View Full Version : חוויות ממותו של מצבר
כנראה השארתי את מנורת המפות (ככה קוראים למנורה מעל הנהג?) דולקת כמה ימים והמצבר שבק חיים. למרות שכל המערכות האלקטרוניות לא פעלו (גם אימובלייזר ואזעקה), ניסיתי להניע בכ"ז. אחרי כמה נסיונות, גיליתי לתדהמתי שהמפתח נשאר תקוע בסוויטצ'! רק אחרי שהנעתי עם כבלים הצלחתי לשחרר את המפתח. כמובן שניסיתי לשחרר אותו עם סיבוב ההגה, אך ללא הועיל. זה תקין?
אחרי שהניעו אותי, עשיתי סיבוב קצר (20 דק') כדי לטעון את המצבר. בערב (בערך 6 שעות אחרי שהניעו אותי), גיליתי שרוב המערכות החשמליות עובדות: אזעקה, אורות דרך, רדיו וכו', אבל המזגן לא עובד והאוטו לא מניע!
האם המצבר שלי מת ואין מנוס מלהחליפו? האם זה קשור לכך שהימים האחרונים היו קרים מאוד?
תודה.
לדעתי פשוט נסעת מעט מידי. 20 דקות של נסיעה אינן זמן מספיק, במיוחד אם מדובר על נסיעה עם עירונית, ועוד עם אורות. עם זאת, ייתכן והמצבר כבר בסוף תוחלת חייו ולכן נטען פחות ממה שהיה יכול בתחילת חייו.
מה שלא ברור בהודעתך, זה עניין המזגן.
מזגן לא עובד כלל ? גם לא המאוורר ? בדקת את הפיוזים ?
נראה לי שהמזגן שלך עובד פשוט המדחס מאוד מאוד איטי ולכן הוא לא מורגש.
הנסיעה שאתה מתאר היא לא אפקטיבית בגלל מה שזה שמעלי אמר, סלח לי שאין לי כוח לרשום זאת שוב.
בכל אופן, פשוט תעמיד אותו במקום, אתה לא חייב לנסוע, אכן בנסיעה האלטרנטור (תפקידו להטעין המצבר ולספק חשמל למערכות החשמל ברכב) עובד מהר יותר כתוצאה מסיבוב הרצועה המהיר יותר. אך גם בסרק שהרכב עומד הוא מטעין אומנם בזרם קצת נמוך יותר. כמו כן בדוק מצב חומצה בתאיי המצבר, יכול להיות שצריך להוסיף מים מזוקקים. לגבי החלפת מצבר או לא, אני הייתי עונה לך אם היית רושם את הפירמה של המצבר ואת תאריך רכישתו.
לגבי הימים הקרים, כן זה קשור בהחלט, בטמפרטורה נמוכה בדרך כלל מצברים שלא בשימוש תקופה מתחילים להתפרק כתוצאה מהטמפרטורה נמוכה. אם יש ה כימאי הוא יסביר לך קראתי פעם מאמר על העיניין בנושא החומצה.
מצבר שניפרק לחלוטין לא ניתן להטענו כראוי ע"י האלטרנטור אלא רק ע"י מטען מצברים יעודי, בזרם נמוך של כ 3-5 אמפרים למשך כ 15-20 שעות.
אם המצבר היה תקין וחזק לפני פריקתו אז יתכן שהוא ישוב לתיפקוד מלא.
ממה שכתבת, אני מבין שמדובר בהילוכים אוטומטיים ואז יש סולונואיד חשמלי קטן במתג ההצתה המשחרר את המפתח רק כשידית ההילוכים במצב חנייה (P) ומכיוון שהמצבר היה "מת" אז הסולונואיד לא פעל ולא שיחרר המפתח.
אם תזדקק למצבר חדש במחיר מוזל במיוחד, אז פנה אל "מצברים בשיווק ישיר"
בטל' המוקד הארצי 1599-51-51-55 ותגיד שאני הפניתיך.
בברכה - רפי לין :)
תודה לכל העונים. אני חושב שהמצבר באמת נפרק לגמרי, כי כשהגעתי לאוטו בפעם הראשונה *כל* המערכות החשמליות היו כבויות: הנוריות של הקודן, הנעילה החשמלית, האורות ואפילו השעון בלוח המכוונים (שבד"כ נשאר דולק גם כשהרכב לא).
בקרוב אגש לחשמלאי רכב ואבקש לטעון את המצבר כמו שרפי ציין. תודה.
עדכון: אחרי ששוב פעם הניעו אותי עם כבלים, הלכתי לחשמלאי רכב שבדק את המצבר ואמר שהוא תקין (אחרי נסיעה בין עירונית של שעה).
חבר שמתעסק בתחום הביא לי מכשיר טוען מצברים. מוזר, אבל כאשר המצבר מחובר אליו אני מקבל רק 9.5V בוולטמטר. השארתי אותו מחובר ואבדוק שנית את המתח בבוקר, המתח אמור לעלות עד 12V, לא?
ואגב, הוא יוצר זרם של 6A.
9.6 מהלך טעינה זה סביר למצבר ריק .. תשים לב שלאחר זמן המתח עולה עד למתח רצוי של 12.5-13.5 וולט . יש לוודא חומצה מספקת בתאים לפני טעינה .
עמית
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.