התחבר

View Full Version : אדים על השמשות הקדמיות - רדיאטור חימום מנותק


r.a20
27-02-09, 13:41
ברשותי פיאט פונטו 2000 (לא ספייס)
135 אלף ק"מ

שקניתי את האוטו היה לי ברור שהחימום לא עובד, קניתי בכל זאת והורדתי את המוכר במחיר וזה היה כלול בהורדה.
ועכשיו לשאלתי:

יש אדים על השמשה הקדמית ורק הפעלת המדחס בקירור מורידה את האדים אבל עכשיו קר מאוד והמיזוג רק מקפיא אותי עוד יותר ואופציה על פתיחת חלון לא באה בחשבון.
לפי המלצת כמה אנשים שכתבו בפורום רכב אפשר למרוח על השמשה חומץ וזה אמור למנוע התצברות אדים. עשיתי את זה וזה עזר כמו לתת כדור אופטלגין לבנאדם מת.

האם יש עוד פתרון לבעיית האדים? אולי חומר מיוחד?

במקלחת שיש אדים מורחים קצף גילוח על המראה וזה עוזר לתקופה.

איך אפשר לפתור את הבעיה המציקה הזאת לימי החורף הקרים.

תודה ושבת שלום

ido
27-02-09, 14:13
בדקת שאין נזילה מרדיאטור חימום פנימי? או שהייתה נזילה וביטלו את הצינורות מים שנכנסים לרכב? במקרה כזה יכול להיות שיש מים ברכב והדבר גורם לאדים על השמשה.

pompa
27-02-09, 14:39
משהו לא ברור ואני אשמח אם מישהו יסביר לי
החימום הוא לא פשוט אוויר חם מהמנוע שניכנס לתא הנוסעים? אם כך העיקרון מספיק להכניס אוויר מבחוץ תוך כדי נסיעה בשביל לחמם, אז למה שחימום לא יפעל ?

ido
27-02-09, 14:50
לא בדיוק.בתוך הרכב יש רדיאטור קטן שאליו מחוברים שתי צינורות מהתא מנוע (ממערכת הקירור מנוע), המים כמובן בטמפ' גבוהה מאוד, ולכן כאשר אתה מפעיל את מפוח האוויר בתא הנוסעים כאשר המחוג מכוון על חום אתה מקבל אוויר חם בלי ריח של שמן זפת והמשאית שלפניך (במקרה שהאוויר היה מגיע מהתא מנוע ישירות). מקווה שהייתי ברור בניסוח.

Ron_Dadon
27-02-09, 14:52
החימום זה מנוזל הקירור של המנוע (שבמצב של מנוע בטמפ' עבודה - הוא על מתקרב לרתיחה).
נוזל הקירור עובר דרך רדיאטור קטן שנמצא מאחורי הדשבורד, ומאוורר יעודי (או פשוט "הזרמת אויר חיצונית") גורם לפיזור החום מצלעות הרדיאטור (בדיוק כמו מפזר חום, רק שפה במקום חוטי להט יש רדיאטור).

ולפותח השירשור - אין פיתרון קסם. אני זוכר שבאונו ניסיתי בזמנה למרוח חומר יעודי למניעת אדים - היה נראה כאילו הוא לא גורם לשום נזק במבט ראשון. בתוצאה הסופית - הוא גרם למין שכבה שומנית בלתי נתנת להסרה (ניסיתי אפילו עם אציטון!!!) שרק גרמה לי להסתנוור יותר בלילה, ומיותר לציין - אדים, הוא לא מנע.

הפיתרון שלי גם היום בספייס (גם אצלי מנותק רדיאטור חימום ואין לי תקציב לתקן אותו כרגע) - הפעלת המיזוג כאשר חוגת הטמפ' על "הכי חם" (כמובן שזה ממש לא חם כי אין חימום), במהירות הגבוהה ביותר למשך זמן ממש קצר, מה שגורם להסרת כל האדים מהשמשה, ואז הורדה למהירות 1. טיפטיפונת יותר קריר מהרגיל ברכב (בגלל שווסת הטמפ' מכוון על חום, המדחס מספיק לעבוד לעיתים תקופות יותר לתקופות ארוכות יותר), ואדים - אין.

stio
27-02-09, 14:57
באונו בתקופה שהמערכת היתה מנותקת הייתי בחורף לוקח מגבת מטבח ושם על הדשבורד, וכל פעם שיש אדים הייתי מנגב אותם עם המגבת, אבל מיותר לציין שזה היה ממש מסוכן לנהוג בצורה כזאת.
הגיע שלב שפשוט נמאס לי והלכתי לסדר את זה, בסוף התברר שרק הברז דולף- כ300 ש"ח והבעיה תוקנה.

r.a20
27-02-09, 15:16
תיקון החימום בפונטו דורש:
פירוק הדשבורד, החלפה של הרדיאטור+ לחבר הכל מחדש והרכבת כל הדשבורד.
לפי מה שאני ביררתי התיקון יכול להגיע ל1500, שזה הרבה כסף בשבילי כרגע בעיקר שאוטוטו נגמר החורף.

ועוד שאלה, למה בפיאט תמיד קורה העניין הזה של הרדיאטור חימום שנוזל, בעיקר בפיאט יש את הבעיה הזאת והאוטו הוא יד ראשונה (שניה אצלי).
לאחי יש אוטו רכב וגם שם הרדיאטור חימום מנותק.
איך הבעיה הספציפית הזאת קוראת בפונטו, גם דור 1 וגם דור 2 ושבשאר המכוניות הכל תקין?
הם משתמשים עם חלקים דפוקים או מה?

ido
27-02-09, 15:22
זה קורה בכל המכוניות! עוברים תמיד מים ברדיאטור חימום פנימי לכן רוב הסיכויים שהוא ינזל ולא יסתם או יקבל קורוזיה. פשוט בכל רכב העלות תיקון שונה בגלל העבודה שצריך לבצע והרבה מבטלים את החימום בכלל (גישור בין שתי הצינורות) למרות שיש לנו חורף קר וארוך פה בארץ.

r.a20
27-02-09, 15:50
אני משום מה נתקלתי בזה רק במכוניות פיאט ורובם פונטו. איך אפשר להסביר את זה?

יש גם עוד קטע של המגב האחורי שלא עובד. הכל בסדר וכנראה שהמנוע של המגב מת.
יוצא לי לראות הרבה פונטו זהה לשלי, S60, שנת 2000 STILE וכולם מתלוננים על המגב האחורי שנתקע לו אי שם לפני כמה שנים מאז חדל מלעבוד.

מנוע חדש עולה כ900 שקלים במוסך יבואן פיאט.

רקובי
27-02-09, 17:42
אני חושב שפעם כתבתי את זה כאן או בקרספורום, אבל אחזור על העקרון:

אם יש לך התעבות (אדים) על השמשה, הרי שזה בגלל שיש הרבה מידי לחות ברכב.
לחות ברכב בחורף היא תוצאה ישירה של: מטריה רטובה ברכב (טיפ: לשים בתא מטען)
או לחלופין, בגדים רטובים כי לא היתה מטריה (טיפ: להביא מטריה בפעם הבאה).

לכן, נגב את השמשה בצורה טובה, זה טוב גם לנקיון וגם יוציא את הלחות. אל תשאיר את הנייר הסופג או המגבת ברכב, כי הכל יחזור על עצמו בתוך יום יומיים. אני מניח שפעולה כזו פעמיים שלוש צריכה להוציא את רוב הלחות המצטברת, ומצב האדים בשמשה ישתפר.
עם זאת, בחורף אולי תצטרך לעשות זאת מספר פעמיים, בייחוד בימים גשומים, או לאחריהם.

dedo1
03-03-09, 14:56
היה לי עד לא מזמן סוזוקי סוויפט מודל 92 שהחימום והקירור עבדו בה ללא תקלות.
והיום בפונטו מודל 2005 החימום לפעמים לא עובד.
זה הכל עניין של תיכנון ושימוש בחומרים אייכותיים.