התחבר

View Full Version : ברקסים לhgt


yaniv hgt
01-02-09, 22:09
טוב הגיע הזמן להחליף את הדיסקים והרפידות...
מישהו כאן הרכיב דיסקים תוצרת סין קדימה?
קיבלתי הצעה בצנטרל לסט דיסקים קדמי סיני אחורי איטלקי ורפידות קדימה ואחורה איטלקי וכל זה בסביבות קרוב ל500 שקל. רק מהעובדה שהדיסק סיני אני נרתע...

ido
01-02-09, 22:52
טוב הגיע הזמן להחליף את הדיסקים והרפידות...
מישהו כאן הרכיב דיסקים תוצרת סין קדימה?
קיבלתי הצעה בצנטרל לסט דיסקים קדמי סיני אחורי איטלקי ורפידות קדימה ואחורה איטלקי וכל זה בסביבות קרוב ל500 שקל. רק מהעובדה שהדיסק סיני אני נרתע...


אצלי ברכב הברקסים חליפיים, הצלחות תוצרת איטליה, אין איתם שום בעיה מיוחדת.
הדסקיות אצלי מקדימה תוצרת סין, להפתעתי מחזיקות המון זמן יחסית אבל שורקות קצת בבלימה איטית. מאחורה גם כן תוצרת סין אבל חברה אחרת ששכחתי את שמה (תרשום מה הציעו לך) ושם הם לא שורקות אפילו.

הביצועים של הבלימה בסדר גמור, אין רעידות והרכב בולם מצויין.

אם הצלחות שלך עדיין מקוריות בדוק אפשרות לחריטה! הצלחות תוצרת סין לא ממליץ לשים.
את האיטלקיות צריך לחרוט חריטה עדינה לפני הרכבה למניעת רעידות.

Caveman
01-02-09, 23:14
איך אתם חושבים בכלל לחסוך ברכיב הזה?
זה הרכיב הכי חשוב ברכב, נקודה.
לדעתי חובה לקנות מותג לפחות. אין צורך בבלמים ספורטיביים אם השימוש אינו אינטנסיבי, אבל משהו שהוא פחות מדגם מוכר לדעתי לא קביל בכלל.

במקרה הזה, לשלם בזוקר אולי באמת יעלה לכם בדבר הכי יקר לכם.

מה הדגם של הדיסקים/רפידות שהוצעו לך?

saar
01-02-09, 23:20
גם אני כמוך, לא יחסתי חשיבות לצלחות ופדים. עם הזמן למדתי שמה שבא בזול, בסוף עולה ביוקר.
שים לב!
שמתי צלחות סיניות פשוטות (גם לחומר תחליפי סיני, יש סיני חרא, וסיני טוב), לפתע נהיו רעידות בברקסים. אני מזכיר לך, שצלחות לא טובות יגרמו לרעידות שתלחץ על דוושת הבלם. ופדים לא טובים יתאפיינו ברעשי שריקה. ידידי, אין דבר מרגיז יותר מהשריקה הזאת! ואני עוד הבאתי פדים איטלקיים (אך גם לאיטלקי יש איטלקי חרא זול ופשוט, ואיטלקי על רמה). האיטלקי (פדים הזולים) שהבאתי גרמו לשריקות לא פוסקות, מרגע לחיצה על דוושת הבלם, פשוט מאוד חומר חרא. מניסיוני העשיר במכונאות עשיתי שיוף של קצוות הפד למניעת השריקות, השריקות אכן פסקו אך חזרו לאחר כ 1000 ק"מ. פדים של חברת ROSS או COSS לא להיתקרב אליהם!!!! שימו לב הן תוצרת איטליה!!! שורקות שורקות שורקות!!! שריקות חזקות שלא נפסקות לאחר מספר קילומטרים מניסיון!!!
ולכן בעיניין הזה היות וניסיוני לימד אותי על בשרי (אין דבר גרוע יותר מלפרק ולהרכיב, לפרק להחליף, ולהרכיב שוב). אגב זה בדוק, כי לא החלפתי ישר לפירמה אחרת, אלא החלפתי לאותה הפירמה (חששתי אולי שמדובר בפאק יצרן ספציפי), אך לא כך , הפירמה אכן משתמשת בחומרים זולים, וכתוצאה מטמפרטורת חיכוך גבוהה הפד נשחק שלא באופן שווה על כל שטחו ולכן מתחיל לשרוק. אז שים!!!
למדתי דבר נוסף, את הברקסים אני קונה עתה רק בחנות המתמצאת לבלמים בלבד, ולא בחנות חלקי חילוף רגילה.
לסיכום: צלחות אתה יכול להביא את הסוג הבינוני, אך פדים קדימה תביא את הטובים ביותר! בשבילך, כי אם תשמע שריקות תתבאס, תאמין לי. פירמות טובות שאני יכול להמליץ לך עליהן, הן לוקאס או רמסה. פדים שלא שורקים ומצויינים!

ido
01-02-09, 23:56
רמסה זה מה שיש לי מאחור והם באמת לא שורקות.

yaniv hgt
02-02-09, 00:32
ואיפה נמצאת חנות שמתמצאת רק בברקסים?

פיליפ
02-02-09, 01:00
אני גם חייב להחליף רפידות מאחורה ובקרוב מאוד דיסקים מקדימה.
חבר קנה בצנטרל רפידות פרודו מצויינות במחיר כמו המקורי, אפילו מעט זול יותר, כנראה שאני אלך עליהם.

לגבי הדיסקים מקדימה חשבתי להזמין מאייביי לאחר שקיבלתי המלצה בפורום ב-UK מכמה בעלים של HGT שקנו באייביי דיסק מחורץ. המחיר 60 פאונד לדיסקים קידמיים. הבעיה שאני מפחד שיעשו לי בעיות בהכנסתם לארץ.

KoF-sHeLeG
02-02-09, 01:04
ממליץ לך ללכת על דיסקים + רפידות מקוריים (ניתן להשיג בכל מוסך מורשה).
עד כמה שאני זוכר ההפרש מתחליפי הוא לא עד כדי כך גבוה.

Caveman
02-02-09, 01:05
מה זה "איטלקי" או "סיני"? איזו חברה ואיזה דגם?

saar
02-02-09, 01:16
רשמתי את הפירמות קייבמן.
ולגביך ידידי אתה שואל איפה יש חנות ייעודית לבלמים, אני רואה שאתה מאשדוד, יש באזור התעשייה ברחובות "בלמי רחובות" הנה הטלפון שלהם 089464301. מניסיוני הם מאוד אדיבים וזולים, ומחזיקים פירמות שלא שורקות בלבד! אם תנסה לרכוש אצלהם משהו סיני זול, הם יגידו לך בתחילת השיחה שאין להם והם לא מתעסקים בכאלה. יש להם אחריות, זאת אומרת, אם הרכבת ואחרי חודשיים מתחילות שריקות או בעיות, אתה חוזר אליהם והם מחליפים לך במקום בלי לשאול שאלות. אם אתה מחפש (ובצדק) משהו קרוב יותר לסביבתך , שאל את רפי מודיעין 144 לין, בטוחני שהוא יתן לך חנות ייעודית לבלמים באזורך (:

Caveman
02-02-09, 08:11
הכוונה שלי הייתה לפותח השרשור, מהם הדגמים של הבלמים שאותם הציעו לו.

farmalot
02-02-09, 19:31
אני נכנס לך באמצע השאלה, אבל..

חודש אחרי שקניתי את האוטו הייתי צריך להחליף דיסקים, ומכיוון שאז לא הכרתי את האוטו, החלפתי אותם.
בדיעבד, אחרי נסיון, היה עדיף להביא משהו מחוזק, גדול יותר, סטייל ספרקו,
כי הדבר הכי לא מאוזן באוטו הזה זה הפער בין כח האצה לכח עצירה.
אתה בשניה מגיע ל 70, אבל בהרבה יותר משניה יורד לאפס (חוץ מהמקרים בהם נכנסת במשהו).
יצא לי לא מעט לצאת לעקיפה לפני כיכר ולהגיע למצב של 90 קמ"ש, 30 מטר מהכיכר. לא נעים.

הדבר הראשון שהייתי מחליף (אפילו לפני בולמים, שאני יודע שכבר שמת בילשטיין) זה יותר כח עצירה.

KoF-sHeLeG
03-02-09, 06:43
אני באמת לא יודע על מה אתה מדבר.
הרכב שלי בולם מצוין. דווקא הבלמים ברכב הזה מפתיעים אותי לטובה. לדעתי הם בסדר גמור ואפילו יותר מזה.
בגלל זה אני מחזק את טענתי ממקודם שכדאי להחליף לבלמים מקוריים. חבל לקנות תחליפיים בכמה שקלים פחות.

farmalot
03-02-09, 10:50
לא קורה לך הרבה להפעיל את ה ABS?
קורה לי על בסיס שבועי.
האוטו שלי נועל טויו T1R, אז זה לא הצמיגים.
אלי אני פשוט אגרסיבי מדי.

פיליפ
03-02-09, 11:30
גל הבלמים בסדר, אבל לא מצטיינים, תמיד אפשר לשפר עם בלמים טובים יותר.
במיוחד הדגש על רפידות טובות יותר.

גדעון, הבלמים לאחר מתיחת הפנים גדלו לא? הם 280+ מ"מ במקום ה-257 מ"מ שיש עכשיו?

זאב-ב
03-02-09, 15:46
הבלמים המקוריים הם בסדר גמור אם כי הם דועכים בצורה דיי רצינית אחרי מאמץ אבל כמה כבר יוצא לך לאמץ אותם ביום יום
ובקשר ל ABS סתאם נראה לי שהוא "רגיש" מידיי כי שמתי לב שהוא נכנס לפעולה כל פעם שאני בולם בכביש שהוא טיפה משובש ולא משנה מה המהירות או האם הכביש רטוב או יבש

pompa
03-02-09, 16:18
אמנם אין לי HGT אבל בכל רכב שיצא לי לנהוג עליו במהלך חיי כמעט ולא הפעלתי את הABS יכול להיות שאתם פשוט בולמים בצורה אגרסיבית מידי או נוסעים הרבה יותר מהר ממה שהתנאים בכביש מאפשרים ?

Caveman
03-02-09, 16:59
לדעתי אתם בולמים באגרסיביות מידי. אני לא מוצא את המערכת בעייתית.

פיליפ, אין לי מושג, הרכב מעולם לא שווק כאן.

saar
03-02-09, 17:15
מצטרף לתשובתו של קייבמן.
ולמה לגיע לכיכר בתשעים קמ"ש

שחרון
03-02-09, 18:10
הבלמים באוטו בסדר גמור.
רק בנהיגה ספורטיבית(אגרסיבית) בירידות אפשר להרגיש שהם מתחממים ולא עוצרים 100 אחוז.

ido
03-02-09, 18:19
פעם אחרונה שביררתי ההבדל היה ממש גדול בסכום בין התחליפי למקורי.

פיליפ
03-02-09, 19:58
בימי מסלול אני מוצא את הבלמים בסדר, לא יותר מזה, יש המון מקום לשיפור.

בכבישים מאתגרים עם קצב נסיעה גבוה ובלימות תכופות הבלמים דועכים די מהר, אבל זה כבר מצריך החלפה של צינורות בילום, נוזל בלמים, רפידות.

שוב אני אגיד, למה לא לקנות במחיר של המקוריים דיסקים לא סינים אלה של סדנא כלשהי במחיר זהה למקוריים או אפילו פחות ולשפר את יכולת הבלימה של האוטו. לא רק למי שמבלא במסלול או נהיגה מתאגרת אלה למקרה של בלימות חירום שילד קופץ לכביש.

פיליפ
03-02-09, 20:10
כמה מחירים מאיביי:

רפידות אחוריות של OMP ל-HGT עולות 25.5 פאונד.
רפידות קידמיות של OMP ל-HGT בעלות של 43 פאונד.

דיסק קידמי מחורץ של סדנא אנגלית (לא משהו סיני, משתמשת בתקנית של ISO) בעלות של 55 פאונד.
דיסקים קידמי ואחורי מחורץ - 95 פאונד.


לאור שער המטבע המחירים יוצאים זולים למדי גם עם חישוב המכס.
השאלה היא עד כמה יעשו בעיות בהכנסת חלקי רכב לארץ.

Caveman
03-02-09, 20:31
אני חושב שיהיה נחמד בהחלפה הקרבה ובאה עלי לטובה להחליף למשהו יותר מעניין.

פיליפ
03-02-09, 22:37
אני חושב שיהיה נחמד בהחלפה הקרבה ובאה עלי לטובה להחליף למשהו יותר מעניין.

הו, עכשיו אתה מדבר לעניין ;)


על מה חשבת? מתי אתה צריך להחליף?




http://shop.ebay.co.uk/items/__punto-hgt_W0QQType28035aZBraking6b6ce108QQ_dmptZUKQ5fCar sPartsQ5fVehiclesQ5fCarPartsQ5fSMQQ_flnZ1QQ_ssovZ1 QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em282

Caveman
03-02-09, 23:29
חוץ מהרפידות של OMP, הכל עלום שם. לא ממש מתאים לי.

מכיוון שהגעתי למסקנה שבולמים כנראה לא מתאימים לי, יהיה נחמד לשדרג את הבלמים.
אם אני משדרג, אז זה את כל הרביעיה כולל רפידות.

אני אבדוק את עניין הקוטר.

עדכון, מדדתי בחטף ואצלי מותקנים ה 257מ"מ כמו שחשבתי.
השאלה המתבקשת עכשיו כמובן היא, האם ניתן להלביש את ה284מ"מ על העסק הקיים, מבלי לעשות יותר מידי ברדק?

פיליפ
04-02-09, 00:17
יש שם גם דיסקים של OMP למכירה.



http://cgi.ebay.co.uk/Punto-Mk2-HGT-Stilo-1-2-1-6-OMP-Brake-Disc-Set-Front_W0QQitemZ270339016841QQcmdZViewItemQQptZUK_C arsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item27033901684 1&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318#ebayphotohosting

ארילו
04-02-09, 10:48
יש לברמבו דיסקים שמתאימים ל-HGT.

אם יש שתי HGT עם בלמים שונים אפשר למדוד ולבדוק כמה מסובכת תהיה ההתאמה

Caveman
04-02-09, 19:11
זה יהיה מסובך, אני לא חושב שהגדולים שווקו כאן בכלל.

raanan_t
04-02-09, 19:34
האם יהיה זה נכון לשנות את כוחות הבלימה (דיסק גדול יותר) שמופעלים על חלק אחד של הרכב בלבד (קדמי או אחורי)?

מדברים שיצא לי לקרוא ממש לא בטוח שזה כדאי ואני חושב שלפני שמבצעים הגדלה של הדיסק כדאי לבדוק היטב עם יודעי דבר.
שינוי בסרן הקדמי בלבד לא נראה לי נורא כמו שינוי בסרן האחורי בלבד. שינוי בסרן האחורי בלבד עלול לייצר מצב בו הגלגלים האחוריים ננעלים לפני שהקדמיים מצליחים לייצר כח בלימה סביר, מה שיביא להיגוי יתר.

במאמר מוסגר ושלא במטרה לצאת מנושא השרשור:
אני הייתי שוקל שיפור משמעותי של צמיגים ובולמים. לרכב יש "בעיה" של תת היגוי שהיא קריטית יותר לטעמי מחוסר בכח בלימה. את תת ההיגוי הזה אפשר לצמצם מאוד ע"י שיפור האחיזה.
(מצד שני, אני מדבר על סמך נסיוני בג'מקאנות ולא מנסיעה עם בלימות ממושכות נס-הרים סטייל))

פיליפ
04-02-09, 20:17
רענן ליאור ואגנר דיבר איתי עכשיו ואמר שדיסקים של הפונטו לדעתו לא יעלו יותר מ-400 ש"ח, דיסקים של OEM שזה ברמבו למעשה.

אני מחכה לתשובה ממנו.

עוד הוא אמר שעל רכיב כמו בלמים יכולים לעשות בעיות במכס.

בקיצור זו ההודעה שלו.

דיסקים זה אביזר בטיחותי יש למכס אפשרות לערב את מישרד הרישוי לאישורים
ואז מתחיל כאב ראש.
בנוסף יש מס 50% על אביזרי רכב.
83ש"ח מס מחשב
13 ש"ח ניירת

ועל כל זה + מישלוח מע"מ
בקיצור לא שווה מסיבה מאוד פשוטה

לרכב שלך דיסקים OEM של ברמבו בארץ זה לא יותר מ 400 ש"ח

Caveman
04-02-09, 21:01
רענן, הרכב שווק בחו"ל עם דיסקים גדולים יותר מקדימה וזהים לשלנו מאחורה. לדעתי הם לקחו כבר את השיקולים הנחוצים.

raanan_t
04-02-09, 22:25
גדעון, האם ידוע לך אם גם שאר מערכת הבלימה זהה? (משאבה מרכזית, עובי הצנרת וכדומה)
ייתכן ועקב שינוי הדיסקים הם גם שינו את חלוקת הלחצים של נוזל הבילום המועבר למשאבות הגלגלים ובעצם כך פיצו על השינוי.

לי, בכל אופן, אין את הידע והמידע ורק ביקשתי להאיר נקודה חשובה. :)

Caveman
04-02-09, 22:39
בירור קצר עם החבר'ה באנגליה מעלה שלא ממש אפשרי לעשות את זה. חבר'ה שניסו שם טוענים שתהיה בעיה להתאים אותם ב15" המקוריים + שהם כבדים מידי לדעתם בכל מקרה. בנוסף, יש צורך לשדרג גם את הקאליפרים לכאלו גדולים יותר, שמן הסתם יצריכו רפידות מתאימות גם כן.

כנראה שנסתפק במשודרגים בקוטר המקורי.

farmalot
05-02-09, 11:26
אתה יכול לתת מקורות?

Caveman
05-02-09, 12:15
puntomk2.co.uk, כמו תמיד בערך...

אני מנסה לברר לגבי דיסקים ורפידות של אחת הסדנאות שמאוד מומלצות שם. למרות שלדעתי תהיה בעיה להכניס איבזור כזה לארץ