PDA

View Full Version : רכב רועד בהאצה/האטה עמידה


shachar
08-02-09, 09:37
שלום לכולם ,כמעט שנה ללא תקלות כניראה שהגיע הזמן :)
תזכורת:

הרכב: פונטו דיינאמיק 2005 16V
גיר: רציף

התקלה שהתחילה אתמול בלילה והמשיכה היום בבוקר, היא שבחלק מן ההצאות והאטות הרכב רועד וקופץ כפעמיים.
התחושה דומה לזה שמשחררים קלאץ' מוקדם מדי ואז הרכב קופץ, אבל מה? זהו גיר רציף כך שלעניות דעתי הבעייה לא בגיר.
הרעידות מגיעות גם בעמידה ברמזורים. לאחר כמה שניות של עמידה הרכב מקפץ רעידה שניים
(רעידות די חזקות) ברמזור הרעידות מזכירות לי את הרעידות שהיו לי לאחר שבמוסך מורשה
החליפו לי פלאגים לא מתאימים רק שכאן אחרי שתיים שלוש רעידות זו מפסיק וכפי שהספקתי לשמוע עד
כה, אין קולות חנק מהאגזוז כמו שהיו לי אז.

עוד כמה פרטים חשובים :
1. פלאגים הוחלפו לפני כ 10K ק"מ
2. כנ"ל ניקוי בית מצערת

אולי הגיע זמנם של חוטי ההצתה ?
יש לי דרך לבדוק אותם אבל בדרך פחות פרימיטיבית מאיך שבדקו לי במורשה בחיפה של
להוציא חוט חוט ולראות אם יש בריחת ניצוץ מאחר מהם ? הבנתי שזה יכול לגרום נזק למחשב

יש לכם רעיונות נוספים ?
תודה מראש
שחר

saar
08-02-09, 20:46
אם יש משהו שאני שונא זה בעיות אקראיות, באות ונעלמות. אתה עוד לא מספיק לבדוק ומייד היא נעלמת.

בעיה בשבילי לפתור את הבעיה שלך כי אין לי מספיק נתונים, ובעיה תהיה לך לספק לי אותן כי זה בא והולך.

מה שכן אשאל אותך, מתי פעם אחרונה החלפת פילטר דלק?
האם פעם אחרונה תדלקת בתחנת דלק שבדרך כלל אתה לא מתדלק בה?
האם לפני שתדלקת בפעם האחרונה, מחוג הדלק כבר הראה על ריק?

raanan_t
08-02-09, 20:54
בספייס, פילטר הדלק לא ניתן להחלפה. הוא חלק ממשאבת הדלק.

ב-CF ציינו שיש מצב שהתושבות אצלך קצת עייפות, אני הייתי ניגש לבדוק את העניין, בעיקר את שתי תושבות הגיר (עליונה ותחתונה).

shachar
08-02-09, 21:06
רענן - זה משהו שאני יכול לראות בעצמי בפתיחת מכסה המנוע לפני שאני מגיע למוסך ?
( בלי להרים את הרכב כי אין לי ליפט בבית)

yotamix
08-02-09, 21:37
WELL , אם אין תקלות , אז זה לא אוטו :)
בכל אופן , הקדמת תרופה למכה (שכבר קיימת אקראית) זה לבדוק באמת תושבות גיר ו/או חוטי הצתה .

saar
08-02-09, 22:32
מה לא מחליפים בחיים פילטר דלק בספייס?
או שרוצים להחליף אותו חייבים להחליף את כל משאבת הדלק?

מה ההיגיון שעומד מאחורי התיכנון ההנדסי הזה?

ido
08-02-09, 22:33
משאבה שאמורה להחזיק יחד עם הפילטר שלה כ - 150000 ק"מ. אני אישית החלפתי ב - 104000 בערך.

saar
08-02-09, 22:37
אני מודה לך על התגובה עידו, אני בהחלט לא הבנתי את התכנון הלוגיסטי הזה לחבר את המשאבה יחד עם הפילטר.

פיאט אונו פייר 1100 סמק הזרקה, 240000 קילומטר ולא הוחלפה בה משאבת דלק פעם אחת, היא מקורית משנת 94.
כל דבר שהוא קומבינציה של שני דברים בדבר אחד לפי דעתי יהיו לו חסרונות בעתיד הרחוק.

shachar
08-02-09, 22:38
יש מצב שחוזרים לנושא שבשבילו פתחתי את השרשור :) ?

student
08-02-09, 22:58
אני לא כל כך מבין איך בודקים בריחת ניצוץ על ידי ניתוק חוט ההצתה. זה לא כמו מצב שאין ניצוץ בכלל ואז ניתוק החוט לא משנה בעצם את מצב פעולת המנוע. תיאורטית אפשר בחושך כמעט מוחלט לראות את הניצוץ בורח אבל צריך קודם לפרק את מכלול פילטר האוויר.

על ידי חיבור למחשב תתקבל תקלת misfire ואז צריך להחליף את חוטי ההצתה ובבדיקת מחשב חוזרת התקלה אמורה להיעלם !

עוד אופציה - לחץ דלק לא תקין ממשאבת הדלק.

בהנחה שאין בעיה עם המצתים אז לא הייתי פוסל גם שוב את אופציית ניקוי בית המצערת. הכל יכול להיות בפונטו הזו.

תושבת גיר בודקים על ידי העלת הרכב על ליפט. הבדיקה ממש קלה ומהירה. אישית אני לא מאמין שמצב התושבת כל כל חמור עד שהמנוע רועד והרכב מקפץ. בכל מקרה, בדיקת מחשב מהירה תיתן הרבה תשובות.


......הימור שלי: חוטי הצתה.

saar
08-02-09, 23:02
העיניין הוא שהוא טוען שמדובר בשתיי קפיצות ומפסיק.
אם הייתה תושבת זה לא היה מפסיק , לא?
אני גם נוטה לכיוון בעיה חשמלית/הזרמת דלק.

שים לי 70 על חשמלית, ו 50 על הזרמת דלק (:

shachar
08-02-09, 23:03
האמת שזה גם הימור שלי סטודנט (מכל מלמדי השכלתי :))

הרעש מאוד זהה לזה שהיה כשבמורשה שמו לי פלאגים לא מתאימים בטיפול שגרתי
(פלאגים עם 2 אלקטרודות עליהם , בניגוד ל 1 שהיו לפני), היום בערב הבחנתי גם
שכאשר ישנה רעידה , יוצא רעש "פיצוצון" מהאגזוז , לכן אני חושד שתזמון ההצתה לא תקין

saar - תעלה את ההימור :)

saar
08-02-09, 23:05
נו, פתרת את הבעיה, גש למוסך מורשה, שיבדקו העיניין של הפלאגים, וחוטי הצתה.
נקווה שזה לא בסלילים

shachar
08-02-09, 23:06
עוד דבר - תושבת גיר/מנוע "מתעייפת" אחרי 70K ק"מ ?!?!?!

raanan_t
08-02-09, 23:07
רענן - זה משהו שאני יכול לראות בעצמי בפתיחת מכסה המנוע לפני שאני מגיע למוסך ?
( בלי להרים את הרכב כי אין לי ליפט בבית)

אפשרי (אך קצת קשה, הרמת צד אחד של הרכב על מדרכה) לבדוק את התחתונה אך צריך לדעת מה ואיך. את העליונה קצת יותר מורכב היות וזאת נמצאת מתחת למצבר ויש להוציאו. בכל מקרה, תזדקק למוסך לפתרון הבעיה (בעיית הצתה או תושבות) לכן מציע לך לעבור לשם בהקדם.

מה לא מחליפים בחיים פילטר דלק בספייס?
או שרוצים להחליף אותו חייבים להחליף את כל משאבת הדלק?

מה ההיגיון שעומד מאחורי התיכנון ההנדסי הזה?
הגיון?! עדיין לא צרפתים אבל הרבה הגיון אין.
לא מחליפים פילטר דלק אלא את כל המשאבה קומפלט אחת למי יודע כמה K. אצלי 140K ללא בעיה.

student
08-02-09, 23:14
אם מדובר בסלילים אז הבעיה הייתה יותר חמורה, לדעתי.

גם אם זה הסלילים אז הנזק הוא בעיקר כספי. מבחינה מכנית ההחלפה ממש קלה ופשוטה.

אני החלפתי לפני כשנה - היו רעידות ותגובת מנוע גרועה. במוסך הם חשדו בכוהל, גם לפי בדיקת המחשב. מה שעשו זה מאוד פשוט - שמו כוהל חדש (רק חיברו אותו בלי להצמיד אותו לבלוק המנוע עם 4 הברגים שלו) והתקלה נעלמה. החזירו את הכוהל הישן והתקלה חזרה. מסקנה הכוהל תקול. 20 דקות עבודה (כולל שיעור בשבילי על חוטי הצתה) ואיזה חור של כ- 700 ש"ח לכוהל תחליפי.

student
08-02-09, 23:19
עוד דבר - תושבת גיר/מנוע "מתעייפת" אחרי 70K ק"מ ?!?!?!

אני החלפתי תושבת גיר באיזה 80 או 90 אלף. קרוב משפחה החליף אותה ב- 105 אלף. מדובר בתושבת הגיר האוטומט שהיא לרוב הראשונה ללכת. מחירה יקר יחסית כ- 500 ש"ח.

הבאה ללכת היא תושבת מנוע עליונה גם בגלל שמפרקים אותה לשם החלפת טיימינג. היא די יקרה, סביבות ה- 700 ש"ח.

תושבת המנוע השלישית מתחת למצבר נחשבת יותר עמידה. במוסך הם בודקים אותה עם פנס והרמתה על ידי לום ברזל מהצד.

stio
08-02-09, 23:22
יש לי דרך לבדוק אותם אבל בדרך פחות פרימיטיבית מאיך שבדקו לי במורשה בחיפה של
להוציא חוט חוט ולראות אם יש בריחת ניצוץ מאחר מהם ? הבנתי שזה יכול לגרום נזק למחשב


לפי דעתי בדקו לך האם כל הצילנדרים עובדים במנוע ולא אם יש בריחת ניצוץ.
רק בחושך מוחלט תוכל לראות אם יש בריחת ניצוץ, וגם אתה אמור להרגיש את זה ע"י פעולת מנוע לא חלקה בסרק (הגיר יכול להיות גם ב- D וגם ב- N, העיקר המנוע יעבוד).

בכל אופן, לאיזה מוסך אתה מתכוון לנסוע? אני ממליץ לך לא לעזוב את הרכב לרבע שניה אפילו ולעמוד לידו כל הזמן, זאת סכנת נפשות במוסכים האלה.

אם יש משהו שאני שונא זה בעיות אקראיות, באות ונעלמות. אתה עוד לא מספיק לבדוק ומייד היא נעלמת.

ספר לי על זה...

אני לא כל כך מבין איך בודקים בריחת ניצוץ על ידי ניתוק חוט ההצתה.


בוא לביקור אצלנו בצפון במוסכים, ותבין הכל.

raanan_t
08-02-09, 23:24
תיקון קטן ברשותך :), התושבת ה"שלישית" נקראת תושבת גיר עליונה ולא תושבת מנוע.

shachar
08-02-09, 23:31
לפי דעתי בדקו לך האם כל הצילנדרים עובדים במנוע ולא אם יש בריחת ניצוץ.

החשמלאי של המוסך הוציא חוט חוט ובדק לפי מה שאמר בריחת ניצוץ
היה אור יום ואני ראיתי את הניצוץ , לא צריך חושך מוחלט לזה , עמדתי לידו וראיתי בעיניים שלי את הניצוץ


בכל אופן, לאיזה מוסך אתה מתכוון לנסוע?
שאלת מיליון ה $$$$ , אני בתקופת בחינות ככה שיום שלם לשרוף אין לי


..

stio
08-02-09, 23:34
נו, בטח שראית את הניצוץ, המנוע עבד לא? איזה מן חשמלאי זה?!

בכל אופן 12.60 ש"ח לאוטובוס של אגד ואתה בטכניון... :wink:

student
08-02-09, 23:39
כל הרעיון ברכבים הממחושבים האלה הוא שאם יש בריחת ניצוץ אז זה מופיע בסריקה ממוחשבת. המחשב "יודע" שניצוץ ברח ולא הגיע למצת. גם נירשם באיזה צילנדר זה קורה.

אגב, מצב כזה לא בריא לממיר הקטליטי ולכן לא כדאי לדחות את התיקון יותר מדי.

shachar
09-02-09, 00:01
אממ..בלאגן,אין לי מוסך ללכת :( או זמן להרחיק לשימשון ...

stio
09-02-09, 00:10
אני לא חושב שיש לך ברירה אחרת... אתה רוצה לגשת לחאפרים שוב? לך תדע, אולי הפעם הם יהרסו את כל המנוע.

אני מצאתי פתרון יותר טוב בנושא ה-"תת שירות" של מוסכי פיאט בצפון, פשוט לעבור למותג אחר.. :rolleyes:

shachar
09-02-09, 00:13
לא יודע, אולי פטין בעכו , אני אשן על זה היום בלילה, אין הרבה זמן. המוסכים נפתחים ב 7 :)

stio
09-02-09, 00:15
בעכו המוסך ניסה להלביש על חבר פורום עם פיאט אונו החלפת אלטרנטור קומפלט, בעוד הבעיה היתה רק ברצועה... (ועוד רשמו לו בקבלה "אלטרנטור מרעיש").
בסוף כמדומני הוא סידר את הבעיה אצל חשמלאי פרטי.

עוד חלופות?..

shachar
09-02-09, 00:21
יש חלופה, שאני אסיים כבר את הלימודים המ!@#$ האלה
המזדהליסינג מחכה לי :)

בכל אופן ההחלטה תיפול בלילה,אולי הבאבא סאלי יבוא אלי בחלום כמו שבא לבנו אתמול בלילה
והזהיר אותו מליברמן

stio
09-02-09, 00:27
יש לך ביטוח גרירה?
תתקשר, תגיד להם "המנוע מתחמם" (שלא ישלחו ניידת תיקונים בטעות) ותבקש גרירה עד לשמשון ביהוד, כבר חסכת 100 ק"מ+ דלק. שתהיה הצדקה לביטוח הגרירה, סע עם הגרריסט עד לשמשון וגם חסכת את הכסף למונית.

ככה אני במקומך הייתי עושה, אתה בעצמך אמרת שהרכב לא נוסע טוב...

shachar
10-02-09, 17:36
מישהו יודע איפה קונים מפתח שפותח ברגים עם ראש בצורת כוכב כמו בבית המצערת
של הפונטו ?
ועם איזה חומר מומלץ לנקות את בית המצערת ?

raanan_t
10-02-09, 18:16
מה שאתה מחפש נקרא בוקסה E.
תוכל למצוא בחנויות אספקה טכנית באזור מגורייך (ביוקנעם יש וודאי אחת).

ספריי קרבורטורים או ספרי אינג'קטורים יעשה את העבודה.

פירסמתי בזמנו את סדר הפעולות לביצוע ניקוי בית מצערת ב-elx, שים לב לסדר שחרור הברגים זה יקל על העבודה.

shachar
10-02-09, 18:22
תודה רענן, ראיתי את המדריך של צביקה ואת התוספות שלך
ניראה לי שבית המצערת שלנו בנוי מעט שונה
בעוד אצלך הברגים הם בחזית בית המצערת שפונה לכיוון קידמת הרכב,
אצלי הברגים בצד ימין מסביב לפתח בית המצערת עצמו

raanan_t
10-02-09, 18:26
בנוי זהה. אצל שנינו בית הצערת פונה שמאלה, לכיוון כנף הרכב בצד הנהג.

ארבעה ברגים מסביב לבית המצערת כאשר שלושה מהם מחזיקים את פלטת המחשב עם הקונקטורים הגדולים.

shachar
10-02-09, 18:28
אה אוקי, אז ציירת את הנקודות האדומות מקדימה רק לצורך נוחות אני מניח :)
בוקסה E12 ? אפשר לקנות אותה בניפרד ולא בסט ?
היא מתחברת למפתח ראצ'ט רגיל ?

raanan_t
10-02-09, 18:38
אני רכשתי בנפרד במחיר 5 ש"ח. אני מקווה שתמצא חנות שמוכרת גם בבודדים.

לגבי גודל החיבור לראצ'ט - ישנם כמה גדלים בדוק מה הגודל של ידית הראצ'ט שלך ורכוש בוקסה מתאימה או בוקסה ומתאם.

יתכן ותזדקק גם למאריך בכדי להגיע לברגים.

shachar
10-02-09, 18:45
רוב תודות. יבוצע וידווח :)

raanan_t
11-02-09, 00:06
בדקתי את התמונה שעליה סימנתי את העיגולים, אכן טעיתי במיקום וסימנתי אותם ב"חזית" ולא בצד. אשתדל בקרוב להעלות תצלום מסודר של המקום.

שחר אם אתה יכול, צלם במהלך הניקוי ושלח אלי את התמונה שאבצע עליה את העריכה ואעלה להודעה בה יש את התמונה השגויה.

shachar
13-02-09, 18:19
ספריי קרבורטורים של STP (אין אחר ב ACE) עולה ב ACE כמעט 40 שקל,נשמע ממש מוגזם
(צביקה רשם בשירשור של הפרויקט שמצא ספריי ב 20 ש"ח)
חומר ניקוי אחר (ביתי נניח) לא יעשה את העבודה ?
מה מיוחד בספריי קרבורטורים שדווקא איתו מנקים ?
מטלית עם מים או חומר ניקוי כלשהו לא יעשו את העבודה ?

ומסתבר שאין להם בוקסות כוכב באף גודל (לפחות לא בסניף ביוקנעם).

רענן - יש לי בבית בוקסה כוכב שרשום עליה 5/16 והיא כמעט! מתאימה טיפה יותר קטן והיא היתה מתלבשת יופי על הבורג, על הבוקסה שלך רשום רק E12 ?

ארילו
13-02-09, 22:06
ספריי קרבורטורים זה חומר מאוד חריף שפשוט מאכל פיח. (וגם עלול לפרק גומיות מסויימות)

raanan_t
13-02-09, 22:32
כן, על הבוקסה שלי רשום רק E12. הבוקסה שלך היא לא כוכב אלא בוקסה רגילה (גם אם היא נראית כוכב) ואני הייתי נזהר מאוד בשימוש איתה
.
אם תרצה אפשר לנסות ולעשות משהו כזה: עדכן אותי אם אתה מגיע למפגש בשישי, במידה וכן אשתדל במהלך השבוע לעבור לחנות בה רכשתי את הבוקסה ולרכוש אחת בעבורך. כמובן, אגבה ממך מחיר מופקע שיהיה בדיוק מה שאני שילמתי.
תחשוב, אתה מרויח מפגש מועדון + הקופה של רובי + בוקסה במחיר עלות + לפגוש את כולם ולהוכיח שאתה לא פיקציה, לי זה נראה משתלם.
אם זה נראה לך עדכן אותי בהקדם. בעקרון יהיה לי זמן לעבור שם בימים שני שלישי ואולי בטעות גם בחמישי.

אגב, ספריי קרבורטורים בחצי חינם בראשון עולה 20 ש"ח. בדוק בחנויות אביזרי רכב בד"כ שם המחירים זולים יותר מ-ACE וכדומה.

shachar
13-02-09, 23:00
תודה רענן, עניתי לך גם בפרטי :)
מפגשים במרכז בתקופת בחינות בדר"כ לא מסתדרים לצערי

shachar
17-02-09, 12:09
4 חנויות אספקה טכנית ניבדקו
באף אחת מהן אין בוקסה E12 או בוקסה בצורת כוכב כלשהי

השאלה היא כזו : מאחר ואני לא יכול לפרק את בית המצערת
ומאחר ואני נגד התזת הספריי אל תוך המנוע.
במידה ואני עובר עם סמרטוט שלא משאיר סיבים על האיזור בזמן שהמפתח
מסובב ולחיצה על גז כדי שהפרפר יפתח .
האם ישנה סכנת התחשמלות באיזור ? (בית המצערת חשמלי)

stio
17-02-09, 19:51
ניסית לחפש בחנות של בן דוד שלי?

shachar
17-02-09, 19:57
כן, אין לו בכלל כלים, רק אביזרי רכב

stio
17-02-09, 20:35
הבנתי, חבל.

בכל אופן אני מאוד מעריך אנשים שמתעקשים לפתור בעיות בעצמם, אבל אתה צריך להבין שברכב המודרני והממוחשב כשמתרחשת תקלה היא נרשמת במחשב, אתה חייב להתחבר למחשב המרכזי כדי לקרוא קודי תקלות.

לצד הסיכוי שפירוק בית המצערת יועיל במשהו, יש יותר סיכוי שהבעיה לא תיפתר ואף תוחמר, אז לדעתי קח יום חופש וסע לשמשון.

shachar
17-02-09, 20:56
אתה יודע שאם היה לי כאן מוסך מזמן הייתי מטפל בתקלה
ברגע שאני שומע "פעימת לב" לא במקום מהרכב אני בודק את זה במוסך
פשוט איבדתי את האמון במורשי פיאט באיזורנו , עכשיו אני בתקופת בחינות שכל 3-4 ימים מבחן
המצב לא מאפשר לי להגיע לשמשון כרגע. נקווה שהבעייה לא תחמיר בנתיים.

היום עשיתי ניסוי, פירקתי הכל עד לבית המצערת באמת עניין של כמה דקות ולא מסובך
הבית מצערת ניראה מלוכלך יחסית,בכל מיקרה אני חייב לנקות אותו , רק שלמצוא בוקסה בצפון
זה גם סיפור כאן...

stio
17-02-09, 22:15
בלית ברירה נסה לבדוק את המוסך השלישי בצפון. אני לא הייתי שם כי השם הבהיל אותי, אבל אני סתם מגזים. מחקתי לך את כל המוסכים הבעיתיים, והשלישי נשאר. בהצלחה!

Ron_Dadon
17-02-09, 22:21
אם זיכרוני אינו מטעני ואתה נוסע דרך נשר לטכניון...תבדוק בACE במרכז בתל חנן...אני מאמין שיהיה שם את מה שאתה מחפש (בטח לא הכי זול אומנם...)

stio
17-02-09, 22:31
זה לא אייס, זה הום סנטר והייתי שם לפני שבועיים כדי לחפש נוזל קירור לרכב שלי וכמובן שלא מצאתי.
מחלקת הרכב שלהם מאוד עלובה בהשוואה לפעם, ולא ראיתי שם כלי עבודה לרכב (רק לבית).

shachar
17-02-09, 22:51
חבר מקרית אתא המליץ לי על שז"ר בין חוצות המפרץ לצומת קרית אתא
אקפוץ לשם מחר.

אעדכן בהתפתחויות

shachar
23-02-09, 14:38
דבר ראשון , הבעייה נפתרה. החלטתי לקחת החלטה אמיצה (ויש יגידו טיפשית)
לחזור למוסך הארור ממפרץ חיפה. בהמלצתו של חבר קארספורום שעבד שם פעם ,
ניגשתי למכונאי ספציפי , סלאח שמו , הידוע במקצועיותו.

נסיעה של 5 דקות הספיקה לו להבין שמדובר בחוטי ההצתה
חזרה למוסך והבדיקה הניבה - בריחת ניצוץ מ 3 חוטים מתוך 4 !
החוטים הוחלפו לחדשים , ניפרדתי מ 550 ש"ח (לאחר הנחה קלילה) ונסעתי הביתה ללא קפיצות ורעידות

ועכשיו לטיפ היומי :
כשאתם בודקים אויר בגלגלים , דאגו לבדוק את האויר בגלל הרזרבי גם.
בדיוק ברגע שאתם חושבים שזה לא יקרה, זה יקרה ויהיה לכם פאנצ'ר
(וירד גשם , והכל יהיה מלא בוץ והידיים תקפאנה לכם)
ואז אתם מרכיבים את הגלגל ספייר וכל הדרך עד לתחנת דלק הקרובה אתם מקללים
את כל העולם ואישתו על זה שחוסכים עליכם מביאים לכם גלגל רזרבי קטן ובגללו אתם מחליקים בכל סיבוב הכי קטן ומאבדים אחיזה
ואז כשמגיעים למשאבת האויר אתם מגלים שהאשמה היא רק בכם
לחץ אויר בגלגל רזרבי הוא 10 PSI במקום 41 ..
(הטיפ מבוסס על סיפור אמיתי, אז..שלא יעבדו עליכם)

תודה לכל המייעצים והמגיבים
נשתמע בתקלה הבאה :)

stio
23-02-09, 16:12
קודם כל שמח לשמוע שנפתרה הבעיה.
ההחלטה שלך בהחלט אמיצה, אך לא טיפשית- לא היתה לך ברירה אחרת.
בכל מקרה לשלם 550 ש"ח על 4 חוטי הצתה זה לא מוגזם?!

בנוגע לגלגל הרזרבי ולפנצ'ר:
נורא פשוט. אם אני יוצא החוצה ורואה שלאחד הגלגלים יש פנצ'ר ובחוץ מז"א גשום, אני פשוט עושה אחורה פנה ונוסע באוטובוס! רק כשהגשם ייפסק אני אחליף את הגלגל.
אצלי יש גלגל בגודל מלא ובאמת חסר בו אוויר, אבל עוד לא הבנתי איך אני מוציא אותו החוצה כדי לבדוק אוויר, זה לא נראה בכלל פשוט כמו עם הפיאט! הכל שם ברזלים ופלסטיקים שיושבים על תושבות, מה זה צריך להיות רק אלוהים יודע.

Ron_Dadon
23-02-09, 16:47
תודה על העידכון...:-)

גיא, לפי מה שאני זוכר ממספר שירשורים פה, זו בערך העלות של חוטי הצתה מקוריים ל16V.
תוסיף גם "בדיקה" ו"פירוק והרכבה"...והמחיר דווקא נשמע הגיוני.

shachar
23-02-09, 18:40
עבודה היתה 57 ש"ח לפני מע"מ
החוטים 447 או משהו כזה לפני מע"מ

קיבלתי 5% הנחה על החוטים. כי אמרתי למנהל העבודה שמנכ"ל החברה הבטיח לי
"הנחה לכל החיים" ברשת שלו, אחרי המקרה של הטיימינג :D

ועוד עידכון. להשלמת התהליך פירקתי גם בית מצערת וסיימתי ברגעים אלו.
מיד הולך לעדכן את הפרויקט המצולם של צביקה ורענן , ועכשיו , גם חלק נוסף שלי :)

raanan_t
23-02-09, 19:02
אני מבין שהשגת בוקסה E?!

shachar
23-02-09, 19:09
רענן - תתכונן אתה הולך להיות בהלם. היא עלתה 16.5 ש"ח !!!! בוקסה מ!@$^%
(שזר ידוע במחיריו המופקעים אבל רק לו היתה)

ידית ראצ'ט 1/2 עלתה 23 ש"ח
מאריך עוד 13 (שניהם נקנו באזור תעשייה של יוקנעם)
ספריי ניקוי אינג'קטורים בחנות של בן דוד של גיא - 20 ש"ח

raanan_t
23-02-09, 19:35
לא זול בשביל בוקסה. למרות שהמחיר שאני קניתי בו היה מחיר מיוחד בשבילי, נראה לי ש-16.5 ש"ח זה מחיר גבוה. אולי יצרן הבוקסה שלך קצת יותר איכותי, בכל זאת מדובר על הפרש של 230%.

shachar
23-02-09, 19:38
היצרן הוא SIGNET

raanan_t
23-02-09, 19:44
אצלי מדובר על KING TOOLS, למיטב ידיעתי מדובר על משהו סיני.
המוצרים של SIGNET ידועים כמוצרים טובים וזה מסביר את הפרש המחיר בצורה מסויימת.

shachar
23-02-09, 19:54
בסה"כ ב 72.5 ש"ח + שעת עבודה ניקיתי בית מצערת
במורשה היו לוקחים על ניקוי כ 300 ש"ח ע"פ דיווחים של חברי פורום

Caveman
23-02-09, 22:09
והסיפוק שלאחר מכן - Priceless

shachar
23-02-09, 23:19
בדיוק, אף אחד לא היה מצחצח לי אותו כמו שאני ציחצחתי.
הסיפוק גדל שאתה מניע,עושה נסיעת מבחן ונעמד ואז בסרק המחוג א זז מ"מ מעלה או מטה

אני מניח שמעכשיו ואילך פירוק שכזה יעשה כל חצי שנה לערך