התחבר

View Full Version : רעש מהמפלג (דיסטריביוטר)+ החלפת מי קירור, אונו 94 IES 1400


Liber
24-02-09, 23:09
מי שעקב אחר ההודעות שלי יודע שמאז שהאוטו נקנה היו לי קרטועים כאשר לוחצים על דוושת הגז , במיוחד בסלד נמוך. לאחר שהייתי במוסך (לתיקון משהו אחר) המוסכניק שם לב שתזמון הצתה לא מכוןן כראוי. הוא כיוון אותו על פי השמיעה והקרטועים פחתו בצורה משמעותית. ולכן החלטתי לפתוח את המפלג כדי לבדוק האם וויזואלית הוא נראה תקין ונקי וגם כדי ללמוד ולהנות קצת ממכונאות רכב. לתדהמתי שמתי לב לפלסטיק רופף לקראת סוף חייו בתוך מחסה המפלג - הוצאתי אותו , עד לפה הכל בסדר. אלא מה, נכנס לי רעיון טיפשי ביותר שאני צריך לשים שמן שרשרעות (ספריי) בתוך המפלג :oops: . כמו שאומרים אם הדבר תקין - אל תגע בו.
התנעתי את האוטו, וכמובן, הופיעו ניצוצות בתוך המפלג. השכן שלי שבמקרה היה למטה בבלוק אמר שבריחת הניצוצות הם בגלל השמן, ואמר לפתוח את מכסה של המפלג ולנגב את השמן ואז לשפשף את המגעים בנייר שפשוף עדין. זה בדיוק מה שעשיתי, אלא מה. עכשיו יש רעש של סיבובים של הרוטור בתוך המפלג . יש לשים לב שהרעש מופיע רק כשהמערכת קרה (אחרי עמידה במשך לילה קריר למשל), לאחר דקה פחות או יותר, הרעש נעלם.
מוסר ההשכל : אל תגעו בשום דבר שאתם לא בטוחים בו כי זה יכול לגרום לעוד יותר בעיות.
והשאלה שמתבקשת: יש למישהו רעיון איך לגרום לרוטור לעבוד בצורה שקטה גם בהתנעה קרה?

ולעניין המים: קניתי את האוטו יחסית לא מזמן (לפני חודש וחצי), לא ידוע מתי הוחלפו מים ואם הם מה"ברז" או פראפלו - המקוריים מהיצרן . שמתי לב שבמיכל העיבוי (איזה שמות נותנים, חבל''ז) יש גיפה חומה שכמובן לא מבשרת על טוב ומראה על סימני חלודה בתוך מערכת הקירור . מחר אני נוסע לקנות את המי קירור במוסך פיאט עכו פוטין, מחירו 39 ש''ח. למרות שיש כבר כמה מדריכים מצולמים להחלפת המים אעלה גם אני כמה תמונות מהתהליך ביום חמישי או שישי.
אבל למה בעצם אני מעלה את נושא החלפת המים? מפני שראיתי כמה דעות שלאחר שימוש ממושך במי ברז נוצריך חורים במערכת קירור , ומים ירוקים עלולים לאכול את האבנית שסותמת אותם ולגרום לנזילות מים, ראיתי גם הודעות יותר "מפחידות" שהחלפת המים תגרום להאצת נזק לראש מנוע (שהיה עניין של זמן) ולכן יהיה צורך בשיפוץ ראש.
אני הראשון שאתעד את מצב הרכב (נזילות, שאר בעיות מערכת הקירור) לאחר החלפה למי קירור מומלצים על ידי היצרן.

אתם מוזמנים להגיב
ליבר

saar
25-02-09, 09:50
תיהיה בריא.
זה לא רק רוטור, זה שם מחובר לבוקסא, ויש לך לקטן אותות שם בפנים. מה אתה שם לי שמן, הכל שם על המילימטר, הרוטור אסור שיהיה לו משחק ולכן דעתי היא, שוב פעם אל תחזור על אותה טעות!
אם זה עובד, תסבול את הרעש. אתה לא רוצה לסבול את הרעש, לך לביא מפלג חדש של מגנטי מראלי.

רפי לין
25-02-09, 18:02
באונו 1400 אין לקטן (PICK UP) במפלג אלא חיישן גל ארכובה ליד תיבת ההילוכים.
בברכה - רפי לין :)

saar
26-02-09, 00:55
מחילה אני לא רואה מה כתוב בשורה הקטנה של הכותרת. הייתי בטוח מדובר באונו 1100

אצלו יש חיישן נמ"ע אתה צודק

Liber
05-03-09, 14:29
וכמו שהבטחתי - הגיע הזמן להעלות את תהליך החלפת המים

http://www.uploadfileyou.com/files/t74eqddvis42ay5yf0pu_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=t74eqddvis42ay5yf0pu.jpg)

ככה נראה הפאראפלו 11 הכחולים, כל פחית של 1 ליטר עולה 42 ש''ח. וצריך למהול אותה עם H2O = שזה בעקרון מים. לאחר חיטוטים בקארספורום, והמלצה של המחסנאי החלטתי למהול עם ליטר של מים מזוקקים - אמריקן איגל, שעלותם 25 ש''ח ל 4 ליטר.

לקחתי בקבוק שבמקרה היה לו גם סימון של ליטרים והתחלתי לערב 1 ל 1 כמו שכתוב בהוראות.

http://www.uploadfileyou.com/files/e697vc3ra3unxfy0x2rg_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=e697vc3ra3unxfy0x2rg.jpg)]


לאחר מכן סובבתי את מתג של החימום לחום הכי גבוה

http://www.uploadfileyou.com/files/ie4pzxg03d7knq7b4o5p_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=ie4pzxg03d7knq7b4o5p.jpg)


*לא לשכוח לתת למנוע להתקרר לפחות שעה

פותחים את מכסה המנוע ומזהים 2 צינורות, שנכנסים לרדיאטור, אחד למעלה אחד למטה. אנחנו צריכים לפתוח את התחתון. הצינור מוחזק על ידי אזיקון, פותחים את הבורג ומשחררים את האזיקון, מה שנשאר זה פשוט להוציא החוצה את הצינור.

http://www.uploadfileyou.com/files/mh3xc7whutlz5v5l61a0_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=mh3xc7whutlz5v5l61a0.jpg)

בתמונה הבאה ניתן לראות את היד שלי מחזיקה את הצינור



http://www.uploadfileyou.com/files/k72dmyduwzzmj5sqa1w9_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=k72dmyduwzzmj5sqa1w9.jpg)


וכאן באה הטעות, לעולם אין לעבוד ללא כפפות. כשפותחים את הצינור - המים מתחילים להשפריץ ואין מצב שלא יפגעו לכם על היד. במקרה הטוב יהיו לכם סימנים אדומים ועור ממש רגיש כמו שקרה לי (חבל שלא צילמתי את היד). במקרה גרוע.... בעצם אין מקרה גרוע, חייבים ללבוש כפפות.

על מנת להוציא כמה שיותר מים מתוך המערכת סובבתי מפתח להתנעה,לא יותר משניה , על מנת שמשאבת המים תעבוד ותוציא את שארית המים שיש במשאבה.
לאחר מכן, החזרתי את הצינור למקום, הידקתי אותו עם האזיקון. והתחלתי למלות מים שקניתי דרך פתח המילוי. ( לא לשכוח לפתוח את פתח הניקוז הקטנטן). מילאתי עד שהמים שיוצאים מתוך פתח ניקוז אויר יזרמו באופן חלק - ללא בועות. לתדהמתי בכלל לא היו הרבה בועות, וכמעט ישר המים התחילו לזרום בצורה חופשית ללא בועות.

צילמתי גם את פתח הניקוז
http://www.uploadfileyou.com/files/tsfob0hjgz3r3y09tw4x_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=tsfob0hjgz3r3y09tw4x.jpg)

וכעקרון זהו. סגרתי את פקקון של פתח הניקוז, סגרתי את הפקק של מיכל העיבוי. והדלקתי מנוע 5 דקות על מנת שיתחמם וייגרום למאורר לעבוד. אחר כך לקחתי דלי מים רגילים, עברתי עם הסמרטוט איפה שנשפכו המים המזוהמים, כשהמנוע התקרר טיפה, הוספתי עוד כחצי ליטר מי קירור וזהו. יום למחר בדקתי אם אין נזילות, וברוך השם בינתיים מפלס המים כפי שהוא היה... מקווה שלא נוצרו בעיות כגון הנזילות.
מה ששמתי לב אליו, שהמים במיכל העיבוי לא כל כך כחולים וכנראה הייתי צריך לעשות בהתחלה שטיפה בלחץ למערכת ורק אז לשפוך מים חדשים. אז נסע עם המים האלו עד הקיץ ואז נראה כבר..

אתם מוזמנים להגיב ולהאיר הערות,
ליבר

Liber
05-03-09, 14:32
אה, וגם שכחתי להוסיף את התמונה של המים שהיו לי מלפני שהחלפתי לפרפלו.

http://www.uploadfileyou.com/files/sh8kaxcknlphc99f3mlz_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=sh8kaxcknlphc99f3mlz.jpg)


אגב, בסוף יצא שהצלחתי להחליף רק 4 ליטר מי קירור מתוך 6.2 שיש במערכת.

Aditi
05-03-09, 15:17
בגדול הכל בסדר. מלבד העובדה שהתנעת את הרכב (אפילו לכמה שניות) ללא נוזל קירור!!!
זאת פעולה שקשה לי לעקל אותה פשוט.

ולגבי העירבוב של המים (בתוך הרדיאטור) קצת מוריד מרמת הקפדנות של העבודה.

stio
05-03-09, 15:47
בתור אחד שעשה אותו דבר בדיוק, לבד, על רכב דומה, יש לי כמה הערות (בכחול):



לאחר מכן סובבתי את מתג של החימום לחום הכי גבוה

ככה לא נראה "חום הכי גבוה"- יש לך תקלה בכפתור.

*לא לשכוח לתת למנוע להתקרר לפחות שעה

שעה זה לא מספיק בכלל! המנוע עדיין חם!

פותחים את מכסה המנוע ומזהים 2 צינורות, שנכנסים לרדיאטור, אחד למעלה אחד למטה. אנחנו צריכים לפתוח את התחתון. הצינור מוחזק על ידי אזיקון, פותחים את הבורג ומשחררים את האזיקון, מה שנשאר זה פשוט להוציא החוצה את הצינור.

מדוייק ונכון.


וכאן באה הטעות, לעולם אין לעבוד ללא כפפות. כשפותחים את הצינור - המים מתחילים להשפריץ ואין מצב שלא יפגעו לכם על היד. במקרה הטוב יהיו לכם סימנים אדומים ועור ממש רגיש כמו שקרה לי (חבל שלא צילמתי את היד). במקרה גרוע.... בעצם אין מקרה גרוע, חייבים ללבוש כפפות.

על איזה כפפות אתה מדבר, בשביל מה?
הטעות שלך היא שלא חיכית 4 שעות לפחות לקירור מוחלט של המנוע! אח"כ בפתיחת הצינור התחתון המים לא משפריצים. שום טיפה לא השפריצה לי ועבדתי ללא כפפות.
חוץ מזה שלפני פתיחת צינור הרדיאטור התחתון אתה צריך לפתוח את המכסה העליון ולהשאיר פתוח!

על מנת להוציא כמה שיותר מים מתוך המערכת סובבתי מפתח להתנעה,לא יותר משניה , על מנת שמשאבת המים תעבוד ותוציא את שארית המים שיש במשאבה.
לאחר מכן, החזרתי את הצינור למקום, הידקתי אותו עם האזיקון. והתחלתי למלות מים שקניתי דרך פתח המילוי. ( לא לשכוח לפתוח את פתח הניקוז הקטנטן). מילאתי עד שהמים שיוצאים מתוך פתח ניקוז אויר יזרמו באופן חלק - ללא בועות. לתדהמתי בכלל לא היו הרבה בועות, וכמעט ישר המים התחילו לזרום בצורה חופשית ללא בועות.

מה? בשביל מה התנעת ללא נוזל קירור??
המנוע לא היה קר, באונו שעה מנוחה זה לא מספיק. מקווה שלא נגרם לך נזק לראש מנוע למרות שאני לא מאמין.
למה לא שטפת את מערכת הקירור טרם מילוי הנוזל החדש?



בכל אופן פרוייקט יפה, אני מכיר את הסיפוק אחרי זה.

Liber
05-03-09, 16:01
מתוך מה שכתבתי אכן יוצאת תחושה כאילו שהתנעתי את הרכב. אבל להסר ספק לא התנעתי את הרכב, אלא רק הפעלתי סטרטר.

ולגבי ערבוב המים עם הזבל שבתוך מערכת קירור אתה צודק, אני מרגיש שסתם טרחתי ובזבזתי כסף שבסופו של דבר לא תוקן כראוי.
אבל בסהכ עשיתי טיפול מונע,

:) ללא ספק גורם להנאה וסיפוק רב.
רק חבל שלא עשיתי כמו שצריך ("למה לא שטפת את מערכת הקירור טרם מילוי הנוזל החדש?")

אז זהו, שהמים לא היו רותחים, אלא חמימים. והרגישות היא עקב הכימיקלים או מה שזה לא יהיה שהיו בתוך המים הישנים