PDA

View Full Version : בעיה בהתנעה פיאט פונטו 2000


yhoda1234
01-03-09, 22:10
שלום לכולם יש לי בעיה בהתנעה הרכב אני נותן סטרטר המון פעמים עד שהרכב נידלק יש גם
בייק פייר ליפעמים מניע מכה אחת לא נילקת לי שום מנורה בנסיעה נוסע מצויין אין צריכת דלק מה הבעיה ?.. יכול ליהיות צוק אוטומטי לא עובד או תפוס :):)

ארילו
02-03-09, 17:28
פונטו רגילה או ספייס?

כשהמנוע חם ההנעה קלה?

Caveman
02-03-09, 17:51
אני מאמין שזו דור ראשון. אני ממש לא בטוח ששיווקו את הדור שני ב2000.

stio
02-03-09, 17:58
הספייס הגיעה במחצית השניה של שנת 2000, ונרשמה על הכביש כמודל 2001. רוב הסיכויים שמדובר בפונטו דור ראשון, אלא אם פותח השרשור התבלבל.
שנית, אני לא יודע על איזה צ'וק פותח השרשור מדבר, אין לך שום צ'וק.

דבר שלישי, מתי בוצע טיפול לרכב? ייתכן מסנן דלק סתום, פלאגים מלוכלכים, משאבת דלק חלשה (לבדוק ספיקה).
בדוק בעת התרחשות התקלה האם יש ניצוץ בכלל, ואם יש בדוק האם מגיע דלק למזרקים.

Ron_Dadon
02-03-09, 18:56
בקשר ל"צ'וק" - אני נתקלתי בהרבה אנשים וגם מוסכניקים למינהם שמכנים את מנוע הצעדים "צ'וק אוטומטי" כך שהכוונה כנראה אליו.

saar
02-03-09, 23:06
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח מכנים את המנוע צעדים כצ'וק אוטומאטי, איזה סתומים המכונאים האלה ואנשי המקצוע שמכנים אותו. רענן מצטער מראש על הקללות, אבל הם צריכים להיות באמת מפגרים לכנות אותו כך.

למנוע צעדים של פיאט יש כ 287 מצבים. כן כן , מאתיים שמונים ושבעה מצבים.
למשל, מנוע צעדים תקול יגרום לרכב שלך להתכבות כאשר תיהיה על הילוך סרק.
מה שאומר שאם הוא היה קצת דומה לצ'וק אוטומטי, צ'וק אוטומטי לא יכול לגרום לרכב להתכבות על הילוך סרק (אני מדבר כמובן על רכב בטמפרטורת עבודה למען הסר ספק).
אני יכול לשבת להסביר שעתיים איך הוא בנוי איך הוא מורכב, איך הוא מסונכרן, ומה תפקידו וכמה הוא משמעותי למערכת הכוללנית. אז לקרוא לו צ'וק אוטומטי, ועוד מכונאים ואנשי מקצוע. אסכם את דבריי בשתיי מילים,
אבא תרחם

ולגבי האיש , מנוע צעדים בטוח לא יגרום לבק פייר בהנעה, הייתי נותן דיאגנוזה שלי, אבל יהיה עלי לשמוע עוד פרטים על הבעיה.

stio
02-03-09, 23:40
צ'וק אוטומטי לא יכול לגרום לרכב להתכבות על הילוך סרק (אני מדבר כמובן על רכב בטמפרטורת עבודה למען הסר ספק).

צ'וק אוטומטי זה אחד הפטנטים הכי מטופשים שהמציאו. אם הוא נתפס אתה לא יודע.
ב- 127 היה צ'וק אוטומטי- סיוט!
כל פעם הרכב היה מתכבה גם כשמד החום היה על האמצע (ליתר דיוק הוא היה תמיד קצת לפני ה- 90 מעלות, מחט צהובה כזאת...)
בחורף תמיד הוא לא היה מניע בשום אופן. כל פעם שהטמפ' היתה יורדת מתחת לאפס או קרוב לה- היינו משאירים את הרכב בחניה מראש- יודעים שלא היה מניע- חבל לנסות להניע.
בחורף הקשה של 91-92 הרכב בילה בחניה יותר מאשר על הכביש. היו ימים...

saar
03-03-09, 16:08
צ'וק אוטומאטי כמו צ'וק רגיל יגרום לרכב להיתכבות מסיבה של מחנק דלק וחוסר באוויר.
הצ'וק הידני בעל שליטה ידנית, וכך הנהג יכול לראות לפי התנהגות הרכב, עד מתי לחסום אוויר לכניסה ולהזרים יותר דלק.
צ'וק אוטומטי אמור לעשות את זה לבד, רק שהוא הרבה פעמים מזייף, ולכן הרכב יתכבה בכתוצאה מעודף דלק, ואז המנוע נחנק ומתכבה.

לגבי פיאט, מנוע הצעדים של פיאט, מחובר למחשב. מחובר למחשב גם חיישן סנסור טמפרטורה, וכן חיישן סנסור חמצן.
בעזרתם הוא יכול לדעת, בדיוק כמה חמצן (אוויר) להכניס וכמה דרך להכניס.
למשל כשהרכב קר, חיישן הטמפרטורה מודיע למנוע צעדים להרים קצת את הטורים בשביל שלא יתכבה הרכב בהילוך סרק, עם זאת, המנוע צעדים מתרגם את נתוני חיישן החמצן על מנת לתת טיפה טורים גבוהים, ולא יותר מידי טורים גבוהים.