View Full Version : פירוק פגוש קדמי, HGT יורו 3 ובעיקר תודות
כבר זמן מה שיש לי רעשים מתכתיים (נקישות) מכיוון החלק השמאלי-תחתון של הרדיאטור.
היום החלטתי לשים לזה סוף.
בסופו של דבר התברר שקורת הרדיאטור התחתונה הייתה זקוקה לחיזוק בצורת שתי שייבות וגומיה קצת מאולתרת.
אנקדוטה לכל המעוניין, בשביל לפרק את הפגוש יש להרים את הרכב (ליפט יהיה הכי נוח), במקרה שלנו על ג'קים ובוקים (הבטיחות קודמת לכל חבר'ה), לפרק את הגלגלים, את בטנות בית הגלגל, לפרק פגוש. לא עבודה מסובכת, אבל דורשת זמן וסבלנות.
דרוש לכם מפתח כוכב 30, בוקסה 8מ"מ, ומברג פיליפס סטנדרטי.
הרדיאטור יושב על קורה שחורה למטה שמוחזקת ע"י שני ברגים.
אני לא מתמקד בזה יותר מידי מפני שהעיקר הוא התודות.
אני רוצה להודות מקרב לב לרענן שעזר לי מהבוקר, לאחיו שחר ושמעון שהצטרפו באמצע וגם כן עזרו מאוד, ובעיקר לחיים ממוסך שמשון שאיכשהו עזב את מה שעבד עליו לטובת יעוץ טלפוני מיידי, שהוביל אותנו לפתרון הבעיה.
אז תודה לכם, רענן, שחר ושמעון שעזרתם לי לפרק את רכבי האהוב, וחשוב יותר, להחזירו לקדמותו ואפילו להצליח היכן שהמהנדסים של פיאט נכשלו ! אתם אנשים יקרים ומגיע לכם ח"ח ענק על הכל.
תודה על השניצלים והקולה גם כן :)
חיים יקבל ממני טלפון מחר על הבוקר עם תודה אישית.
תמונה שצילמתי מהפלאפון (לשמעון יש עוד כמה, בבקשה רק אלו שבהן אנו נראים סימפטיים) ובה רואים את רענן מתקן שם איזה משהו :).
יפה מאוד גדעון, אחלה עבודה.
גם אצלי יש בדיוק את אותה הבעיה, רעש מעצבן שעוברים על בורות או מהמורות שמגיע מפלסטיק מתחת לרדיאטור.
יש כונס אוויר מפלסטיק ממש מתחת לרדיאטור שעלול להוות את מקור הבעיה.
תצטרך לפרק את הפגוש על מנת להגיע אליו.
האמת שלא הצלחנו להבין מה המטרה שלו.
הוא מחובר בצינורית דקה אל מיכל המים (פראפלו) וזהו. הוא היה ריק.
עריכה, שים לב ל"ספליטר" השחור מהפלסטיק ממש מתחת לרדיאטור. זה הכונס המדובר. קיבענו גם אותו למרות שהוא לא היווה את מקור הבעיה אצלי.
מוזר..
אז אצלי בדיוק הכונס הזה מרעיש, ואני לא מוצא את הזמ לסדר את הבעיה.
בהתחלה חשבתי שזה המגן פלסטיק מתחת למנוע והורדתי אותו, בסוף התברר שזה לא הוא ובמוסך העלנו את הרכב על ליפט ומצאנו את הכונס הזה, או איך שאני רואה אותו, סתם חתיכת פלסטיק מעצבנת.
:rolleyes:
מעצבנת כן, וגם לפירוק (אחת המחשבות שלי).
מסתבר שהיא קיבלה עיוות קל מהחום כל השנים והיא מעט רופפת.
מאוד קשה, עד בלתי אפשרי להיפטר ממנה לחלוטין, מפני ששני הברגים העליונים שמחזיקים אותה על הרדיאטור, נמצאים ממש מאחורי קורת הרוחב של השלדה.
אני רוצה להודות מקרב לב לרענן שעזר לי מהבוקר, לאחיו שחר ושמעון שהצטרפו באמצע וגם כן עזרו מאוד, ובעיקר לחיים ממוסך שמשון שאיכשהו עזב את מה שעבד עליו לטובת יעוץ טלפוני מיידי, שהוביל אותנו לפתרון הבעיה.
אז תודה לכם, רענן, שחר ושמעון שעזרתם לי לפרק את רכבי האהוב, וחשוב יותר, להחזירו לקדמותו ואפילו להצליח היכן שהמהנדסים של פיאט נכשלו ! אתם אנשים יקרים ומגיע לכם ח"ח ענק על הכל.
תודה על השניצלים והקולה גם כן :)
חיים יקבל ממני טלפון מחר על הבוקר עם תודה אישית.
רק בשביל הפיסקה הזאת היה שווה להכנס לשרשור.
אנשים טובים יש במועדון הזה :).
גדעון,
היה כיף לסייע ולראות את יחסית בקלות (שיחת טלפון :D) אפשר לעלות על בעיה.
אני לא מדבר על העובדה שבמשך שעה דפקנו על החלק המרעיש ולא מצאנו את מקור הרעש.
אני לא מדבר על העובדה שגדעון ואני יצאנו מתוסכלים מלהביט ברכב מפורק ללא יכולת להבין איפה הפתרון.
אני רוצה בהזדמנות הזאת להודות לחיים ממוסך שמשון שייעץ לנו דרך הטלפון היכן לאתר את התקלה.
חיים, תודה רבה, אתה גדול. :)
לפינלה, שמעון שהגיע באיחור אופנתי החליט לצבוע את הטמבון האחורי שדהה לו בשמש. לפני 10 דק' בערך נכנסתי הביתה לאחר שסיימנו את העבודה. אני מניח ששמעון יעלה תאור של המאורע בקרוב.
גם היום היה פלאפל, לא פחות טעים ובסה"כ היה אחלה לפגוש את החברים ולא רק במפגשים או ע"ג הפורום.
לסיכום, היה יום חופש מעולה ופורה.
רענן.
אל תאמינו לגדעון. לא עזרתי בכלום, רק הבאתי קולה וצילמתי.
זה הכל רענן.
עזר גם לי השפיץ הזה.
סיפור מפורט + תמונות יעלה כשאסיים לעבוד. (לא בפנסיה, סוף משמרת)
אל תאמינו לגדעון. לא עזרתי בכלום, רק הבאתי קולה וצילמתי.
זה הכל רענן.
עזר גם לי השפיץ הזה.
סיפור מפורט + תמונות יעלה כשאסיים לעבוד. (לא בפנסיה, סוף משמרת)
אל תאמינו לשמעון, הוא עזר בקצת ואפילו הביא קולה וצילם.
זה גם שמעון.
גם לי הוא עזר השפיץ הזה. (עזר לי עם בורג שהשתחרר בטמבון האחורי)
אני מקווה שהוא יעלה תמונות אחרת אני אוציא אותו לפנסיה מוקדמת. :D
בקיצור, שאני הגעתי לשם כבר לא נשאר מה לעשות.
רענןן וגדעון פירקו וסדרו הכל, נשאר רק להרכיב.
מה שכן, אני הבאתי קולה וצילמתי.
משום מה לא התפלאתי שחיים ממוסך שמשון אבחן את הבעייה מבלי לראות את הרכב.
בתמונות ניתן לראות את ד"ר רענן_t ואת פרופ' גדעון מערות מבצעים דיאגנוזה לפונטו. רענן מנשים את פילטר האוויר וגדעון מאזין לווריאטור (שנשמע מצוין, אגב).
תמונות של הפרוייקט שלי- בשרשור אחר.
סבבה של תמונות וזה שימוש שעדיין לא ראיתי לסטטוסקופ
כל הכבוד על העבודת צוות. אילו אנשים נפלאים יש במועדון הזה.
מה הקטע של תיק החובש ?
שמעון שידל אותנו לעשות כמה תמונות הזויות שכביכול הרכב מונשם וכו'
אגב, בכפפות באמת השתמשתי לבצע איטום נוסף לפנסים בעזרת סיליקון
מה אתה מאשים אותי?
אתה התלהבת שהווריאטור לא דופק ורצית לשמוע אם יש רשרוש.
אגב, אחרי שהלכת היה מעניין. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=36923)
היום עשיתי בדיוק את אותו הדבר כי גם אצלי היה רעש מעצבן מאזור הרדיאטור כבר תקופה ארוכה.
אגב גדעון, המיכל משמאל זה סוג של מיכל עודפים לנוזל קירור כי יש ממנו צינור שמוביל לפקק של המיכל נוזל קירור.
יש לכם אולי טיפים לפירוק פגוש אחורי של HGT ? כמה תופסנים יש ? ואיך הם מוחזקים? מלבד הברגי כוכב שגלויים מתחת למכסה תא המטען.
תודה
בהמשך לפירוק של הפגושים, גם אני פירקתי כי היתה לי איזה נזילה שלא הבנתי מאיפה היא, וגם חיזקתי את הרדיאטור.
אני מוסיף קצת תמונות עם המיקום של הברגים, שיהיה קצת יותר קל לחבר'ה שירצו לפרק בעתיד.
יש לפרק גם את הפלסטיק של בית הגלגל בכל אחד כזה יש 8 ברגי פיליפס הנראים לעין.
מקרא:
צבע אדום - כוכב 30
צבע כחול - בוקסה 8מ"מ
לאף אחד לא יצא לפרק פגוש אחורי ?!? :eek:
אני זקוק לטיפים היכן נמצאים הברגים.
כן, בנוסף המגן חום היה משוחרר (חוזק), ופירקתי את הפלסטיק של הפילטר המקורי, כי הוא ממש לא יעיל.
גיא זה ממש לא בעיה, תתחיל ואז כבר תסתדר. פירקתי את הטמבון הקידמי בלי שום ידע קודם
והלך חלק בלי בעיות.
עבודה יפה.
גיא . דבר איתי אני גם צריך לפרק , אני מריח מפגש פירוק טמבון אחורי ?
לאף אחד לא יצא לפרק פגוש אחורי ?!? :eek:
אני זקוק לטיפים היכן נמצאים הברגים.
יצא לי לפרק חצי פונטו.
ישנם כמה ברגי כוכב שהגישה אליהם מתאפשרת לאחר פרוק בטנות הגלגלים האחוריים.
ישנם כמה ברגים נוספים שנגלים לעין לאחר פתיחת דלת תא המטען.
5 דקות הטמבון בחוץ.
למיטב זכרוני, אין בטנות בין הגלגלים האחוריים לטמבון האחורי.
ובכל זאת לא ראיתי ברגים במיקום הנ"ל.
בדגמי ה-5 דלתות ישנן בטנות לגלגלים האחוריים, זכור לי מפרויקט הצביעה של שמעון. ברגע שמסירים את הגלגלים, ישנם שני ברגים שמחוברים מכיוון הכביש כלפי מעלה ומחברית את הטמבון לכנף האחורית. אני מניח שב-HGT זה לא שונה בהרבה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.