התחבר

View Full Version : על סף רכישה : התלבטות בין מאזדה 3 שלי, לפוקוס שצריך לחפש, אשמח לעיצה


Certificate
06-02-09, 00:27
סיימתי להתלבט בין אופציות רבות, ונותרתי רק עם 2 האופציות הבאות, אשמח לעצתכם :

פורד פוקוס TREND אוטומט 1.6 שנת 2006 מליסינג : כ 62,000 ש"ח.
מאזדה 3 ACTIVE אוטומטי 1.6 שנת 2006 מליסינג שלי (הרכב ברשותי) : כ 67,000 ש"ח.

למאזדה יש עיצוב יפה יותר והמנוע שלה מעט זריז יותר,
אבל היתרון הגדול מבחינתי הוא שאת הפוקוס צריך לחפש במגרשי הליסינג (עם אחריות),
כאשר אני לא יודע מי היה הנהג הקודם ועד כמה הרכב באמת שמור ולא יצוצו תקלות משמעותיות בהמשך,
אבל המאזדה היא שלי כיום (ליסינג דרך מקום העבודה), כלומר, מאז שהיא עלתה על הכביש, במשך כל ה 3 שנים - אצלי.
מספר הק"מ הוא מעט גבוה (כ 73,000 ק"מ), אבל מצבה טוב, אנחנו נהגים רגועים, לא היו לרכב אף תקלות.
כלומר, בניגוד לפוקוס, אני לא צריך לדאוג לגבי ההיסטוריה של הרכב.

1. מה דעתכם, האם ההפרש במחיר כדאי לטובת רכישת המאזדה שלי ? או שעדיף לחפש פוקוס מחברות הליסינג ?

2. במידה ואחליט לרכוש את המאזדה שלי, האם יש טעם לבצע בדיקה במכון ?
(הרכב היה אצלי כל הזמן, אבל אולי לקראת הסוף, יש בלאי מואץ/תקלות שטרם התגלו וחשוב לבדוק אותן כעת ?)

3. לגבי ביטוח מקיף, עלי לספק לחברת הביטוח מסמך מהחברה שבו כתוב שהרכב אכן היה צמוד אלי למשך כל התקופה,
ואישור על כך שאין לי תביעות ביטוח בשלוש השנים האחרונות.
אך לפני כשנה, היתה פגיעת פח בדלת הרכב ובטמבון (פגיעה חיצונית בלבד),
כאשר אני שילמתי השתתפות עצמית בלבד (מוקד וחצי).
אבדוק ספציפית אצלנו, אבל האם מדובר בד"כ בהסכם בין החברה לבין חברת הליסינג,
כאשר חברת הליסינג מתקנת במוסכים שלה תמורת ההשתתפות העצמית שלי, ובזה תם הסיפור,
או שחברת הליסינג מפעילה ביטוח (אם בכלל הרכבים מבוטחים) ?
או במילים אחרות : האם התשלום ששילמתי מהווה תביעת ביטוח שעלי לדווח עליה ושמשפיעה על הפוליסה ?

תודה רבה !

dodihob
06-02-09, 08:22
מעניין אותי לדעת...סתם לא בקטע של להעליב
איך הגעת לפורום של פיאט כשאתה מעוניין במאזדה או בפורד?? מוזר לי
פה רוב האנשים עם רכבים של פיאט, פה תקבל תשובה של למה לא הגרנדה פונטו (גם אני הייתי שואל :) )
אני בטוח שיש פה אנשים עם מאזדה 3 (למי אין?) או פורד פוקוס כרכב שני אך לא נראה לי שזה המקום המתאים לקבל חוות דעת עלייהם, לא יודע, זה לפחות דעתי.
בכל זאת שיהיה בהצלחה
ערן

iz2
06-02-09, 09:54
אני אומר לך לך רק על מזדה יש לה שמירת ערך בשוק הרכב וזה רכב הרבה יותר טוב מהפוקוס ללא תקלות ומעריך ימים.

צביקוש23
06-02-09, 10:55
זה טריפה וזה נבלה.. אני אישית לא הייתי רוכש לא את זאת ולא את זאת.

Tuned
06-02-09, 11:58
לך על המאזדה.

stio
06-02-09, 13:19
אני לא מבין על מה כל ההתלבטות.

יש לך כבר את המאזדה ביד, אתה מכיר את הרכב מיום בו הוא עלה על הכביש, ואתה בעצמך אמרת שלא היו לו תקלות. איפה ההתלבטות? רכוש את המאזדה.

ido
06-02-09, 16:21
יותר קל מזה לא יכול להיות - מזדה.

ארילו
06-02-09, 17:44
לדעתי באופן כללי לקנות מליסינג זה חרא.

stio
06-02-09, 17:51
למה? אתה מקבל אחריות, את כל ההיסטוריה, ק"מ אמיתי, בלי בילבולי שכל של שיעבודים וסוחרים וכ', וגם מורידים מהמחיר באופן משמעותי. לא הייתי פוסל את זה על הסף, אבל גם צריך לדעת מאילו חברות ליסינג לקנות ולהתעקש על העברת בעלות מיידית.

Caveman
06-02-09, 17:54
אתה גם מקבל רכב שטופל בצורה החסכנית ביותר שרק אפשר, עם החלפים הכי זולים שיש, שעבר תהליך "השבחה" שקרי של פחחות נחותה, שעבר שטיפת מנוע על מנת לגרום לו להראות מבריק, ועם נסועה גבוהה שסביר להניח נעשתה לא בצורה הנכונה.
מעבר לזה, החברה תמיד יכולה להסתיר ממך דברים. לא פשוט לגרום להם להגיע איתך למוסך מורשה להוציא היסטורית טיפולים מסודרת. היסטורית הטיפולים שנעשו לאחר מכן במוסכים לא מורשים נתונה לחסדיה של החברה.

ארילו
06-02-09, 17:56
גיא, כי חברת הליסינג מנסה למקסם את הרווח ולצמצם הוצאות. זה אומר שהם מטפלים במוסכים שלהם, עם חלפים שהם מחליטים עליהם במחיר הזול ביותר שהם יכולים למצוא.

stio
06-02-09, 18:14
אתם צודקים, אבל זה נכון בעיקר לחברות הליסינג הגדולות. בד"כ החברות הקטנות מטפלות במוסכי היבואן, בגלל זה רשמתי שצריך לדעת מאילו חברות ליסינג לקנות.

אחרי ההלם שפקד אותי במגרש של "ניו קופל" אני מאמין שהכל יכול לקרות, אז צריך להיזהר.

צביקוש23
06-02-09, 18:29
גיא לא רוצה לנפץ לך את תפיסת העולם שלך....
אבל עבדתי בעבר בשלמה סיקסט ואני יכול להעיד שמתבצעים שם מעשי נוכלות, שקרים, ולא רוצה להרחיב אבל מה שאתה מקבל כשאתה רוכש מהם רכב..הוא לא המציאות..וזה במילים עדינות מאד.

ואני מצטרף לדעה של אביעד.
לקנות רכבים מחברות ליסינג זה ממש לא רצוי .




למה? אתה מקבל אחריות, את כל ההיסטוריה, ק"מ אמיתי, בלי בילבולי שכל של שיעבודים וסוחרים וכ', וגם מורידים מהמחיר באופן משמעותי. לא הייתי פוסל את זה על הסף, אבל גם צריך לדעת מאילו חברות ליסינג לקנות ולהתעקש על העברת בעלות מיידית.

stio
06-02-09, 18:54
"ניו קופל/ שלמה סיקסט" (אותה חברה למעשה) זאת החברה האחרונה שהייתי קונה אצלהם רכב.
לאחר הביקור המאכזב בסוכנות פיאט, ניגשתי למגרש שלהם בחיפה. שימו לב:

פונטו ספייס 2004, על הדף רשום "אוטומט", בפועל ידני.
יונדאי גטס לבנה עם פחחות וצבע על הכנף האחורית, פחחות זולה בלשון המעטה- צבעו גם את בקלית הפנס...
שורה שלמה של גטסים דור ראשון ושני ובכולם אותה בעיה: מנעול דלת תא מטען נעלם ממקומו, במקומו יש חור שחור! בחלק מהרכבים היה ניתן לראות את המנעול תקוע עמוק בתור החור הזה. מדובר בזלזלול מצד החברה כשהיא מציגה רכבים כאלה (חדירת גשמים בחורף, אי אפשר לנעול וכ').
גטס אחרת עם מכסה של המגב האחורי חסר- רואים אום כסוף.
פולקסווגן פולו עם טאסות של רנו קליאו B, וגם הטאסות ללא הסמל של הרנו.
מבחר רכבים שעומדים בשמש וכל השמשה הקדמית מטונפת מבפנים מחומרים מבריקים שמרחו על הדשבורד ושאר הפלסטיקים שדווקא נצצו יותר מידי.
רדיו דיסקים לא מקוריים בגטס כשהם שרוטים, כפתורים חסרים ו/או שחורים ממגע אצבע, בחלק מהמכוניות יש רדיו טייפ.

בדרך החוצה עברתי דרך מגרש ההשכרה של החברה.
העובדים עושים בניהם תחרות בין החנייה למכונת שטיפה, רעשי מנוע חריגים, חרקות ומה שתרצו.
גרנדה פונטו עם תאונה קשה בחזית אבל לא טוטאל לוסט.

בקיצור- צביקה אל תדאג, אצלהם הכל אפשרי ואני מאמין לך.
אבל כשהייתי במוסך המורשה של פיאט לתיקון תקלה באונו, נכנס רכב של AVIS לטיפול ורכב אחר לתיקון תקלה, אז יש כאלה שמטפלים אצל היבואן.

ido
06-02-09, 21:13
אצלנו למשל בהונדה וולוו גם יש הסכם טיפולים עם חברות ליסינג אבל העניין הוא שאת החלקים הבסיסים לטיפול (שמן מנוע, פילטר שמן, פילטר אוויר, ברקסים, תושבות, חיישני למבדה...) אנחנו קונים מהם (כמובן הכי זול שיש) רק בשביל לטפל במכוניות שלהם. כך שיש היסטוריית טיפולים במוסך מורשה אבל רק המקצועיות היא שלנו, החלקים לא.

Certificate
07-02-09, 13:27
תודה לכל המסייעים בהתלבטות,
בסופו של דבר בחרתי לרכוש את המאזדה 3 Active אוטומטית 4 דלתות 1.6 שנת 2006, כ 73,000 ק"מ,
שאני נוסע עליה כבר 3 שנים דרך מקום העבודה (ליסינג).
מכיוון שחשוב לי לרכוש רכב עם אחריות, בחרתי במאזדה שהיא אמנם מליסינג, אבל שלי, כך שאני יודע מה עבר על הרכב ומה מצבו.

בשבעו הבא אסגור את המחיר, תנאי תשלום, משך ופרטי האחריות.
אשמח לקבל עיצות לגבי נושאים אחרונים, לפני שהעסקה מתבצעת,
חלק מהשאלות נובעות ממעט בורות, עמכם הסליחה :-)

1. אני אקח את הרכב לבדיקה, ע"מ שחברת הליסינג תתקן את הדרוש תיקון טרם המסירה, האם יש מכון מומלץ ואמין באיזור המרכז ?

2. מה בד"כ הפרוצדורה ? הרכב הרי אצלי, אני לוקח אותו עצמאית למכון, מעביר לחברת הליסינג את התוצאות, והם יקחו את הרכב לתיקונים ?

3. הבנתי שלדגמי 2006 מהמחצית הראשונה של השנה יש 2 כריות אוויר, והחל מהמחצית השניה יש יותר (4 או 6) - כיצד אדע כמה כריות אוויר יש לי ?

4. אני מעוניין שיעבירו לידי את כל היסטוריית הטיפולים והתיקונים שבוצעו ברכב, מה בפועל עובר אלי ? ממש חוברת שכתוב בה תאריכים, מה תוקן וכו' ?

5. האם הצמיגים נבדקים בבדיקת המכון לפני הרכישה ?

6. אם מישהו רכב רכב כזה מליסינג, אשמח לשמוע מה היה מחיר, תנאי התשלום ופרטי האחריות (למרות שזה כמובן נתון למו"מ אינדיבידואלי)

7. כשארצה למכור את הרכב, ברצוני להוכיח למוכר העתידי שהרכב היה ברשותי מהרגע שהוא עלה על הכביש (3 שנים בליסינג, ולאחר מכן עבר לבעלותי),
אילו מסמכים עלי לדרוש ע"מ להוכיח זאת ? (אני יכול לקבל מכתב מהחברה שבה אני מועסק, שמאשרת זאת, אבל זה כמובן לא משהו רשמי ומספק).

8. לפני שאעשה שופינג בין חברות הביטוח, הבנתי שביטוח חובה זהה אצל כולם, פשוט לרכוש את הכי זול, האמנם ?
מדוע בעצם ? האם במידה ויש פגיעות גוף, אין חשיבות מי החברה המבטחת ?

9. לגבי ביטוח מקיף וצד ג', גם כאן הבנתי שהכיסוי הוא אותו די אותו דבר, האמנם ?
יחד עם זאת, יש פער מחירים ויש גם חשיבות לאמינות ושירותיות החברה, מנסיונכם, איזה חברה מומלצת ?

10. מה שכחתי לשאול ? :-) כל טיפ / עיצה / המלצה נוספת תתקבל בברכה,

תודה !

צביקוש23
07-02-09, 14:50
דבר ראשון שאני ממליץ לך לעשות מיד אחרי שתרכוש את הרכב זה באופן מיידי להחליף את כל הצמיגים.
הצמיגים שמותקנים לרוב על רכבים של חברות הליסינג הם צמיגים סינים זולים שנחשבים לא בטיחותים בכלל. (אדוארד אטלר קורא להם צמיגי מוות).

ממליץ לך להחליף את 4 הצמיגים לצמיגים איכותים דוגמת מישליין,פירלי וכ"ו.

stio
07-02-09, 14:57
+1
היו לי פעם על האונו צמיגים סיניים מקדימה, ואמא שלי פעם נכנסה לצומת באור אדום רק כי הצמיגים איבדו אחיזה בכביש רטוב והרכב לא עצר!
אחרי יומיים אני איבדתי שליטה ברכב באותה צומת בדיוק, הפעם משכתי בלם יד והרכב עצר בזכות הצמיגים הטובים מאחור.
אחרי שבוע בעת מעבר בכיכר הרכב ממש הסתחרר. כנראה 20 קמ"ש בשביל הצמיגים האלה זה יותר מידי.

טסתי לפנצ'ריה והחלפתי את הזבל הסיני במשהו נורמלי. אני לא אשכח את מנהל הפנצ'ריה אומר לי: "חבל עליהם, הם במצב מעולה, אם כבר אתה מחליף תשים אחד בתור בגלגל הרזרבי..."

אני אמרתי לו: "את הזבל הזה תתקין על הרכב שלך..." כולם הסתכלו, אבל אני כבר ראיתי את המוות בעיניים, כל פעם הצמיגים היו מאבדים אחיזה, בכיכר הרכב מסתחרר, מה זה?!

Certificate
08-02-09, 22:44
נראה לי שאם צמיגי הליסינג היו קרסטרופה ברמה שאתם מתארים,
היתה קמה כבר וועדת חקירה :-)

בכל מקרה, אשמח להתייחסויות נוספות במידה ויש.
תודה !

stio
08-02-09, 23:12
הבעיה היא שלרוב נהגי הליסינג אין שמץ של מושג מה זה צמיג סיני ומה זה צמיג איכותי, בשבילם זה גומי שחור.

Certificate
08-02-09, 23:17
הבעיה היא שלרוב נהגי הליסינג אין שמץ של מושג מה זה צמיג סיני ומה זה צמיג איכותי, בשבילם זה גומי שחור.

זה לא משנה, אם זה היה באמת מסוכן כמו שאתם מתארים כאן, אנשים היו יודעים מכך.
אני נוסע שלוש שנים עם המאזדה, ועברתי כמה חורפים, לא היתה שום בעיה.

stio
08-02-09, 23:26
יש לך מושג בכלל אילו צמיגים מותקנים ברכב שלך? כי אולי אלו המקוריים של הרכב...

Certificate
08-02-09, 23:33
יש לך מושג בכלל אילו צמיגים מותקנים ברכב שלך? כי אולי אלו המקוריים של הרכב...

לא :-) איך יודעים ?

בכל מקרה, לקחתי לתשומת ליבי את נושא הצמיגים,
אם יש דברים חשובים נוספים (בין אם שהזכרתי בהודעה הפותחת, ובין אם לאו), אשמח לשמוע.

תודה.

stio
08-02-09, 23:36
רשום עליהם.... (על הדופן, ועל הדרך תראה גם מה התאריך ואיזו מידה יש לך).

Certificate
09-02-09, 00:17
רשום עליהם.... (על הדופן, ועל הדרך תראה גם מה התאריך ואיזו מידה יש לך).

על דופן הצמיג עצמו ?
מה צריך להיות רשום ? שם החברה והמידה ?

stio
09-02-09, 00:22
כן.
צריך להיות רשום הכל, שם החברה, דגם צמיג, מידה, תאריך. בקיצור הכל.

על הדרך שים לב לתאריך כדי לראות האם אילו הצמיגים המקוריים.
אצלי התאריך המוטבע הוא "0308"->כלומר ה- 08 בסוף (2 ספרות אחרונות) מסמלות שנת ייצור של הצמיג, וה- 03 בהתחלה זה אומר שהצמיג יוצר בשבוע ה- 3 של שנת 2008.

תגיד, מתי בדקת לחץ אוויר בצמיגים פעם אחרונה? שמן מנוע? נוזל קירור? מים לשפריצרים?

Certificate
09-02-09, 00:28
כן.
צריך להיות רשום הכל, שם החברה, דגם צמיג, מידה, תאריך. בקיצור הכל.

על הדרך שים לב לתאריך כדי לראות האם אילו הצמיגים המקוריים.
אצלי התאריך המוטבע הוא "0308"->כלומר ה- 08 בסוף (2 ספרות אחרונות) מסמלות שנת ייצור של הצמיג, וה- 03 בהתחלה זה אומר שהצמיג יוצר בשבוע ה- 3 של שנת 2008.

תגיד, מתי בדקת לחץ אוויר בצמיגים פעם אחרונה? שמן מנוע? נוזל קירור? מים לשפריצרים?

בשלוש שנים האחרונות, פעם אחת מילאתי אוויר בצמיגים כשהיה חסר, ופעם אחת מים בשפריצרים.
שמן מנוע / נוזל קירור - מעולם לא (בשביל מה אני משלם לליסינג ? :-)), אני מניח שבטיפולים שעשו לרכב, טיפלו בכך.
עדיין נראה לי עדיף מאשר כל רכב אחר שאין לי מושג מה עבר עליו..

stio
09-02-09, 00:35
ברור שזה עדיף למרות הכל. אבל אתה מבין שאם תרכוש את הרכב אתה תצטרך לבצע את הבדיקות האלו לבד?.. :)

Certificate
09-02-09, 00:37
ברור שזה עדיף למרות הכל. אבל אתה מבין שאם תרכוש את הרכב אתה תצטרך לבצע את הבדיקות האלו לבד?.. :)

בוודאי :-)

Certificate
13-02-09, 18:18
חיפשתי רכב משפחתי (סדאן 4 דלתות) בתקציב של כ 55,000 - 65,000 ש"ח, שנת 2006
(חוק ה "לרכוש רכב לאחר 3 שנים כל הכביש, ולהחזיקו 3 שנים" :-))

מכל המועמדים נשארו פוקוס ומאזדה 3, שניהם מליסינג.
התקציב שלי לא מאפשר שנת 2006 לא מליסינג, ואני מעדיף לא לרדת בשנתון,
מה גם שהיום יש הרבה מאוד רכבים בגופות מוסדיים בשוק, וליסינג זו כבר לא קללה :-)

היתרון מבחינתי שכבר יש לי מאזדה 3 ממקום העבודה, צמוד אלי 3 שנים,
ואני יודע היטב מה מצבו (ק"מ לא גבוה, לא עבר תאונות, שמרנו על הרכב וכו').

לחברה שלנו אין הסכם מימוש מול חברת הליסינג,
אבל לאחר שהתמקחתי מעט, קיבלתי הצעה (אחרונה וסופית) לקנות את הרכב ב 65,000 ש"ח (15% הנחה מהמחירון), ללא השבחה ועם אחריות לשנה.

1. מה דעתכם באופן כללי על ההצעה, אל מול שאר האופציוות האפשריות בשוק ?

2. הציעו לי לעשות לרכב בדיקה חינם במכון (מפורסם ומוכר) ספציפי, על חשבונם,
כמובן שחייכתי ואמרתי שאני מעדיף לשלם 400 ש"ח ולקחת את הרכב למקום לפי בחירתי.
הם ממש היו "מופתעים" ולא הבינו למה אני לא רוצה את עזרתם הנדיבה... :-)

א. איזה מכון אמין ומומלץ יש באיזור המרכז ?
ב. היתכן שלחברת ליסינג (מהגדולות בארץ) יש הסכם עם מכון בדיקה (מהמוכרים בארץ), מבלי שזה יראה מחשיד ?

3. במידה ומסיבה כזו או אחרת לא תהיה אחריות (זה בבירור), האם זה קריטי עבור רכב שנת 2006 שמור יחסית ?
(הרי האחריות היא בכל מקרה רק על מנוע וגיר)

4. אם יש משהו שכדאי לדעת לפני שאני סוגר את העסקה, אשמח לשמוע :-)

תודה רבה !

stio
13-02-09, 18:32
1. 15% מתחת למחירון זה נשמע סביר לחלוטין לטעמי.
2-ב: ייתכן מאוד. אני הלכתי לחברת "שלמה סיקסט" לראות רכב לפני שקניתי את הפאביה, והתברר שהם עשו לו בדיקה כבר במכון רישוי שנקרא "מכון השרון"- איפשהוא במרכז. אני מסתכל על הטופס, הכל תקין!
לאיפה נעלם הכסת"ח הרגיל? מה, אין נזילות שמן, המנוע לא שורף שמן, אין רעשים, לא צריך לנקות מערכת קירור, אין נקישות בהעברת ההילוכים?!
רק בסעיף המרכב היה רשום "תיקוני צבע במרכב". בקיצור- ברור שזה היה בלוף אחד גדול. לא לקחת למכון שלהם!

3. הסיכוי שלרכב בן 3 שנים יתקלקל מנוע וגיר לתקופה של עוד 3 שנים- לא גבוה, אבל קיים. לא ניתן לדעת מה יהיה הלאה. בכל אופן האמינות של הרכב הנ"ל מצויינת, ואם לא יהיו בעיות התחממות ואם תקפיד על טיפולים בזמן ובדיקות של שמן ונוזל קירור- המכלולים יאריכו ימים.

4. בקש 2 צרורות מפתחות; בקש העברת בעלות מיידית; הוצא היסטוריה מהמוסך; בקש הצהרה בכתב שהרכב היה בבעלותך בתקופת הליסינג- יעזור משמעותית למכירת הרכב בעתיד. שים לב שאתה תהיה יד שנייה.

Certificate
13-02-09, 18:51
1. 15% מתחת למחירון זה נשמע סביר לחלוטין לטעמי.
2-ב: ייתכן מאוד. אני הלכתי לחברת "שלמה סיקסט" לראות רכב לפני שקניתי את הפאביה, והתברר שהם עשו לו בדיקה כבר במכון רישוי שנקרא "מכון השרון"- איפשהוא במרכז. אני מסתכל על הטופס, הכל תקין!
לאיפה נעלם הכסת"ח הרגיל? מה, אין נזילות שמן, המנוע לא שורף שמן, אין רעשים, לא צריך לנקות מערכת קירור, אין נקישות בהעברת ההילוכים?!
רק בסעיף המרכב היה רשום "תיקוני צבע במרכב". בקיצור- ברור שזה היה בלוף אחד גדול. לא לקחת למכון שלהם!

3. הסיכוי שלרכב בן 3 שנים יתקלקל מנוע וגיר לתקופה של עוד 3 שנים- לא גבוה, אבל קיים. לא ניתן לדעת מה יהיה הלאה. בכל אופן האמינות של הרכב הנ"ל מצויינת, ואם לא יהיו בעיות התחממות ואם תקפיד על טיפולים בזמן ובדיקות של שמן ונוזל קירור- המכלולים יאריכו ימים.

4. בקש 2 צרורות מפתחות; בקש העברת בעלות מיידית; הוצא היסטוריה מהמוסך; בקש הצהרה בכתב שהרכב היה בבעלותך בתקופת הליסינג- יעזור משמעותית למכירת הרכב בעתיד. שים לב שאתה תהיה יד שנייה.

2.ב. למיטב זכרוני הנציג אמר שמדובר בחברת קומפיוטסט,
היתכן שחברת ליסינג גדולה תשתף פעולה עם מכון בדיקה כה מוכר ?

4. 2 צרורות מפתחות - אכן, תודה.
(לדעתי הצרור השני הוא אצלנו אצל קצין הרכב)

העברת בעלות מיידית - במועד התשלום, לא ?

היסטוריה מהמוסך - נציג הליסינג הדפיס ומסר לרשותי טופס שבו מתועדות כל הבדיקות (15 אלף, 30 אלף וכו') שעשו לרכב + תאור של תיקונים שונים שעשו לו במשך השנים (פגיעת פח קלה, טמבון וכו')
האם לזה אתה מתכוון, או למשהו אחר ?

הצהרה בכתב שהרכב היה בבעלותי בתקופת הליסינג - את זה אני צריך לבקש ממקום העבודה, לא?
הרי חברת הליסינג לא יודעת מי נהג ברכב...
יתרה מכך, אין באמת מסמך רישמי מקובל ובטוח שמבטיח זאת לרוכש העתידי שלי...

אני אהיה יד שניה, כלומר 01, הרכב היה אצלי מאז שעלה על הכביש...

stio
13-02-09, 19:02
לגבי המכון: לך תדע. היום אי אפשר לסמוך על אף אחד.

לגבי המפתחות: בד"כ הקונים מליסינג מקבלים את הרכב עם צרור אחד בלבד. אולי זה טריק קטן של חברות הליסינג כדי לקבל את הרכב מהיבואן תמורת הנחה.

העברת בעלות: יש חברות ליסינג שמושכות את זה לתקופה של שבועות ואף חודשים. אם חלילה החברה תרכיז על פשיטת רגל- אתה תישאר בלי רכב. יש לדרוש העברת בעלות במעמד התשלום.

היסטוריה- לזה אני מתכוון- שמור את זה אצלך בקלסר.

הצהרה- אינני יודע ממי אתה צריך לבקש- נסה קודם מקצין הרכב שעובד בחברה שבה אתה עובד. שיכתוב שאתה נהגת (מס ת"ז) ברכב מסוג מאזדה 3, מס רישוי X, מתאריך X ועד תאריך Y (תקופת הליסינג) ושהיית נהג יחיד.

פשוט אם תרצה למכור את הרכב עוד 3 שנים, והקונה ישמע שהיד הראשונה היתה ליסינג- הוא ישר עובר לרכב הבא, במיוחד ברכב כמו מאזדה 3 (יש הרבה יחידות ממנו). אם יהיה לך את המסמך אתה תקל עליך במציאת קונה, זה הכל.

Certificate
13-02-09, 19:06
תודה !

Certificate
13-02-09, 19:10
לגבי המכון: לך תדע. היום אי אפשר לסמוך על אף אחד.

לגבי המפתחות: בד"כ הקונים מליסינג מקבלים את הרכב עם צרור אחד בלבד. אולי זה טריק קטן של חברות הליסינג כדי לקבל את הרכב מהיבואן תמורת הנחה.

העברת בעלות: יש חברות ליסינג שמושכות את זה לתקופה של שבועות ואף חודשים. אם חלילה החברה תרכיז על פשיטת רגל- אתה תישאר בלי רכב. יש לדרוש העברת בעלות במעמד התשלום.

היסטוריה- לזה אני מתכוון- שמור את זה אצלך בקלסר.

הצהרה- אינני יודע ממי אתה צריך לבקש- נסה קודם מקצין הרכב שעובד בחברה שבה אתה עובד. שיכתוב שאתה נהגת (מס ת"ז) ברכב מסוג מאזדה 3, מס רישוי X, מתאריך X ועד תאריך Y (תקופת הליסינג) ושהיית נהג יחיד.

פשוט אם תרצה למכור את הרכב עוד 3 שנים, והקונה ישמע שהיד הראשונה היתה ליסינג- הוא ישר עובר לרכב הבא, במיוחד ברכב כמו מאזדה 3 (יש הרבה יחידות ממנו). אם יהיה לך את המסמך אתה תקל עליך במציאת קונה, זה הכל.

אגב, כיצד מתבצעת העברת בעלות כשרוכשים את הרכב מחברת ליסינג ?
אני מניח שאני לא נוסע עם נציג של חברת הליסינג לסניף דואר קרוב..

בנוסף, איזה תירוץ יכולה להיות לחברת הליסינג לא להעביר בעלות במועד התשלום ?

stio
13-02-09, 19:15
או שהם שולחים נציג המצוייד ביפוי כוח מחברת הליסינג לדואר ביחד איתך ואז מתבצעת העברת הבעלות, או שהם מציידים אותך בטופס ייפוח כוח ואתה ניגש לדואר לבדך להעביר את הרכב על שמך.

Certificate
13-02-09, 19:31
או שהם שולחים נציג המצוייד ביפוי כוח מחברת הליסינג לדואר ביחד איתך ואז מתבצעת העברת הבעלות, או שהם מציידים אותך בטופס ייפוח כוח ואתה ניגש לדואר לבדך להעביר את הרכב על שמך.

הבנתי, תודה רבה.

אגב, מי משלם על הבדיקה ?

stio
13-02-09, 19:47
בדיקה? איזו בדיקה?
אם כוונתך לדמי העברת הבעלות (187 ש"ח) זה בעיקרון נהוג לחלק חצי חצי בין הקונה והמוכר. ככה לפחות עשיתי תמיד.

Certificate
13-02-09, 19:56
בדיקה? איזו בדיקה?
אם כוונתך לדמי העברת הבעלות (187 ש"ח) זה בעיקרון נהוג לחלק חצי חצי בין הקונה והמוכר. ככה לפחות עשיתי תמיד.

סליחה, אכן התכוונתי להעברת בעלות :-)
אכן, כך נהוג בין אנשים פרטיים, חשבתי שיש משהו קבוע מול גורמים ממוסדים..

stio
13-02-09, 20:09
אתה תמיד יכול לבקש השתתפות מצידם- השאלה היא האם תקבל. לבקש לא עולה כסף.

אגב, על איזו חברת ליסינג מדובר?

eitan
13-02-09, 20:53
הראשון - העברת בעלות על חשבון המוכר , לפי החוק הוא המשלם והוא אחראי לדאוג שתבוצע כדי למנוע בעיות עם כבישי אגרה , דוחות חניה ומצלמות וכו' . כשמדובר באנשים פרטיים בדרך כלל מתחלקים בהוצאה .
השני - אם הרכב עבר תאונה ואפילו קטנה כשהוא היה חדש ( אחרי הכל הצריך השתתפות עצמית ) יתכן מאד שקיבלו עבור זה גם סכום של ירידת ערך קלה , ( אפילו 1%=כאלף ש"ח ) בדוק את העניין הם צריכים להוריד לך עוד קצת ממחיר הרכב .
המזדה בחירה עדיפה , תתחדש .

mgoldst
13-02-09, 21:02
תודא שאין שעבוד על הרכב ואם יש שיתנו לך אישור שהוא ירד
(מופיע גם ברשיון רכב ולפעמים לא)

ארילו
13-02-09, 22:10
15% זאת ההנחה הסטנדרטית על רכב ליסינג, לא?

Certificate
15-02-09, 12:25
אני מתעתד לרכוש את המאזדה 3 (שנת 2006) שברשותי כבר 3 שנים בהסדר ליסינג תפעולי דרך החברה בה אני מועסק,
אין לחברה הסכם מימוש מול חברה הליסינג,
אך הצלחתי לקבל 15% הנחה (במקום 11% כמקובל ברכישה מליסינג, מה גם שמאזדה 3 הינו דגם פופולארי),
כאשר התנאים לקבל 15% הנחה הם :

אין אחריות
אין השבחה (כולל אין תיקונים שלאחר בדיקת רכב)

(אני יכול לשלם 69K במקום 65K ולקבל השבחה + אחריות)

1. האם נושא האחריות הינו קריטי ? (מדובר באחריות מנוע וגיר בלבד, ולהבנתי אין לשנתון 2006 בעיות מיוחדות, לא ?)

2. אין לי בעיה עם כך שאין השבחה חיצונית, אבל אני מוטרד מכך שלא יבוצע בדיקה לרכב שלאחריו יטופלו כל הממצאים טרם העברת הבעלות,
למרות שהרכב היה בבעלותי כל הזמן, הוא קיבל למשל מספר פעמים מכות בתחתיתו (למשל, בעת ירידה ממדרכה, מכיוון שהרכב נמוך),
מה גם שלאורך השנים נציגי הליסינג לקחו והחזירו את הרכב לטיפולים/תיקונים, אולי מדבר קרה משהו נסתר, אולי יש פגיעה שלדה או משהו דומה..
מה דעתכם ?

ארילו
15-02-09, 12:51
קח את האוטו לבדיקה במכון שאתה תבחר (ורצוי גם במוסך) ואחרי שתקבל חוות דעת עליו תוכל לקבל החלטה מושכלת יותר.