View Full Version : שאלות לגבי פרוייקט שיפורים לספייס SX
אני חדש פה, היו קצת בעיות בהתחלה אבל הסתדרנו יש לי פונטו ספייס SX 2001 וסתם רציתי לדעת אם יש פה אנשים שעשו פרוייקטים על אוטו כמו שלי (לא מדבר על טורבו אפילו, רק איזה 1800 סמ"ק מושתל), במה זה כרוך, ועד כמה זה מומלץ
תודה לעוזרים:]
ברוך הבא.
למרות שהרצת חיפוש במקרה שלך לא תניב תוצאות, להבא השתמש בו.
מעבר לזה, אנא קרא את כללי הפורום.
הבנתי את הטעויות תודה:arrow:
command sergeant major
20-01-09, 23:57
אם אתה רוצה אוטו מהיר וחזק אתה פשוט צריך לקנות אחד כזה לא משתלם לשתול מנוע עלות אדירה וטורבו גם בלאי גבוה למנוע שלא מתואם לכך בקיצור ותר על החלום כמו רבים אחרים ואני אחד מהם תנסה אולי שיפורים חיצוניים פנים הרכב גאנטים יפים צמיגים טובים שיפורים שלא עולים עשרות אלפי שקלים
עד כדי כך יקר? חשבתי רק בכיוון של מנוע וזהו, זה שאיתו צריך להחליף מחשב, ברקסים, וגיר זה מה שמייקר, לא ככה?
א אפשר רק להחליף מנוע וזהו.
יש מערכת קירור, מחשב מנוע, גיר, בלמים, בולמים, חישוקים וכו'.
אם אתה רוצה פונטו HGT, תקנה פונטו HGT.
בעיה, לא מתחבר לרכב קופה(2 דלתות) מטעמי נוחות, אבל לא נורא זה לא כזה הכרחי עכשיו, נסתפק ב-1300 הצנוע:)
command sergeant major
21-01-09, 00:35
כל הכבוד בד"כ אנשים מתוכחים וחושבים שהם הציאו את הגלגל
גישה טובה רואים שיש ראש על הכתפיים
הפונטו אינו רכב קופה בעל 2 דלתות, אלא 3 דלתות, מרכב האצ'בק.
אתה יכול לנסות להחליף אותה בפונטו ELX
תראה אתה יכול לנסות למצוא מנוע של פונטו GT לא נראה לי שתיהיה בעיה בהתאמה שלו לרכב
command sergeant major
21-01-09, 23:42
תראה אתה יכול לנסות למצוא מנוע של פונטו GT לא נראה לי שתיהיה בעיה בהתאמה שלו לרכב
זה עדיין עלות שלפחות בין7-9 K מורכב ברכב מינימום
ואני בטוח שהשילדה של הGT מחוזקת יש מצב שבאוטו הנ"ל הוא יעוות משהו
תראה אתה יכול לנסות למצוא מנוע של פונטו GT לא נראה לי שתיהיה בעיה בהתאמה שלו לרכב
מצטער על הבורות אבל איזה מנוע יש בפונטו GT? גם 1.8?
הפונטו אינו רכב קופה בעל 2 דלתות, אלא 3 דלתות, מרכב האצ'בק.
כן הכוונה שלי הייתה ל-3 דלתות פשוט ככה התרגלתי לקרוא למרכב הזה...כנראה מהדגם
פונטו GT- מנוע בנפח 1.4 ליטר
עם טורבו כמובן, מה שאומר שינויים במערכת פליטה, קירור, ניהול, ואני חושב שגם גיר.
כן הכוונה שלי הייתה ל-3 דלתות פשוט ככה התרגלתי לקרוא למרכב הזה...כנראה מהדגם
איזה דגם?
פונטו GT- מנוע בנפח 1.4 ליטר
אם אני לא טועה ה GT היא 1500 טורבו
איזה דגם?
פיאט קופה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח, בגלל שגם לה יש מרכב 3 דלתות חשבתי שזה נקרא קופה;)
פיאט קופה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח, בגלל שגם לה יש מרכב 3 דלתות חשבתי שזה נקרא קופה;)
לפיאט קופה אין מרכב 3 דלתות, אלא 2 דלתות. זו אחת הסיבות שהיא מקוטלגת כ"קופה"
אם אני לא טועה ה GT היא 1500 טורבו
1.4 עם טורבו.
לפי דעתי אין צורך כלל לשפר את הפיאט פונטו ספייס sx אני מעוד מרוצה מהרכב יש לו נפח מנוע מספייק כדי להזיז את האוטו במהירות ובקלילות ממקום למקום אולי רק יש חסרון שההגה שלו לא מתקוונן חוץ מזה רכב מהיר קטן נכנס לכול חור
אני מתכוון לדגם של 8 שסתומים הרגיל לא 16....האוטו אכן נוסע אבל הוא לא הכי מהיר, בכנות
ובקשר למרכב קופה, אני יבהיר הכל: בגלל שאני מכיר את הדגם פיאט קופה שיש לו 2 דלתות חשבתי שגם ה-HGT מוגדר כקופה בגלל שיש לו גם 2 דלתות אבל הברת את הנקודה על סוגי המרכבים ועכשיו הכל מובן:arrow:
גם ל-16 שסתומים יש מחסור בכח. הוא חזק מגרסת ה-8 שסתומים ומפואר יותר אך עדיין, למי שמחפש כח, יהיה קל מאוד למצוא את החולשות של הדגם.
לטעמי לנסיעות "רגילות" הרכב מתפקד יופי וגם בימי מסלול הרכב הוציא תוצאות לא רעות.
אתה מתכוון 8 שסטומים הוא ל16 שסטומים שבימי מסלול הרכב הוציא תוצאות לא רעות?
התכוונתי ל-16 שסתומים, גיר ידני.
תגיד יש אבדל מעוד משמעותי בכוח של המנוע בפונטו ספייס בין 8 שסטומים לה 16 שסטומים?הוא שסתם לא מורגש אבדל משמעותי?
לא יצא לי לנהוג על דגמי ה-8V אך על הנייר יש הבדל של 33%, זה לא משהו שהולך ברגל.
למיטב הבנתי את ההבדל הממשי מרגישים בעיקר בסל"ד הגבוה, שם הבדלי המומנט מורגשים, ובמהירות סופית גבוהה יותר.
אולי מחר, אתן לבעל 8V "נסיעת מבחן" שיחווה את דעתו ויאמר עד כמה ההבדל מורגש.
אכן, ההבדל מורגש בסל"ד גבוה שם הבדלי המומנט מורגשים מאוד. באופן כללי גם המנוע גמיש יותר, למרות זמינות המומנט הטובה יותר בסל"ד נמוך במנועי ה8 שסת'
כאשר אתה אומרים סל"ד גבוה אתם מתכוונים ל4אלף סל"ד ומלה?מבחינת פתיחות בה 8 שסטומים ובה 16 שסטומים יש הבדל הוא רק ברגה שמושכים הילוכים ב8 שסטומים ובה 16 שסטומים יש אבדל?
לא יצא לי לנהוג על דגמי ה-8V אך על הנייר יש הבדל של 33%, זה לא משהו שהולך ברגל.
למיטב הבנתי את ההבדל הממשי מרגישים בעיקר בסל"ד הגבוה, שם הבדלי המומנט מורגשים, ובמהירות סופית גבוהה יותר.
אולי מחר, אתן לבעל 8V "נסיעת מבחן" שיחווה את דעתו ויאמר עד כמה ההבדל מורגש.
פוווףףף 33%?! :o
עידן, אפשר הסבר לצליל המוזר שהוצאת?
כוונתך לא ברורה.
אל תתפעל יותר מדי. :) אני לא כל-כך בטוח שזה מורגש עד כדי כך בנסיעה יומיומית, אלא אם אתה נוסע במעלה ירושליים ונס הרים רוב היום.
אני דווקא נסעתי בשני הרכבים וההבדל היה מאוד מורגש. תוספת הכח בהחלט עושה את שלה.
ככה גם אני מאמין (שיש שיפור בכוח)
ד"א שאלה כללית יש מפגשים של המועדון? אם כן זה מתפרסם לכלל הגולשים בפורום או רק למועדון?:-)
אבל השאלה שלי אם הכוח מורגש בסל"ד גבוה מעל 3 אלף סל"ד הוא מתחילת נסיעה?
ככה גם אני מאמין (שיש שיפור בכוח)
ד"א שאלה כללית יש מפגשים של המועדון? אם כן זה מתפרסם לכלל הגולשים בפורום או רק למועדון?:-)
מישהו?
יש - אבל זה לא השרשור הרלוונטי לנושא.
את האמת רכשתי את הפונטו ספייס 8 שסטומים sx ,אומנם לא יצא לי לנהוג על ה16 שסטומים, יש לציין שהיא מעוד נוחה אבל מבחינת הכוח כמה שהיא ידנית צריך ללחוץ כצת יותר חזק על מנת שהיא תאיץ יותר מהר אני מאמין שהא בה 16 שסטומים זה לא ככה אני צודק?במהירות גבוה זה לא מורג רק כאשר רוצים לאיץ יש תחושה שצריך ממש ללחוץ.
אני בעל elx ידנית, אני דווקא מרוצה מהכח של האוטו.
עם כל הכבוד זה לא מכונית ספורט וגם לא ספורטיבית, אבל יש לה מספיק כח ליום יום.
המגרעה היחידה היא בעליות, אבל אני אישית מעדיף להישאר עם מנוע קטן וחסכוני ולהתאמץ מידי פעם בעליות.
matanmelman
12-02-09, 20:42
לי יש ספייס sx והיא חלשה מאוד.
ויש כמה סיבות שעוזרות לה כמו:
1)מזגן.
2)רכב עמוס.
3)עליות.
4)ואני מאמין שאם הרכב לא מטופל,זה יועיל לא מעט.
כמובן שכל אחת מהסיבות משפיעות על כל רכב,אבל בsx
זה קיצוני.
כשאני מתחיל זינוק והרכב שלי ריק אוטובוסים ומשאיות עוקפות אותי.
יש לציין שאני בדרך כלל לא לוחץ על הרכב ולא עובר את ה2500-3000סל"ד כאשר אני מושך את ההילוכים.
בקיצור חסכוני מאוד אבל חלש,ה80 כ"ס מרגישה יותר קלילה.
ללא ספק צודק ואפילו האוטומטית !
אני יודע שה-8V של סימון נוסעת יפה, והוא החזיק די צמוד אחרי ואחרי [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] באזור נס הרים. (מעניין אם לזקן עם הסיריון שנסע לאט ומנע מאיתנו להתקדם היתה יד בדבר :D)
וברצינות, לא נסעתי עדיין על ה-8V אך הרכב של סימון נוסע יפה. מנסיון של כמה טיולים איתו, הוא מעולם לא השתרך מאחור. אין ספק שהרכב חלש יותר אבל לא נראה לי שאוטובוסים עוקפים אותו בקלות כזו.
רענן, דווקא זכור לי שאתה לא עמדת בקצב שלנו באחד הטיולים שהיו ברמת הגולן... פשוט נעלמת מהמראה יחד עם כל השיירה מאחור...
צביקה עם הטמפרה היה ראשון, אח"כ אחיך עם ה- HGT ואח"כ אני. אתם נעלמתם...
הייתכן שאונו עם 71 כ"ס עקפה את המומחה עם ה- 80 כ"ס ומנוע ה- 16V? :)
על הכביש, במיוחד כשאינני לבד ברכב אני מעדיף להמנע מנהיגה מסוכנת, על אחת כמה וכמה כאשר נוסעים בשיירה בטיול עם עוד רכבים כאשר המטרה הראשית היא להנות מהטיול.
מומחה?! רחוק, רחוק מאוד. (אבל יום יבוא וה-ELX תתן לפיליפ בראש:D)
זאת לא היתה נהיגה מסוכנת, אלא ספורטיבית בלבד... תאמין לי שנהיגה מסוכנת ופיאט אונו לא באים ביחד. להיפך, אם אתה נוסע בכביש מסוכן ולפניך נוסעת אונו, אתה תראה את האורות ברקס של האונו יותר מאשר את הכביש. :-D
אבל חשוב לציין לטובה את ליאור עם הסיריון שהגיע משום מקום, עקף את כולנו ועשה לנו ביה"ס!
גם אני חושב שהגזמת קצת עם הקטע של האוטובוסים, לי יש גם sx 8v אומנם הרכב לא הכי חזק בתאוצה אבל גם לא הכי חלש.
matanmelman
13-02-09, 16:03
בסל"ד של 2500-3000 שזאת נהיגה חסכונית הרכב עייף מאוד.
ברור שאם תעלה ב4000-5000 סל"ד אז תאיץ לא רע אבל הרכב יתאמץ.
אני אישית לא אוהב ללחוץ על הרכב, רק מדי פעם כדי שיעבוד קצת גבוה.
כמה שהוא חלש החיסכון ממכר וזה פשוט כיף לא לבלות בתחנות דלק.
אני מאוהב בה.
גם אני מאוהב ברכב מבחינת חיסכון ונחות נהיגה אבל מתי שאני הרכוש את הרכב הבא שלי אני ירכוש רק הם 16 שסטומים ולא 8 כי הבנתי שיש הבדלים מעוד משמעותים בין כמות השסטומים אין מבחינת התאוצה של הרכב וסחיבה וכמובן מבחינת כוחות סוס שזה 80 בימקום 60 שזה 20 יותר לרכב קטן כזה ואז הוא גם חיסכוני וגם יותר קליל אני לא מבין את חברת פיאט למה יש לה את הדגמים sx האלה הם 8 שסטומים ובמיוחד גם הבנתי שבגרנדה החדשות גם אם מגיעם אם 8 שסטומים לא מבין את חברת פיאט שאם מיצריים רכבים אם 8 שסטומים הכן אני די מאוחזב מהתאוצה אבל במהירות גבוהה כמו 100 קמ"ש ואלה זה לא מורגש כול כך אך ורק בתאוצה.
בתיאבון.
אני מבין שזה ממש טעים לכם, כל הסרטים שאתם אוכלים.
אני בהחלט מהנהגים היותר רגועים על כבישי ארצנו, מחט הסל"ד עוברת לעיתים רחוקות את קו ה3000 ואני בהחלט לא בקטע של "פתיחות" או "לחיצות", איש איש ומוצאו. (אני מרוקאי :))
לא הייה ולא נברא שמשאית תצא מהמקום מהר יותר מהפונטו, את העליות לי-ם היא עשתה באלגנטיות (לא ממש בקלילות, אך בכ"ז ללא סימני מאמץ יתר) עם 2 אנשים ומלא ציוד.
גם לאילת דרך מצפה רמון ועובדה עם 2 אנשים וציוד, גם את קו מעלות-צפת עם עוד 2 שמנים ברכב (שמנים = 120+).
אמנם אני לא אתנגד לתוספת מנת כוח הגונה, עם זאת הרכב בהחלט לא אותה גרוטאה שאתם מציגים כאן.
אולי ספייס 8V מהשכרה עם 450K ואחרי ראש מנוע פעמים תרגיש ככה, ועדין- זמינות הכוח בסל"ד נמוך עדיפה. (נהגתי על שני הדגמים, באדיבות הפונטו הראשונה של אפללו שהיתה ידנית)
לסיכום, זה אמנם לא V8 אבל זו גם לא נבלה.
הבא שידבר בגנותו של מנוע ה8V ישלח לשבוע סיבוב על טאטא אינדיקה.
(ואז הוא יתגעגע לכוח המתפרץ של מנוע ה8V האימתני :))
צודק בהחלט גם אני ציינתי שיש כצת הגזמה בנושה שהוא העלה לגבי אוטובוסים
matanmelman
14-02-09, 14:03
אף אחד פה לא "אוכל סרטים".
אני פשוט אומר את האמת,ידעתי מראש שהv8 חלשה ככה שלא ציפיתי לאוטו ספורט.
אני נוסע איתו לפעמים לצפת ולאזור קרית שמונה והוא בסדר.
בוא נגיד לעקיפה נדיר שאני אצא איתו(אלא אם הרכב שאני עוקף עומד בחנייה חחח).
לא התכוונתי למשאית סמי טריילר,יש משאיות קטנות שבהחלט הרבה יותר זריזות מהv8.
דרך אגב הרכב שלי 2001 ועם 86 אלף ק"מ וכל הידיים פרטיות, מלוקקת וטיפולים רק במורשה.
המנוע עובד חלק שממש לא שומעים אותו ולא מרגישים שהוא עובד.
בקיצור מספיק לי אפילו רק להסתכל עליה ועולה לי חיוך על הפנים, תבין לבד.
אני לעולם לא עובר סתם כך על פניו של הרכב שלי.
גם אם אני הולך ברגל אני נותן לו איזה ליטוף בקטנה ככה שידע שאני לא עוזב אותו :)
שוב, אין ספק שהרכב הוא לא החזק בקטגוריה. עקיפות בהחלט צריכות תכנון טוב מראש, זה לא "תוריד הילוך ושים גז".
עם זאת, אני לא מכיר שום משאית, (שעונה להגדרה משאית, לא רכב שצריך רשיון ג' כמו הטנדרים המפלצתיים של פורד או סוואנה דבל ג'אנט) שתאיץ מהר יותר מפונטו.
אוטובוסים אני דווקא מכיר בהחלט. עת הייתי בסדיר הייה לאבי אוטובוס דנדש שעשה 0-100 ב11 ומשהו שניות (!!!). זה בהחלט נותן בראש לכמה וכמה מכוניות. מה שנעשה עם האוטובוס הזה (ועם כל הסדרה הזו בעצם) זה שהמוסך עשה re-call ותכנת את מחשב התיבה מחדש כך שהזינוק מהמקום יהייה בהילוך שלישי (מתוך 8). נשמע מפחיד, אוטובוס ספורט? הרבה יותר מפחיד לשבת במושב האחורי של אחד כזה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.