התחבר

View Full Version : מנורת בלם יד דולקת קבוע - יש חיה כזאת ?!


almogxxx
05-03-09, 22:31
טוב אז ככה אני אתחיל בכך שהרכב לא כל כך נוסע אולי בערך 50 -70 קילומטר בשבוע .. בגלל שאני חייל ככה שאני לא כל כך נוסע .

הכל מתחיל בזה שחשבתי על לסדר קצת את תא המנוע ולנקות טיפה שמן וכאלה .
אז התחלתי בניקוי ושאיבת העלים שמצתברים שם והכל ונגעתי בחיישן שיושב על המיכל שמן בלמים והוא יצא . .
כשהוא יצא אז החזרתי אותו פשוט כמו שהו היה .. ותאמת לא שמתי לב בנסיעה אחרי זה שהמנורה שבדרך כלל של הבלם יד כל הזמן דולקת ..

נכנסתי הביתה ואחרי קריאה קצת בפורום הבנתי שיש סיכוי שהחיישן הזה אולי תקול או שהוא פשוט זז או משו .. וכמובן שמיד יצאתי לבדוק אותו והבעיה נפתרה בכך שהוא פשוט לא היה מונח כמו שצריך ..

אבל השאלה שלי היא כזאת איך אני יכול לבדוק אם באמת החיישן הזה עובד ? סתומרת ברור שאני לא סומך עליו ומחכה שתופיע לי מנורה בלוח שעונים אני תמיד בודק כל כמה זמן .. אבל עדין איך אני יכול לבדוק שהוא באמת עובד ולא סתם יושב שם בלי שום תועלת . ?

אההה ועוד משו קטן כל פעם שאני מדליק את המזגן כל העלים של כל העצים בשכונה נכנסים לי לאוטו כאילו אני לא יודע מאפה זה נכנס לאוטו שאפשר לראות אותם אפילו בתוך היציאות של המזגן בתוך תא הרכב אני מושך אותם החוצה עם האצבעות . השאלה מאפה הם נכנסים לעזזל ואיך אפשר להפטר מהם ?!?! כל פעם שאני מדליק את המזגן אני מקבל את כל העלים של כל השכונה בתוך האוטו . זה אחד הדברים שיכולים להרוג אותי ליכלוך בתוך האוטו אני יכול ללכת ברגל ולא לנסוע באוטו כזה ..
מה עושים ?!??!?!?!


בתודה רבה אלמוג. :D

ido
05-03-09, 23:18
אלמוג, איזה רכב יש לך?
בעניין החיישן, פשוט פתח את המכסה של מיכל מילוי נוזל בלמים ובדוק אם הוא נמצא במקסימום או קצת פחות. החיישן אמור להתריע על חוסר בנוזל בלמים כאשר הנוזל מגיע לקו התחתון במיכל המילוי.

בעניין המזגן - כנראה שחסר לך פילטר מזגן, מישהו החליט לוותר עליו. ויש לכוון את מערכת האיוורור כך שתהיה סירקולציה פנימית (להעביר את הידית לסימן של הסל מיחזור).

almogxxx
06-03-09, 00:23
סליחה סליחה .. שכחתי לציין את הרכב והדגם אז ככה ..
מדובר בפיאט אונו שנת 95 מנוע 1400 דגם IES בעל מזגן לא מקורי הבנתי שהוא הורכב בארץ .

אז ככה האם מישהו יודע אפה המסנן של המזגןכמו שאמר החבר שמעליי יושב ?!!

ארילו
06-03-09, 01:06
לגבי החיישן מפלס נוזל בלמים.
כשאתה בתוך הרכב, בקש מחבר ללחוץ על המכסה נוזל בלמים. הנורה אמורה להידלק בלוח השעונים.

לגבי העלים - הם מצטברים מתחת לפלסטיק טורפדו (השחור הזה שצמוד לשמשה והמגב יושב עליו).
צריך לפרק אותו ולהוציא אותם משם. באותה הזדמנות תבדוק שפתחי הניקוז שם לא סתומים - אחרת בחורף הבא יחדרו לך מים לתוך תא הנהג.
אה, אין פילטר מזגן בפיאט אונו.

almogxxx
06-03-09, 19:14
תודה רבה ...

almogxxx
10-03-09, 23:10
ד"א זה בטוח לפרק את הפלסטיק טורפדו הזה ??הוא נראה כאילו חוץ מברגים יש שם גם איזה דבק או חומר אטימה טוב ,אני מפחד לפרק אותו ואז שאני אצתרך דבק מיוחד ובקיצור להכנס לסרט יותר גדול מאשר כמה עלים בתא הרכב ..

רפי לין
11-03-09, 09:40
לאחר הסרת זרוי המגב הקדמי והאום הגדול של מנוע המגבים, יש לפרק את ברגי הפלסטיק כולל אלו שנמצאים בתוך תא המנוע ובשני צידי הפלסטיק ואכן הוא קצת יהיה דבוק ע"י חומר אטימה ולכן יש למשוך כלפי מעלה את הפלסטיק לאט ובזהירות ובנקודות שונות.
לאחר שהפלסטיק ישתחרר הכנס יד מתחתיו ונתק את צנורית מתיז המיים הנמצא עליו.
בתחתית ה"בור" שמתגלה לך תראה שיש גומיית ניקוז מי גשמים שסתומה מעלים ועליך לנקותם ולהוציאם ולפתוח את פתח הניקוז.
בברכה - רפי לין :)

ארילו
11-03-09, 10:17
אין בעיה לפרק אותו.