התחבר

View Full Version : בעיה מוזרה! לאחר עזיבת המצמד הרכב מגמגם-עזרה פליז


saar
28-12-08, 19:49
שלום חברים, הרכב הוא: פיאט אונו פייר מודל 94 1100 סמק הזרקה.
הרכב מטופל במוסך מורשה פיאט. עובר טיפולים בזמן ויותר מטופל מאישתי (:
קלאץ חדש בוצע לפני 20K ק"מ. ולהלן תיאור הבעיה:
לא משנה מתי (כשהרכב קר או חם) הבעיה היא עיקבית, כאשר לוחצים על המצמד על מנת להחליף הילוך ואז כשעוזבים את המצמד ומתחילים לתת גז הרכב מגמגם פעמיים שלוש וממשיך כרגיל.
על מנת לתת לכם דוגמא מוחשית, אתן דוגמא של רכב עם קרבורטור, הגימגום בסחיבה הראשונית הוא כאילו אחת הדיזות סתומות (דוגמא בלבד להמחשה).
היות וברכב הזה מדובר בהזרקה אין לי מושג על מה להצביע.
אמר לי חבר יודע דבר לבדוק את צינורית הואקום שמתחברת למפלג לראות שהיא לא סדוקה ויש ממנה באמת ואקום, בדקתי ואכן יש ואקום כמו שצריך והכל תקין!!
לציין עובדה חשובה - הבעיה החלה לאחר שבשיא חוכמתי שכחתי למלא דלק, המחוג הגיע כבר לתחתית ונדלקה המנורת רזרבה הצהובה, ואז תדלקתי. יכול להיות שמדובר בלכלוך שסותם שם משהו היות והבעית סחיבה מתבטאת בסל"דים נמוכים כפי שציינתי. אך איני מומחה לעיניני הזרקה ולכן לא יודע איפה מנקים. אנא עזרתכם (:

ido
28-12-08, 21:38
שים תוסף דלק איכותי על חצי מיכל דלק, ותמשוך הילוכים (תסע חזק) אל תפחד להגיע ל5000, רק לא יותר מדי זמן. זה אמור לפתוח את הסתימה. אם לא אז כנראה שרק ניקוי אינגקטורים יעזור.

ronald27
28-12-08, 21:51
ערב טוב, אז לפי מה שאתה אומר שניכנס לך ליכלוך למזרק (חד קיבוני או רב אתה צריך לפרת)
צר לי לאגיד לך את זה אני חושב שאתה צודק, עם לא אז אני חושב שיש לך בעייה אחרת (אתה תחשוב שאני אומר משהו שלא קשור אבל זה נכון) אז ככה עם יש לך את הבעייה שאני חושב שיש לך אז זה חישן טורים עם יש לך אזרקה חד קיבונית, כי אצלי בטמפרה אותה בעייה ואני צריך חיישן חדש, גם אצלי אותם סיפתומים האוטו רואד חזק ואז שאני נותן טיפה גז זה מיסתדר לא משנה עם האוטו חם או קר, זות הבעייה שאני חושב אז כמו שאמרו לי פה לך למוסך מורשה של פיאט תחבר את האוטו לאגזמינר של פיאט, בטור מכונאי אני חושב שזות הבעייה, בהצלחה (עוד מאת רפי לין שלנו בטח גם יגיב פה) בהצלחה ותעדכן אותנו :)

simon377
28-12-08, 22:09
רק לי זה נשמע כמו משאבת דלק גוססת?

צביקה קרבורטור
29-12-08, 00:39
שלום רב!
לך תחילה מו הקל לכבד.
החלף תחילה מסנן דלק, ובדוק אם חל שיפור.
בברכה
צביקה

saar
29-12-08, 01:57
אקשיב לכם, ראשית אחליף את פילטר הדלק ואעדכן אם חל שינוי, לציין כי הדבר קורה בטורים נמוכים בתחילת כל הילוך. בהילוף סרק הכל תקין.

saar
02-01-09, 10:10
טוב, הוחלף פילטר דלק. הבעיה עדיין קיימת.
אני מתזכר אתכם, פיאט אונו פייר 1100 סמק הזרקה.
אם אני בהילוך סרק הכל תקין, ברגע שאני לוחץ פול גז במכה בהילוך סרק הרכב מגמגם עד שהטורים עולים.
העיניין מורגש יותר שמחליפים הילוך ומתחילים להאיץ , ואז בהאצה הרכב מגמגם . קורה רק בסל"ד נמוך.
קדימה חברים, לחשוב (:

command sergeant major
02-01-09, 17:19
כמו שאמרו נשמע באמת כמו משאבת דלק יש לי משאבה ספאר אתה מוזמן לבוא מחר ולבדוק אם חל שיפור

saar
03-01-09, 19:55
תודה רבה, אני מבין שאתה מהצפון, כך שזה לא כל כך רלוונטי אך תודה רבה על הנדיבות.
אני אבדוק את העיניין, אחבר שעון לחץ ואבדוק את לחץ הדלק על מנת לוודא שאכן מדובר במשאבה.

Liber
20-01-09, 14:47
מקפיץ שרשור,
גם אצלי הרכב מגמגם בטורים נמוכים
ובניוטרל לפעמים הרכב מתחיל להחנק עד כיבוי המנוע. לחיצה על דוושת הגז לא מועילה כי המנוע לא מגיב. בנוסף לזה יש צריכת דלק לא הגיונית בעליל (נסעתי כ 180 קמ וכבר יש לי פחות מחצי מיכל דלק).
על פי הבחור שמכר לי את האוטו מגביר טורים (או חיישן טורים, לא זוכר בדיוק איך הוא קרא לזה) חדש. שמתי תוסף דלק אך זה לא עזר. בימים הקרובים אסע לעשות טיפול ואז אעדכן

command sergeant major
20-01-09, 23:48
זה מנוע צעדים ???

Liber
21-01-09, 00:44
מממ לא יודע . צריך לבדוק בהיינס

Liber
23-01-09, 00:06
אז ככה, היום כמו שאמרתי, הייתי כל היום במוסך. בהתחלה במוסך מורשה של פיאט - עשיתי שם טיפול 10K , החלפת בולמים, רצועת טיימינג = 1700 שח. ואחר כך עשיתי גם כיוון פרונט ובדיקת 4 גזים.


אז ככה,החדשות הטובות הן שלאחר הטיפול והחלפת הבולמים יש הבדל משמעותי (זה כמו להשוות אצבע עם ז*ן) בין מה שהיה למה שיש עכשיו. האוטו "נושם" יותר טוב עקומת הכוח גדלה במעט, כמו כן המנוע נשמע גם הרבה יותר טוב (פעולה נקייה יותר). הבולמים עשו את ההבדל המשמעותי ביותר: כמובן שהנוחות השתפרה פלאים, היגוי נעשה חד יותר, עכשיו מרגישים בדיוק כל מה שקורה בגלגלים וכמובן אחיזת כביש גדלה, הרבה. עכשיו אפשר אפילו להנות מהנהיגה באונו, בנוסף לרעש המאלף של המנוע שאליו אפרט בסוף

והחדשות הרעות: הגמגום לא נפסק, והאוטו ממשיך להחנק בניוטרל . בדיקת 4 גזים הראתה שתוצאות הלמדה נמוכה מדי 0.3 ותוצאת ה CO גבוהה מדי 3.4 . זאת אומרת שיש תערובת עשירה מדי בדלק ולכן זו הסיבה שהאוטו אוכל כרגע 1 ליטר ל 7 קמ בערך. צריך להחליף חיישן למבדה. עלותו במוסך מורשה מוערכת בכ 600 שח

הבעיה הנוספת שדורשת טיפול מיידי זה האלטרנטור. הוא כבר לקראת סוף חייו ולכן צריך להחליפו בחדש. במוסך מורשה הצעת מחיר לאלטרנטור 650 שח (בנוסף לזה 125 שח עבודה)

לאור המחירים הגבוהים לחלפים אלה בלית ברירה אנסה למצוא באחת הפירוקיות באזור (אלא אם כן ויש לכם מידע לגבי חנות חלפים במחירים "מפתיעים" שתתאים לי לכיס בסך הכול אני מתכוון לבזבז על שני הדברים הללו כ 550 שח כולל עבודה) את האלטרנטור וחיישן למבדה.

ובעיקרון זהו. אני מקווה שלאחר החלפת אלטרנטור וחיישן למבדה הבעיה עם ההזרקה תפתר.
אה, וגם שכחתי להוסיף שבמוסך פיאט אמרו בשפה פשוטה שמומלץ להחליף מיסב של תיבת הילוכים - בהצעת מחיר כתוב :סט מצמד חדש. זה לא כל כך משמעותי עכשיו והקטע הוא שהעבודה פה היא כמחצית מחיר החלק 450 ו 420 עבודה - אז בינתיים נחכה עם זה.

בסך הכל אני ממליץ לטובה את המוסך פיאט בעכו. שירות צרכנים פשוט ללא דופי. נראה אמין -( יש שם חלון שאתה תמיד יכול לההסתכל מה בדיוק עושים לך באוטו). כמו כן ראיתי שאכן כל מה שרשום באמת בוצע - השמן מסננים, הכל מקורי מהקופסה. כמובן שממליץ לבוא מוקדם (בסביבות 9) באמצע שבוע אין אנשים ואין לחץ ובלגן.
וברשותכם אוסיף גם את החשבונית עם כל המחירים , למי שסתם בא לו להסכל או לאלה שיציפו אותי בהודעות "יא איזה פראיר אתה",
סתם סתם, מחכה לתגובות - גם מהסוג השני - רק בבקשה לציין מקום, ורמת שירות של מוסך זה או אחר.
http://www.uploadfileyou.com/viewer.php?file=6fxfq2ove8cw13p1q0po.gif
מאז שהאוטו נקנה (לפני שבועיים, לא כולל דלק וביטוח כמובן) ועד עכשיו עלה לי הכל 7600, די יקר אבל ככה לפחות אהיה בראש שקט שהאוטו יוכל לבצע את יעודו.


אגב זה נכון שכאשר מעלים בסלד המנוע נשמע כמו של אלפא 33 ? או שאני אוכל סרטים או שיש לי אגזוז לחץ מבלי שאני יודע עליו בכלל (ולמה דיברתי על אגזוז לחץ?! כי אצלי הפייה של האגזוז לא שגרתית הרגילה שאנחנו מכירים בתור צינור..)

stio
23-01-09, 00:16
המחירים נראים לי בסדר, אבל שים לב שהוחלפו רק 2 בולמ"ז, לפני שראיתי את הקבלה חשבתי לפי התיאור שלך שכולם הוחלפו.

מה עם תמונות של הכלה?