התחבר

View Full Version : והנה היא שוב מתפנקת- מנוע נכבה באמצע נסיעה


בראבה מפונקת
03-02-09, 15:37
אז המפונקת (בראבה 96 1600, גיר רגיל) נתנה לי גרייס של כמה ימים עד לתקלה הנוכחית,:mad:
להזכירכם בשבוע שעבר שיפצתי מחשב והוחלף מזרק עקב 2 צילנדרים שלא עבדו ונורת הזרקה דולקת.
אז עכשיו לאחר כמה ימים של נסיעה חלקה ונעימה פתאום הרכב נכבה ולא מניע, שמתי לב שברגע שאני פותח את הסוויץ אני לא שומע את המשאבת דלק מזמזמת.
ניתקתי את המצבר לכמה דקות וחיברתי שוב והפלא ופלא הרכב מניע, ממשיך לנסוע ולמחרת שוב אותה תקלה שוב אותו פיתרון ובהצלחה.
אך אתמול שוב אותו מקרה אך הפעם ניתוק המצבר לא עזר ולאחר חצי שעה בערך הצלחתי להניע אך שמתי לב שהמנוע לא עובד חלק כאילו שוב 2 צילנדרים אינם עובדים, כיביתי והנעתי שוב וזה הסתדר. לאחר כמה דקות שוב נכבה אך בניסיון הבא להניע הרכב מניע ללא בעיה, כך בערך 4 פעמים עד שהגעתי לביתי.
היום בבוקר מנסה להניע מצליח בפעם הראשונה אך שוב המנוע מקרטע כאילו עובד על 2 צילנדרים מכבה ומנסה שוב וזה מסתדר.
איך אני יכול לדעת האם הבעיה במשאבה או שזה בעיית סתימה במעברי הדלק היכן שהוא?
האם יכול להיות שזה קשור לתקלה האחרונה במחשב???
האם יש גישה למשאבה מתחת למושב האחורי (ראיתי מכסה אך לא הצלחתי להבין איך הוא נפתח)או אולי שחייב להרים את הרכב על ליפט?
תודה מראש לעונים :)

saar
03-02-09, 17:35
אני הייתי פועל בצורה כזו.
כאשר הרכב נכבה ולא מניע, מיד יוצא החוצה עם פלאג, ובודק כשאני נותן סטרטר אם מגיע ניצוץ.
אם אכן מגיע ניצוץ, לכל ארבעת הפלגים, והרכב לא מניע. הרי שלא מן הנמנע שהלכה משאבת דלק, או שקיימת סתימה כזו או אחרת במעברי הדלק. אתה יכול להוציא את צינור הכניסה למצערת , המגיע ממשאבת הדלק, לתת סטרטר ולראות אם באמת יוצא שפריץ של דלק . וכך להבין אם המשאבה עובדת או לא (זאת בדרך עזתית! אם יש לך שעון לחץ דלק זה הכי טוב!).
לעיתים קורה שהמפלג פשוט לא מעביר לשני פלאגים ניצוץ כי הוא לא תקין, או פעם יש מגע , פעם אין.
אתה צריך להפריד את הבעיה הזו, מתי שהבעיה מתרחשת, והרכב נותן סטרטר אך לא מניע, זה זמן זהב! ורק בזמן זה אתה יכול לבדוק ולבודד את הבעיה, האם הוא לא מניע מסקטור דלק, או מסקטור חשמל.
אחרת אם הבעיה חלפה לה לפתע והכל עובד, הבדיקות שלך יצאו תקינות.
ככה אני הייתי מתחיל, תאמר לנו את הממצאים, ואז נדע לאבחן אותה קצת יותר בדיוק.
לגבי מחשב רכב, אני לא יכול לומר לך דיאגנוזה עד כדי כך מדוייקת, כי אני לא ראיתי את הרכב.
לכן, בצע מה שכתבתי, וכך יהיו לנו חברי הפורום קצת יותר קל לתת דיאגנוזה.
לגבי ניקוי המעברים שביקשת לדעת, אתה רשאי להחליף פילטר דלק, כמוכן אתה רשאי לשים תוסף K44 . אינני חותם לך שזה יפתור את התקלה, כי שוב, צריך לבודד את הגורם הבעייתי, ולאוו דווקא מדובר פה על משאבה. צריך לבדוק, אולי חוטי הצתה, אולי מכסה מפלג, אולי סויץ' (יש נתק, פעם חוט מעביר ופעם לא), ועוד ועוד ועוד.
אגב תבדוק שמופיעה הבעיה, אם אתה יכול להניע עם גז לחוץ, נתקלתי פעם במנוע צעדים תקול, שפשוט בהילוך סרק היה מכבה את הרכב, אלא אם כן היית מחזיק גז קבוע. בקיצור בדיקה הכי פשוטה לבנתיים, בודד האם מדובר במערכת חשמל או דלק, אם שתיהן תקינות. נמשיך הלאה.
זאת לעניות דעתי!
כמוכן, בדוק ממסר דלק, בדוק חשמל שכל המחברים שמתחברים למצערת תקינים ומוכנסים כראוי.
ממתין לממצאים.

בראבה מפונקת
03-02-09, 18:09
הוספתי פחית 44k לפני כ 400 ק"מ.
היכן נמצא הפילטר דלק ברכב זה?

מתחת למושב האחורי ברכב מצאתי מין מכסה עם 3 ברגי פלסטיק
אפורים ו2 ברגים הפוכים, נראה כי כדי לפרק מכסה זה ניתן לשחרר את 2 הברגים רק מלמטה ולכן צריך להרים את הרכב עם ליפט- האם זה נכון? והאם המכסה הזה מסתיר את המשאבה דלק?

אני אבצע את הבדיקות שהצעת ואחזור עם הממצאים...

ido
03-02-09, 18:14
הרכב נכבה בבת אחת או בגמגום? אם בגמגום אז הייתי הולך על הממסר דלק כמו שסער (סליחה אם לא כתבתי השם נכון) כתב בסוף, כי הרי הייתה לך בעיה חשמלית אז הייתי ממשיך איתה.

בראבה מפונקת
03-02-09, 18:20
הרכב נכבה במקום גם אם זה באמצע נסיעה מהירה.
הוא אינו מקרטע.

בראבה מפונקת
03-02-09, 18:22
הביכן נמצא ממסר הדלק?

ido
03-02-09, 18:22
אז אני לא חושב שיש פה עניין של אי הספקת דלק בכל דרך שהיא. חזור לבדיקה של המחשב מנוע.

saar
03-02-09, 18:42
כן אח יקר, שמי אכן סער עם ע'.
לגביך פותח השרשור היקר, אין טעם להיכנס לפניקה, אני מבקש תעזור לי לעזור לך.
בצע את הבדיקה הפשוטה שכתבתי לך, כאשר הרכב נכבה, ומסרב להניע, בדוק ניצוץ, או אולי קל לך יותר לבדוק דלק, אז תבדוק דלק. כתבתי לך איך בודקים את שניהם. ואז תן לי ממצאים לעבוד איתם!
לא מן הנמנע כפי שמציין עידו שהבעיה היא המחשב, אך לדעתי מוקדם מידי לדעת, צריך לבדוק, יכול להיות שמפלג דפוק או חוטי הצתה לא תקינים, גורמים למנוע לעבוד באופן לא תקין.
ראשית, אקדים ואומר, שאם קיימת אחריות למחשב, גש קודם שיבדקו אותו, אם הוא נמצא על ידם תקין, אז נמשיך הלאה.
לגבי פילטר הדלק אם אינו נמצא באזור מכסה המנוע, אז הוא מתחת לטנק דלק, הרם את הרכב עם ג'ק ותראה 2 צינורות אשר יוצרים מהטנק דלק (הם יוצאים מהמשאבה) לאזור המכסה מנוע. תפקיד האחד להביא את הדלק, תפקיד השני להחזיר. על אחד מהם (אתה תראה היטב) נמצא הפילטר דלק.
בדרך כלל הוא נמצא צמוד לקנט של הרכב (לקצוות). אם תכניס את הראש מתחת לרכב אתה תראה אותו (שוב, במידה והוא לא במכסה המנוע). אך ראשית בצע הבדיקות, אחר כך נהיה חכמים יותר.

kadosh1
03-02-09, 19:17
בפונטו שלי קרתה השבוע אותו בעיה דומה.
החלפתי תמשאבה של הדלק והרכב נוסע טוב מאוד בלי לגמגם וגם לא נדלקת יותר מנורת ההזרקה.
לכן תבדוק מתחת לכיסא האחורי איפה שנמצא משאבת הדלק אם הוא תקין.
וכן אפשר לפרק תמשאבה מבלי להרים אותו על ליפט וזה עניין של 5-7 דקות להחליף את זה.
מקווה שעזרתי-אור.

ארילו
03-02-09, 19:46
אין מפלג בבראבה, והעובדה שלפעמים האוטו מרגיש שהתקלה חוזרת - אומרת שכדאי לחזור למי שהחליף לך מחשב.

אני מהמר שאם תיתן פלוס קבוע למשאבת דלק (או דרך הממסר שלה) היא תעבוד כמו שצריך, והבעיה היא שהמשאבה לא מקבלת אות פיקוד כזה או אחר.

בראבה מפונקת
03-02-09, 21:52
כן אח יקר, שמי אכן סער עם ע'.
לגביך פותח השרשור היקר, אין טעם להיכנס לפניקה, אני מבקש תעזור לי לעזור לך.
בצע את הבדיקה הפשוטה שכתבתי לך, כאשר הרכב נכבה, ומסרב להניע, בדוק ניצוץ, או אולי קל לך יותר לבדוק דלק, אז תבדוק דלק. כתבתי לך איך בודקים את שניהם. ואז תן לי ממצאים לעבוד איתם!
לא מן הנמנע כפי שמציין עידו שהבעיה היא המחשב, אך לדעתי מוקדם מידי לדעת, צריך לבדוק, יכול להיות שמפלג דפוק או חוטי הצתה לא תקינים, גורמים למנוע לעבוד באופן לא תקין.
ראשית, אקדים ואומר, שאם קיימת אחריות למחשב, גש קודם שיבדקו אותו, אם הוא נמצא על ידם תקין, אז נמשיך הלאה.
לגבי פילטר הדלק אם אינו נמצא באזור מכסה המנוע, אז הוא מתחת לטנק דלק, הרם את הרכב עם ג'ק ותראה 2 צינורות אשר יוצרים מהטנק דלק (הם יוצאים מהמשאבה) לאזור המכסה מנוע. תפקיד האחד להביא את הדלק, תפקיד השני להחזיר. על אחד מהם (אתה תראה היטב) נמצא הפילטר דלק.
בדרך כלל הוא נמצא צמוד לקנט של הרכב (לקצוות). אם תכניס את הראש מתחת לרכב אתה תראה אותו (שוב, במידה והוא לא במכסה המנוע). אך ראשית בצע הבדיקות, אחר כך נהיה חכמים יותר.

תודה סער,
מחר בבוקר אני אבצע את הבדיקות ואחזור עם הממצאים .

בראבה מפונקת
04-02-09, 15:04
עד לעכשיו ביצעתי נסיעה של בערך 35 ק"מ ללא תקלה:)
דווקא שרוצים שהרכב יתקע הוא נוסע מצויין...

saar
04-02-09, 22:07
תכין תמיד פלאג בכוננות, איך שנכבה מייד לבצע את הבדיקה שאמרתי לך.

בראבה מפונקת
04-02-09, 22:20
סוף סוף היא נתקעה :) לאחר נסיעה של עוד 10 ק"מ עצרתי לתדלק ולא הספקתי לצאת
מהתחנה ונכבה הרכב, פעם ראשונה שאני מוצא את עצמי שמח שהאוטו נתקע:-).
לא היה לי פלאג אבל ניתקתי חוט הצתה וקירבתי אותו למברג שצמוד לגוף המנוע ולא היה ניצוץ.
ניסיתי זאת על כל אחד מחוטי ההצתה ולא היה ניצוץ.
לקחתי נורית ביקורת ורציתי לבדוק האם מגיע אות פיקוד למפלג (שקע עם שלוש חוטים)
לא ידעתי איזה מהם אמור להיות הנכון אבל ניסיתי את הלבן עם הפס הירוק ובניסיון הראשון
לצערי הרכב הניע:p ומאז נסע כ40 ק"מ ללא תקלה.
אז מזה אני מבין שזה לא קשור לבעיית דלק אלא לבעיה חשמלית, מה הצעד הבא?

רפי לין
05-02-09, 09:34
מע' ניהול המנוע (הצתה והזרקת דלק) אינה פשוטה במכוניתך.
פרוט חוטי יחידת סלילי ההצתה (אלו 2 סלילי הצתה, כל אחד מזין 2 צילינדרים וזה לא מפלג):
1. חוט חום/לבן: מספק + לסלילי ההצתה ומגיע ממסר כפול של המע' שמפוקד ע"י מחשב נהול המנוע.
2. חוט לבן/ירוק: מספק אות - ממחשב נהול המנוע ל 2 צילינדרים.
3. חוט לבן/שחור: מספק אות - ממחשב נהול המנוע ל 2 צילינדרים האחרים.
הזנת + מהמממסר הכפול מזינה גם את ממסר משאבת הדלק, סליל חימום חיישן חמצן, מזרקי הדלק
ושסתום קניסטר פחם.
בהפעלת מתג הצתה ל ON ללא הפעלת המתנע (סטרטר) יוזנו ב + כל הרכיבים האלו רק לכמה שניות ותיפסק אספקת המתח אליהם. עם הפעלת המתנע, בעקבות אות מחיישן גל ארכובה, מייד שוב מוזנים הרכיבים האלו במתח ומתאפשרת הנעת המנוע.
מכאן יוצא שקשה לאבחן התקלה גם בזמן אמת אלא אם היא נמשכת וקבועה ולא מייד נעלמת.
בברכה - רפי לין :)

saar
05-02-09, 13:05
מחשב רכב,
גש לבחור שהחליף לך את המחשב ובקש ממנו שיבדוק אותו.

לעניות דעתי היות ומחשב הרכב אחראי על פיקוד הצתה , כעת אפשר לבדוק את העיניין,
אמור לבחור עם המחשב שהרכב נכבה, ובבדיקה עולה כי ניצוץ.


חזור עם ממצאים.

****בלי כל קשר, תבדוק מגעים שוב!!!!!!בעיניין החוטים הנכנסים לסליל הצתה**** יכול להיות בגלל שהזזת שם חוטים ונגעת פתאום הוא הניע, יכול להיות מגעים!

gil_a
08-02-09, 02:25
היה לאבא שלי במריאה בדיוק אותו בעיה שאתה מתאר הוחלף משאבת דלק...

saar
08-02-09, 22:34
נו חבר, יש ממצאים? פתרת את הבעיה?

בראבה מפונקת
10-02-09, 00:24
אני פשוט במעבר דירה, אבל בימים האחרונים התקלה חזרה על עצמה כמה פעמים כל יום
עד שאתמול הרכב נכבה ולא מניע יותר :( ,אין ניצוץ בחוטי ההצתה וגם אין מתח בכלל בחוטי (3 חוטים)הקונקטור שמתחבר לסליל ההצתה ואני לא שומע את זמזום המשאבה בפתיחת הסוויץ.

היכן נמצא הממסר הכפול שרמי ציין שמספק הזנת + ממסר משאבת הדלק, סליל חימום חיישן חמצן, מזרקי הדלק?

ברגע שיהיה לי זמן אני אקח את הרכב למוסך ויעדכן אתכם...