התחבר

View Full Version : סל"ד לא יציב בהילוך D בירידות (מוזר, אני יודע)


Ron_Dadon
15-02-09, 13:53
הספייס החביבה ממציאה דברים חדשים כל פעם.
המצב המתואר כבר קרה לי לפני שבוע, אבל חשבתי שזה חד פעמי, ושמתי לב שהיום זה קרה שוב - בדיוק באותם תנאי נסיעה.

בירידה דיי חזקה בכביש בין כרמיאל לעכו, מין הסתם אני עוזב את דוושת הגז ונותן לרכב לשייט בניחותה כל הדרך למטה. ואז שמתי לב, שמד הסל"ד משחק משחק עצבני בין 1500-2000 (ממש מקצה לקצה, לא שינויים קטנים באמצע). לצערי, עקב רעש הרוח מהנסיעה ורעש הגלגלים מהכביש הלא חדש כל כך, אני לא יכול לשמוע אם באמת סל"ד המנוע עולה ויורד כך או שמה זה רק טעות בקריאה.
בכל אופן (למרות שזה לא "בריא", אבל הייתי חייב לנסות) - העברת הגיר למצב N תוך כדי הנסיעה, יצבה את הסל"ד, העברה חוזרת לD, ושוב התופעה (לא משנה אם D או De). העברה לL גרמה לעלייה בסל"ד כמובן, אבל יציב.

בשני המקרים המתוארים, השעה הייתה 5 בבוקר, והיה קר מאד.
לא שמתי לב אם זה קורה גם בזמן שמזג האוויר חם יותר או לא (אבל פשוט לא זכור לי שראיתי את זה קורה אף פעם בעבר שנסעתי שם, ואני נוסע שם כמעט על בסיס יומי למכללה)

בנסיעה במישור - זה לא קורה, וגם בעמידה הסל"ד יציב לחלוטין.

יש השערות?

ido
15-02-09, 18:13
זה נשמע כאילו הגיר מעלה ומוריד הילוכים לסירוגין. במצב ירידה אני חושב שעליך לנהוג ב - L . חכה לעוד תגובות למבינים בדגם שלך.

ronald27
15-02-09, 18:28
שמעת פעם על הסלקטור ?
זה ממכום מיתחת לידית אדיף לך ליבדוק את זה במכון גיר !!
אבל אני חושב שזה זה עם לא אז משהו אחר כמה האוטו עבר ?

Caveman
15-02-09, 19:19
אם הרכב על מצב הטיפט', הבעיה חוזרת?

student
15-02-09, 22:38
האם בזמן שזה קורה גם יורד מחוג החום של המנוע כלפי מטה ?

אותי מעניין האם כאשר תיסע באותו כביש בדיוק שהמנוע כבר חם ובחוץ לא קר אז התופעה תחזור ?? תבדוק ותדווח כאן.

נ.ב: מאוד לא מומלץ להעביר מ- D ל- N וחזרה ל- D באמצע נסיעה.

Ron_Dadon
15-02-09, 22:50
במצב ירידה עם L, הרכב יבלום את עצמו וזה לא מה שאני מחפש (שמתי לב שבגיר הרציף - הרכב לא מאיץ כל כך בירידות יחסית לרכבים ידניים/אוטו' רגיל, אלא שומר כמעט על מהירות קבועה). והשינוי בסל"ד הוא מהיר מאד, לכן לא בטוח שזה עניין של "העברת הילוכים" (פשוט גם כי אין הילוכים), זה משתנה בקצב של שנייה אחת ב1500, שנייה שנייה ב2000 וחוזר חלילה.

על סלקטור לא שמעתי וגם לא בדיוק הבנתי מה זה (ההגיון מהשם אומר "בורר" הילוכים או משהו בסיגנון, אבל הרי אין בגיר רציף הילוכים). הרכב עבר 155K לערך.

בכל מצב אחר חוץ מD, הסל"ד לא משחק, לא בטיפ', לא בL.

בזמן שזה קורה, מחוג החום נשאר יציב על האמצע.
מה שכן - עכשיו בדיוק חזרתי מנסיעה באותה הנקודה, כמובן שעכשיו הטמפ' בחוץ יותר גבוהה מהטמפ' בשעה 5 לפנות בוקר, וגם הרכב עבר נסיעה קצת יותר ארוכה טרם ההגעה לנקודה.
הסל"ד היה יציב לחלוטין בD, עומד על ~2000.

להתחיל לחשוד לכיוון חיישנים שמזייפים למרות שאין נורת "תקלה"?

*** אני יודע שזה לא מומלץ בכלל, פשוט הייתי חייב לנסות לראות מה קורה. אני מעולם לא מעביר לN במצב נסיעה, רק בין D ל-L או לטיפ'.

shachar
15-02-09, 23:17
בכל אופן (למרות שזה לא "בריא", אבל הייתי חייב לנסות) - העברת הגיר למצב N תוך כדי הנסיעה, יצבה את הסל"ד, העברה חוזרת לD, ושוב התופעה (לא משנה אם D או De). העברה לL גרמה לעלייה בסל"ד כמובן, אבל יציב.

בשני המקרים המתוארים, השעה הייתה 5 בבוקר, והיה קר מאד.
לא שמתי לב אם זה קורה גם בזמן שמזג האוויר חם יותר או לא (אבל פשוט לא זכור לי שראיתי את זה קורה אף פעם בעבר שנסעתי שם, ואני נוסע שם כמעט על בסיס יומי למכללה)

בנסיעה במישור - זה לא קורה, וגם בעמידה הסל"ד יציב לחלוטין.

יש השערות?
תופעה דומה (רק הפוכה) יש אצלי, כשמנוע קר ואני נוסע בירידה תלולה (נשר בחיפה)
אז בירידה אני מעביר למצב הידני והסל"ד משחק (רד עלה עלה ורד)

שמעת פעם על הסלקטור ?
זה ממכום מיתחת לידית אדיף לך ליבדוק את זה במכון גיר !!
אבל אני חושב שזה זה עם לא אז משהו אחר כמה האוטו עבר ?

מה? לא הבנתי מילה...

אם הרכב על מצב הטיפט', הבעיה חוזרת?
אצלי נניח זה קורה רק במצב הידני המנוע קר אבל זה מתייצב כשחום המנוע עולה


נ.ב: מאוד לא מומלץ להעביר מ- D ל- N וחזרה ל- D באמצע נסיעה.
בכלל, לנסוע על מצב N מאוד לא בריא (ובטיחותי) שלא לדבר על העברה בין המצבים תוך כדי נסיעה

במצב ירידה עם L, הרכב יבלום את עצמו וזה לא מה שאני מחפש (שמתי לב שבגיר הרציף - הרכב לא מאיץ כל כך בירידות יחסית לרכבים ידניים/אוטו' רגיל, אלא שומר כמעט על מהירות קבועה).
גם פה המצב אצלי ממש הפוך,הרכב שלי ממש "מדרדר" בירידות
הרבה יותר מכל רכב אחר שאני נוהג בו
לפני שבועיים נסעתי בסיריון אוטומטית שהאיצה הרבה פחות בירידה
וגם הדייהו נובירה של אבא שלי (אוטומטית) מדרדרת הרבה פחות בירידות
בירידות חדות אני ממש חייב להעביר את המצב האוטומטי לידני אחרת אני תופס תאוצות
לא נורמליות...

Ron_Dadon
15-02-09, 23:50
בגלל זה אנחנו אוהבים את פיאט....
זה רכב עם "אופי" :)
רק שלכל רכב אופי שונה :D

Ron_Dadon
18-02-09, 18:39
עידכונים קלים...
לאחר עוד מספר נסיעות באיזור, בתנאי נסיעה שונים...
שוב בנסיעות בשעה מוקדמת מאד בבוקר (חוזר מהעבודה פשוט) הסל"ד משחק, רק שפעם שמתי לב למשהו נוסף. הסל"ד משחק בין 1500-2000 אך ורק כאשר ברגע עזיבת דוושת הגז הסל"ד נמוך מ2000! שילוב לטיפ', עם "הילוך" שישי, גם כן גורם למשחק (הסל"ד עדין מתחת ל2000), ירידה להילוך חמישי, מעלה את הסל"ד ל2100 והוא נשאר יציב. שוב חזרה ל6 או לD והסל"ד חוזר לשחק.

אגב, הפעם כיביתי את הרדיו-דיסק לחלוטין והאזנתי בקפידה למנוע, ואכן המנוע עצמו משנה סל"ד, כך שזה לא סתם זיוף של חיישן הסל"ד שלא משדר נכון למחשב.

בתנאי מזג אוויר אחרים (שעות מאוחרות יותר ומין הסתם טמפ' גבוהה יותר) - הכל תקין לחלוטין.

יתכן כי חיישן טמפ' המנוע מזייף בטמפ' נמוכה? (מה שלא הגיוני לי שמחוג החום של המנוע עומד על החצי כל הזמן) - פשוט עקב כך שזה קורה רק בטמפ' סביבה נמוכה יותר, מעלה ישר השערות לכיוון חיישני טמפ'. האם יש לגיר חיישן טמפ' משלו (טמפ' שמן?)?
במוסך אני מאמין לא יוכלו לבצע איתור תקלה - פשוט כי מחשב הניהול לא משדר שום תקלה (לא נדלקת שום נורת אזהרה)