התחבר

View Full Version : בעיות חשמל והנעות לסירוגין . אונו 95 1400.


almogxxx
06-03-09, 19:45
טוב אז כנראה שיש לי מזל ממש גרוע עם האוטו הזה . זה מתחיל באמצע השבוע עם החיישן של המיכל שמן ברקס שכל הזמן דולק לאחר שנפתרה הבעיה מתחילה בעיה מצחיקה ולא מובנת חדשה .

האוטו משום מה לא מניע כמו שצריך ואני אסביר .
יש פעמים שהוא מניע בלי שום בעיה . ויש פעמים שמתי לבלרוב זה קורה כשהמנוע חם אחרי נסיעה קצרה למשל וקפיצה קלה לקיוסק הוא לא מניע ..

בדקתי את כל הדברים שיכולים לעלות על דעתי יש רק דבר אחד הוא קודנית שבעיקרון לא בפעולה בעל הרכב הקודם אמר לי לא לגעת בה וזהו . אבל המנורות שלה כל הזמן דולקות ואני מניע בלעדיה רק עם המפתח .

חשבתי בהתחלה על טעינה של המצבר אבל מצד שני אם לא היתה טעינה היתה נדלקת מנורה בלוח שעונים .
דבר אחר שאמרו לי שיכול להיות שהאוטומט של הסטטר בעייתי כשהו מתחמם הוא פשוט לא מניע מאיזה שהיא סיבה .
לפי מיטב ידיעתי כל עניין ההצתה תקין האוטו עבר טיפול לפני 4 אלף קילומטר למרות שזה ע"י הבעלים הקודמים אבל עדין חוטי הצתה ופלאגים נראים חדשים .

הקודנית הזאת עדין מחוברת ואני לא מצליח להבין לאן היא מחוברת כדי לנתק אותה אחת ולתמיד .. אולי היא הבעיה ?! אם היא מחוברת בדרך כל שהי לסוויטצ' זה הגיוני .

עכשיו הקטע שזה לא מסכים להניע זה מצב שהמנורות בלוח שעונים נדלקות וזה עושה ממש נגיעת חשמל של הסטסטר ומתכבה לא עושה שום דבר אחר ..אפילו לא נסיון של רעש של התחלה של הצתה .

בדקתי את כל הפיוזים ברכב כולם תקינים . אני לא יודע על מה לחשוב עוד . .

וכשהאוטו מניע ואני נוסע איתו הוא נוסע דווקא לא רע והכל אבל כאילו המצבר לא נטען למרות שהוא מראה כן סימנים של הטענה בקיצור הסתבכתי קשות עם עצמי כמו שאתם רואים אין לי הרבה ידע במערכות חשמל האלה .. אם חסר איזה פרט אני מצטער תשאלו אני אגיד כל מה שקרה ..

בכל מקרה במה עליי להתחיל לבדוק ?! מה זה יכול להיות !? האם באמת הדבר הזה של הסטסטר יש תופעה כזאת ?! בקיצור עזרה ..

command sergeant major
06-03-09, 19:56
יש חלק חשמלי בסוף של הסויץ תבדוק אותו לפני כל הבלאגן שאתה מתחיל לעשות
לרוב החלק הזה גורם להרבה בעיות שאתה מציין כאן ועוד סיבה
יכול להיות שיש עלוקה ( ממסר) שמנתק זרם מחלק חיוני

almogxxx
06-03-09, 20:17
כן אבל איזה מהממסרים שיש ברכב יכול להצביע על דבר כזה ?! ואפה הם נמצאים ?! ועוד משו אפה הרכיב הזה נמצא בתוך הפלסטיק של ההגה ליד הסווטצ' ?ואיך אני אמור לבדוק אותו ?!


תודה . אלמוג .

command sergeant major
06-03-09, 21:36
כן אבל איזה מהממסרים שיש ברכב יכול להצביע על דבר כזה ?! ואפה הם נמצאים ?! ועוד משו אפה הרכיב הזה נמצא בתוך הפלסטיק של ההגה ליד הסווטצ' ?ואיך אני אמור לבדוק אותו ?!


תודה . אלמוג .

הרכיב הזה נמצא בסוף של הסויטץ ואתה בדוק אותו ככה
נורית ביקורת בכל החוטים בכל המצבים שיש לסויטיץ מתי שעובד תקין ומתי שיש את התקלה הנ"ל
אבל לפני זה שווה לפרק את השקע שם לשים קונטקט ( ספריי מגעים ולסגור) ולראות אם זה פתר את הבעיה
ובשביל לאתר את העלוקה צריך לעקוב על הצמה של החוטים שיוצאים מהסויטיץ ועל החוטים שיוצאים מהקודנית זה השיטה היחידה או משהו שלא מומלץ בכלל אבל דרך לתת כיון היא + ישיר לסטרטר בזמן שהתקלה מופיעה חזור אלינו עם תוצאות

upetar
06-03-09, 22:30
הסטרטר פועל מהר ויפה,והאוטו לא נידלק?.או שלפעמים אין סטרטר וליפעמים יש?,ואים זו הבעיה ,אז מה קורה בנסיונות חוזרים ?יכול להיות בדרך לסטרטר, ויכול להיות בסטרטר עצמו .חזור עים פרטים ונמשיך.

almogxxx
07-03-09, 00:45
זה עושה מין רעש מוזר כזה, זה כמו מכה קטנה של הסטרטר כאילו הוא מקבל חשמל ואיזה משהו מבטל אותו מיד.
בדומה למשל שאם תנסה להניע רכב עם קודנית משוכללת שמונעת הנעה בלי להקיש את הקוד יהיה לך סטרטר ממש לשניה אחת ואז כבר לא תשמע כלום . בדיוק כך ..

בנסיונות חוזרים , בוא נגיד אחרי איזה 10 דקות ( אנילא מאמין שזה קשור לחום של הסטרטר כי ב10 דקות הוא מספיק להתקרר כל כך ? ) ,בנסיון חוזר אם הוא לא מניע אז יש סטרטר שהוא קצת יותר ארוך בערך תגיד 2 שניות וגם אז כאילו הוא מקבל איזה פקודה להפסיק וממש נכבה ואין כלום .

אבל נדיר מאוד שיהיה נסיון חוזר וזה לא יניע אני בדרך כלל מאז שזה התחיל אם בנסיון ראשון לא מצליח אני מחכה 5 דקות וזה מניע, אמנם מניע יותר חלש סתומרת לוקח לו יותר זמן להניע כאילו הוא ממש מתאמץ אבל בסופו של דבר מניע .

בדקתי היום את הפלאגים סתומרת רק הוצאתי את החוטים מהפלאג לא ראיתי דברים מוזרים הבנתי שכדי לראות אם יש פלאג שרוף או משו צריך לפתוח אותם השאלה אם יש טעם וקשר בין הדברים ?! סתומרת אם יש איזה פלאג שרוף יכול להיות שהוא עושה את הבלגן .. ?

בתודה .. אלמוג :D

upetar
07-03-09, 00:58
ומה קורה שאתה מחבר מצבר נוסף במקביל למצבר שלך?.(אולי אחד החיבורים למצבר?)אים התופעה דומה צריך לתת (+)ישירות לסטרטר ,ואים עדין ניתקע שלח אותו לשיפוץ.

almogxxx
07-03-09, 09:12
אתה מתכוון לחיבור העגול הזה שנסגר עם האום 13 מברזל הזה של ה+ וה - ??? אין לי בעיה להחליף אותם כאילו אבל לא הבנתי את המשמעות כי לכל שאר הרכב יש זרם הכל עובד ..
זה לא שהדברים עובדים לסירוגין באוטו הכל עובד מצויין רק ההנעה המוזרה הזאת ..

לחבר + ישירות לסטרטר ?! ואז מה לנסות להניע ואם זה עובד אז כנראה שיש בעיה בדרך לסטרטר ?

saar
07-03-09, 20:29
אני לא הבנתי כלום, כלום כלום כלום.
תן יותר חידוד לפרטי הבעיה.
מה זה לא מניע, יש סטרטר? אבל אין הנעה.
יש קליק מהסטרטר ואין הנעה?
אין בכלל תגובה שאתה נותן סטרטר?

almogxxx
07-03-09, 21:19
יש בעיה שכשהאוטו חם אחרי נסיעה והוא מתחמם ולמשל כיביתי את האוטו ואני בא להניע אחרי כמה דקות האוטו לא מניע .

עכשיו לגבי הסימנים הסימן הוא מוזר כאילו יש פתיחה של הסווט'צ ונגיעה של הסטרטר אבל נגיעה ממש כאילו לשניה אחת ואז אין כלום כמה שלא תנסה להניע ממש אפשר להגיד כמו שאמרת נגיעה מהסטרטר ככה ..

אבל היום פתחתי את כל הפלסטיקה של ההגה שם והסתכלתי על כל מני חוטים שמחוברים שם השפרצתי קצת ספריי מגעים בכל החיבורים של הסווצטצ' .. ואני לא יודע אם בכל הרכבים יש את זה או שזה קומבינה של בעל הרכב הקודם היה פיוז של 10A שמחובר שם באזור של הסווצטצ' גיליתי שהוא בעצם שבור . הוחלף ,ובוצע ניקויי מגעים בכל האזור ..

כרגע מנסיעות של בדקתי ככה במשך היום לא קרה עדין שהוא לא הניע או משו כזה נראה כי יכול להיות שזאת היתה בעיה של מגעים או אולי הפיוז הזה . בכל מקרה תודה לכל התותחים שניסו והעלו רעיונות מצויינים אם הבעיה תחזור מבטיח לעדכן ולחזור לפה . בכל מקרה תודה תודה ...

raanan_t
07-03-09, 22:17
זה מזכיר בעיות שנובעות עקב שינוי יחס דחיסה במנוע (שיפוץ ראש שגולח ממנו הרבה \ פיח רב בתא השריפה) הייתכן?!

upetar
07-03-09, 23:08
להיות מצבר או מגעי מצבר.שים לב אים כאשר אתה נותן סטרטר האורות והצרכנים שפועלים כבים.ובנוסף אים זה קורה,תיבדוק,תנסה להניע עים עוד מצבר,ותעדקן.

almogxxx
08-03-09, 00:00
מצטער אבל לא הבנתי את המשפט שלך , כאילו לא הבנתי את הכוונה תוכל להסביר לי שוב ?!



כן המנוע עבר שיפוץ כלומר החלפת שסטומים וחריטה של הראש אבל לא יודע .. זהלא נראה לי כל כך קשור לדחיסה כי כשהאוטו מניע הוא מניע מצויין .. והדחיסה וההילוך סרק שלו הכל חלקק ועובד מצויין ..

upetar
08-03-09, 00:22
תגיד לי מה עושים כשניתקעים עים מצבר גמור?.מבקשים עזרה מנהג אחר שיתן מצבר ,כבלים ,נכון?(עד פו הבנתה?)עכשיו שהתופעה תחזור פשוט תבקש מנהג אחר שיתו לך "מצבר"ותנסה להניע ותעדקן.

raanan_t
08-03-09, 12:03
מצטער אבל לא הבנתי את המשפט שלך , כאילו לא הבנתי את הכוונה תוכל להסביר לי שוב ?!
כן המנוע עבר שיפוץ כלומר החלפת שסטומים וחריטה של הראש אבל לא יודע .. זהלא נראה לי כל כך קשור לדחיסה כי כשהאוטו מניע הוא מניע מצויין .. והדחיסה וההילוך סרק שלו הכל חלקק ועובד מצויין ..

אינני יודע עד כמה זה נכון, אך למיטב ידיעתי זו התיאוריה. אשמח אם בעל מקצוע יאשר או יפריך:

ברגע שחורטים ראש מנוע (ומורידים קצת יותר מדי), גובהו קטן משמעותית, כתוצאה מכך נפח תא השריפה (צילינדר) קטן גם הוא.
היות והבוכנה עושה את אותו המהלך נוצר מצב בו היא צריכה לדחוס את התערובת לתא קטן יותר וזה מצריך יותר כח. כשהמנוע קר הסטרטר מתמודד עם זה לא רע.
מנוע חם = אוויר חם, תופס נפח גדול. כלומר נדרש עוד יותר כח בכדי לדחוס אותו לאותו חלל קטן שקודם דחסת אוויר קר. כאן כנראה הסטרטר לא מספיק חזק.

מהן האפשרויות העומדות בפנייך בכדי להמנע מהבעיה, אינני יודע. אולי מוסך יוכל לסייע בעניין.
כמובן שהבעיה תתכן גם ממערכת החשמל, שווה לבדוק כראוי במקום שמבין ולא להתחיל לשפוך כסף לחינם.

ארילו
08-03-09, 15:02
כל עוד ראש המנוע באונו בטווח המידות שהיצרן מאשר - לא אמורה להיות שום בעיה לסטרטר להתמודד עם זה.

אני הייתי מחפש מפל מתח / תקלה בסטרטר.

almogxxx
09-03-09, 22:23
אז ככה אחרי חיפושים מטורפים התחלתי לחשוב על מצב שיש אולי משו בתוך הרכב שמקבל זרם באופן קבוע גם כשאפילו אין סוויטצ' וזה בעצן מרוקן את המצבר .. הגיוני במקצת שזאת אולי הבעיה .

עוד משו ששמתי לב אליו שלמשל השעון הדיגיטלי שיש ברכב והנורות של המזגן משום מה פתאום הפסיקו להדלק או לפעמים דולקות לפעמים לא .. דבר שכיוון אותי למצב שיש מצב שאין למצבר כוח משום מה ..

התחלתי לחפש ברכב כל דבר עם מנורת ביקורת שהכנתי .. בסופו של דבר הגעתי למסקנות שקודם כל הפאנל של המערכת מחובר לרכב עם פלוס קבוע גם בלי סוויצטצ' המערכת נדלקת סתומרת שהוא מקבל זרם באופן קבוע ורציץ מהמצבר גם כשהרכב לא מונע . מצאתי בחיבורים של הסווטצ' מתחת להגה את הנקודת חשמל שמקבלת זרם רק אחרי סיבוב המפתח ואליה חיברתי את ה+ של הפנאל .. עכשיו המערכת עובדת רק עם סיבוב המפתח ומקבלת זרם רק כשהסווטצ' פתוח .

עוד משו שמצאתי . ברכב יש מגבר של רמקולים מגבר של 2200 וואט ..יחסית חזק .. מבדיקה שלי ( חיבור הנורת ביקורת ל+ וה- של המגבר ) מתגלה שגם הוא מקבל זרם באופן קבוע מהמצבר גם בלי להניע ובלי כלום .. דבר שגרם לי לרצות לרצוח את המתקין אבל בסדר . לזה חשבתי על פיתרון של אולי מפסק בתוך תא הרכב שאני אוכל לשלוט בו ולכבות את המגבר ולהדליק אותו כי לחבר אותו לאותו חיבור בסוויטצ' יהיה בעייתי ואני מפחד שזה גם ישרוף אותו .
אז הפתרוון הרלוונטי לדעתי הוא לשים מפסק בחיבור שבין המצבר למגבר מאחורה וכך אני אוכל לכבות אותו אחרי כל נסיעה ולהפסיק את הזרם הקבוע אליו כשהרכב לא דולק .

אלא אם כן יש למישהו עוד הצעות ?
עכשיו אחרי שהכל נראה טוב אחרי נסיעה של בערך חצי שעה הכל נראה תקין הרכב מניע בלי שום בעיה והשעון ומנורות המזגן חזרו לחיים . מקווה שלא יהיו עוד בעיות .

בכל מקרה אם יש למישהו אחר הצעות לגבי החיבור של המגבר במקום מפסק משו אחר אני אשמח לשמוע כי לפי מה שהבנתי כל ניתוק או גישור בכבל הזה גורם לאפקטיביות פחות טובה סתומרת זאת בעצם ירידת מתח ואז כאילו אתה לא מנצל א ת המירב מהמגבר שלך .. תקנו אותי אם אני טועה ..

בתודה . אלמוג . :)

raanan_t
09-03-09, 23:02
התחלתי לחפש ברכב כל דבר עם מנורת ביקורת שהכנתי .. בסופו של דבר הגעתי למסקנות שקודם כל הפאנל של המערכת מחובר לרכב עם פלוס קבוע גם בלי סוויצטצ' המערכת נדלקת סתומרת שהוא מקבל זרם באופן קבוע ורציץ מהמצבר גם כשהרכב לא מונע . מצאתי בחיבורים של הסווטצ' מתחת להגה את הנקודת חשמל שמקבלת זרם רק אחרי סיבוב המפתח ואליה חיברתי את ה+ של הפנאל .. עכשיו המערכת עובדת רק עם סיבוב המפתח ומקבלת זרם רק כשהסווטצ' פתוח .

רדיו דיסק מחובר על ידי שלושה חוטים: (הצבעים בד"כ קבועים)
1. צהוב - פלוס אחרי סוויטץ' (בדרך כלל גם יהיה עבה יותר מהאדום) חוט עם מתח להפעלת הרדיו דיסק.
2. אדום - פלוס קבוע. מיועד לשמירת תחנות וזכרון של המכשיר. ניתוק שלו, משמע כל כיבוי ידרוש ממך לכוון הכל מחדש.
3. שחור - מינוס.
אפשר ותקין לחבר את האדום והצהוב מהרדיודיסק יחד אל הפלוס הקבוע וזאת כדי לנגן מוזיקה כאשר הרכב כבוי.
על פניו, המקרה אצלך נראה תקין בנושא הזה.



עוד משו שמצאתי . ברכב יש מגבר של רמקולים מגבר של 2200 וואט ..יחסית חזק .. מבדיקה שלי ( חיבור הנורת ביקורת ל+ וה- של המגבר ) מתגלה שגם הוא מקבל זרם באופן קבוע מהמצבר גם בלי להניע ובלי כלום .. דבר שגרם לי לרצות לרצוח את המתקין אבל בסדר . לזה חשבתי על פיתרון של אולי מפסק בתוך תא הרכב שאני אוכל לשלוט בו ולכבות את המגבר ולהדליק אותו כי לחבר אותו לאותו חיבור בסוויטצ' יהיה בעייתי ואני מפחד שזה גם ישרוף אותו.


המגבר מחובר ע"י שלושה חוטים:
1. פלוס קבוע.
2. מינוס (אל השלדה או בורג בפח הרכב)
3. רימוט (Remote) - פקודת הדלקה מהמערכת. כלומר ברגע שהמערכת נדלקת היא שולחת סיגנל על חוט הרימוט ומפעילה את המגבר.
גם כאן ההתקנה נשמעת תקינה ואין בעיה. אין שום צורך במתג ו\או "קומבינה" אחרת. המתקין ידע מה הוא עושה.
בדוק אם כאשר אתה מכבה את הרדיודיסק גם המגבר כבה.

בתודה . אלמוג . :)

תגובותי באדום.

almogxxx
10-03-09, 10:28
המנורה של המגבר מתכבת כשמכבים את הרדיו דיסק .. אבל כשאתה בא עם מנורת ביקורת ל+ שמחובר למגבר ולמינוס של המגבר המנורה נדלקת סתומרת שכל הזמן המגבר מקבל זרם מהמצבר ואת זה אני לא רוצה שיהיה כי זה מה שגומר את המצבר במשך הלילה שהרכב לא מונע האלטרנטור לא מטעין את המצבר והמגבר מקבל זרם כל הלילה .. זאת הבעיה הוא שוחט את המצבר ..

raanan_t
10-03-09, 12:15
אני אשאל אותך שאלה:
טוסטר שמחובר לשקע החשמל בבית וכבוי, צורך חשמל?! לא!
גם כאן, הכבל הוא כבל שמחובר לפלוס המצבר ישירות ולכן נגיעה בו ובכל מינוס אחר ברכב, עם מנורת בדיקה, תניב את התוצאה שקיבלת. המגבר נדלק רק כאשר הוא מקבל פקודה ואינו צורך חשמל כאשר הוא כבוי.
ההתקנה שלך תקינה, חד וחלק. (אל תרצח את המתקין) אם היא לא היתה תקינה והמגבר היה מושך זרם תמיד, כנראה שלא היית מצליח להניע בבוקר.

מה שכן יכול להיות זה שהמגבר תקול ולכן ישנה זליגת זרם (לא רלוונטי למקרה שלך) או לחילופן האלטרנטור חלש או החיווט ממנו למצבר ולשלדה לקוי ולא מצליח לספק את מה שהמגבר דורש ולכן המצבר נגמר.
נסה לנסוע בלי מוזיקה יום-יומיים וראה אם התקלה נעלמת.

האם הבעיה החלה ביום שהתקנת מערכת?

almogxxx
10-03-09, 13:31
אז ככה הבעיה לא התחילה כשהתקנתי את המערכת היא התחילה לפני בערך שבוע והמערכת מורכבת ברכב כבר מעל לחודשיים .. בכל מקרה עשיתי מפסק שמחובר ככה .
מצבר הרכב - למפסק - מהמפסק לפיוז הגדול של המערכת - ומשם למגבר .. שמתי את הפיוז אחרי המפסק כדי למנוע שריפות של המגבר עם הקטע של המפסק . הדבר נראה תקין ויפה עכשיו .
ניסיתי לנסוע יום יומים בלי המוזיקה ואכן הרכב מניע בלי שום בעיה בועט ונושך כמו שד .
מקווה שזה יפתור לי את הבעיה אעדכן בהמשך ..
בכל מקרה שאלה כללית אחרת .. הצופר של הרכב איך הוא מחובר ?! סתומרת אני יודע שיש פלוס שהולך לצופר אבל אפה הצד השני שלו מתחבר ?! אם הסתבכתם עם השאלה אני פשוט רוצה לדעת איך זה אמור להיות מחובר כי יש לי הרגשה שיש לי בעיה איתו הוא עובד לפעמים ובתוך הקופסא של ההגה על הכבל שלו שמחובר לא יודע בצורה מוזרה לצמת חשמל של הרכב יש פיוז הפיוז הזה כבר פעם שלישית אני מחליף אותו הוא פשוט נמס ..

בתודה . אלמוג .

raanan_t
10-03-09, 13:47
מצבר הרכב - למפסק - מהמפסק לפיוז הגדול של המערכת - ומשם למגבר .. שמתי את הפיוז אחרי המפסק כדי למנוע שריפות של המגבר עם הקטע של המפסק . הדבר נראה תקין ויפה עכשיו .

יפה, כן! תקין, לא!
הפיוז חייב להיות בנקודה הקרובה ביותר למצבר, משמע כמה עשרות ס"מ ממנו. אם המפסק בתוך הרכב משמע הפיוז יושב רחוק מאוד מהמצבר וזה מקום לקצר שעלול להפוך לך את הרכב למדורה ולא בל"ג בעומר.

ניסיתי לנסוע יום יומים בלי המוזיקה ואכן הרכב מניע בלי שום בעיה בועט ונושך כמו שד .

לדעתי הבעיה אצלך נובעת מאחד או יותר מהדברים הבאים:
1. מצבר חלש.
2. חיווט לא תקין. כלומר, בלוי, ישן ולא מוליך כראוי.
3. אלטרנטור שלא מספק את מה שהמערכת שלך דורשת.
אני מהמר על סעיפים 2 ו-3 יחד.
גש לחשמלאי שיבדוק את הטעינה אצלך, גם כאשר המערכת עובדת בעוצמה כמעט מלאה.

מקווה שזה יפתור לי את הבעיה אעדכן בהמשך .

הערותיי באדום.

אגב, האם נתקלת אצלך בתופעה בה כאשר אתה שומע בעוצמה גבוהה אורות הרכב מהבהבים בהתאם למוזיקה?

almogxxx
10-03-09, 21:52
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]ח זה נשמע מצחיק .. אבל לא זה לא קרה לי עדין חח ד"א הפיוז יושב ממש קרוב למצבר פיזית הכבלים הולכים ככה מהמצבר למפסק בתוך הרכב מתוך הרכב מהמפסק החוט יוצא חזרה לפיוז שיושב ליד המצבר ומשם הולך כבר למגבר שיושב בבג'ג של הרכב .. החיווט שם תקין וחדש תאמת .. הכל חדש . אני דווקא מהמר על סעיף מ"ס 1 שלך .. בסוף השבוע אני אחזור מהבבסיס ואגש לחשמלאי מה להגיד לו לבדוק את הטעינה של המצבר גם כשהמערכת עובדת בעוצמה כמעט במקסימום ?! או שהוא אמור לבדוק אם האלטרנטור מטעין את המצבר במספיק כוח או שהמצבר פשוט מתרוקן ולא שומר על הטעינה ?! לפי דעתי זה המצבר ..

Ron_Dadon
10-03-09, 22:33
הכוונה של רענן הייתה שהפיוז שלך נמצא רחוק מבחינת החוטים מהמצבר.
אם יש חוט שיוצא מהמצבר, למפסק ברכב וממנו חוזר קרוב מאד למצבר לפיוז - כלומר יש מרחק של לפחות 80-100 ס"מ בין המצבר לפיוז.

almogxxx
10-03-09, 23:03
סבבה זה מובן אבל איזה ברירה יש לי ? לשים את הפיוז לפני המפסק ? ואז מה זה יתן לי כאילו זה עלול לשרוף את המגבר בכל הדלקה והכיבוי של המפסק .. ד"א עניין המפסק לפי דעתי הגיוני מאוד כי אין מצב שהמגבר מקבל זרם באופן קבוע מהמצבר בלי שום מפסר או טרמוסטט בדרך גם לגבי הדוגמא עם הטוסטר שנתנו למעלה אם לטוסטר הזה אין מפסק או טרמוסטט והוא יהיה מחובר לחשמל הוא יפעל ויתחמם לי שום בקרה כך גם המגבר לא נדלק כי הפנל לא מורכב אבל המגבר עצמו מקבל זרם כל הזמן .. אז חשבתי אולי לשים 2 פיוזים אחד ממש אחרי המצבר בדרך למפסק ואחד אחרי המפסק בדרך למגבר .. זה נראה יותר מדי ברדק אבל אני מפחד ע ל המגבר ומצד שני גם לא רוצה לגמור את האוטו חח

raanan_t
11-03-09, 00:28
הברירה שיש לך היא לא לשים מפסק.

ישנו מפסק מובנה בתוך המגבר, בדיוק כשם שיש מפסק בטוסטר.
המפסק המובנה הוא בעצם ממסר (Relay) שמופעל ע"י החוט השלישי המחובר למגבר.
אתה בעצמך אומר שהמגבר נדלק ונכבה בהתאם למה שנעשה ביחידת הראש (רדיודיסק) משמע, יש מפסק רק שאתה לא רואה אותו בעיניים שלך. (הוא מובנה בתוך המגבר)

יש שתי אופציות:
1. אני לא מסביר טוב.
2. אתה קשה.

אם אני לא מסביר טוב אנסח את הדברים כך: (מבלי לפגוע, כמובן).
1. הבעיה שלך היא לאחר נסיעה ולא לאחר עמידה ממושכת.
אם אחרי עמידה ממושכת לא היית יכול להניע, הייתי מבין התעסקות עם המתג שאתה מדבר עליו, בכדי לשלול זליגת זרם פנימית בתוך המגבר.
2. המערכת שלך עובדת תקין. המגבר נדלק ונכבה והוא מותקן כראוי. מתג על הפלוס הראשי הוא מיותר לחלוטין.
3. אמרת שלאחר נסיעה, ללא מוזיקה, אין שום בעיה. משמע המערכת בזמן נסיעה צורכת הרבה יותר זרם ממה שמערכת הטעינה שלך (קרי, אלטרנטור וחיווט בינו למצבר) יכולה לספק. לדעתי כאן הבעיה.

אם אני מסביר טוב ואתה קשה, אין לי הרבה מה לעשות ;)

רק שאלה אחת לי, מה יעזור לך מתג כאשר גם ככה אתה תדליק אותו במהלך נסיעה ואז בעצם יש את הבעיה? כל מה שיקרה הוא שהכנסת אלמנט על קו המתח, בצורה לא נכונה (אבל זה כבר דיון נפרד) שבעצם לא יהיה לך שימוש בו.

almogxxx
12-03-09, 21:08
סבבה אני אבדוק באמת את מה שאתה אומר יש בזה הגיון כל שהו בכל מקרה תודה .
לגיבי הצופר, מישהו יודע לאן ואיך הוא אמור להיות מחובר ?

almogxxx
16-03-09, 23:18
עדכון : טוב אז גיליתי עוד משו כשאני נוסע עם האוטו עם מוזיקה בווליום נמוך גם אחרי נסיעה ממושכת ועם המפסק שעשיתי הכל בסדר גמר .. אבל .. כשאני נוסע עם ווליום גובהה .. כנראה שזה טוחן את המצבר .

דבר חדש שגיליתי במקרה במבט חטוף על המצבר יש חותמת הטבעה על המצבר ( פלומבה כזאת ) שכתוב עליה 1-02
כל חשמלאי ששאלתי מסכים שאכן מדובר בתאריך ינואר שנת 2002 .. דבר שנראה מאוד מוזר זה מעל 6 שנים .. אחד החשמלאים אמר לי שאפשר להגדיר את זה נס רפואי של כל המכוניות [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] מצבר שמחזיק מעל 6 שנים זה מוזר מאוד ...

אבל כנראה שמצאתי את הפיתרון . בבדיקה של המצבר למרות שאני לא כל כך סומך על הבדיקה של החשמלאי שהייתי אצלו המצבר מראה על איבוד כוח .

כלומר כנראה שהוא פורק את הזרם בצורה כל שהיא והבעלים הקודמים כנראה רק היה מטעין אותו בהטענה מהירה וזה היה מחזיק לו חודש חודשים ..

ככה שנראה לי שהכיון שלנו הוא בסוף המצבר .
בשיחה עם אחד החשמלאים הוא הסביר לי שבמכוניות אחרות ישנו מצבר שגם אצלי אפשר להוסיף אותו ,מצבר קטן שמחובר גם לאלטרנטור וגם למצבר הרגיל של הרכב והוא בעצם מצבר במיוחד למערכת כדי למנוע את המצב הזה של זליגת זרם מהמצבר הרגיל וכל המפסקים והדברים .

השאלה שלי היא כזאת . האם באמת יש כזה דבר ?! אפה אפשר לרכוש כזה דבר ?!?! ובערך אם משהו מכיר מה העליות של דבר כזה ואם זה יכול לפתור לי את הבעיה ?!


בתודה . אלמוג .

(בדוק את המקלדת שלך, כנראה שיש לך לכלוך שגורם למקשי ה"ד" וה "?", "!" להיתקע. מומלץ לנקות)

saar
17-03-09, 00:03
הוא צודק , יש דבר כזה. בדרך כלל מי שמחבר סאב עם הספק גבוהה מאוד, או לחילופין שני סאבים, אז מוצע לו הפתרון של מצבר נוסף.

למען ההגינות והיושר, לא קראתי את כל השרשור מהתחלה עד הסוף, כי יש לי כמה דברים חשובים לעשות עד שאני אגיע לגיל שבעים. אבל ממה שהבנתי בקצרה, יש לך כבל? אם יש לך אז אחלה. אם לא, שקול להוסיף אותו, כי חוסר בכבל גורם להתרוקנות המצבר ולשתיית החשמל ברכב בעל מערכת עוצמתית עם סאב.

almogxxx
17-03-09, 00:35
סליחה על הבורות אבל על איזה קבל מדובר ?! אני יודע שיש פיוז ענקי כזה ששמים אותו צמוד למצבר של הרכב אם אני לא טועה 60 A וממנו הולך כבל ישר למדבר של המערכת האם לזה התכוונת ?! לי זה נראה כמו פיוז אולי באמת קוראים לזה קבל חח אם לא אז אפה הוא אמור להיות מורכב ואפה אני יכול להשיג דבר כזה ?!

עוד משו . האם אתה יודע פחות או יותר מהעלות של המצבר הקטן הזה ?! ואיך הוא הולך להתחבר ברכב ?!

בתודה אלמוג .

saar
17-03-09, 00:49
תראה אלמוג, אני ממש ממש ממש מתנצל. אבל בשרשור הזה אני פשוט מפגר.
התחלת את השרשור בבעיה א', משם קפצת לג', ועכשיו אנחנו בכ'. בוא נעשה סדר, ושוב, זה לא אתה, זה אני. אני פשוט מפגר וקשה לי לעקוב אחרי כל ההדעות, למרות שעשיתי מאמצים נפשיים כבירים על מנת לחזור לתחילת השרשור ולהתחיל ולקרוא הכל מהתחלה, אבל לצערי באמצע שלו כבר הריכוז שלי ירד למינוס חמש, ולא אני לא בחרמון.
מה שאני מבקש ממך זה משהו פשוט, אם תסכים לעזור לנו לעזור לך אז זה יהיה אחלה.
מה שאני מבקש זה שתכתוב בתמצית מה הבעיה עכשיו, ספציפית עכשיו. עזוב אותנו מהצפצפה שלך עכשיו. מה הבעיה עם המערכת, מה היא מרכיבה (סתם דגומא, מגבר, רמקולים, יחידת ראש, סאב) וצריכת וואט של כל אחד מהם.
אם הבנתי נכון יש לך בעיה במערכת, זה ממש לא פשוט כמו שאתה מתאר את זה, יש עובי מסויים לכבל הפלוס שהולך מהמצבר למגבר, העובי הזה הוא מחושב לפי הספק ולפי המרחק בין המצבר למגבר, הוא נמדד ביחידות של גאוג', יש 8 ויש 4. זו תורה שלמה מערכת סאונד גדולה בעלת הספק גדול. מספיק פאשלה קטנה בהתקנה או כבל שאינו נכון ואז מתחילות בעיות. בקיצור בתמצית מה הבעיה כרגע שאתה מחפש לה ייעוץ ופתרון.

almogxxx
23-03-09, 15:27
טוב אז ככה אתה צודק בעענין הקטע עם הקפיצה בין הנושאים פשוט חשבתי להמשיך פה במקום לפתוח עוד איזה 10 שרשורים סתם והיו יורים בי פה בטח .

אז ככה יש מגבר שהוא 2200 וואט . אני לא יודע בדיוק כמה אמפר אם תוכל להסביר לי איך לבדוק אני אגיד לך .
רמקולים 480 וואט של פיוניר
סאב של 1000 וואט . העובי של הכבל שרץ מהמצבר למערכת הוא עובי 1.5 לפחות ככה אמר לי המתקין שהתקין את כל הסיפור הזה . לא שיש לי בעיה להתקין אני יודע לעשות את זה אבל רציתי פעם אחת שיעשה את זה בעל מקצוע . ( לפחות חשבתי שהוא בעל מקצוע טוב )
בקיצור קורה משו מוזר . אם למשל אני נוסע עם ווליום גבוהה עם המערכת ואחרי כמה זמן של נסיעה מכבה את האוטו לא יודע חונה או משו כזה ובא להניע שוב האוטו לא מניע .ועושה רעשים כאילו מצב שאין מצבר ממש לא נותן סטרטר ולא כלום בדחיפה הוא מניע בשניה וגם עם כבלים בלי מאמץ .אפשר להגיד שזה נראה הזויי אבל כילו המערכת שוחטת את המצבר . אבל אם למשל אני אסע בווליום נמוך ממש אפילו נסיעה של כמה שעות ואכבה את האוטו וארצה להניע שוב הכל יהיה תקין והאוטו יניע בלי להתאמץ אפילו . זה הקטע המוזר עם הווליום או לא יודע מה ששוחט את המצבר .

ארילו
23-03-09, 16:14
נשמע שהאלטרנטור שלך קטן מדי בשביל המערכת שהרכבת. (או אולי עייף מדי?)

saar
23-03-09, 17:52
הבנתי אוקיי,
תקשיב טוב, בוא נתחיל קודם כל ככה,
לגבי העובי חוט פלוס שרץ מהמצבר לרכב, אני לא יודע מי אמר לך שהעובי שלו הוא 1.5 אבל אותו אחד שאמר לך את זה הוא מדומיין. 1.5 קוורד זה חוט של חשמל ביניין. החוט שאצלך מודדים אותו ביחידות של גאווג'. וצריך להיות אצלך לפחות אבל לפחות עובי של 4 גאווג'. תבדוק את העיניין, זה דבר ראשון (אתה יכול להיכנס לכל מתקין מערכות שיעיף מבט ויגיד לך איזה עובי הוא).

לגבי המערכת זה בהחלט נשמע הגיוני מאוד שהרכב לא יניע לאחר ווליום גבוה, היות וחסר לך כאבל!!!!
אני לא יודע מי אמר לך להתקין סאב של 1000W ללא קאבל!!! צריך להיות בשביל זה מדומיין רציני.
אבל בוא נעשה מבחן פשוט, תקשיב ותקשיב טוב. פתח תא מטען, נתק את הסאב (נתק אותו לחלוטין מהמערכת, ניתוק פיזי, שלא יהיה מחובר בכלל!!!), כעת סע עם הרכב עם ווליום גבוה, ואז תבדוק אם בעיות ההנעה חוזרות. אם הן לא חוזרות, אז צדקתי ואתה צריך קאבל!

קדימה, לך בצע אנחנו ממתינים לממצאים

raanan_t
23-03-09, 20:44
סער אתה צודק ברוב, אך לדעתי האישית טועה בכל מה שקשור לקבל.

קבל יכול לפצות כאשר יש מערכת טעינה תקינה אך המצבר לא מצליח לספק את הזרם הנדרש בצריכה גבוהה רגעית כלומר בקטעי באסים וכדומה. בצלילים נמוכים נדרש מהמצבר המון חשמל ברגע קצר אך היות ואינו יכול לספק את המתח הזה שמים קבל שישלים את המצבר.
מהרגע שהקבל נפרק הוא מתחיל להטען מחדש עד לבאס הבא. במערכת של אלמוג לא רק שמערכת החשמל תצטרך להשמיע מוזיקה (שגם ככה קשה לה) אלא גם תאלץ להטעין את הקבל.

במקרה כמו של אלמוג, מדובר על מערכת טעינה לא טובה ולכן הקבל לא יוכל לסייע וגרוע מכך, כמעט תמיד יהווה נטל על המצבר ומערכת הטעינה.

יש שתי דרכים שאני מכיר להתגבר על הבעיה של אלמוג:
1. שדרוג מערכת הטעינה (אלטרנטור חזק יותר ובדיקת כל החיווט)
2. מעבר למגברים באיכות גבוהה יותר שדורשים הספקי חשמל נמוכים יותר.

אני הייתי בודק את מערכת הטעינה היות ונראה לי שכאן נמצאת הבעיה.
קבל, לדעתי האישית יהיה בזבוז כסף ללא בדיקה מדוקדקת באם הוא באמת דרוש. (כפי שאמרתי, לא זה המצב כאן).

almogxxx
23-03-09, 23:30
טוב אני חייב להודות לכולם . באמת לא חושב שגם אם הייתי יושב אצל 4 בעלי מקצוע בו זמנית ומוכן לשלם גם 10 אלף לא היו משקיעים בתשובות והסברים כמו שהסבירו לי פה . אז באמת תודה .

אז ככה היום הלכתי לחשמלאי ובדקתי שוב את הקטע עם האלטרנטור . האלטרנטור תקין ואפילו לא מזמן הורכב חדש לפי התאריך שכתוב עליו . בערךך כמה חודשים . בבדיקה של המצבר כנראה שמצאנו את הבעיה .. המצבר לא מצליח להחזיק זרם .. הוא נטען מהאלטרנטור וכל המערכת החשמלית מצויינת .. הוא פשוט לא מצליח לשמור על הזרם הוא באיזה שהוא שלב פורק את הזרם . הברירה היחידה קודם כל בלי שום קשר למערכת בכללי היא לקנות מצבר חדש .

החשמלאי אמר לי דבר שרציתי לשאול . הוא אומר שברכב הזה שמים מצבר של 48 -55 אמפר מקסימום .. ( פיאט אונו שנת 95 להזכיר ) עכשיו רציתי לשאול . למה יש כל כך הרבה משחק אני יודע שברוב הרכבים יש נגיד הוא צריך להיות 55 אמפר אז מקסימוםםםם שמים או 55 או 50 . למה ברכב הזה אפשר לשים כל כך הרבה סוגים ?!
ועוד דבר שהוא אמר שכדי לשים מצבר חזק יותר סתומרת עדיף את ה55 אמפר למי שיש מערכת כזאת זה עדיף .
השאלה האם זה באמת כזה משנה ?!?!
ועוד משו ברור שזה דבר הכרחי עכשיו המצבר .. השאלה אם הוא יפתור את הבעיה סופית או שאני עדין אשמע בווליום נמוך לעד ?!

בתודה . אלמוג .

Amit
23-03-09, 23:43
ראשית יש לציין כי יש בנושא הזה אחלה בלאגן .
בוא נפריד בין הנושאים מערכת לחוד . הנעה לחוד .

שנית מה שאמר רענן הוא צודק . היתה לי בעיה כזו בפיאט אונו שניסיתי לשפץ . כשהמנוע חם ואני מכבה אותו לרגע . הנטיה הטבעית של המנוע להמשיך להתחמם (חוק פיזיקלי ) כאשר המשאבת מים כבר לא פועלת לקרר אותו , וחום המנוע עולה מעט מעל הממוצע (תוכל לאמת את דברי ע"י זה שתסתכל על הטמ"פ לפני ניסיון ההנעה כשהמנוע חם ) . נוצר קושי בסיבוב המנוע (יכול להגרם מהמון סיבות ) ולכן יש לך בעית הנעה .

דרכי פיתרון :

1) בדוק את המצבר (אם הוא מ2002 ) אז חסוך לעצמך את הבלאגן ותקנה חדש לא לסמוך על ניסיי פח השמן .

2) החלפת כבל המתח המגיע מהמצבר לסטרטר יכול לעשות נפלאות מניסיון יש להם נטיה להשחק עם השנים (לא ניתן להבחין בכך ויזואלית ) .

3) אם אתה נוטה להסחף עם מערכת חזקה למדי , ראשית חשוב על שדרוג האלטרנטור והמצבר למידה וחוזק גדול מהרגיל . שנית הוספת קבל (קבל יצוב מתח בכניסה למגבר) יכול להקל על העומס הרגעי בעת צריכה חזקה . (וימנע מפל מתח על הכבל המגיע מהמצבר ) .

4) יתכן כי המתנע שלך זקוק לשיפוץ , אם תפרק אותו תבחין כי קיים בתוכו מגען נחושת עבה שנוטה לצבור פיח רב ולהשחק עם השנים ( אם זה פעם ראשונה שמפרקים אותו אז פשוט תהפוך אותו לצד השני (הוא סימטרי ) ובכך תחדש את המגע של הולכת הזרם למנוע הסיבוב ) .


מקווה שהבנת
עמית

saar
23-03-09, 23:53
אוקיי רענן, בוא נלך בשיטה שלך.
ידידי אלטרנטור אנו מבינים שהוא תקין על פי בדיקת חשמלאי רכב.
לפי הממצאים המצבר שלך פורק חשמל במהירות ויש להחליפו, אז קדימה, החלף אותו ונראה אם הבעיה תחזור.

בזמן הקרוב היות ומדובר במצבר חדש, אני מאמין שלא תחזור הבעיה, אם כי אולי בטווח הארוך שהמצבר יהיה בן חודשיים לערך.

לפי הנתונים שמסרת 1000W סאב, לעניות דעתי דורש קבל מתח. אך רענן טוען שלא, לפיכך החלף מצבר היות והוא טעון שיפור, ולאחר מכן נלך צעד צעד.

raanan_t
24-03-09, 03:09
סער,

אלמוג מדבר על 1000 וואט ולא וואט RMS, ככה שההספק והצריכה לא אמורים להיות בשמים.
לעניות דעתי מדובר על משהו שפיאט אונו יכולה לסחוב על האלטרנטור והמצבר שלה בכבוד.

כפי שאמרת, בוא נתחיל מהקל לכבד ולפני רכישה של קבל נראה מה מערכת החשמל של האונו יודעת לעשות. אכן, רק לאחר כמה חודשים נדע אם מערכת החשמל מחזיקה את הסאב והמגבר. למרות שאם לא, כבר היה אמור לראות ריצודים של האורות בעת באסים כבדים.

רענן :)

almogxxx
25-03-09, 02:01
טוב אז ריצודים של האורות לא היו גם בבאסים חזקים מאוד לא יודע כשהאוטו מניע הוא פשוט מניע והכל תקין בצורה חלקה בלי שום תופעות מוזרות .

אני מניח שאני אגש קודם כל להחליף את המצבר . רציתי רק לשאול בענין עצתו של החשמלאי על מצבר חזק יותר מהרגיל . זה הגיוני ? יש בזה בכלל תועלת ?! אני עדין לא יודע כמה באמת איזה אמפר אני צריך למצבר שלי כל אחד אומר לי משו אחר וכשמבינים שיש מערכת בכלל מגיעים למספרים מוזרים . משו כמו 68 אמפר אחד העובדים באוטו דיפו הציעו בקיצור אני לא יודע איזה מצבר אני צריך ואם יש תועלת במצבר גדול מהסטנדרטי של הרכב .

בתודה . אלמוג . :)