View Full Version : שמן ברדיאטור
אחי קנה פיאט אונו וכשהוא פתח את מכסה הרדיאטור הוא ראה שיש בועות של שמן ברדיאטור הבחור שהוא קנה מימנו עשה ראש מנוע לאוטו לפני שהוא קנה אותו יכול להיות שלא ניקו את המערכת קירור בגלל זה יש עדיין שמן או שלא תיקנו כמו שצריך?
אין בועות מים במדיד שמן והאוטו צורך כמו שצריך לא מעשן ולא עושה בעיות בנסיעה
תודה לעוזרים
עוד שאלה במידה וזה אטם ראש כמה עולה החלפה בערך?
1400 הזרקה
כשמניעים את האוטו (כשהוא קר) האם המים ברדיאטור מעלים בועות?
מזתומרת מעלים בועות?לפני שאני מניע?מה לבדוק אני יבדוק?
תשאיר את הפקק של הרדיאטור פתוח, ותניע את האוטו.
לך תסתכל על המים שברדיאטור. האם הם קופצים? (מעלים בועות?)
לא עשו ראש כמו שצריך, צפה פגיעה.
עידו אתה בטוח?אין מים בשמן רק שמן ברדיאטור
יכול להיות שלא ניקו את הרדיאטור?
מים לא אמורים לקפוץ החוצה בהנעה, יש לחץ. תן לבעל מקצוע שאתה סומך עליו לבדוק או חכה לעוד תגובות.
הם עולים לאט החוצה? יכול להיות שמילאת יותר מדי מים?
בעקרון לי דווקא נשמע שאין לך בעיה בראש מנוע, אלא פשוט לא שטפו טוב את מערכת הקירור.
לא מים לא קופצים החוצה
הם יוצאים החוצה רק נראה לי שהאוטו מתחיל להגיע ל90 מעלות ואז שהונטה מתחילה לפעול המים יורדים וזהו
איך מנקים רדיאטור וכמה זה אמור לעלות בערך?
חשוב לי לציין שמממש אין בעיות אם החום מנוע התרמוסטט ניפתח בזמן והכל תקין רק השמן ברדיאטר נראה לי קצת מפחיד
איך בדיוק מבצעים את בדיקת המים הקופצים ומה אמורים לראות?
צריך לנתק את המפלג לפני שנותנים סטרטר?
ממצאים חדשים
מידי פעם הנורה של הלחץ שמן נדלקת בעיקר בסיבובי סרק
אז או שיש לך בעיה במשאבת שמן, או שהמיסבים של הקראנק ממש שחוקים ובקרוב תשמע דפיקות מהמנוע.
מייסיבים של הקראנק? שזה מה אומר?
הוצאה כספית גדולה?:-|
אם אכן זאת הבעיה, אז כן. שיפוץ מנוע.
ממצאים חדשים
מידי פעם הנורה של הלחץ שמן נדלקת בעיקר בסיבובי סרק
בדוק את תקינות יוניט לחץ השמן. גם לי הנורה דלקה בסיבובי סרק, אז מצאתי פיתרון זמני ומשכתי צ'וק והנורה כבתה וטסתי למוסך, בסוף כולה היוניט זייפה.
הלכתי למורשה פיאט והוא ככה עשה טובה והציץ בלי להכניס לבדיקה הוא פתח תמכסה של הרדיאטור ואמר שכנראה לא עשו תראש כמו שצריך שאמרתי לו שאין מים בשמן רק שמן במים הוא אמר לי שזה יכול לקרות הגיוני?
ואמר שלתקן תראש יעלה בסביבות ה3000 שקל מה בקשר למחיר?
זה קצת יקר בשביל ראש מנוע באונו. זאת עבודה מאוד פשוטה (אני עשיתי אותה לבד פעם אחת) - אבל המחיר הגיוני בשביל מוסך מורשה.
לפי מה הוא קבע שזאת הבעיה?
אני יודע הוא פתח תמכסה ראה את הטחינה הזו ואמר שיש לחץ ברדיאטור
בכמה אפשר לעשות את זה במוסך לא מורשה?
תתקשר למוסכים שונים ותקבל הצעות מחיר.
אבל שיפוץ ראש מנוע של אונו (כולל החלפת שסתומים והתאמתם, מילוי חומר השחזה ויישור, והתאמה של דיסקיות לשסתומים) על לי בבית מלאכה 600 ש"ח. סט אטמים מקורי סביב ה-350, רצועת תזמון ומותחן עוד 150 ש"ח.
אז על עבודה עוד איזה 1000 ש"ח, ומגיעים לבערך 2000. (לא כולל שמן ונוזל קירור).
2000 - 2500 זה מחיר סביר אני מניח.
ואם כבר החליפו את כל זה ורק האטם לא טוב? כמה זה כבר אמור לעלות?
כי כבר אמרתי עשו ראש מנוע לאוטו אבל יכול להיות שלא עשו טוב
רצועת טיימינג מחליפים בכל מקרה. כנ"ל נוזל קירור ושמן.
סט אטמים חדש גם צריך.
לגבי הראש עצמו - צריך לבדוק בבית מלאכה שהוא תקין (זאת אומרת שטח הראש עדיין ישר) ושהשסתומים אוטמים כמו שצריך, ואם הכל בסדר, אז הסעיף הזה יורד מהעלות הכוללת.
ככה בשביל לעדכן אתכם
הלכתי למוסך ובדקו לי את הראש והמכונאי אמר שכן עשו ראש וחרטו רק לא חרטו כמו שצריך
לא הבנתי בדיוק מה הוא הסביר משו על זה שאחרי שמילו עשו את החריטה גדולה מיידי ואז היה בריחה של לחץ ושמן לרדיאטור
בסוף הוא עשה לי שיפוץ מחדש החליף אטמים שסטומים שמן נוזל קירור וניקוי רדיאטור ב1000 ש''ח
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.