התחבר

View Full Version : בעית חשמל במע' דלק


Goodwill
11-02-09, 14:16
חברים,אני נואש!
רפי שלח לי שרטוטים של מערכת החשמל,השגתי פלוק אבל הידע שלי בחשמל מסתכם בלהדליק את האור בחדר.
אבל אני רוצה ללמוד.
השתלשלות האירועים :
אני מגיע לתחנת דלק כשהמיכל ריק. מתדלק ומנסה להניע,אין תגובה.
מצליח להניע בדרדור. באמצע הדרך אני סוגר סוויץ לבדיקה וזורק קלאצ'-אין תגובה,המנוע לא מקבל דלק ולבסוף כבה.
חניתי את הרכב באזור והתחלתי לבדוק,משאבת דלק לא נכנסת לפעולה. קניתי משאבה חדשה (טעות),ועדיין היא לא מגיבה.
בדקתי פיוזים ורק פיוז סרויס נשרף פעמיים.
פיוזים של המשאבה תקינים,ממסרים אני לא יודע לבדוק.
יש לי אימבולייזר שקע תקע שלמיטב ידיעתי מנתק רק סטרטר אבל יש מצב שאני טועה.
אם מישהו יודע לעזור לי,אולי מישהו שחווה מקרה דומה,או אחד שמבין בחשמל ויכול להדריך אותי.
יש לי פלוק, שרטוטים וידע בסיסי במכונאות.
האם אני יכול לחבר פלוס למשאבה ישר למצבר ולהגיע למוסך ככה או שיש מוח ששולט בעוצמה שלה ובתדירות?
מודה לעוזרים! רפי,תודה על השרטוטים.

eliko1976
11-02-09, 15:01
אם סגרת סוויץ' , איך ציפית שדלק ימשיך לזרום ?
כמו כן , אם קיימת בעיית חשמל שום "דירדור" לא אמור לעזור לך להניע את הרכב .
פיוז סרויס נשרף ? לאן תקעת אותו , אם אתה אומר שפיוזים של משאבה תקינים .
לדעתי יש בסיפור שלך כמה סתירות/אי-דיוקים ולכן קשה להבין בדיוק את השתלשלות העניינים .

בלי קשר , לדעתי אין שום בעיה לחבר משאבה לפלוס קבוע ולהגיע למוסך .

Goodwill
11-02-09, 15:19
סגרתי חצי סוויץ' כדי לכבות את המנוע וככה אפשר לזרוק בהילוך,את זה עשיתי באמצע נסיעה לאחר שנתקעתי בפעם הראשונה,לפני שידעתי מה הבעיה.
לפי מה שהבנתי הפיוזים של המשאבה הם בתא המנוע והפיוז שנשרף אינו קשור למשאבה. כרגע הפיוז טוב.

eliko1976
11-02-09, 15:54
יש לך מנורת ביקורת ?
אם אחרי הסוויצ' מגיע פלוס למשאבה , אבל היא לא עובדת - בעיה במשאבה ( כמו כן הייתי בודק גם מינוס על הדרך )
אם לא מגיע פלוס - בעיה בשרשרת החשמל שבסופו של דבר מגיע למשאבה .
אבל אתה חייב לדעת מה היא תחילת השרשרת ודרך אלו רכיבים היא עוברת .
אם אתה בטוח באילו פיוזים מדובר והם תקינים - הייתי בודק ניתוקים אפשריים אחרים כגון : אזעקה/אימבולייזר .
נ.ב בא לי רעיון נוסף ( סיכוי קלוש אבל ) - אולי פילטר דלק עד כדי כך סתום שלא מעביר דלק בכלל - תבדוק/תחליף אותו לפי הצורך .

saar
11-02-09, 18:21
אתה אומר שמשאבת דלק החלפת לחדשה וגם היא לא מגיבה.
כמו כן, אתה אומר שהמשאבה בכלל לא עובדת, משמע לא מגיע אליה חשמל.
ראשית הייתי מבצע בדיקת ניצוץ, לוודא שמבחינה מערכתית מערכת החשמל עובדת ותקינה (הוצאת חוט הצתה מאחד הפלאגים, הכנסת פלאג חיצוני, נתינת סטרטר ולהביט ולראות אם יש ניצוץ בפלאג החיצוני שחיברנו, כמובן תוך כדי הסטרטר). אם יש ניצוץ אז אפשר להיות רגועים שמערכת החשמל הצתה תקינה.

כעת בדיקת משאבת דלק, הוצאת צינור הדלק הנכנס לבית המצערת, נתינת סטרטר ובדיקה אם יוצא שפריץ דלק. אם לא יוצא אז משאבת דלק.

היות ואתה מצהיר כי החלפת למשאבה תקינה, אני כמעט בטוח שמדובר בבעיה במערכת החשמל של משאבת הדלק, אתה יכול לשים פלוס קבוע לראות שהיא עובדת ותקינה ולנסוע למוסך.

לא יודע למה, אך משום מה , עולה לי פה ריח של אימובילייזר לא תקין.
אם ממסר החשמל של המשאבה תקין, יכול להיות שהאימובילייזר שלך בעל שני ניתוקים, אחד למערכת החשמל, והשני למערכת הדלק.

Goodwill
11-02-09, 18:30
מערכת ההצתה תקינה.
אל משאבת הדלק לא מגיע חשמל בכלל. היום דיברתי עם חשמלאי ושאלתי אותו לגבי הפלוס הזמני הוא אמר שיש סיכוי טוב שאני אשרוף את המשאבה מכיוון שיש פיקוד שאחראי על ההשהיה שלה כשיש לחץ רב.
כמו שאמרת,מבדיקות שעשיתי הבעיה היא בפירוש או במערכת החשמל של המשאבה או אימבולייזר ארור.
עכשיו לשאלה,במכסה של המשאבה יש שני מחברים,אחד בעל שלושה חוטים ואחד של 2.
איזה מהם הוא הפלוס למשאבה?

תודה רבה!

רפי לין
11-02-09, 22:08
במחבר 2 החוטים, החוט שבצבע חום/לבן הוא המביא זרם + מהמממסר.
החוט השחור הוא הארקה (-) ובדוק גם אם אכן יש הארקה למש' הדלק.
בברכה - רפי לין :)

saar
11-02-09, 22:45
אני הייתי נותן פלוס קבוע, או אפילו רק לראות אם זה מה שיניע לי את הרכב. במידה וכן, נוסע למורשה שיאתר את התקלה ויטפל בה.

Goodwill
13-02-09, 00:52
התקלה הייתה פילטר דלק חליפי סתום וממסר שנשרף.
תודה לעוזרים

צביקה קרבורטור
13-02-09, 11:02
התקלה הייתה פילטר דלק חליפי סתום וממסר שנשרף.
תודה לעוזרים

שלום רב !
ובכן אליקו צדק בהשערתו, יש תמיד ללכת מן הקל לכבד,ף בסמקרה זה היה עלייך לחשוד תחילה במסנן הדחק ולא במשאבת הדלק, משום שהסכוי שמשאבת דלק תתקלקל, מעכשו לעכשו היא נדירה, וכמעט בלתי אפשרית.
החיבור הישיר של הזרם למשאבה, גרם גם לשרפת הממסר.
לסיכון אבחון נכון של תקלה, הוא אלף בית של מקצעונות, החלפת החלק התקול היא שולית.
מכיוון שאתה לא בעל מקצוע, אנחנו נסלח לך הפעם.

בברכה
צביקה

saar
13-02-09, 13:06
אני חולק על דעתך.
האיש הצהיר שהמשאבה אינה עובדת, כך שבטח אתה לא יכול לצפות ממנו לגשת ולהחליף פילטר דלק.
אם משאבה לא עובדת, ראשית יהיה עליו לבדוק את ממסרי המשאבה ואת המשאבה עצמה.
היות ואינו מקצועי ואינו מבין בחשמל, ולומר לו לבדוק ממסר לא כל כך יעבוד בשל חוסר התמצאותו בחשמל, כפי שהוא מצהיר (אני לא יודע לבדוק ממסר), הדבר הפשוט היחידי שהוא יכול לעשות זה לחבר לה זרם קבוע וזאת רק על מנת לבדוק אם היא תכנס לעבודה או לא.
אין ספור פעמים עקפתי ממסרים, ולעולם לא נשרף ממסר בגלל הבייפאס שעשיתי. כך שלכתוב שנתינת זרם עוקף ממסר זה מה ששרף את הממסר ממש ממש לא עולה על דעתי.
ואם דעתך אכן נכונה, הריי שלאחר שנשרף ממסר ובוצע מעקף עליו וניתן זרם קבוע למשאבה ולו רק לשם בדיקה אם היא תקינה או לא, הריי שהשאבה הייתה צריכה להיכנס לפעולה בקבלת הזרם הקבוע שהוא אינו תלוי ממסר.

עם זאת גם זאת, שכל דיאגנוזה שניתנת פה, היא ניתנת על סמך המסך והמחשב, מבלי ראיית הרכב ותחושת הבעיה באופן פיזי ומציאותי. כך שלתת את המוסר השכל בסוף , את זה כולנו יודעים.