PDA

View Full Version : בעייה בילשטיינית


farmalot
13-01-09, 12:42
שלום,
אחרי חודשים שאני מחכה, הצלחתי לשים יד על סט B6 של בילשטיין.

אח, כמה ריר הזלתי בזמן ששמו לי אותם..

בכל אופן, נתחיל מביקורת על הסט.
רק לפני זה, אעיר ואומר שאני לא החלפתי קפיצים, אלא אני נוסע על המקוריים. לא רציתי להנמיך, כיוון שאני עולה הרבה על מדרכות, וגם ככה האוטו לא מרצדס בשיכוך מהמורות.
אז ככה, ביצועית יומיומית, אין הרבה הבדל בינו לבין הבולמים המקוריים.
בנסיעה יומיומית רגועה, אתה אפילו לא מרגיש שהם שם.
ההבדל מופיע רק כשאתה לוקח את האוטו לקצה, ושם ההבדל ניכר לטובה.
בסיבובים חדים האוטו מתגלגל פחות, בהאטות חזקות האוטו שוקע פחות, ובכלל, כשאתה לוקח את האוטו לקצה, פתאום נהיה יותר כיף (לא שחסר כיף ב HGT).

בנוגע לנוחות נסיעה, לא רק שהיא לא נפגעת, זה מרגיש אפילו קצת יותר טוב. האוטו פשוט "סטיפי" יותר, בלי לבוא על חשבון קשיחות (עד כמה שזה נשמע הגיוני). זה כמו לתת אגרוף למים בבריכה, זה מתנגד, אבל עם זאת, נעים.

בנוגע למחיר, הצלחתי להשיג את שלי ב 3,600 (ייבוא אישי עם חבר מפולין) + 500 עבודה + 300 על כריות בולם (שמחליפים בכל מקרה) = 4,400.
הבנתי שרק הסט עולה בארץ 5K, אז זה שיקול שלכם.

במבט לאחור, לא יודע אם שווה להשקיע 4K בשיפור שמופיע רק כשאתה לוקח את האוטו לקצה, לטעמי זה יותר מדי כסף, והייתי משקיע במקום זה בשיפור הבלמים במקום (יוצא יותר מדי פעמים שאני יוצא לעקיפה בעיר, ובלי לשים לב אני על 90, 15 מטר לפני כיכר. לא נעים.).

אז אחרי כל זה, יש קצת בעיות שהייתי רוצה להתייעץ איתם עם מי שכבר עבר בנתיב הזה.
קודם כל, בהרכבה של הבולמים הקידמיים (שעשיתי אצל חאפר, לא היה לי כח לנסוע עד איטליאנו בשביל זה. הבנתי שזו עבודה פשוטה, אז עשיתי את זה במוסך קרוב לבית), המוסכניק אמר שהיה לו ממש קשה להכניס את הבולם הקידמי לאוטו, והוא היה צריך להפעיל הרבה כח ומומנט על המשולש התחתון כדי שהוא בכלל יכנס (בשני הקידמיים). אחרי שהסורר נכנס, האוטו יושב יותר גבוה ב 2~3 ס"מ. לא שזה כל כך מציק, פשוט אני חושש שאולי יש פה משהו דפוק.
עכשיו שהבולמים כבר שבועיים אצלי, יש רעש מוזר שיוצא מאזור הכריות בולם.
כשהאוטו עומד, ואני מסובב את ההגה עש הסוף ימינה, יש צלילי "טק טק" מהכרית השמאלית. בסיבוב שמאלה, הימני דופק.
אני רק אזכיר שוב שאני נוסע על קפיצים מקוריים, ואולי זה הסיבה שהיה קצת קשה להכניס את הבולם (באיזשהו קשר, למרות שהבולם מתאים גם לקפיצים בגובה מקורי).

לפני שאני מעלה את האוטו לליפט של איטליאנו, רציתי לדעת אם מישהו חווה משהו דומה, או יודע מי מה מו על הדבר הזה.

Caveman
13-01-09, 12:51
אין לי ממש מושג לגבי פיתרון לבעיה, אבל אני רוצה להודות לך על הכנות.
זה החו"ד הראשון שאני רואה שמתייחס לסוגיה שתכלס הכי חשובה. האם הרכב שמיש לפחות כמו לפני השינוי?
אם נוחות הנסיעה לא נפגמת, קנית אותי :)

farmalot
13-01-09, 12:55
[QUOTE=Caveman;38314]..האם הרכב שמיש לפחות כמו לפני השינוי?QUOTE]

לא בטוח למה אתה מתכוון, אבל הוא אכן שמיש באותה מידה (ובסיבוב, אפילו יותר...), והנוחות לא נפגעת (אולי ממש ממש ממש ממש ממש ממש טיפה).

raanan_t
13-01-09, 14:15
אם הרכב יושב גבוה יותר זה כבר נשמע לא טוב. האם מדדת את הגובה או שאתה רק מעריך לפי העין?
בעקרון, הרכב יושב על הקפיץ ולבולם אין שום קשר לשינוי בגובה הרכב. לכן, סביר להניח שמשהו שם לא יושב טוב.
אני מקווה שלא נגרם נזק למיסבי ההחלקה\כריות בולם.

הידע שיש לי בנושא קצת מוגבל ובימים אלו נמצא בשלבי העשרה (גם אני זקוק להחלפת בולמים אחוריים וכבר חושב על רביעיה יותר מעניינת מהמקור)

vRS
13-01-09, 17:20
מסתבר שלא סתם ממליצים על הרכבת קפיצים שונים - ביחד עם הרכבת בולמ"ז...

raanan_t
13-01-09, 17:51
אוראל, במקרה הזה אין קשר לקפיץ שונה, הבולם הזה מיועד לעבודה עם הקפיץ המקורי.
עם קפיץ שונה התוצאה תהיה אולי טובה יותר אבל לא אמורות להיות בעיות עקב השארות עם הקפיץ המקורי.

לפי ההבנה שלי נראה שפשוט לא הכניסו את הבולם ואת כרית הבולם עד הסוף עקב בעיה כלשהי. כלומר ההפרש בגובה נוצר כתוצאה מכך שהבולם לא הוכנס עד סוף "בית הבולם".

נראה מה יאמר המוסך.

vRS
13-01-09, 21:49
רענן, אם מבצעים משהו - מבצעים עד הסוף. זאת דעתי.

נ.ב, אני אדבר איתך מחר - יש לי התלבטויות לגבי משהו :)

farmalot
14-01-09, 10:11
הבעיה היא ש "עד הסוף", הוא אינדוודואלי לכל אחד...

בכל אופן, האוטו כרגע על הליפט.
עדכונים בהמשך.

raanan_t
14-01-09, 12:16
עד הסוף, משמע עד המקום בו כרית הבולם צריכה לשבת בבית הבולם, ללא עיוותים או חופשים.

אגב, הכריות שרכשת מקוריות או חליפיות?
היכן נרכשו?

farmalot
14-01-09, 12:28
זהו מידע האצור במוחו של המוסכניק שהחליף לי.
מעדיף לא לדבר איתו על זה עכשיו.

farmalot
14-01-09, 17:41
עדכון:

הייתי במוסך,
הבעיה פשוט נעלמה.
לא יודע למה, לא יודע איך,
הם פשוט לא מצאו את הרעש (וגם לא עשו כלום).

כשאמרו לי בטלפון שאין שום רעש, נסעתי אליהם, ניסיתי ליצור את הרעש, ואין, כלום.
נסעתי קצת מסביב, יצאתי, פתחתי מכסה מנוע, ואין כלום.

אולי זה אפילו יותר מדאיג. בכל אופן, עד שהרעש יחזור לא תשמעו ממני (וגם לא אורי מאיטליאנו).

על הבדיקה הזו, והתחברות למחשב שילמתי 110 שקל. לא נורא.

vRS
14-01-09, 20:13
קפוץ לבדיקה ב"פרונט התחייה" - תבקש את אורי (הבן של בעל הבית). הוא ימצא את הבעיה :).

farmalot
14-01-09, 23:26
פרונט התחייה,
פרט נמק ותן דוגמאות.
איפה זה?

raanan_t
15-01-09, 02:04
זה מזכיר לי את המיתוס שמספרים על רולס-רויס.
(למי שלא מכיר, זה סיפור ארוך ואין לי כח לספר את כולו עכשיו)

תכלס, יכול להיות שגילו משהו קטן, סידרו ואמרו שלא מצאו כלום.

vRS
15-01-09, 07:04
פרונט התחייה,
פרט נמק ותן דוגמאות.
איפה זה?

בת"א, מול פלאפל ג'ינה (ובלומפילד).

אורי (ואביו) תותח, לא פחות מזה. איתר לי (בפביה הראשונה [אחרי התאונה של אבי]) דברים שאף אחד אחר לא עלה עליהם ולא לקח על זה שקל.

אנחנו לקוחות נאמנים של ה"תחייה" מעל 20 שנה :)

farmalot
15-01-09, 12:07
יש מצב,
אני גם ככה צריך לעשות פרונט (עוד לא עשיתי ממהחלפה של הבולם).

תודה חברוס.

farmalot
17-01-09, 20:25
עדכון:
הייתי אצל פרונט התחייה,
לא עלה לי על בעיה כלשהי, מה גם שהבעיה חזרה (ואני מתחיל לפזול לאייבך פרו קיט).
עשה לי כיוון רגיל, אני מבסוט.

מה שכן, הייתי רוצה להוסיף המלצה על התחייה. ההגה הרגיש אחרת אחרי הכיוון,
והוא כבר לא רועד ב120, גם לא ב 160 (פשוט פלטה).