התחבר

View Full Version : בעקבות הכתבה השבת במסוף 7 ימים של ידיעות אחרונות


צביקוש23
03-01-09, 14:15
הכתבה מספרת על תחרויות פיראטיות של רכבים משופרים.
בכתבה מככבת פיאט טיפו שעל פי הכתבה מגיעה למהירות של 300 ק"מ לשעה (לדעתי זה מופרח אבל מילא)
עוד בכתבה הנהגים שהתראיינו מספרים על איזשוהי פיאט איבו בצבע כהה שמסתובבת בארץ.
מישהו יכול לספר לי בבקשה מה זה בדיוק פיאט איבו? דגם שלא שמענו עליו?

לא ארחיב את דעתי לגבי כל המשוגעים אלה שמשתוללים בכבישים בהם נוסעים נהגים נוספים.
דעתי ידועה בנושא .

vRS
03-01-09, 15:07
צביקה, אתה רציני - פיאט איבו?

מדובר בטעית מצד העיתונאית ה"דגולה".

יתרה מכך, אני לא מבין כיצד ל' הרשה לעצמו לעלות "עיתונאית" לרכב - הרי היה ברור לחלוטין שזה מה שהיא תעשה, זה חומר משובח עבורה.

אני לא אמשיך - יש יותר מידי לכתוב בנושא, אבל אין טעם.

צביקוש23
03-01-09, 15:16
בכתבה כמה מהנהגים מדברים על "פיאט איבו כהה" שמסתובבת בארץ
אשמח לשמוע עוד על דגם כזה...

vRS
03-01-09, 15:31
שוב, מדובר בטעות - ערבוב בין הפיאט המדוברת של ל' לבין מיצו' איבו.

יש מבין? :)

ido
03-01-09, 16:47
פיאט טיפו כחולה (כהה) קופה, 2000 טורבו. מודל 95 אם אני לא טועה מטפלת בפתח תקווה אני חושב. ראיתי אותה כמה פעמים - מבחוץ סטנדרטית לגמרי, כמעט הכל מקורי וישן. השיפורים שהכניסו בה יכולים לשרוף כביש ב 260 - 280 בשקט. אולי 300 זה הגזמה קצת אבל מי סופר.

ניר בן טובים
03-01-09, 17:48
קראתי את הכתבה, אני לא חושב שהכתבת טעתה. זה לא בלתי הגיוני לכנות "איבו" פיאט טיפו שעברה איזה שדרוג. בכל זאת מדובר באבולוציה. כנ"ל לגביי הנתונים, 300 קמ"ש זה לא מצוץ מהאצבע עם היצע המשפרים שיש בארץ.

מעבר לזה, התופעה כמובן דפוקה מהיסוד. כולל המשפט האינפנטילי של העו"ד, שטען שנהג המשתתף בתחרויות מוסדרות (לא בחוק, כי אין, אלא מבחינה ארגונית) הוא עבריין באותה מדרגת חומרה כפי שמתואר בכתבה. פשוט חוסר אבחנה בסיסי, ומוסריות קלת דעת. אבל כך הם פני הדברים כאן.

ronald27
03-01-09, 18:08
אני לא חושב שהם משוגיעם:-x היתי מיצתרף לקבוצה :eek: אבל יש לי מספיק בעיות עם המישטרה :Dבקיצור כול אחד ומה שהוא רוצה זה אקסטרים זה כיף8O אבל מסוכן עם היתי יכול היתי נוסע בכיף:) אין בארץ מכומות כאלה יש בערד אבל זה רחוק אני וחברים שלי ניפגשים כול יום שישי או שבת מסדרים עושים שתויות ואז אולכים הביתה אז זות הדעה שלי על המירותים הלא חוקיים לילה טוב ושקט

ארילו
03-01-09, 20:33
אני באמת לא מבין את אלו שמתחרים עם כבישים ציבוריים.

מתנ"א צריכה להפגין יותר נוכחות אני מניח. (או לצפות בסרטונים ביוטיוב)

favorite 1
05-01-09, 04:09
יש בארץ שתי טיפו כחולות משופרות מאוד, אחת מהן אני מכיר.

דובר עליהן בקארספורום עוד לפני שהכתבה התפרסמה.
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=64037&highlight=%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95

asaf123
25-02-09, 01:58
אני קצת לא מבין אתכם...
כל פורום זורם בשיחות האלה ופה כל אחד יוצא על אנשים שמשפרים את הרכב .
עם זה אגזוז והורדה של ממיר אתם ישר באים בצווחה "זהום אויר זיהום אויר" כאילו מאתמול המציאו את הרעיון של הורדת ממיר וממחר אנחנו נתחיל להיסתובב עם מסכות אבך ברחובות.
הכל טוב ויפה פורום שמכבד את עצמו והכל אבל זה לא אומר להיות אנטי כל מה שמעבר לסטנדרט.
בקשר לנהגים שנימצאים ברייסים כאלה או אחרים בואו נסגור על דבר אחד אוקיי?
כשעושים את זה עושים את זה בלילה ובכבישים ריקים וארוכים ,אני לא מחזק את ה רעיון של ללחוץ כשהכביש עמוס אבל גם לא חושב שזה חולני כמו שאתם מגיבים.
קצת להישתחרר ולזרום ומהניסיון הקטנטן שיש לי בתחום כשיש לאדם מסויים כל כך הרבה כח ברכב תהיו בטוחים שהוא רוצה רק להראות לכולם בכביש המהיר את הכח שיש לו מי שעושה הרבה רעש וצלצולים זה הילדון הקטן שיש לו גרוטאה שעושה יותר רעש מנוסעת ולא זה שיש לו אורוות שלמות מתחת למכסה מנוע הוא יעדיף לשמור את הכח של האורוות ואת האוכל היקר שלהן (דלק) למקומות שבהם הוא ירגיש בטוח ושיהיו שם אנשים עם אורוות יפות אחרות .
מתי בפעם ה אחרונה ראיתם אונו/טיפו/בראבו מוגדשת עושה אנדברקסים במגרש חניה?
אז אל תיטעו לא ראיתם. אבל הבן של השכן המושפע כן עושה את זה עם סובארו DL מקרטעת של אבא או עם המיצוליסינג של העבודה של אמא אז בבקשה דיי להיות אנטי כל מה שנותן קצת מעבר לסטנדרט.
כמו אצלי באוטו אז עכשיו ירוצו לומר שעם היה באוטו מנוע 1.1 ועכשיו יש 1.6 צריך להעלות אותי לגרדום?
קצת זרימה קצת לעודד את מי שכן מקיים ספורט מוטורי בארץ הזו.
וכנגד אני נגד לשפר מנוע לפני שמשפרים מיכלולים רבים אחרים כגון:בלמ"זים בלמים ולפני הכל צמיגים שזה מה שקושר אותנו לכביש.
שיהייה לילה טוב.
ומי שיש לו מה לומר נגד תגובתי אני כאן כדי לקבל ביקורת למרות שכבר יש לי תחושה שאני יקבל על הראש אבל בשביל זה יש את הפורום שלנו.

simon377
26-02-09, 03:11
אף אחד כאן לא "יתן לך בראש."
דעתך לגיטימית כמו דעה של כל חבר פורום אחר, גם אם דעתו שונה.
אני לדוג', מבין את המקום שממנו אתה בא.
מבין את הריגוש, את האדרנלין ואת התשוקה למהירות וכח.
משחר ההיסטוריה חשבו אבות אבותינו הקדמונים כיצד ניתן לנוע מהר יותר ולשפר את כוחנו.
(יש גם "רחוק יותר" ו"גבוה יותר", אבל זה לשרשור אחר :))

אני אישית מתנגד לתופעת ה"רייסים" וה"לחיצות".
לא מוצא בזה שום עניין, חושב שזה לא אחראי ומסוכן.

אני לא אשקר ואומר שאני טלית שכולה תכלת. כנהג חדש בהחלט עשיתי המון שטויות על כבישים ציבוריים (ולא, כבישים "נטושים" או "נידחים" הם לא יוצאים מהכלל. כולל נס הרים, בית ג'וברין ואשתאול)
לומר שלמדתי הרבה מזה ושיפרתי יכולות נהיגה? בהחלט!
לומר שבדיעבד זה הייה חכם? ממש לא.
מוטב הייה אם הייתי הולך לבי"ס לנהיגה מתקדמת. הייתי מוציא פחות (צמיגים, ציריות ושאר ירקות.) ולומד יותר.

זה לא שזה לא מעניין אותי.
אני לא חושב שיש הרבה אנשים שישארו אדישים למראה מכסה מנוע פתוח של רכב משופר ומשודרג למשעי, אך אני בהחלט חושב שזוהי תופעה שסכנה גדולה בצידה.

כל ילדי האוטושלאבא למינהם, כל הערסים שלוקחים אונואים ועונדות למינהם ושמים מדבקה גדולה של TORBO (השגיאה במקור) ובטוחים שהם יכולים "לתת בראש" לאסתי סטנדרטית.

אני בהחלט מעריך את אותם אלו שמשפרים גם את מכלולי הבטיחות הפסיבית ברכב (מתלים, בולמים, צמיגים וכד') אך רובם (מהיכרות עם חלקם) לא יעצרו להוראת שוטר וינסו להמלט תוך סיכון הסובבים אותם.

קשה לי להביע דעה נחרצת כי מחד אני מתנגד לפעילות זו של פורעי חוק אלו (והם פורעי חוק לכל דבר ועניין. זה שהחוק לא הגיוני לא אומר שהוא לא קיים. בדיוק כמו אנשים שמעשנים גראס או חשיש. אולי החוק לא נכון, אך הוא עדיין חוק)
מאידך גיסא, פעילות זו (ע"פ הבנתי) מקדמת חקיקה והתפתחות בנושא.

אשמח לקחת חלק ב"רייסים, "לחיצות", "פתיחות", "סגירות" או כל שם אחר שיינתן לעניין כל עוד זה נעשה במסגרת החוק ולא מסכן איש זולת המשתתפים עצמם.

אני אוהב את חיי מכדי שאיזה חמור בר שמרגיש לואיס המילטון או אלונסו פרננדו יכנס בי ב140 ויגמור אותי.

לפני מס' שנים הייה אירוע די מעניין.
חברת "דרך ארץ" נתנה רשות (לא פורמלית כמובן) להשתתף באחד מקטעי כביש 6 הדרומיים טרם פתיחתו לציבור כמסלול מיאוץ.
האירוע היה מעניין ומאורגן היטב.
אני מוכן לקחת חלק בפעילות דומה כל עוד הוא נעשה במקום שיתאים ובמסגרת החוק.
אני בהחלט לא מוכן שאחד מהנהגים הללו (במיוחד לא ה"אבא שלי עשיר אז השקעתי 400K ש"ח בשיפורים") יסע ליידי\ אחרי\ לפני\ מולי בכביש ציבורי.

חוצמזה, הכתבת הזאת סתם משהו שמתחרז עם
http://www.ynet.co.il/PicServer2/01082004/580548/mammoth_wa.jpg
היא ניצלה לרעה אמון שניתן בה וזה הופך אותה לכזאת.

זאב-ב
26-02-09, 17:14
אם אני לא טועה היה מעיין מאמר תגובה של עורך מגזין "אוטו" לאותה הכתה שבה הוא בעצם דיי קטל את אותה הכתבת על העובדה שהיא ניגשה לכתבה הזאת עם דעה מוגמרת כלומר לא בחנה את שניי הצדדים באופן שווה ופשוט כתבה מאמר מגמתי כנגד אותם "מתחרים" ובנוסף הוא ציין שאחד מבחירי ידיעות אחרונות היה בזמנו מבין מוביליי הסצנה הזאת (של הרייסים) מה שבעצם בא להראות שדווקא רוב אלה שמתחרים באותם המירוצים הם לא ילדים מושפעים אלא חברה מבוגרים עם ממון כי עם כל הכבוד ילדים בני 20 לא יכולים להרשות לעצמם את כל השיפורים האלה וכמה כבר הורים קיימים שיסכימו לבן שלהם לישפוך 40 50 K על רכב שכבר גם ככה עלה מעל ה200K
ואני לא מדבר על אותה הטיפו כי אם אני לא טועה לאחד החלוצים בתחום שיפורי הרכב בארץ יש טיפו משודרגת כזאת
ואותו הבן אדם הוא פשוט נכס למדינה שכוחת המוטוריקה הזאת (הרכב הוא בגדר שמועה לא יודע בוודאות)
ואם אותם "פושעים" הם אלה שיקדמו את החוק המוטורי בישראל אז אני מודה להם מקרב לב וכולם צריכים להודות להם גם כי ברגע שיהיה פה ספורט מוטורי אני מאמין שכל תרבות הנהיגה בארץ תשתדרג גם כן
זאת דעתי האישית לפחות

ארילו
26-02-09, 18:33
כשעושים רייס גם בכביש נטוש לכאורה (אבל שעלולה להגיע מכונית ממול, או ילד שמתלהב או כל אחד אחר) וזה נגמר בתאונה (כי אין תקני בטיחות, ואנשים לא משקיעים בזה, ולא בנהלי בטיחות מבחינת מסלול) אז כולם מצטדקים.

אני מאוד בעד ספורט מוטורי - אבל על מסלולים, או כבישים שסגורים לציבור הרחב במיוחד למטרה זו.

לגבי שיפור רכבים - אני מאוד בעד. כל עוד זה נעשה נכון ועומד בתקנים. סתם קסנון שמסנוור לכל כיוון זה לא שיפור.

וגם להוריד ממיר זה לא שיפור - בדיוק בשביל זה קיימים ממירים ספורטיביים. אין לך כסף? אל תשפר כמו חאפר ממוצע.

simon377
26-02-09, 22:39
^^^
משהו קטן ששכחתי ממנו.
החוק (המפגר, יש לומר) מגביל אותך מאוד במסגרת "מה אפשר לשפר"
הכוונה היא טובה, שלא יסתובבו מלא רכבים מטורפים ולא בטוחים.
התוצאה היא הפוכה.
מכיוון שאי אפשר לאשר טורבו למיצובישי לאנסר (לצורך העניין) מה שקורה הוא שבעל המיצובישי מתקין ולא מיידע אף אחד, אף בעל מקצוע מיומן לא בודק את איכות העבודה והחומרים ואף אחד לא מוודא שיחד עם המנוע שודרגו גם מכלולים אחרים.

הייתי שמח בפונטו שלי לעוד כמה סוסים (נניח עוד 40) אך בגלל המצב הנוכחי יש לי 2 אפשרויות:
להיות שומר חוק ולהשאר עם 60 כ"ס.
להיות פורע חוק ולשפר את הרכב בצורה בלתי חוקית, על כל המשתמע מכך. (ללא כיסוי ביטוחי, ללא כיסוי משפטי וכיו"ב.)

(או לקנות את הHGT של שחרון :))

iz2
26-02-09, 23:39
גם אם תרצה לשפר את הפונטו שלך sx לא תהיה אפשרות לא נרא לי שאפשר לשפר בה משהו חבל רק שאין כמות גדולה של פונטו elx על הכביש ידניות אבנתי שיש אבדל שמים וארץ בין הפונטו sx לפונטו elx היא יותר קליליה על הכביש.

pompa
26-02-09, 23:40
יש דרכים לקדם דברים ויש דרכים
אם רוצים לעשות משהו רצוי לנסות לעשות אותו בדרכים המקובלות (גם אם זה לוקח הרבה יותר זמן)
הדרך למצוא כביש פתוח לכאורה ולעשות עליו רייס, כל מה שהיא עושה לתת סטיגמה הרבה יותר שלילית ממש שהיא באמת, וכמו שכולנו יודעים סטיגמות קשה לישבור אחרי שהיא מתקבעת.
ואין דבר כזה כביש ריק, תמיד יש את הגמל, חמור או כל דבר אחר שיכול לעלות על הכביש כשלא מצפים לו ועוד מקרה נכנס לסטטיסטיקה

simon377
27-02-09, 14:44
גם אם תרצה לשפר את הפונטו שלך sx לא תהיה אפשרות לא נרא לי שאפשר לשפר בה משהו חבל רק שאין כמות גדולה של פונטו elx על הכביש ידניות אבנתי שיש אבדל שמים וארץ בין הפונטו sx לפונטו elx היא יותר קליליה על הכביש.

הבנת לא נכון.
ההבדל על הנייר הרבה יותר גדול ממה שמורגש על הכביש.
בטח שלא שמיים וארץ.

אפשר לשפר כל רכב (כולל לאדה), הכל עניין של עלות מול תועלת.

iz2
27-02-09, 15:14
תראה לא יצאה לי לנוהג על 16v אבל אבנתי בפורום שיש אבדל משמעותי ביותר מבחינת תאוצה גם הגיונית זה גם נשמע יותר טוב כי זה כפול משסטומים שיש בהsx
תן לי דוגמה אחת מה ניתן לשפר ברכב ושלא יגרם לו נזק בפונטו sx.?

Caveman
27-02-09, 15:28
הנה כמה דוגמאות:
בלמים (רפידות + דיסקים) איכותיים יותר.
בולמים איכותיים יותר.
צמיגים איכותיים יותר.
קורס נהיגה מתקדמת.
.
.
.

בכל מנוע ניתן לשפר הכל, כמו שציין שמעון, העניין הוא עלות מול תועלת.
ישנו מעגל קסם של 3 אלמנטים (לפי דבריו Moti Miata מקארזפורום). מחיר נמוך, אמינות וכוח. לעולם לא תוכל לקבל את שלושתם.
אתה רוצה כוח ואמינות? שלם בהתאם.
רוצה כוח ומחיר נמוך? האמינות תהיה על הפנים.
רוצה מחיר נמוך ואמינות? תוספת הכוח תהיה נמוכה.

iz2
27-02-09, 15:50
אין לי בעיה לשלם השאלה כמה כוחות סוס זה יוסיף לרכב?

ניר בן טובים
27-02-09, 16:16
אינני מכיר אף אחד מהאינפנטילים שהחדירו לשורותיהם כתבת "במסווה". אני מניח שגם אתם לא. והרי אף אחד לא מתיימר להיות צדיק גדול ולהתחפר בעמדתו כאדם הגון ונקי, וגם חסר טלאים ברזומה התעבורתי שלו. הכתבה הזו, על כל המשתמע ממנה, בין אם החינוך הלקוי או העדריות העקומה, היא לא יותר מיריה (גם אם מאוחרת) לרכה של הגורמים המועטים המנסים לפעול למען קידמה מוטורית ענינית בישראל.

אותם אלו, שעדיין חושבים ומאמינים כי קיים הסיכוי להצמיח פה סביבת גידול נורמלית לנהגים צעירים, בעלי תבונה ושאינם נכנעים לטפשותם של כמה סרוחים. רוצים שינוי? אין בעיה, תתחילו לפתח קשרים במקומות הנכונים - עם החוק המוטורי. גם הוא אמנם חסר שיניים ומעורפל כמו שאר ההצהרות של הממשל, אך לפחות מנקודה זו ניתן לשלול את הסלידה של גופי התקשורת מאותם "פורעי חוק" שרק מחפשים פורקן המסכן אזרחים.

עד כאן דעתי הצנועה בעניין.

למי שעדיין לא קרא, אני מפנה אתכם לתגובתו של עורך מגזין "אוטו", ניצן רז, שלא מצא מנוחה בעקבות הכתבה ההזויה ודאג לנגחה בדיוק במקום הרגיש. אל תפספסו מילה ותהנו.

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-22293-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D 7%91%D7%99%D7%AA.aspx

זאב-ב
27-02-09, 16:40
תודה על הקישור זאת הכתבה שהתכוונתי אליה