התחבר

View Full Version : סקאלה בפונטו 97 S55 SX


שגיא ישראל
26-02-09, 19:09
שלום לכולם
אני חדש כאן, שמי שגיא ואני בעלים חדש של פיאט פונטו שנת 97 דגם S55 SX
יש לי שאלה בנוגע לסקאלה של הרכב.
אחרי שנהגתי על מספר רכבים אחרים נתקלתי בפעם הראשונה בדבר הזה, שאין לא מד טורים ולא מד חום בשעונים.
מחיפוש כאן הבנתי שזה סטנדרט אצל כל הדגמים האלה למרות שיש כאלה שכן שינו.
אני כרגע עוד לא בראש של להחליף אבל מאוד תמוה לי שאין אפשרות לראות את חום המנוע.
הנחתי שיש איזושהי מנורה שאמורה להידלק ולהזהיר אבל אני עוד לא מתמצא בכל הנורות ואשמח אם למישהו במקרה יש איזשהו פירוט של הנורות בסקאלה ומה הן אומרות.

בנוסף אתמול נתקלתי בעוד דבר די מוזר, שרציתי לקנות באוטו דיפו טאסות חדשות לגלגלים נאמר לי שבפונטו הזו, מידה 13, לא כל הטאסות מתאימות ויכנסו כמו שצריך ובאמת אחרי שניסינו להכניס דגם מסויים הוא באמת לא נכנס כמו שצריך, מה הסיבה לכך והאם יש איזשהו פרמטר שצריך לראות בסוג הטאסה כדי להתאים אותה לגלגל?

תודה רבה לעוזרים והמשך סופ"ש נעים.

kadosh1
27-02-09, 04:42
אם אני לא טועה.
מד החום נמצא בדיוק ליד מד הדלק .
תקנו אותי אם אני טועה.

שגיא ישראל
27-02-09, 11:10
זהו שלפי מה שזה נראה זה בכלל לא נראה כמו מד חום, בכלל אין שם חוגה. אשמח לדעת גם מהו השעון הזה בעצם ליד המד דלק.

raanan_t
27-02-09, 12:04
אצלך אכן אין שעון חום אלא רק נורה. אפשר להחליף את כל הלוח לאחד מפירוק אך אינני יודע אם השתלה שלו ברכבך תדרוש גם שינוי או הוספת חיווט מחיישן החום (או מחשב הרכב) אל השעון.

בנוגע לטאסות, מבנה החישור של הפונטו (דור ראשון) הוא מבין הדפוקים שיוצרו. יש לו מעין גיבנת מסביב שמונעת הלבשה של חלק גדול מטאסות האפטרמרקט. ממה שאני רואה, יש לך שלוש אופציות:
1. לחפש מקורי, מחיר בהתאם.
2. לחפש חליפי, עצבים בהתאם.
3. למצוא חישור של רכב אחר ללא ה"בעיה" הזו, שמתאים לרכבך ולהתקינו במקום הקיים עם טאסות אפטרמרקט. אופציה יקרה יחסית, אולי עדיף ללכת על מקורי.

אם בחרת באופציה השלישית, המתן ליום בו תרצה להחליף צמיגים. חבל שתשלם על איזון, פירוק והרכבה. (כ-150 ש"ח).

שגיא ישראל
27-02-09, 12:14
תודה רבה רענן.
איזו נורה התכוונת שמעידה על חום מנוע?
הנורה נדלקת רק להתראה כאשר המנוע מתחמם יתר על המידה?

raanan_t
27-02-09, 14:23
אכן, הנורה נדלקת בשלב בו אתה אמור לדומם מנוע. יש הטוענים שהנורה הזו נדלקת מאוחר מדי, אז כדאי להזהר עם הנושא.

stio
27-02-09, 14:52
רענן, זה תקף רק למכוניות הישנות, אולי בפונטו דור ראשון באמת צריך להיזהר.

אבל במכוניות החדשות מד חום המנוע נשלט ע"י המחשב- כלומר כשהוא מראה לך על 90 מעלות, בפועל הטמפ' האמיתית של המנוע נעה סביב 87-107 מעלות, ואתה פשוט לא יודע מזה.
תזכור מה היה לאחיך עם ה- HGT עם הרדיאטור הסתום שהצריך עבודת מאוורר על הטמפ' השניה, ואפילו הוא לא הרגיש כי המחוג הראה על 90 מעלות, ובגלל שלא נחצה קו ה- 107 מעלות- המחוג נשאר באמצע.

בפועל, רק כאשר המנוע עובר את קו ה- 107 מעלות, מד חום המנוע מתחיל לעלות והנהג חושב שהטמפ' היא בערך 95 מעלות.
במכוניות חדשות ללא מד חום מנוע אלא רק עם נורה, הנורה תידלק החל מטמפ' גבוהה מ- 107 מעלות, כאשר הרתיחה היא סביב 140 מעלות- כלומר גם הנהג הנוהג ברכב חדש עם נורה, וגם הנהג שנוהג ברכב עם שעון חום מנוע ירגישו באותו זמן בדיוק שקיימת תקלה.

המידע הנ"ל נמסר לי ע"י מרק מ- CF, חוץ מזה שאני זוכר גם את אורן חזן שמספר על התופעה הזו.