View Full Version : תקלה בחיישן למבדה ואלטרנטור | אונו S70 ies 1372 cc שנת 94
אז ככה, לאחר התיעצות עם חברינו המכובד גיא (STIO) החלטתי לפתוח שרשור חדש שקשור לשתי בעיות שמציקות לי.
נתחיל מהחיישן הלמבדה (שנקרא גם חיישן חמצן). אתמול לאחר שעשיתי טיפול ביקשתי שיעשו בדיקת 4 גזים (לא במוסך המורשה של פיאט , במוסך אחר) הבדיקה הראתה שה CO גבוה מאוד כ 3.4 , לפי המוסכניק זה אומר שהתערובת עשירה בדלק, זוהי הסיבה גם שהאוטו "אוכל" כ 7 קמ לליטר . כמו כן ערכים של למבדה היו נמוכים 0.3 שזה אומר חיישן למבדה תקול והוא המליץ להחליף אותו, ועכשיו אני מדגיש הוא אמר שלא כל החיישנים מתאימים אלא יש שם חיבור מיוחד או משהו כזה. הוא הציע לחפש בפירוקיות אבל אני החלטתי בכל זאת ללכת לחנות חלפים ולבדוק מה מחיר החיישן חדש. הוצע לי אחד סיני ואחד אמריקאי (TOMCO). לקחתי את האמריקאי מחירו 300 ש''ח וזה מחיר שהתאים לי לכיס ובמיוחד שזה חדש, המוכר בחנות אמר שזה יתאים לרכב (4 חוטים) והמליץ על מוסך שיוכל להתקין לי את זה. אלא מה, התקשרתי למוסכניק והוא אמר שאי אפשר להתקין - אז אני בדילמה עכשיו. מצד אחד הבטחתי לו שאני אחזור אליו ומצד שני אני רוצה להתקין חיישן חדש ולא מפירוקיה. אבל השאלה היא האם באמת כמו שהמוסכניק אומר שדווקא לסוג אוטו הזה אי אפשר להתקין חיישן אוניברסלי אלא מקורי או שהמוכר בחנות צודק ואפשר להתקין אותו באונו שלי?
והבעיה השנייה קשורה לרצועה של האלטרנטור. במוסך מורשה של פיאט עכו (למרות שהמלצתי עליו לטובה ועכשיו אני מפוקפק לגבי מקצועיות שלהם) אמרו שהרעש נובע מהאלטרנטור והוא כבר לקראת סוף חייב, עלות החלפתו 650 ש''ח - 85A מחוזק ועוד 125 ש''ח עבודה. באותה חנות חלפים שהייתי היום שאלתי גם לגבי האלטרנטורים והוא אמר לי שאין לואבל עשה בדיקה של מתח בין ההדקים כשהמנוע פועל : 14 נקודה משהו וולט, שלפיו הטעינה בסדר גמור. יכול להיות או שהמיסב דפוק או שהרצוע לא בסדר. ואז הוא שם קצת מים על הרצוע והרעש עבר - כלומר נשללת האפשרות של מיסב דפוק ורצועה יוצאת אשמה. הרצוע עולה 30 שח - לא בעיה אבל העניין הוא שרק אתמול עשיתי החלפת טיימינג וטיפול ושם היו אמורים להחליף את הרצועות הנה פירוט דברים שעשו לי בטיפול : http://www.uploadfileyou.com/viewer....cw13p1q0po.gif
מבקש עצה בבקשה, האם לחזור למוסך פיאט מורשה ולדרוש שיסדרו לי את זה או שלקנות רצועה חדשה.
2 אפשרויות בנוגע לתרגיל האלטרנטור:
א. שיטת "מצליח" במוסך המורשה של פיאט (לא ממש מפתיע).
ב. חוסר מקצועיות במוסך המורשה של פיאט (עוד יותר לא מפתיע).
קודם כל לרכב שלך אתה צריך אלטרנטור של 65 אמפר, לא ברור לי בשביל מה הם רוצים לתת לך של 85 אמפר.
לעינינו:
לאלטרנטור קיימת רצועה שמניעה גם את המשאבת מים, כלומר אתה שומע עכשיו רעשים, אבל אם היא תיקרע לא תהיה לך טעינה והמנוע יחל להתחמם, ואם לא תשים לב גם אטם ראש מנוע יינזק.
במידה והחשמלאי בדק טעינה (14 ומשהו זאת טעינה מצויינת. גם אצלי היו נתונים כאלו בדיוק, ובן דוד שלי בדק לי טעינה אז אף אחד לא יכול לסבן אותי) אז הטעינה תקינה, האלטרנטור חי ונושם.
במידה ושפכו מים על הרצועה והרעש נעלם מיידית- תתחיל בהחלפת רצועה+ מותחן, ואני הייתי ממליץ לך לגשת שוב פעם לאותו מוסך מורשה, ולבקש את החלפת הרצועה.
במידה ואכן הרעש נעלם, להראות להם את הקבלה שבה רשום למעלה "אלטרנטור מרעיש", ולבקש הסברים- לא בטוח שהם יוכלו לספק לך אותם בכל אופן.
בנוגע לחיישן למבדה:
קודם כל תתחיל בבדיקת הפיוז ששולט עליו, לפי ספר הרכב מדובר על פיוז של 10A. סיכוי נמוך, אבל לך תדע.
הפיוז יושב בקופסה שמתחת להגה או בסביבת החיישן?
למען האמת אני אפילו לא יודע בדיוק איפה נמצא החיישן הזה שלא לדבר על הפיוז שלו... :oops:
למעט הדגמים הבודדים בארץ המצויידים במזגנים המקוריים (שאז יש בנוסף קופסת נתיכים בתא מנוע), כל הנתיכים נמצאים מתחת להגה (תקנו אותי אם אני טועה).
פשוט תבדקו אם פיוז בעל הספק של 10A תקין, כי רשום בספר רכב שיש פיוז ששולט על החיישן.
אם זכרוני לא מטעה אותי אז יש קופסת פיוזים גם בתא מנוע, או לפחות 3 בטוח יש (בצד ימין בקרבת פנס).
ולגבי החגורה של האלטרנטור, רציתי לדעת האם החלפה של רצועת תזמון כלולה בהחלפת טיימינג ולפי החשבונית האם מוזכרת הרצועה הזאת. שואל את זה בשביל לדעת אם לבוא בטענות למוסך פיאט או פשוט לבקש שיתקינו גם רצועה לאלטרנטור (ומותחן על הדרך :wink:)
זהו, הוסדרו כמעט כל הבעיות שהיו קשורות להצתה והרעש מהאלטרנטור.
הייתי היום במוסך - התקינו לי את החיישן למדה (חמצן - מי שלא מכיר), ובוצע בדיקת 4 גזים (ערכי למדה 0.993 CO2 0.01% ו CO 50 ומשהו). החיישן הישן היה כולו פיח . היום אמלא מיכל דלק - ונראה כמה החמודה תאכל. דלק כמובן. אם הייתי יודע שזה כל כך פשוט להתקין את החיישן הייתי עושה את זה בעצמי. (לגבי המחיר למי שמעוניין : 120 לקח על הבדיקות והתקנה , 200 חיישן עם 3 חוטים).
אגב הבחור הבחין בהצתה מאוחרת וכיוון את ____ (לא זוכר איך קוראים לדבר הזה שבפנים מסתובב לו משהו ונותן זרם הצתה למזרקים). כיוון אותו על ידי כך שפשוט שחרר קצת את הברגים וסיבב את ה___ עם סיבוב השעון עד השמע צליל מנוע טוב. כנראה זו הסיבה הייתה שכאשר הייתי לוחץ על גז, בטורים נמוכים - במיוחד, האוטו היה מתנודנד, ו בנוסף לזה לפעמים נכבה בעמידה. עכשיו כמובן נשמע יותר טוב , הרעידות פסקו אך יש לשים לב שלא עד הסוף, כנראה שצריך לכוון עוד קצת. בזמן הנסיעה בחזרה הביתה המנוע לא נכבה ואפילו לא הראה סימני שיעול אפילו פעם אחת.
את האשמות לגבי מקצועיות של מוסך פיאט עכו אני לוקח בחזרה. ה"בוחן" שלהם ניגש אלי שוב פעם כשהצגתי בפניו את העובדות (עם החגורה והרעש והמים) והסביר בדיוק מה לא בסדר: הוא אמר שכנראה צריך להחליף מיסבים ואבני פחם. ואז שאלתי למה הוצע לי לקנות אלטרנטור כשאפשר היה לתקן את הבעיות. הוא אמר שלא ידע אם הדבר ימנע בעיות ובקיצור לדעתי ניסה לחמוק מהתשובה.
ליד אותו מוסך ששמו לי חיישן יש מוסך חשמלאות - ג'וני.
(אגב, המוסכניק מהמוסך הראשון, כשביקשתי ממנו לראות - לשמוע יותר נכון מאיפה הרעש ,כמו דוקטור דרך ההאוזניות, , אמר שהרעש מהמיסב בגלגלת שליד האלטרנטור)
ג'וני ניגש לראות מה הבעיה והראה שהרעש נובע מהאלטרנטור - וזה נכון הוא אכן עשה רעש כשמסובבים אותו ביד, והציע לי להחליף את 2 המיסבים ואת האבנים פחם 150 שח. הסכמתי, אך הבעיה לא נפתרה ואז גם ג'וני לקח מברג , הצמיד לגלגלת שליד האלטרנטור ולאוזן ואמר שהרעש נבע מהגלגלת ולא מהאלטרנטור. אמר סליחה , וכמו כל בן אדם שלא בקשרי משפחה עם המוסכניק לא נותר לי מה לעשות אלא בשקט להסכים שיחליף לי גם את המיסב של הגלגלת הזאת בעלות נוספת של 100 שח. מצד שני, עכשיו אהיה בראש שקט שהאלטרנטור לא אמור לעשות בעיות בעתיד הקרוב. הרעש נעלם ומתח הטעינה כשהמנוע פועל היה 14.20 וולט - לא רע.
בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מהיישור קו שעשיתי. המחיר של זה כמובן גבוה : 8,150 שח (מתוכם 4700 על האוטו עצמו ו 900 טסט), והרבה הרבה אמוציות (עצבנות, פחד מפני תיקון יקר מדי וכו.)
נקווה רק שמייסב לחץ בתיבת הילוכים לא יחליט לשבוק חיים בקרוב ( אם כן אז זאתי תהיה ההוצאה היקרה שתשבור לי את התוכנית של "לא לחרוג מ 8 אלף בקניית אוטו")
מקווה שנהניתם והשכלתם מקריאת השרשור
בברכה , ליבר
את האשמות לגבי מקצועיות של מוסך פיאט עכו אני לוקח בחזרה. ה"בוחן" שלהם ניגש אלי שוב פעם כשהצגתי בפניו את העובדות (עם החגורה והרעש והמים) והסביר בדיוק מה לא בסדר: הוא אמר שכנראה צריך להחליף מיסבים ואבני פחם. ואז שאלתי למה הוצע לי לקנות אלטרנטור כשאפשר היה לתקן את הבעיות. הוא אמר שלא ידע אם הדבר ימנע בעיות ובקיצור לדעתי ניסה לחמוק מהתשובה.
ואמר שהרעש נבע מהגלגלת ולא מהאלטרנטור
לא הבנתי מכל הסיפור הזה דבר אחד:
המוסך המורשה רצה להחליף לך את כל האלטרנטור קומפלט בעלות של מאות שקלים, בעוד שבמוסך אחר החליפו את המיסב בלבד והבעיה נעלמה. אז למה אתה לוקח חזרה את "האשמות של מקצועיות המוסך"? מה גם שאתה כותב שהוא ניסה לחמוק מתשובה. :confused:
אז הבעיה היא באלטרנטור עצמו כמו שנאמר לך במוסך מורשה פיאט בעכו, או הבעיה במיסב בלבד כמו שאמרו לך אצל החשמלאי?...
הבעיה (כלומר הרעש) נבע מהמיסב של הגלגלת ואלטרנטור לא היה קשור לזה.
עקב המחיר הלא יקר שהציעו לי החלטתי שיעשו גם שיפוצון לאלטרנטור.
למען האמת יש משהו בדבריך לגבי מוסך מורשה, אבל כפי שידוע לך הרבה מאוד מוסכים עובדים בשיטת "מצליח". כנראה שהוא אחד מהם...
אגב, צילמתי כמה תמונות של המתוקה שלי - אעלה בהקדם
נ.ב.
גיא, היית במפגש שמסלול שבערד לאחרונה?
עדכון מעניין לגבי בעיית הקרטועים
היום בדרך לתחנת דלק נגמר לי הדלק, עד כמה שזה מצחיק, הייתי צריך לדחוף את האוטו עד התחנת דלק, מזל שנעצרתי 50 מטר לפני התחנה :wink:
אחרי התדלוק ונסיעה קצרה, פלא ופלא נעלמו הקרטועים. כמו כן יש לי הרגשה שהמנוע "מרגיש" יותר טוב עכשיו (אולי זה אצלי בראש, מה שכן, הקרטועים בטוח נעלמו או לפחות נעשו בצורה פחותה משמעותית עד שבכלל לא מרגישים).
בהתחלה פחדתי שזה יגרום לסתימה במערכת הדלק, אבל עכשיו החששות התפוגגו כיוון שכפי שאמרתי האוטו נוסע, ברוך השם, וגם הקרטועים נעלמו.
לדעתי, מי שסובל מקרטועים, שווה לנסות לנקות את מערכת הדלק עם תוסף K88 כמו שהמליצו בתרדים אחרים או לפעול בשיטה שלי :)
אתם מוזמנים לשתף את מחשבותכם
בברכה
ליבר
קודם כל זה שיצאת היום מהבית מגיע לך כל הכבוד על האומץ- הסערה שמשתוללת כאן פשוט מטורפת! כבר טבענו פה, לא העזתי לפתוח חלון בכלל. :shock:
דבר שני לא ידוע לי על תוסף K88, אולי אתה מתכוון ל- K44 או שיצא משהו חדש?
לגבי השאלה שלך אני מצטער, ראיתי אותה רק עכשיו: לא הייתי במפגש בערד, איפה אני ואיפה ערד... אבל בשבוע הבא מתוכנן מפגש ענק באיקאה אם כבר מדברים על זה, ויהיה מזג אוויר אביבי.
בקשר לקרטועים- הם יחזרו. תקלה לא נעלמת מעצמה בד"כ...
אופס. אכן התכוונתי ל K44 .
איך זה הגיוני שעד עכשיו התקלה הייתה מופיעה כל הזמן, ולא תלויה בסערה או ביום חם מהרגיל (אגב אצלנו בצהריים היה די בסדר, לקראת הערב התחיל לרדת גשם ) ופתאום נעשה שינוי. לדעתי פשוט היה ג'יפה במערכת שגרמה לקרטועים. אבל עוד נראה, אולי התקלה באמת תחזור . הרי נסעתי סה''כ 4 קמ מהתחנה
מקווה שאהיה נוכח בארוע ואז תוכל להתרשם מהאוטו
ה"מפגש" ההמוני באיקאה הולך להיות (למיטב הבנתי, כל עוד אף אחד לא לקח על עצמו את הארגון) בזיוני, המוני, לוחמני, תמהוני, עודבריםשנגמריםבני, תימני ומלא אנשים כחולים שיורידו מהכביש רכבים באופן אקראי לחלוטין.
גם אם הייתי גר מול המתחם לא הייתי חושב להגיע לשם.
K88 - הכוונה לשים 2 פחיות של K44?
היכן תדלקת עד עכשיו?
ייתכן ותדלקת עד עכשיו בדלק מהול?
אני כנראה לא הולך להשתתף באירוע הזה, מכיוון שזה הולך להיות בלאגן אחד גדול ולא יראה כמו מפגש אלא כמו שוק, אך אתה תמיד מוזמן אליי לכאן- יותר קרוב מלנסוע לנתניה :)
עריכה:
סימון, כתבנו ביחד!
סוף סוף יש מישהו שמסכים עם דעתי, ועוד ב- CF מתווכחים איתי שאני סתם חושש.
K88 - הכוונה לשים 2 פחיות של K44?
היכן תדלקת עד עכשיו?
ייתכן ותדלקת עד עכשיו בדלק מהול?
, 44 * 2 = 88התרגיל נכון רק במתמטיקה, בעולם הרכב זאת הייתה טעות שלי, התכוונתי ל 44
מאז ומתמיד תדלקתי בתחנת דלק דור אלון בגשר זיו, לא שמעתי וכמו כן אין לי אפשרות לדעת על מהילות דלק שם.
לפי ההודעה הקודמת של STIO הבנתי שאתה דווקא כן תסע לשם, אם אתה אומר שאתה לא מגיע, לא רואה סיבה שגם אני אגיע ;).
אגב, מישהו יודע איפה עוד אפשר לקנות פארפלו לפיאט אונו, חוץ ממוסך בעכו? באיזה צבע הנוזל הזה, ירוק לא? הסיבה שאני שואל זה שאין להם כבר את הנוזל יותר משבוע.
בכל מוסך של פיאט, או מפיץ חלקים.
כחול או אדום (החדש)
אגב הבחור הבחין בהצתה מאוחרת וכיוון את ____ (לא זוכר איך קוראים לדבר הזה שבפנים מסתובב לו משהו ונותן זרם הצתה למזרקים). כיוון אותו על ידי כך שפשוט שחרר קצת את הברגים וסיבב את ה___ עם סיבוב השעון עד השמע צליל מנוע טוב.
ליבר,
ראשית כל משמח לשמוע שהכל הסתדר לטובה ;)
בקשר לכיוון הצתה שביצעו לך ברכב, אני אשמח אם תוכל להרכיב על זה יותר ולפרט
מה בדיוק נעשה ואייך נעשה..
החלק ניראה מפלג.
תודה, עדי
* אני לא בעל מקצוע, ולכן יש להתייחס לכל מה שאני רושם בגדר המלצה בלבד, למרות שכל מה שאני רושם אכן אני בטוח בו מהניסיון אישי, או תוך הסתכלות בעבודת מכונאי מוסמך.*
אני מצרף תמונה, שיהיה יותר ברור על מה מדובר
<http://www.uploadfileyou.com/files/gf36yqlxhwhohhinos5a_thumb.jpg (http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=gf36yqlxhwhohhinos5a.jpg)
כעקרון העניין בכלל לא מסובך. ולא יקרה כלום אם תכוון יותר מאוחר או מוקדם מדי. מניסיון
אך אני לא בטוח שתוכל לכוון את זה בדיוק כמו שהיו מכוונים לך במוסך (לפי ההיינס, יש שם סימון על גלגל תנופה, ואתה צריך להבריג את בית המפלג שיהיה בזוית מסוימת. בקיצור - לא ברמה שלי)
כפי שרואים בתמונה, את בית המפלג (=דיסטריביוטר) מחזיקים 3 ברגים, שניים מהם רואים בתמונה, השלישי מתחבה בצד השני. את המחסה של המפלג מחזיקים 2 קליפסים - אתה יכול לפתוח אותו ולראות \ לנקות את מה שיש בפנים ( בשום פנים ואופן אל תשים שמן מכל סוג על המגעים), אין שום סכנה שתוכל להרוס משהו כאשר אתה פותח את המכסה. החוט האמצעי יוצא מכויל (שדואג לספק מתח גבוה במקום 12 וולט שיש במצבר).
ועכשיו לכוונון,
על מנת שתוכל להחזיר את העסק לקודמו - במקרה והשינוי נעשה לרעה, תקח טוש ותסמן מסביב לכל בורג איפה הוא נמצא (על שניים מספיק). ככה תוכל להחזיר את בית המפלג למקום שהוא היה בהתחלה.
אתה מתניע את הרכב, ניגש עם מפתח "בוקסה" 10'' אם אני לא טועה, ופותח קלות את שלושת הברגים שמחזיקים את בית המפלג. אחר כך אתה מזיז את בית המפלג לכיוון הרצוי - עם כיוון השעון זה הצתה מאוחרת יותר, נגד כיוון השעון הצתה מוקדמת. אם אני טועה אז תקנו אותי. כשגעת למצב שמספק אותך פחות או יותר מבחינת רעש עבודת מנוע, תסגור את שלושת הברגים ותצא לנסיעת מבחן. אם אין תקתוקים כאשר אתה מגיע לסל''ד גבוה, ואין הרגשה ש"נעלם" הכוח מהמנוע - מזל טוב, עשית כמו שצריך.
הערה חשובה: אם המנוע חם, תזהר שלא לשבור את החורים שהברגים נאחזים בהם, בזמן שאתה סוגר אותם. שוב פעם מניסיון, במקום שהברגים מחוזקים הברזל עלול להשבר ואז לא תוכל לחזק את בית המפלג.
אם יש שאלות נוספות, אתה מוזמן לשאול.
כמו כן, תעדכן אותנו בשינוי
בברכה ,
ליבר
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.