View Full Version : נורה של מערכת הזרקה, אבחון ועלויות תיקון
ronesbones
05-03-09, 10:26
שלום לכולם.
ברצוני לעדכן על תקלה שקרתה לי. (2002 SPICE SX)
כבר כמה ימים הרגשתי שמשהו לא לגמרי כשורה ברכב. היו רעידות קלות בסל"ד,
שמתי לב שצריכת הדלק עלתה מעט והיה לפעמים ריח חריף מהאגזוז, כאילו הדלק לא נשרף טוב.
דחיתי את ההתמודדות עם הבעיה ליום ראשון (יום חופשי שלי), עד שאתמול בערב במפתיע נדלקה לי נורת תקלה במערכת ההזרקה.
השכמתי קום הבוקר וקפצתי לפני העבודה למוסך "שמשון" ביהוד.
במוסך, שמשון חיבר את הרכב למחשב ואובחנה תקלה בחיישן למבדה לפני הממיר.
החיישן הוחלף תוך כמה דקות, בוצעה נסיעת מבחן (שאחריה שומן כבל בלם היד שהרעיש לי מאחורה).
נזק:
חיישן למבדה ספייס - 804 ש"ח
בדיקת תפקוד - 100 ש"ח
החלפת חיישן למבדה - 90 שח
-------------------------
סה"כ: 1149 ש"ח כולל מע"מ.
וכל זה לפני הקפה של הבוקר.
אני יודע שאני נמצא בפורום של פיאט, שרוב בעלי הפיאט כאן מאוד אוהבים את הרכב שלהם, אבל ברצוני להביע את חוסר שביעות הרצון ההולך וגדל שלי כלפי האמינות של הרכב הזה.
כמה שאלות:
איזה יד הרכב?
כמה ק"מ?
כמה ידיים הוא עבר?
איפה טופל?
ובאותה נשימה-
כמה זמן הוא אצלך?
איזה תקלות התעוררו?
איך אתה מטפל בו?
חיישן למבדה שנהרס אחרי 7 שנים שהרכב על הכביש נשמע לי בסדר.
אם אתה חושב שברכבים אחרים זה לא כך, אתה טועה.
והנה סיפורים יקרים מאוד על מכוניות טויוטה קורולה ה"אמינות":
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=250179&highlight=p0420
בברכה - רפי לין :)
ronesbones
05-03-09, 15:22
הרכב עבר 110,000 קילומטר.
אני יד שלישית, יד שניה היה חבר מהעבודה ויד ראשונה אשה מבוגרת.
הרכב ברשותי כשנה.
בתקופה הזאת הוחלפו\תוקנו:
1. קלאץ', צמיגים - נלקח בחשבון בקניה
~חצי שנה של שקט~
2. חוטי הצתה.
3. מחשב ניהול מנוע
4. משאבת מים
5. חיישן למבדה
6. ליטוש פנסים שגידלו ציפוי דמוי אבנית :)
מחשב ניהול מנוע הוחלף עקב זיהום אויר בטסט:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=36205#post36205
הרכב מטופל כל 10,000 מבחינת שמנים, פילטרים, במוסך רגיל.
פלגים מקוריים של פיאט (עד עכשיו החלפתי פעם אחת).
אני יודע שרוב הרשימה הזאת היא לגיטימית לרכב שנת 2002, סתם מתסכל.
ערב טוב,
גם לי הייתה אותה הבעיה, ערב אחד נדלקה אותה מנורה, קפצתי למוסך, עשו שיפוץ בית מצערת+בדיקה ולקחו לי 520 ש"ח כולל מע"מ.
אחרי יומיים שוב נדלקה המנורה, חשבתי לתומי שכנראה זה סתם ולא רציני, קפצתי למוסך, חיברו את הרכב למחשב ואז גילו גם כמו אצלך שחיישן למדא דפוק.
לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, החלטתי לתקן במקום (מוסך מורשה פיאט ברעננה), ביקשתי להיות בזמן ההחלפה כדי להתחיל להכיר קצת חלקים ברכב, ראיתי את החיישן ורציתי לבכות.
בשביל הדבר המסכן הזה נתתי 1000 ש"ח כולל מע"מ.
הרכב די חדש אצלי, סה"כ 5 חודשים, אני יד שניה. קילומטרז' נמוך (62,000 ק"מ), שנת 2003.
זה רכב ראשון שלי וידעתי שרכב זה דבר יקר אך לא תיארתי לעצמי עד כמה.
מחר אני אמורה ללכת לעשות טיפול גדול + רצועת טיימינג = 2500 ש"ח כולל.
בקיצור, אחרי שבכיתי לכם מספיק אני מבינה אותך ובאמת לא יודעת מה לעשות עם כל התיקונים האלה.
מקווה שהתסכול יעבור...
חבר'ה - אתם מדברים על כסף קטן, רכב זה הוצאה ואין הרבה מה לעשות.
17,000 ש"ח מיום הקניה לפני 9 חודשים - HGT 2001 110000KM
אני מבין אותך. פיאט זה ממש לא שיא האמינות. זה רכב זול וטוב, והרבה יותר אמין מרנו קליאו.
אני חושב שבזה ממצים את האמינות. ולא משנה מה יגידו, כנראה שיפנומטית תהיה בהחלט אמינה יותר (ואני אוהב את הפונטו שלי, אבל יודע שאשלם על זה)
כנראה שעם הפיאט אתה פשוט פורס את התשלומים בזמן השימוש ברכב, בעוד שבשביל יפנומטית תצטרך יותר כסף :)
זה לא שהן לא אמינות, הן פשוט יותר רגישות להזנחה.
אני מכיר טוב את עלויות הטיפולים ביאריס למשל, והם רחוקות מלהיות זולות. אז גם משלמים יותר בשביל לקבל פחות מחרכב, וגם הטיפולים יקרים יותר.
אמינות של רכב נקבעת לפי צורת הטיפול ותו לא. זה הולך לכאן ולכאן.
חבר'ה - אתם מדברים על כסף קטן, רכב זה הוצאה ואין הרבה מה לעשות.
17,000 ש"ח מיום הקניה לפני 9 חודשים - HGT 2001 110000KM
מה בדיוק קרה לרכב שהוצאת כ"כ הרבה?
יש לי חבר קרוב שמתאכזר לרכב שלו ומזניח אותו בצורה שלא תאמן, ובכל זאת אין תקלות ברכב בכלל. (מדובר גם כן על HGT 01)
ערב טוב,
גם לי הייתה אותה הבעיה, ערב אחד נדלקה אותה מנורה, קפצתי למוסך, עשו שיפוץ בית מצערת+בדיקה ולקחו לי 520 ש"ח כולל מע"מ.
אחרי יומיים שוב נדלקה המנורה, חשבתי לתומי שכנראה זה סתם ולא רציני, קפצתי למוסך, חיברו את הרכב למחשב ואז גילו גם כמו אצלך שחיישן למדא דפוק.
לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, החלטתי לתקן במקום (מוסך מורשה פיאט ברעננה), ביקשתי להיות בזמן ההחלפה כדי להתחיל להכיר קצת חלקים ברכב, ראיתי את החיישן ורציתי לבכות.
בשביל הדבר המסכן הזה נתתי 1000 ש"ח כולל מע"מ.
הרכב די חדש אצלי, סה"כ 5 חודשים, אני יד שניה. קילומטרז' נמוך (62,000 ק"מ), שנת 2003.
זה רכב ראשון שלי וידעתי שרכב זה דבר יקר אך לא תיארתי לעצמי עד כמה.
מחר אני אמורה ללכת לעשות טיפול גדול + רצועת טיימינג = 2500 ש"ח כולל.
בקיצור, אחרי שבכיתי לכם מספיק אני מבינה אותך ובאמת לא יודעת מה לעשות עם כל התיקונים האלה.
מקווה שהתסכול יעבור...
הטכנולוגיה עולה יותר, אין מה לעשות :)
ערב טוב,
גם לי הייתה אותה הבעיה, ערב אחד נדלקה אותה מנורה, קפצתי למוסך, עשו שיפוץ בית מצערת+בדיקה ולקחו לי 520 ש"ח כולל מע"מ.
אחרי יומיים שוב נדלקה המנורה, חשבתי לתומי שכנראה זה סתם ולא רציני, קפצתי למוסך, חיברו את הרכב למחשב ואז גילו גם כמו אצלך שחיישן למדא דפוק.
לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, החלטתי לתקן במקום (מוסך מורשה פיאט ברעננה), ביקשתי להיות בזמן ההחלפה כדי להתחיל להכיר קצת חלקים ברכב, ראיתי את החיישן ורציתי לבכות.
בשביל הדבר המסכן הזה נתתי 1000 ש"ח כולל מע"מ.
הרכב די חדש אצלי, סה"כ 5 חודשים, אני יד שניה. קילומטרז' נמוך (62,000 ק"מ), שנת 2003.
זה רכב ראשון שלי וידעתי שרכב זה דבר יקר אך לא תיארתי לעצמי עד כמה.
מחר אני אמורה ללכת לעשות טיפול גדול + רצועת טיימינג = 2500 ש"ח כולל.
בקיצור, אחרי שבכיתי לכם מספיק אני מבינה אותך ובאמת לא יודעת מה לעשות עם כל התיקונים האלה.
מקווה שהתסכול יעבור...
אין חכם כבעל נסיון - עניין הטיימינג היה צריך לעלות בשלב קנית הרכב, והיה ניתן להוריד במחיר.
ייתכן גם שהרצועה במצב טוב - ולא בהכרח צריך להחליף. אבל רק מכונאי יוכל להגיד לך את זה.
לגבי הלמדה, קצת מוזר שחיישן כזה ימות כל כך מהר. זה חלק דיי אמין בגדול.
מענין אותי מה הסיכוי שכולה היה מדובר במגע פגום של הקונקטור - אבל בכל זאת המוסך מעדיף להחליף..
לא כל התיקונים שעשיתי הם בגלל שהרכב הפסיק לעבוד. פשוט אני אוהב שהכל תקין עד כמה שאפשר יחסית לק"מ ולכיס. שאני יסיים שנה עם הרכב אני יעשה מה שכבר עשו פה וזה פרוט ההוצאות על הרכב. הכל מסודר אצלי בקלסר ככה שאני יעלה את זה לאתר בכתב.
תשובה לרקובי,
כשעשיתי בדיקה לפני הקנייה לא אמרו כלום על הטיימינג, החלטתי להחליף כי כשבאתי לעשות יישור קו במוסך אז אמרו שטיימינג מחליפים כל 60,000 או 3 שנים ואין לי מושג מה עשו בו בעבר כי הרכב לא טופל בפיאט מורשה.
ברור שיכול להיות שהרצועה בסדר, אך הסבירו לי שאם פותחים טיימינג אז חייבים להחליף, שזה לא משהו שניתן לבדוק.
לגבי הלמדה, המוסך תמיד יעדיף להחליף, למה לא?! אם אפשר לקבל ממני עוד 1000 ש"ח סתם ככה.
ronesbones
06-03-09, 03:55
לגבי הטיימינג - לא בהכרח חייבים להחליף.
אפשר לפתוח את מכסה הטיימינג (פלסטיקים) ולראות מה מצב הרצועה.
אם היא נראית במצב טוב, לא יבשה ולא פגומה, אין צורך להחליף מיידית.
אני חושב שבמוסך גם יוכלו לבדוק אם זו הרצועה המקורית שבאה עם הרכב או שהוחלפה רצועה בעבר.
אם מדובר במנוע ה8V, גם אם לא תוחלף רצועה והיא תקרע - לא קרה שום דבר. אז נתקעים בדרך, מזמינים גרר, מתבאסים מעט, מתקינים רצועה חדשה ונוסעים לשלום.
אם מדובר ב16V...יש להצטייד מראש טרם העליה לגרר בסכום של כ4.5K שקלים חדשים ולהתכונן נפשית לעזיבתם את ארנקכם לטובת שיפוץ ראש מנוע ורק אז התקנת רצועת טיימינג. אני אישית לא הייתי מתעסק עם טיימינג ב16V - לאחר 3 שנים או 60K - להחליף!
ליטל, איזה פונטו יש לך?
יש לי פונטו ספייס שנת 2003 ELX,
16V
אז הטיימינג יהיה לך יקר יותר. אבל זה לא נורא ;)
אומנם הטיימניג היה יקר יותר,אבל מבחינת תאוצת הרכב יש אבדל די משמעותי מעוד בין ה16v לה 8v
אף אחד לא אמר שפיאט מצטיין באמינות, להפך בכל סקרי
האמינות פיאט נמצא בסוף הרשימה,אבל אם יש לך רכב יד
ראשונה שלא התעללו בו ואתה אוהב אותו ושומר עליו לא
יהיו בעיות. לי יש פונטו 2002 בחודש הבא 7 שנים ולא היתה
לי אף תקלה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.