PDA

View Full Version : ספייס ELX 2002 טיפול תקופתי - ייעוץ


e.t
12-02-09, 16:16
היי,

ברשותי הרכב הנ"ל, נרכש לפני שנה בדיוק (יד ראשונה, 45000 ק"מ :D).
כשרכשתי אותו ביצעתי טיפול גדול כולל רצועת טיימינג שלא הוחלפה (6 שנים היה עם אותה רצועה...).

אני מעוניין לדעת מתי (ומה) הטיפול הבא שיש לעשות:
חלפה שנה והרכב עבר 10,000 ק"מ בדיוק מהטיפול האחרון...
בדף שגרת טיפולים לא כ"כ הבנתי כל כמה זמן מחליפים ומה? (פה: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7)

אז עושים טיפול כל 10K? 15K? 20K
בקיצור מה בדיוק צריך לכלול הטיפול הקרוב? ומתי?

תודה לעוזרים!

נ.ב.
קראתי את הדיון הנעוץ עם המידע הכללי וגם ראיתי את דף שגרת טיפולים זה לא עזר לי...

shachar
12-02-09, 16:25
טיפול הוא כל X ק"מ או כל שנה . אם עדיין לא הגעת ל X ק"מ אך עברה שנה
אתה צריך להיכנס לטיפול
מה צריך לעשות בטיפול ? השאלה מה עשית בטיפול הקודם חוץ מטיימינג.
תעלה את החשבונית וכך תוכל לקבל יותר תשובות

e.t
12-02-09, 16:30
את הטיפול לא עשיתי במוסך מורשה, וגם אין לי פירוט של הטיפול עצמו.
בוא נצא מהנחה שחוץ מהרצועה נעשה טיפול שגרתי (שמן, מסנן וכו')

מה צריך לעשות בטיפול הקרוב?
אגב, כל כמה ק"מ עושים טיפול שגרתי לדגם זה?

eliko1976
12-02-09, 18:46
אתה צריך להבין שלא מדובר במדע מדוייק , כך שגם אם מחליפים שמן לא בדיוק ב15K או ב20K אלא ב16K או ב21K - עדיין אתה ממש לא מזניח את הרכב.

לדעתי בדף הנחיות המקורי של היבואן מצויים שכל 20K או שנה המוקדם מבין השנים .
אבל היות וטיפולים הם לא רק שמנים ופילטרים והיות ואינך יודע מה הוחלף ברכב ב7 שנים האחרונות מקובל לעשות "יישור קו" או לבדוק לפחות את הדברים הבאים :


נוזל קירור
ברקסים ( קדמי - רפידות +דיסק, אחורי - נעלי בלם+תוף , נוזל )
כלל צינורות וגומיות שיש מתחת למכסה מנוע
חופשים במתלה ( תפוחים למיניהם , משולשים וכו')
בולמי זעזועים
חופשים בהגה
מערכת פליטה
תושבות מנוע+גיר


בסופו של דבר אתה צריך לקבל תמונה אמיתית מה בסדר באוטו ומה דרוש טיפול /החלפה .
ובגדול ,אחרי יישור קו שכזה אתה יכול להיצמד להנחיות הייצרן ולפעול על פיהם .

אם אוטו היה מטופל כל הזמן במורשה ודברים היו נעשים על פי הספר היה יותר נוח , כי פשוט הייתה ממשיך לפעול הלאה אבל היות ולא כך הדבר הייתי פועל לפי השיטה שהצעתי לך .

aflalo
12-02-09, 19:03
ראשית כל ברוך הבא לפורום פיאט אני דיי בטוח שתמצא כאן המון תשובות להמון שאלות ואם לא אז לפחות המלצות חמות.

בכל מקרה אני מסכים עם אליקו לגביי הנושאים שצריך לבדוק אבל אני הייתי מציע שתיכנס למוסך מורשה ושיעשו בדיקה של מה דחוף להחליף כיוון ויישור קו כזה עולה בסביבות 3,800 ש"ח(מנסיון אבל עזוב אני פנאט לגבי הרכב שלי)

לדעתי כדאי להתמקד בסעיפים הבאים :

נוזל קירור חשוב מאוד,מנועי פיאט ידועים ברגישותם לנוזל הקירור , אם לא במוסך מורשה אז רק נוזל קירור מקורי של פיאט יעשה עבודה טובה - PRAFLU
ברקסים ( קדמי - רפידות +דיסק, אחורי - נעלי בלם+תוף , נוזל ) חשבו מאוד לבטיחות , מערכת בלמים מוזנחת תבגוד באחד הימים
כלל צינורות וגומיות שיש מתחת למכסה מנועלדעתי לבדוק את החשובים בלבד, כלומר, צינורות מים,ונזילות בולטות
חופשים במתלה ( תפוחים למיניהם , משולשים וכו') לא קריטי ,יכול להמתין
בולמי זעזועים סתם נסיעה לא נעימה אבל חשוב בכדי למנוע נזק ארוך טווח
חופשים בהגה חשוב מאוד, נושא בטיחותי לחלוטין
מערכת פליטה עדיף לבצע בצמוד לטסט שנתי
תושבות מנוע+גיר אני לא יודע מה סוג התיבה אבל יכול לגרום לנזקים רבים למנוע ולתיבת ההילוכים,הוצאה לא קטנה

שוב זו דעתי בלבד ונסיוני .

לשיקולך

בהצלחה

e.t
12-02-09, 19:11
חבר'ה תודה רבה על התגובות.
נתתם כיוונים ופתחתם את עייני, אשאל ואתייעץ במוסך בקשר לנושאים אלו.

אגב, aflalo - אתה אומר שזה קרוב ל-4000 ש"ח סתם שתדע שאין סיכוי שאני משקיע יותר מ-1000 ש"ח על הטיפול.
אני מבין שחלקכם פאנטים בנושא, אני סתם נהג פשוט מן המניין (אגב הרכב בכלל משמש כרכב שני במשפחה - שייך לאשתי).

aflalo
12-02-09, 19:26
אז לדעתי
תבדוק ברקסים ,חופש בהגה ונוזל קירור.

כל השאר יכול להמתין עד שתחליט מה לעשות עם זה .

אומם אצלנו זה רכב ראשי אבל אני למדתי את אשתי לבדוק שמן ומים והסברתי לה את החשיבות.
לדעתי חשוב שגם אשתך תבין שפיאט זה אומנם (לא שוביניזם ) לנשים כיוון וצריך רק למלא דלק ולנסוע ובטיפולים יעשו כבר את כל השאר.

אבל מצד שני זה רכב רגיש לחוסרים במים ושמן.

שמחתי לעזור ובהצלחה ובהצלחה עם הדילמה :D