View Full Version : קרטועים חריפים באונו שנת 95
אונו שנת 95 ידנית מנוע 1400 סמ"ק הזרקה חד נקודתית דגם IES.
הרכב עד לפני כמה ימים נסע בסדר גמור ללא בעיות.
ברגע אחד בנסיעה רגועה הרכב התחיל להיחנק והוא מקרטע רבות.
אני יתאר את זה כך: בניוטרל הרכב מן נחנק ומתאמץ לייצב סל"ד.
בנסיעה לאחר עזיבת הקלאץ' הרכב ממשיך להיחנק וזה מלווה במין קפיצות מורגשות לכל מי שיושב ברכב.
הדבר קורה בכל הילוך.
כאשר דוושת המצערת נלחצת הרכב בולם את עצמו :shock: , לכן הפתרון הזמני הוא ללחוץ ממש ממש בהדרגתיות על דוושת הגז.
רצוי לציין שיש נסיעות שלפעמים הרכב נוסע ללא שום גמגום כלשהו.
הוחלפו חוטי הצתה ופלגים, תשללו את העניין של מים בדלק כי הרכב תודלק 3 פעמים טנק מלא.
תודה לכל העונים:)
יש לי הרבה מה לאגיד לך.
כודם כול יכול ליות שהבית מצערת מלוכלכת.
יכול ליות שהמנוע צאדים לא תקין.
יכול ליות שהפילטר אויר לא תקין.
יכול ליות שהמזרק שלך סתום.
בדוק את כול מה שאמרתי לך ותחזור עם תשובה!!!
בהצלחה ויום טוב :)
בעיה מוכרת היטב.
נגרמת מזרימת דלק שאינה מבוקרת .
לפיכך, החלף פילטר דלק ופילטר אוויר (צעד פשוט וזול). בדוק אם הזרמת הדלק השתפרה והתייצבה.
לא עזר - הוסף תוסף K44 לניקוי פיח מהמעברים, פתח מצערת ונקה אותה היטב עם ספריי ייעודי למלאכה. כמו כן בדוק היטב צינורות וואקום בבית המצערת.
לא עזר - בדוק משאבת דלק (הכנס שעון לחץ ובדוק כמה לחץ היא מספקת), כבר נתקלתי במשאבות שככה התחילו לסיים את חייהן.
לא נשמע לי קשור למנוע צעדים וגם לא מזרק סתום.
הוא מעיד שהרכב נחנק ועל מנת שיסע עליו לתת נגיעות עדינות בגז, משמע הרכב מקבל יותר מידי דלק ונחנק. אם היה מזרק סתום או מנוע צעדים היו קרטועים, אך הפוך הוא היה צריך לתת פול גז על מנת שהרכב יסע, מזרק סתום יתן תערובת ענייה, פה יש תערובת עשירה.
עוד אתה מעיד שהחלפת חוטי הצתה ופלאגים, כך שאני יוצא מנקודת הנחה שבדקתם ניצוצות ומערכת הצתה תקינה.
הזרמת דלק אינה מבוקרת נטו.
יכול להיות גם פילטר דלק סתום, ויכול להיות שהוא עובד על שלושה צילינדרים?
הבעיה נפתרה אך ללא שום הסבר ;-)
דבר ראשון, יש לרכב כוהל, (מגבר הצתה) והתופעה עדין קיימת.
החלפתי משאבת ואקום - אין שום שינוי.
החלטתי להחליף מצערת (מזרק, מנוע צעדים - הכל כלול) לפני שאני אלך על המשאבת דלק. (פילטר דלק ואוויר הוחלפו במידיי)
ניתקתי את כל הקונקטורים של המצערת והתחלתי בפירוק,
אפילו מצאתי פיתרון "ספץ" בכדי לא להרוס את כיוון הכבל גז!!
ופתאום עקב קושי בפתיחת הברגים של המצערת, החזרתי את הכל למקום.
יצאתי לנסיעת "מבחן" והכל מושלם. המנוע חיי וצוהל כרגיל :smile:
איזה מסכנות ניתן להסיק מזה ?
אני חושב רענון כל איזור המצערת חידש קשרים - דעה שלי כמובן,
אני מאמין שהתופעה תחזור בזמן הקרוב, עד אז הרכב נוסע 8)
עדי
אחד הכבלים שמחוברים לבית המצערת כנראה כבר לא ישב טוב / קיבל קורוזיה קלה.
ארילו צודק, יכול להיות גם שאחד התקעים החשמליים שנכנסים לחיישנים או למנוע הצעדים ישבו לא טוב מבחינת מגעים.
בהחלט יתכן, ולכן טוב לרענן מידי פעם את העסק :razz:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.