View Full Version : איבוד לחץ בצמיגים לאורך זמן
בכל פעם שאני מתדלק ומנפח צמיגים (30 קדמי / 29 אחורי) אני שם לב שחסר די הרבה אויר - השעון מתחיל מ- 27 PSI ולפעמים פחות, בעיקר בגלגל הקדמי-ימני. האם זה תקין שכל שבוע הלחץ בצמיגים יורד בצורה לא אחידה?
כל שבוע ??
אתה ממלא שהצמיגים קרים יחסית או אחרי נסיעה ארוכה ?
27 זה לא כזה נמוך , אגב.
האם הג'אנטים פגומים?
האם רוב נסיעותך הן בכבישים משובשים?
הייתי אומר ש95% מהכבישים בארץ הם משובשים בעיניי.
האם הג'אנטים פגומים?
האם רוב נסיעותך הן בכבישים משובשים?
מה זה ג'אנטים? מכסי הפלסטיק שמכסים את פנים הצמיג? אחד מהם סדוק בקצה והשאר נראים תקינים.
אני נוסע בעיקר בתוך העיר (חיפה) ורוב הכבישים אכן משובשים - המון בורות בגלל מכסי ניקוז ששקעו וטלאים לא אחידים. בנסיעות בין עירוניות המצב יותר טוב, אבל עדיין יש בורות פה ושם. את הלחץ אני בודק בד"כ כשהאוטו חם (מדיד חום מנוע במרכז החוגה) - כך נכון לעשות?
ואני משתדל לבדוק לחץ אויר בכל פעם שאני מתדלק, בעיקר עכשיו כשהאוטו עדיין "חדש".
ידידי...
מה שמכסה את הגלגלים (בדרך כלל מפלסטיק) זה טאסה.
גאנט זה הגלגל עצמו (כלומר החלק שעליו מולבש הצמיג)
כל הגלגל (מלבד הצמיג ) הוא הגאנט
יש גאנט רגיל (שלרוב מכוסה בטאסת קישוט מפלסטיק) או גאנט מגנזיום
את לחץ האוויר רצוי מאד לבדוק כשהצמיגים קרים (כלומר לאחר נסיעה קצרה ולא אחרי נסיעה ארוכה)
לחום הצמיגים אין קשר לחום המנוע המופיע לך בלוח שעונים. אלו שני דברים שונים לחלוטין.
רצוי לבדוק לחץ אוויר אך ורק לאחר נסיעה קצרה ככל האפשר כשהצמיג עודנו קר.
מה זה ג'אנטים? מכסי הפלסטיק שמכסים את פנים הצמיג? אחד מהם סדוק בקצה והשאר נראים תקינים.
אני נוסע בעיקר בתוך העיר (חיפה) ורוב הכבישים אכן משובשים - המון בורות בגלל מכסי ניקוז ששקעו וטלאים לא אחידים. בנסיעות בין עירוניות המצב יותר טוב, אבל עדיין יש בורות פה ושם. את הלחץ אני בודק בד"כ כשהאוטו חם (מדיד חום מנוע במרכז החוגה) - כך נכון לעשות?
ואני משתדל לבדוק לחץ אויר בכל פעם שאני מתדלק, בעיקר עכשיו כשהאוטו עדיין "חדש".
עוד טיפ קטן לצמיגים. (למדתי מביה"ס אלטרנטיבי לנהיגה בתקופת הצבא)
ליפני כל ניפוח אויר בצמיגים, גע בצמיג!
אם הצמיג לא קר, אז צריך למלא 10% יותר מהלחץ שקבע היצרן.
דהיינו אם היצרן קבע לדוגמא שלחץ האויר צריך להיות 30, אז אחרי 10% (רק כאשר הצמיג לא קר) צריך למלא לחץ אויר 33.
וההגיון שבזה הוא מישום שכאשר הצמיג חם, האויר שבתוכו דחוס יותר (ז"א לחץ גבוהה יותר).
אז היחס בין צמיג חם לקר הוא 10% (מימה שקבע היצרן) יותר כאשר הצמיג חם.
מכיוון והיד שלנו לא יכולה לדייק בטמפ' זה דיי לא רלוונטי, אם כי נכון.
מנסיוני, נסיעה לתחנת הדלק שלי מהבית, 2ק"מ על לא יותר מ40 קמ"ש, אני צריך למלא PSI אחד יותר. כל זה בהנחה שהקומפרסור שנמצא ברכב של אבי אינו ברשותי.
את הלחץ אני בודק בד"כ כשהאוטו חם (מדיד חום מנוע במרכז החוגה) - כך נכון לעשות?
ואני משתדל לבדוק לחץ אויר בכל פעם שאני מתדלק, בעיקר עכשיו כשהאוטו עדיין "חדש".
מה הקשר בין לחץ אויר בצמיגים לבין חום מנוע?
את האוויר בצמיגים בודקים על צמיגים קרים. לאחר נסיעה של מספר ק"מ בודדים לתחנת הדלק במהירות נמוכה. עדיף לאחר שהרכב עמד במשך שעה-שעתיים.
אם אתה בודק את הצמיגים לפי איך שאתה מתאר, המצב תקין לחלוטין.
אתה ממלא אויר על צמיג חם, וכאשר הוא מתקרר הלחץ יורד ולכן חסר לך כל הזמן.
ממליץ לכולכם לאמץ את ההרגל שמילוי אוויר הוא לא דבר של מה-בכך. נסיעה "במיוחד" למלא אויר לאחר שהרכב עמד לפחות שעתיים, עדיפה על מילוי אויר לאחר נסיעה ממושכת (בתדלוק).
אחת לשבוע גשו לתחנת דלק בשביל זה, או תזמנו את התדלוק לזמן שלאחר עמידה של הרכב.
תודה לכל העונים.
אתחיל למלא אויר רק כשהצמיג קר ואראה אם אז הלחץ נשמר. ואיך אני בודק תקינות של ג'אנטים? לפרק את הטאסות ולראות שאין עיוותים, או שיש דרך אחרת?
זה שתוריד את הטאסה זה יעזור מאוד להיסתכל על כל הג'אנט.
אבל אל תישכח שיש עוד צד לג'אנט (הצד הפנימי),
תיבדוק שאין בהם לא סדק ושהם לא עקומים.
דרך אגב, אין ספק בכך שהכי טוב למלא אויר אך ורק בצמיג קר.
אך האופציה שהבאתי זוהי אופציה למי ששכח והגיע למלא אויר עם צמיג שהוא לא קר.
בשביל לבדוק אם הג'אנט ישר או לא, אתה צריך לגשת לפאנצ'ריה ולבצע איזון גלגלים.
אבל קודם תתחיל מזה שתמלא אויר שהצמיגים קרים.
איבוד לחץ לאורך זמן זה דבר תקין. אם שבוע אחרי מילוי אתה מאבד 3 PSI זה כבר פחות תקין. (אלא אם אתה באמת נוסע הרבה בכבישים משובשים).
כל פנצ'ריה תהיה מוכנה לבדוק לך את הגלגלים ובאותה ההזדמנות לאזן אותם. יכול להיות שהג'אנטים חטפו מכה וקיבלו עיוות קל, יכול להיות שהצמיגים ממש ממש ישנים, ויכול להיות שבורח אוויר דרך הוונטיל.
יכול להיות גם שהכל תקין :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.