התחבר

View Full Version : חשמל חלש פונטו GT


spidi
28-01-09, 23:00
מדובר בפונטו GT , כחלק מפרוייקט השיפוץ לאוטו הגעתי לשלב בדיקת חשמל.
כאשר אני מתניע את האוטו (לא משנה אחרי נסיעה או כשהאוטו קר לחלוטין) אני שם לב שהאורות חלשים והם מתחזקים רק כאשר אני לוחץ על הדוושה עד 3 וחצי טור(לחיצה אחת).
במידה והמצבר תקין,מה יכולה להיות הבעיה ?

ido
28-01-09, 23:49
אלטרנטור

saar
29-01-09, 01:05
הייתי בודק טעינת אלטרנטור (בדיקה פשוטה), בודק גם את המצבר - גם מצבר חדש, היו דברים מעולם. אגב, תראה אם מצבר הרכב מתאים לרכב שלך בכלל מבחינת אמפר.

spidi
29-01-09, 01:39
אוקיי טעינה אני יבדוק ביומיים הבאים ...
ולגבי האלטנטור .. האם אחד של פונטו רגילה יתאים או שגם ל GT יש אלטרנטור ייעודי ?

saar
29-01-09, 09:26
לגבי האלטרנטור כתוב עליו כמה אמפר הוא מספק, אם מה שכתוב הוא באמת אותו הדבר בשני האלטרנטורים, ואם הם נראים אותו הדבר אני מניח שאתה יכול להשתמש גם בזה של פונטו רגילה.
לגבי הטעינה לא צריך לבדוק יומיים, מחברים וולט מטר למצבר, מניעים האוטו ובודקים כמה מתח יש (כמה טעינה), מעל ה 14 וולט זה מצויין והכל תקין.
ובדוק את המצבר גם במנוחה, כמה הוא מספק.

spidi
29-01-09, 16:46
סער .. תודה רבה על התגובה .
ולגבי ה"יומיים" , הכוונה שלי הייתה שבמהלך היומיים הבאים אני ימצא זמן ויבדוק טעינה .. כי אני בעבודה רוב הזמן .. וגם אין לי וולטמטר אז אני אצטרך לגשת למוסך כלשהו.

saar
29-01-09, 18:24
רק אל תשכח שאתה מגיע לבעל מקצוע (חשמלאי), אמור לו בדיוק מה אתה מבקש! אל תתן לו להתחיל ולחפש לך בעיות.
במקרה זה, בקש בדיקת טעינה, וכך תדע אין להמשיך הלאה.
ממליץ לך לבקש מרפי לין שימליץ לך על חשמלאי אמין באזורך, בטוחני כי הוא יפנה אותך למישהו יחד עם דרישת ד"ש חמה.

spidi
13-02-09, 00:57
טוב אחרי שהשמלאי ניסה לעלות על הבעיה במשך שעה (הוא זיהה מיד שנורת המצבר שאמורה להיקלד בסיבו אחד של הסוויץ' לא נדלקת והתחיל לחפש מה/איפה מנותק) .. מתברר שהכבל שמתחבר ללוח שעונים היה מנותק..!! אני לא יודע איך זה אמור להשפיע כל כך על הטעינה.. אבל זה פתר את הבעיה מיד..עכשיו כאשר אני מתניע האורות חזקים ואין צורך ללחוץ איפלו במקצת על הדוושה.

aflalo
13-02-09, 14:33
ההשפעה על הטעינה היא דווקא בפריקת המתח של כבל שבא במגע עם גוף הרכב או עם כל סוג של הארקה - וזה מידיעותיי המצומצמות בחשמל

רפי לין
13-02-09, 18:27
בהפעלת מתג הצתה, זרם יוצא ממתג ההצתה אל לוח השעטנים, דרך נורת הטעינה, בטור, אל האלטרנטור ומזין את מעגל רוטור האלטרנטור (דרך הווסת) כדי שוהא יתמגנט ובזמן פעולת המנוע והאלטרנטור יושרה זרם טעינה בסטטור האלטרנטור. כשמעגל הנורה היה מנותק לא הוזן הרוטור באלטרנטור ולא הייתה טעינה.
ברוב האלטרנטורים גם במצב כזה תהיה טעינה, כי יש מגנטיות שיורית חלשה ברוטור המאפשרת תחילת טעינה ואח"כ את המשכיותה.
חשמלאי הרכב פעל יפה ועם הגיון וללא החלפת חלקים סתמית.
בברכה - רפי לין :)