם כי אין מי שיעשה את העבודה הזאת. בכל מקרה אני סידרתי את החוטים.

upetar
18-03-09, 23:25
(המחשב הצתה הזה זה החלק הכי לא אמין שקיים, וגם אין איפה לתקן כזה דבר כי אף אחד לא יודע מה זה בכלל)ואים מישהו כן ניתקל בבעיות במחשב אשמח לישמוע ולהחכים.הבנתי שהבעיות בחיוט לפלג,ועל זה אפשר להיתגבר.

stio
18-03-09, 23:36
עיניין הפלג הוא לפי אבחנה ראשונה שלי, אני הריי לא בעל מקצוע ובעל מקצוע מומחה לא ראה את התקלה. מי אמר שבתוך המחשב אין מגעים מנותקים? קרה לאנשים בעבר. המחשב הזה צריך להתנצל בפניי... :lol:

טוני_חאין
21-06-09, 23:11
אישית *** היתי ישר הולך בודק לחץ דלק זה הכי קריטי יכול לקרטע לך את המנוע .
המנועה ישתה דלק בלי הפסקה ד"א אך הצריכה אצלך נורמלית..