התחבר

View Full Version : מעוניין לקנות אונו, יש לכם מה להוסיף?


duki
14-01-09, 00:38
בזמן האחרון אני מתכנן לקנות רכב חדש אחרי ההשבתה שהג'אסטי המסכנה שלי עברה.
אחרי שמכרתי אותה לחלקים, ועשיתי קצת כסף, החלטתי לקנות רכב "חדש", ובמקרה הזה מדובר בפיאט אונו.
אני לפני גיוס אז לא אכפת לי לזרוק איזה מחיר זנות [מקווה שאפשר להשתמש בביטוי הזה פה] על פיאט אונו.
השאלה שלי היא ממה להיזהר? כמה פעמים אני "אזכה" לקחת אותה למוסך? כמה הרכב אמין יחסית לג'אסטי למינהם? אני לא מעוניין ברכב חזק, אני פשוט צריך משהו שיקח אותי מפה לשם בתוך העיר.
אני חיפשתי קצת באינטרנט אבל לא מצאתי כלום שיעזור לי בהחלטה הנ"ל.
מקווה שלא תהיו משוחדים, ותהיו "דוגרי".
כל מה שיש לכם על הפיאט יתקבל בברכה! [אמינות, ניסיון שלכם עם הרכב, עלות החזקה וכ'ו]

ארילו
14-01-09, 10:44
יש לי אונו, שנת 95 עם כמעט 200,000 ק"מ והיא בסדר גמור.

הבעיה עם אונו היא שאם לא מטפלים בה כמו שצריך היא עושה בעיות. מים ברדיאטור במקום נוזל קרור יגרור ראש מנוע והחלפת כל מיני חלקים אחרים למשל.
אלתורי חשמל יכולים להזיק למחשב ההצתה. וכו'.

במנועי פייר (1.1 ליטר) הבעיה הנפוצה היא תקלה במודול הצתה (עולה בערך 150 ש"ח להחליף אותו), ובמנועי 1.4 זה חיישן סל"ד.

חוצמזה הרכב מזדקן בכבוד כשמטפלים בו.

stio
14-01-09, 11:51
היתה לי אונו 1.4 במשך יותר מ- 7 שנים.
אני לא יכול להגיד שהיא "לא ראתה מוסך", אבל בהחלט עמדה בציפיות.
כל החלקים הכי חשובים היו אמינים מאוד, וזה כולל את הסטרטר, אלטרנטור, כל מערכת החשמל (חלונות חשמל, נעילה מרכזית), משאבת דלק והכי חשוב המנוע וראש המנוע שהיו אמינים מאוד ולא צייצו בכלל.

לגבי בעיות נפוצות- רק המחשב ההצתה הבעייתי שגורם לבעיות התנעה, מעולם לא היו לי בעיות עם חיישן סל"ד.

כמובן שאם לא שומרים על הרכב ומתעללים בו הוא יגיב בהתאם ומהר מאוד.
לעוד פרטים תוכל לראות בקישור שלי בחתימה למטה.

duki
14-01-09, 14:31
אני מבין.
אני מתכנן לקנות אונו SXI מאיזה בחור ביד 2, עוד לא יצרתי איתו קשר אבל רציתי לדעת מה לחפש? איך לקנות את הרכב עצם? הידע שלי מאוד מצומם, במיוחד אחרי שקיבלתי את הג'סטי בירושה ולמעט לחתום פה ושם לא עשיתי שומדבר רציני ב"קניה" שלה.
מה לחפש בזמן שאני קונה רכב? אני מודע לזה שזו שאלה מאוד כללית, אבל אין לי מושג מה להגיד, מה לבקש ומה לעשות. אני רק יודע שצריכים לקחת למוסך, וגם אז אני לא יודע מה בידיוק לבקש מהמוסכניק לבדוק.
אשמח לקבל יעוץ.

stio
14-01-09, 14:53
לבדוק התאמה של ק"מ למקור כלשהו (ספר טיפולים, קבלות מטיפולים, היסטוריה במוסך), לבדוק שהכל עובד (פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, הפשרת אדים לשמשה אחורית, מזגן- קירור וחימום במיוחד), לבדוק שלא יוצא עשן לבן מהאגזוז, לבדוק שאין סימני נזילת מים, לפתוח את מכסה הרדיאטור ולבדוק שאין שם שאריות שמן (יש להבדיל מסתם לכלוך לשאריות שמן), להרים את מדיד השמן ולראות האם יש שמן עד לנקודת ה- MAX- נסיעה בלי שמן מחסלת את המנוע מיידית ומראה על הזנחת הרכב, לבדוק על המדיד שמן שאין בועות.

להשוות את מס' המנוע והשלדה לרישיון הרכב, לבדוק את פרטי המוכר לתעודת זהות.

אין לך מה לקחת את הרכב לבדיקה אצל מכון רישוי- רכב כזה לא לוקחים לבדיקה. הבוחן רואה רכב ישן ו"נכנס לסרטים" ורושם שטויות בדו"ח לשם כיסוי תחת של המכון ומבריח את הקונה.
קח את הרכב למוסך מורשה ובקש בדיקה כללית, ואח"כ לפחח שירים את הרכב על הליפט לבדוק שאין תאונות שלדה.

כמה ק"מ יש לרכב, איזו יד המוכר, האם יש קישור למודעה מלוח יד 2? נהיה חכמים יותר.

duki
14-01-09, 15:34
קודם כל אלפי תודות זה דבר ראשון!
הנה קישור לרכב ביד 2-
http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?q=SXI
ושוב תודה. מרגיש הרבה יותר בטוח לפני הקניה. וזאת בתקווה שהכל ילך כמו שצריך.

liorwohl
14-01-09, 15:46
האוטו הזה הוא עם כל מני תוספות של ערסים ו"שיפורים", אני אישית הייתי מעדיף אוטו רגיל שעשו לו טיפולים וחוץ מזה עזבו אותו בשקט. לא של איזה נהג חדש שחושב ששטיח בצבע כחול מוסיף 20 כ"ס. יכול להיות שבעל האוטו הזה שומר אבל צריך לבדוק..

stio
14-01-09, 15:47
הרכב נראה טוב חיצונית, אומנם כמה דברים:

לרכב אומנם מותקנת מערכת חימום לתא הנוסעים- אבל אין מזגן! לא ברור לי למה המוכר רושם שכן.
מזגן מקורי בטח שלא, מזגן בהתקנה מקומית גם לא, מכיוון שאין את הפאנל השליטה מתחת לרדיו.

הרכב ננהג ע"י צעירים- פוטנציאל לקריעת הרכב.
לרכב יש 190,000 ק"מ והוא יד 5- נתונים סבירים לחלוטין ביחס לשנת הייצור.
אוברול כללי שבוצע למנוע- זה צפוי, וזה דווקא לטובתך אם תחליט לרכוש את הרכב.

התוספות שהורכבו לרכב לא ממש לטעמי ואתה צריך לברר עם המוכר האם הוא רוצה עליהם תוספת או שהוא משאיר לך אותם. (המוכר דורש 3800 ש"ח).

בכל מקרה קח לבדיקה אצל מוסך מורשה, יש ביהוד מוסך מצויין אם תהיה מעוניין.

duki
15-01-09, 15:09
קודם כל אני רוצה להודות לכם מכל הלב, באמת עזרתם פה בצורה יוצאת מן הכלל.
ובנוגע לרכב החלטתי לוותר. הסיבה העקרית שרציתי לקנות אותה היא בגלל המחיר הקורץ שהתאים לי לכיס, אבל באורך פלא מצאתי מקור ממון נוסף והכיס קצת תפח. עכשיו עיני פוזלות יותר לכיוון של ה-106 או של הבראבו. נכון לעכשיו רוב הבראבו שיצא לי לראות ממדעות הן נראות די שמורות, ובעלות ק"מ מאוד נמוך, ודי גובל בלא ראלי [שנת 98, 50 אלף ק"מ?]
בכל אופן אלפי תודות לכם, עזרתם בצורה יוצאת מן הכלל!
ובפעם השלישית, תודה!

stio
15-01-09, 18:18
אתה מדבר על ממוצע כ- 5000 ק"מ לשנה, אפשרי, גם אצלי זה דומה.
הבעיה היחידה היא חלקי גומי שמתייבשים, אז בדוק את העיניין. באופן כללי אני הייתי חוטף רכב שנת 98 שנסע 50K, כל הצינורות, הרצועות והגומיות שזקוקות להחלפה זה כסף קטן לעומת החלפת מנוע ברכב עם 250K.

באופן כללי אני לא הייתי רוכש (בחיים!) רכב צרפתי, יהיו כאלה שיבואו ויגידו שיש להם רכב צרפתי ושהוא לא עושה להם בעיות, אז לי כן הוא עושה בעיות. גם בעיות (חשמל בעיקר), וגם גיר על הפנים (AL4).
חוץ מזה שה- 106 זה רכב קטן והבראבו הוא גדול יותר.

asaf123
16-01-09, 03:36
אני מקווה שאתה לאקח בחשבון עלות חלקים יקרה יותר ב 106 ורגישות גבוהה יותר להיתחממות בקיץ.
בקשר ל SXI היא נראית טוב השאלה היא מה קורה שם באמת וזה דבר שתמונה לא יכולה לומר השטיחים האלה ממש מיותרים והחוטים שבורחים שם למטה לא באים טוב בעין אבל זה שטויות בקשר לאובר אול כללי ב 2004 עדיף לדבר בקבלות חוץ מזה? נראה מישתלם ביותר SXI דיי נדירות יחסית לאונו וחמודות ביותר .
אני אישית בתור בעלים של אונו כבר שנתיים מרוצה מאוד מהאוטו מטפל בו במסירות ובזמן למרות שאצלי זה לא מנוע כמו ב SXI או בשאר דגמי האונו אצלי של 1600 סמ"ק שעד היום עושה עבודה ניפלאה 217 קילומטר על ה מד אוץ ומיכלולי ה רכב פועלים מצויין למרות החלפה של משולשים ובולמי זעזועים.
גיר החלפתי יחד עם המנוע וככה גם כמה שינויים בחשמל ובמערכת ההצתה .
בכללי רכב נעים וחסכוני מצויין.

duki
18-01-09, 00:52
משעשע. אני שומעת את הטענות הנ"ל על כל האירופאיות; מחסור באמינות, בעיות חשמל, "מעצבן לתקן", וכולמיני נושאי דיבה כאלו ואחרים.
"באופן כללי אני לא הייתי רוכש (בחיים!) רכב צרפתי". "זכיתי" לשמוע התבטאויות כאלו בעבר גם על הפיאט.
בנוגע למראה זה לא כ"כ מטריד אותי, אני מאמין שג'אנטים בצבע הנכון יכולים לעשות את כל היופי.
לא רוצה לפתוח תיבת פנדורה, אבל בנוגע לאמינות הפיאט לוקחת? כי אני זוכה לשמוע יותר "עזוב פיאט" בלי שום הסבר הגיוני או על בעיות "בעיתיות" רציניות כמו שאני שומע על הפג'ו.

asaf123
18-01-09, 02:41
לכל ה"סוסים הזקנים" בעיות דומות בכל רכב נקודות תורפה כאלה ואחרות בקניה של רכב ישן יש המון קטע של מזל ויש לייחס לזה חשיבות מכרעת בקנית הרכב הזקן הבא שלך כי עם תקנה רכב זקן שהחלקים שלו יקרים אתה תימצא את עצמך מהר מאד משלם את מחיר הרכב בכדי לשקם אותו .
לדעתי עדיף רכב עם חלקים זולים כדי שתוכל "ליישר קו"לפני הנסיעות הגדולות במחירים זולים ושפויים.
היו ברשותי כמה רכבים לפני הפיאט ובכללי לפני הפיאט רציתי לקנות 205 אבל ביום הקניה חבר שלח לי במייל פורום בחו"ל ששמו לפיאט שם גיר ומנוע אחרים מה שאפשרי גם ב 205 אבל באותו הרגע בלי לחשוב יותר מידי רצתי ובדקתי על המנוע והגיר המדוברים ובתמורה ל600 שקלים רכשתי את שניהם ומשם לא היה מנוס מלקנות אונו וככה מצאתי את האונו שלי והרכבתי הכל בה ומאז אני מרוצה ממנה מאוד למרות שהיא נהרסה מעט בשנתיים שלי איתה מכה קדימה מכה אלןרה ועדיין נוסעת כמו גדולה.
מכונית חמודה מאוד שבטיפול מסור תדהים אפילו את הבעלים שלה שהיא נוסעת ונוסעת בלי שום בעיות מיוחדות גם עם זה ביום קיץ חם נסיעה של אשדוד תל אביב ומתל אביב לדימונה ומשם חזרה לאשדוד בלי לצייץ אפילו.

zvir
28-01-09, 00:54
כבעל אונו יד ראשונה מ 93, אני מחזק את כל אלה ששומרים על האונו.
אם לא התעללו בה, נוזל קרור היה רק פראפלו, היא אמינה .
אבל רק בדגם אחד: מנוע פייר, עדיף 1100, עם גיר 5 הילוכים.
היו דגמים כאלה 60S גימור SALSA , שהיו חלונות חשמל וריפוד טוב והיו גם עם מזגן מקורי (לי יש רסקור שעובד עד היום...) וכן..שנת 93
או 94.
מנועי ה 1.4 מיושנים, והפייר עם הגיר 5 הילוכים הוכיח עצמו.

saar
28-01-09, 17:58
עליך לקחת בחשבון שרכב, כל רכב, הוא בדיוק כמו פסנתר, באותו טון שתדבר אליו, כך הוא גם יגיב.

נהג טוב, לא מתבטא רק באופן הנהיגה, אלא גם בכך שהוא ידע להקשיב לרכב. אם הוא ידע להקשיב לרכב, וודאי שהוא ידע גם לנהוג כמו שצריך. יש נהגים שהרכב שלהם יזייף מילימטר בטורים, והם לא ירדמו בלילה לפתור את התקלה. ויש נהגים שעד שלא יעלה עשן סמיך מהמכסה מנוע, הם לא יחליפו שום דבר.
אל תלך בשיטת המשפט "אני לא משרת את הרכב, הרכב משרת אותי", כי אתה תשבר הרבה יותר מהר מהרכב. לך לפי המשפט "אני אדאג לרכב, ואז הרכב ידאג לי". בכל רכב יש תקלות מסויימות, לעניות דעתי ואני מדגיש לעניות דעתי האישית, הייתי בודק מי האדם שמוכר שאת הרכב ולאוו דווקא הרכב.
ישנם המון סטיגמות שליליות על פיאט, ותראה איזה קהל נאמנים קיים פה, ועוד איך שהם שוברים את כל הסטיגמות, הבעיה היא אחת, עליך להבין שרכב דורש יותר מדלק וסע! שתבין זאת, תיהיה על דרך המלך, ככלל אני נגד שיפורים ושיבצורים, הייתה לי אונו פייר, שאין לי מילה אחת רעה לומר עליה, אם היו בעיות הן סודרו מיד מהשורש (כי כשלפיאט כאב, גם לי כאב). כיום יש לי פונטו קבריולט 1600 מודל 95, וגם אצלה הייתי צריך לישר קו כי כזה אני.
אך העצה הטובה ביותר היא, הקשב לרכב, ותצליח!