PDA

View Full Version : מערכת הABS בפונטו ספייס - רגישה מידי?!


Ron_Dadon
09-02-09, 13:18
שמתי לב לתופעה זמן רב, פשוט אתמול זה קרה כל כך הרבה פעמים שזה עיצבן כבר.
בזמן נסיעה ברכב, גם לא במהירויות גבוהות (עד 60 קמ"ש) - מערכת הABS מתערבת כמעט בכל בלימה שהיא קצת יותר חזקה מהרגיל.
דוגמאות מאתמול:
לא שמתי לב לרגע שאני מגיע לגבשושית, בלמתי קצת יותר חזק מהרגיל בשביל להספיק להאיט (מ45 לערך ל20) והופ...הABS מתערב.
בפעם אחרת אתמול, הABS כמעט גרם לי לתאונה, כאשר הגעתי לכיכר, בלמתי כי הרכב שהיה בכיכר החליט לפנות לכיווני ללא איתות כמובן, והABS התערב ובעצם כך האריך מאד את מרחק העצירה, פשוט עזבתי את הדוושה ולחצי שוב בכדי לנטרל את פעולתו (אם הייתי ממשיך עם הABS, היום הפרונט של הרכב שלי היה מעוך על הצד של הרכב בכיכר).

זה רק אצלי כך, או שפשוט כך בנוי הABS בספייס?

stio
09-02-09, 13:38
בדקת את לחץ האוויר בצמיגים שלך ו/או את הצמיגים עצמם? (יובש ועומק חריצים)

pompa
09-02-09, 13:45
כנראה שזו בעיה אצלך
אצלי הם כמעט ולא מתערבים

רקובי
09-02-09, 13:52
התשובה היא אי שם באמצע. חשוב לזכור ש"רגישה מידי" זה ביחס לאוטו אחר.
באוטו אחר, יש צמיגים שונים, ובולמים שונים וזה כאמור, רכב אחר.

בגדול, ה-ABS נכנס לפעולה כאשר נוסעים בכביש משובש. זה קורה בספייס יותר, וזה בטוח
קשור למידת הצמיגים הקטנה ביחס למשפחתית למשל, אבל אני לא יכול להוכיח את זה.

אם כבר עלית על מהמורה, שבאזו עירוני זה בערך כל 20 שניות, ובלמת יחסית חזק, הABS יכנס לפעולה כי אחד הגלגלים באויר ולכן ננעל מהר. אני מסכים שביחס לABS של כריזמה 98 למשל, ורק בשביל הדוגמא שאינה מכונית "חדשה" - שם ה-ABS לא היה חושב להתחיל לפעול. מנסיון.

אז אפשר לומר שהמערכת ,בפועל, רגישה מידי. מצד שני, אינני בטוח כמה זמן יש לך את הרכב, ומה היה לך לפני, או לאיזה רכב אתה משווה - בכל מקרה - בסוף תתרגל לזה ותלמד לבלום בצורה עדינה יותר, גם אם תוך שמירת מרחק גדולה יותר שברכב אחר לא היה בה צורך - וכך תמנע מהפעלת ה-ABS יתר על המידה.

בנוסף, השתדל לא לבלום בעת נפילה לבורות ומהמורות. אני מסכים שזה מציק, אבל זה המצב.

אני הצלחתי דווקא להכנס ברכב בגלל ה-ABS, רכב שעצר לו באור ירוק... לא נעים.

ארילו
09-02-09, 14:13
בדוק את הצמיגים שלך. אם הם תקינים ואיכותיים, תבדוק אם החיישן שלהם מלוכלך.

simon377
09-02-09, 16:04
כשקניתי את הרכב היו מורכבים על הסרן הקדמי 2 צמיגים שונים, 2 יצרנים שונים ובדרגות שחיקה שונות.
הABS שיגע אותי.

לאחר יומיים כבר הותקנו צמיגים ראויים (רביעיה של A-Drive) והבעייה נפתרה.
הABS עדיין מתערב מוקדם מדי (על כביש משובש או מלוכלך לדוג') אך בהחלט ניתן לחיות עם זה.

ארילו- איך ניתן לנקות את החיישן?

Ron_Dadon
09-02-09, 17:43
בגדול, ה-ABS נכנס לפעולה כאשר נוסעים בכביש משובש. זה קורה בספייס יותר, וזה בטוח
קשור למידת הצמיגים הקטנה ביחס למשפחתית למשל, אבל אני לא יכול להוכיח את זה.
בנוסף, השתדל לא לבלום בעת נפילה לבורות ומהמורות. אני מסכים שזה מציק, אבל זה המצב.

אכן, רוב המקרים שזה קורה הם על כביש משובש, אבל למשל אתמול לפני הגבשושית זה היה כביש תקין לחלוטין.

אז אפשר לומר שהמערכת ,בפועל, רגישה מידי. מצד שני, אינני בטוח כמה זמן יש לך את הרכב, ומה היה לך לפני, או לאיזה רכב אתה משווה - בכל מקרה - בסוף תתרגל לזה ותלמד לבלום בצורה עדינה יותר

הרכב הקודם היה חסר ABS (אונו), אך ההשוואה היא לרכבים אחרים שנסעתי עליהם לא מעט (לפעמים אף על בסיס יומי) - רובם יש לציין משפחטומטיות (אופטרה, בלנו, פיג'ו 206 3 דלתות, מזדה 6 ופאסאט) - ברכבים אילו, מעולם לא הרגשתי ולו פעם אחת את הABS (למרות בלימות חדות וכו')
אכן, יחסית כבר התרגלתי לבלימה עדינה יותר, אבל שוב - הבעיה היא בגם שלא "בשעת חירום" זה מתערב, ומאריך את הבלימה.

בדוק את הצמיגים שלך. אם הם תקינים ואיכותיים, תבדוק אם החיישן שלהם מלוכלך.

הצמיגים תקינים, אומנם מתקרבים לשנה האחרונה שלהם על הכביש, אבל פשוט עקב זמן ולא בלאי מוגבר (לפי בעל הרכב הקודם, היו אצלו שנתיים וחצי כבר, כלומר עכשיו אני סגרתי איתם שנה שלישית ומתכנן להחליפם בתחילת ה"חורף" הבא).
איך מבצעים את הבדיקה של החיישן באמת?

student
09-02-09, 21:20
אולי כדאי לך לשמור יותר מרחק ולבלום בהדרגתיות לפני מכשולים ולא בפתאומיות כדי למנוע כניסת ה- ABS לפעולה.

מערכת ABS מודרנית כמו שיש בפונטו לא מאריכה את מרחק הבלימה לא בכביש רטוב ולא בכביש יבש.
מרחק הבלימה מתארך רק בשלג, בבוץ או בחצץ (ממש חצץ ולא כביש משובש) וזה לא המקרה כאן!. צא מהסרט של הארכת מרחק הבלימה זה סיפור שהיה נכון למערכות ה- ABS הראשונות. אין יותר גרוע מאשר לשחרר דוושת בלמים כאשר ה- ABS הופעל כי אז מרחק הבלימה בוודאות מתארך. בדוק וידוע.


בהנחה שאתה כן נוהג נכון אז או שיש לך לחץ אוויר לא תקין, או שיש לך צמיגי זבל ו/או ישנים או שיש לך בלמים קדמיים גמורים או דיסקים קדמיים מעוותים.


כאשר הצמיג פוגע במכשול אז המהירות שלו יורדת משמעותית וזה הטריגר להפעלת ה- ABS. ככה המערכת עובדת וצריכה לעבוד.

מניסיון עבר כאשר ה- ABS פעל יותר מדי בקלות פעם אחת הבעיה נפתרה על ידי החלפת צמיגים ופעם שנייה על ידי החלפת בלמיים קדמיים - דיסקיות ודיסקים. בשתי הפעמים, אגב, הציעו במוסך לעשות ניקוי חיישני ABS, שכמובן לא עשיתי.

אני מחליף צמיגים כל 3 שנים ולא משנה מה. אני שם אך רק צמיגים איכותיים. ההבדל במחיר שווה כל שקל. אבל זה כבר נידון פה יותר מפעם אחת.

ועם או בלי קשר - הבלמים בפונטו מ ע ו ל י ם.

saar
09-02-09, 22:58
גש לבדיקת צמיגים, תמיד טוב שאדם מקצועי המתעסק עם צמיגים יראה אותם.
בדוק בלמים.
ונקה חיישן ABS .

ואני בטוח שתפתר הבעיה.

Ron_Dadon
10-02-09, 00:57
מערכת ABS מודרנית כמו שיש בפונטו לא מאריכה את מרחק הבלימה לא בכביש רטוב ולא בכביש יבש.
מרחק הבלימה מתארך רק בשלג, בבוץ או בחצץ (ממש חצץ ולא כביש משובש) וזה לא המקרה כאן!. צא מהסרט של הארכת מרחק הבלימה זה סיפור שהיה נכון למערכות ה- ABS הראשונות. אין יותר גרוע מאשר לשחרר דוושת בלמים כאשר ה- ABS הופעל כי אז מרחק הבלימה בוודאות מתארך. בדוק וידוע.

לשחרר את דוושת הבלם בזמן פעולת הABS בבלימת חירום זו טעות, אבל במצב המדובר הABS בכלל לא אמור לעבוד...לשם מה ומדוע? מהירות של מתחת ל-50 וכביש עירוני "סטנדרטי" (בור פה ובור שם). במקרה כזה הABS מאריך את המרחק בלימה בוודאות, לאחר פעמים רבות שהוא התערב לי במצבים כאלה, אין צל של ספק שיש הארכה במרחק הבלימה (זו לא "תחושה", אלא עובדה בשטח, הרכב פשוט לא עוצר!) ולפי דעתי זה מהסיבה הבאה:
הABS נועד למנוע נעילת גלגלים ומצב של החלקה - במהירות גבוהה, מצב של החלקה עשוי לגרום למרחק עצירה גדול יותר מאשר מצב של בלימה עם ABS, אבל במהירות איטית יחסית (מתחת ל-50), וללא מצב של החלקה הABS פשוט "מבטל" את הבלימה בכדי לא לנעול את הגלגלים ובעצם זה מאריך את מרחק הבלימה.
בכיכר לדוגמא, ברגע שהABS נכנס לפעולה פשוט הרכב המשיך להתקדם ונבלם בקצב איטי מידי, שיחרור מהיר ולחיצה חזקה מהירה יותר על הבלם גרם לרכב לבלום כמעט במקום, בעוד שעם הרכב היה ממשיך לבלום בקצב שהוא בלם עם הABS, הוא היה ממשיך עוד 4-5 מטרים לערך.
עובדה שאצלי זה היה "כמעט" ואצל רקובי זה נגמר בתאונה.

בהנחה שאתה כן נוהג נכון אז או שיש לך לחץ אוויר לא תקין, או שיש לך צמיגי זבל ו/או ישנים או שיש לך בלמים קדמיים גמורים או דיסקים קדמיים מעוותים.

לחץ אוויר אני בודק שבועית. יוצא לי בערך פעם בשבועיים - שלוש ל"תקן" (יורד ב-1 PSI נגיד), ואני תמיד שומר על לחץ של 29 בכל הגלגלים.

מניסיון עבר כאשר ה- ABS פעל יותר מדי בקלות פעם אחת הבעיה נפתרה על ידי החלפת צמיגים ופעם שנייה על ידי החלפת בלמיים קדמיים - דיסקיות ודיסקים. בשתי הפעמים, אגב, הציעו במוסך לעשות ניקוי חיישני ABS, שכמובן לא עשיתי.
כמו שאמרתי, הצמיגים במצב תקין (אם אני זוכר נכון של ברידג'סטון) וגם הבלמים, ובכל מקרה הצמיגים יוחלפו בעוד כ7-8 חודשים.
מדוע לא ביצעת ניקוי חיישנים שהוצע לך? הדבר עשוי לפגוע בהם?

ועם או בלי קשר - הבלמים בפונטו מ ע ו ל י ם.

מסכים לחלוטין! שהABS לא מתערב ללא סיבה נראת לעין, הבלמים של הפונטו הם בין הנוחים ביותר שנתקלתי בהם (בולמים מעולה, והדוושה לא קשה כמו אבן כמו בחלק מהמכוניות).

רקובי
10-02-09, 12:07
אני דווקא חולק עליך סטודנט.

הבלמים בפונטו הם טובים. לא יותר מזה. מערכת ה-ABS לעומת זאת, היא שמציקה, ולדעתי
היא מופעלת יתר על המידה, כנראה בגלל הצמיגים הקטנים של הפונטו.

לגבי מרחק הבלימה - הABS בוודאות מאריך אותו, ובצורה משמעותית, בייחוד אם מדובר על הפעלה שלו בגלל מהמורה בכביש.
הכביש אינו חייב להיות משובש, כפי שאולי ניתן היה להבין מהודעתי הקודמת -
אלא מספיק שיש בור ביוב שהוא נמוך או גבוה יותר ובאותו רגע בולמים - והABS יכול לפעול.

במצב כזה יש 2 אפשרויות - שתיהן גרועות באותה מידה:
1. אם חייבים לעצור (לא להאט) - פשוט להחזיק את הדוושה הכי חזק שאפשר. הרכב יבלום במרחק הכי קצר שמתאפשר אך עדיין
יהיה זה מרחק ארוך משמעותית מאשר בלימה ללא ה-ABS

2. אם רק רוצים להאט - עדיף לעזוב את הדוושה לרגע קצרצר, ואז לבלום בעדינות, וללא ה-ABS.

ארילו
11-02-09, 09:58
חיישן ABS מנקים במוסך. אתה יכול לבד לפרק אותו ולנקות אותו. (לפעמים מצטברים עליו שבבי ברזל).

זאב-ב
11-02-09, 15:32
אני בהחלט מסכים עם רקובי הבלמים בפונטו הם טובים ולא יותר מזה וגם אותי מערכת הABS משגעת ומציקה
אבל אין מה לעשות זה חלק מהאופי של הרכב הזה אם הכל היה מושלם בו לא הינו אוהבים אותו כל כך

Caveman
11-02-09, 15:48
תגובות הבלמים שונות בין דגמי התוף לדיסקים.
הבלמים בספייס ה"רגילות" מעולים. מהטובים שנתקלתי בהם. הם מרגישים מוצקים, חזקים ונשכניים.
הבלמים בHGT הם יותר Mushy כאלה.