התחבר

View Full Version : פונטו HGT ידית הילוכים לא חוזרת לבד לאמצע


anakonda
01-03-09, 17:28
שלום לכולם,
היום נתקלתי בבעיה ראשונה ברכב,שאני לא בטוח שזו בעיה ואני גם לא בטוח שזה לא היה קודם לכן
פשוט פתאום שמתי לב לזה..
ההילכוים משתלבים בסדר גמור ואין רעש בכלל!
אבל כאשר אני עובר להילוך ראשון,שני ואז רוצה לעבור לשלישי אני צריך לדחוף את הידית הילוכין טיפה ימינה על מנת שתשתלב בשלישי(היא לא חוזרת לבד).
כנ"ל גם בעמידה ברמזור אני על הילוך שני ואז עובר לניוטרל היא נשארת בצד שמאל!
ממה זה יכול לנבוע?חשוב לציין כי מצב זה אינו מפריע לנסיעה תקינה ברכב!לא רעשים וכו.
האם החלפת שמן גיר תעזור?
הרכב עם 115K
תודה מראש
יוסי

ido
01-03-09, 17:43
אני חושב שדיברו פה על זה כבר אם אני לא טועה והתשובה הייתה גירוז של איזה מכלול בידית הילוכים. תעשה חיפוש או חכה לתשובה ממשהו שכבר היה לו את זה.

Caveman
01-03-09, 18:04
תופעה מוכרת, בעיקר בגלל הקור.
קודם כל חיפוש היה עוזר, להבא.
שנית כל, צריך לבדוק אם יש גריז בשני מקומות. האחד הוא ממש מתחת לידית ההילוכים (מתחת לשק), והשני על בורר ההילוכים בתיבה עצמה (ממוקם מתחת למצבר)
באחד מהמקומות האלו הגריז יבש ויש לגרז מחדש, או לפרק ולנקות (במידה ומדובר בבורר על התיבה)

anakonda
01-03-09, 18:24
באמת שאני לא מבין את איכות הייצור ברכב הזה!
המגבים קופצים(כי הגריז התייבש-בעייה בייצור)
תיבת הילוכים(בעייה בגריז-לפתוח ולגרז מחדש)
מה אני הפכתי להיות מכונאי רכב?!
אני שומע בזמן האחרון יותר מידי בעיות בייצור של הרכב הזה שפשוט מגיעות לכל רכב ורכב
חבל שלא למדתי מכונאות רכב בטרם הרכישה
יש מדריך אולי?איזה גריז כדאי לקנות למגבים ולפרויקט הזה?

פיליפ
01-03-09, 19:06
אין מה לעשות, בלאי של הרכב עם השנים, אל תשכח שהוא לא חדש.
אתה לא חייב לעשות א תזה לבד, בשביל זה יש מוסכים. אלה אם כן בא לך לחסוך וללומד דבר חדש אז אין בעיה לבצע את זה לבד.

Caveman
01-03-09, 19:15
באמת שאני לא מבין את איכות הייצור ברכב הזה!
המגבים קופצים(כי הגריז התייבש-בעייה בייצור)
תיבת הילוכים(בעייה בגריז-לפתוח ולגרז מחדש)
מה אני הפכתי להיות מכונאי רכב?!
אני שומע בזמן האחרון יותר מידי בעיות בייצור של הרכב הזה שפשוט מגיעות לכל רכב ורכב
חבל שלא למדתי מכונאות רכב בטרם הרכישה
יש מדריך אולי?איזה גריז כדאי לקנות למגבים ולפרויקט הזה?

לכל רכב יש את השטיקים שלו. אין מה לעשות.

BentzZz
02-03-09, 18:43
והיא נפתרה לא ע"י גירוז אלה ע"י הוצאה של איזשהו מוט מסתורי בגיר השחזתו והחזרתו ע"י המוסך המרכזי

KoF-sHeLeG
02-03-09, 21:47
מישהו אמר שיטת "המצליח"? ;-)

Caveman
02-03-09, 22:01
לא נשמע לי הגיוני בכלל. מוט מסתורי?

אין סיכוי שזה מה שאמרו לך במרכזי (אם מדובר ברמת החיל).
יש לי כמעט 5 שנות נסיון איתם, והם מאוד ישרים ופתוחים.

anakonda
02-03-09, 22:07
אני אשמח לדעת כמה לקחו לך במוסך המרכזי על סידור התופעה הזו(של ידית ההילוכים)
ומה הם השחיזו על מנת שאני יסביר להם מה אני רוצה שיעשו.
איך פותחים ומגיעים לבסיס תיבת ההילכים באופן עצמאי מבלי ללכת לאיש מקצוע?יש מדריך כמו למגבים?
אני ממש פוחד ללכת למוסך המורשה אחרי המחירים ההזויים שקיבלתי מהם.

BentzZz
02-03-09, 23:24
קראתי לזה מוט מסתורי כי אני לא הבנתי בדיוק על מה מדובר והם עשו את זה "על הדרך" כשהחלפתי קלאץ והכל היה פתוח כבר, עלות הייתה משהו כמו 200 ש"ח אבל שוב הכל היה פתוח כבר ולא הייתה כאן הרבה עבודת פירוק.
המוסך המרכזי של פיאט בנתניה .
לפני הכיוון הזה, תנסה באמת לגרז את הידית
אצלי בשביל להכניס לשלישי היית צריך לעשות פעולה של כמו הכנסה לחמישי ממש להוציא משני למשוך את הידית ימינה ולהכנס לשלישי למעלה - עכשיו הכל כמו חדש

Caveman
02-03-09, 23:27
אני שילמתי 100 ש"ח על פירוק בורר ההילוכים (שניהם), ניקוי וגירוז של זה שעל הגיר, כולל עבודה.

anakonda
09-03-09, 13:07
הסתדר לבד!
ממש מוזר

farmalot
09-03-09, 20:57
כן, זו תכונה מיוחדת,
ולא רק שהוא מסתדר לבד, הוא גם יודע לחזור בגשם הבא..

אנקונדה, הגנטים שלך בצבע זהב (או שזה רק אבק)?

פיליפ
09-03-09, 21:05
כן, זו תכונה מיוחדת,
ולא רק שהוא מסתדר לבד, הוא גם יודע לחזור בגשם הבא..

אנקונדה, הגנטים שלך בצבע זהב (או שזה רק אבק)?

זהב 24 קארט ;)