View Full Version : שאלה.. (או, שעון חום מנוע משחק)
יש לי פונטו 1997 בזמן שאני נוסע המחוג של החום מנוע עומד על טיפה יותר מרבע...אבל ברגע שאני עומד הוא עולה ועובר טיפה את החצי ואז הוונטה מתחילה לפעול והוא יורד לחצי ...
השאלה לי האם ככה זה אמור להיות??
ואין לי מה לדאוג בקיץ בימים חמים.?
לדעתי זה תקין , אבל איפה הקיץ ואיפה אנחנו ? :)
ronesbones
15-12-08, 17:52
לא מכיר ספציפית את הדגם, אבל באופן כללי המנוע אמור להגיע לטמפרטורת עבודה ולהשאר בה קבוע.
משחקים של חום מנוע מעידים הרבה פעמים על טרמוסטט לא תקין.
הטרמוסטט אמור לסגור את מעבר המים לרדיאטור כשהמנוע מתחת לטמפ' עבודה, כדי שהמנוע יוכל להתחמם, ולהפתח ולאפשר תנועת מים לרדיאטור כשהחום עולה. ואם זה לא עוזר, יש וונטה.
נשמע לי שהטרמוסטט שלך במצב פתוח, לכן הרכב מתקרר בנסיעה ומתחמם בעמידה עד שנדלקת הוונטה.
אנא תקנו אותי אם אני טועה.
רוב הסיכויים שאתה צודק . הסבר נכון ומדוייק .
יחד עם זאת , תקין לחלוטין ומקובל שבעמידה / נסיעה איטית מנוע יתחמם קצת יותר , היות וסל"ד נמוך יותר - משמע משאבת המים עובדת באופן איטי יותר .
מה גם שקירור הרדיאטור ע"י זרימת אויר כימעט ולא בא לידי ביטוי .
ronesbones
15-12-08, 19:57
אני התייחסתי בעיקר לירידת הטמפרטורה לרבע בנסיעה. לא נשמע תקין.
היה לי דבר כזה ברכב הקודם, בדרך לאילת בחורף ירד לי החום מנוע כמעט לאפס, הבנתי שיש בעיה והחלפתי טרמוסטט. מה שכן, ברכב ההוא החלפת טרמוסטט עלתה לי 120 שקל כולל עבודה :)
גם למיטב ידיעתי, במהלך נסיעה "טיפה מעל הרבע" זה נמוך. החשוד המיידי - טרמוסטט.
לא חושב שמדובר בעלות גבוהה, אבל ייתכן ואני טועה :)
בפונטו 97 טרמוסטט גם אמור לעלות גרושים .
מה שכן , שהיותו "פתוח" אינו בריאה למנוע מהיבטי צריכת הדלק למשל, אך לא מסכנת אותו מהבדיל מהמצב ההפוך אילו היה תקוע על מצב "סגור" .
אמרתי בקיץ כי אולי בקיץ החום מנוע יהיה במצב נורמלי...האוטו אצלי חודשיים ואני עדיין לא יודע איך החום מנוע בימים חמים ..אבל בכל זאת תודה לכולם אני יבודק את הטרמוסטט במוסך...
יחד עם זאת , תקין לחלוטין ומקובל שבעמידה / נסיעה איטית מנוע יתחמם קצת יותר , היות וסל"ד נמוך יותר - משמע משאבת המים עובדת באופן איטי יותר.
לא מדויק
כאשר כל מערכת הקירור תקינה וכל הרכיבים מתפקדים כראוי:
א. צריך לקחת לרכב מספר דקות בודדות להגיע לחום עבודה אופטימלי בתחילת נסיעה
ב. מרגע הגעת המחוג לחום הרצוי (בדר"כ בדיוק! מחצית הסקאלה) המחוג מחויב להישאר שמה
עד תום הנסיעה. עליות ירידות,חורף קיץ סתיו אביב.
כל מצב אחר הוא לא תקין ברמה כזו או אחרת.
תרשה לי לחלוק עליך ....
אי-אפשר להתעלם ממצבים השונים בהם המנוע עובד .
בירידה המנוע מתאמץ פחות - לא לוחצים על הגז בכלל - טמפרטורת המנוע תהיה נמוכה יותר .
ובעליה להפך .
אני גר באזור ירושלים וחווה את התופעה על בשרי ברמה יום-יומית .
וזה עם רדיאטור נקי לחלוטין , טרמוסטט חדש ומשאבה שהוחלפה מלפני שנה - כך שאני משער שמערכת הקירור אצלי תקינה .
מה שכן ,ההבדלים לא אמורים להיות גדולים , אבל הם בהחלט מקובלים והגיונים .
ronesbones
16-12-08, 11:48
אני לא מסכים.
אלא אם כן יש דגם ספציפי של רכב שבו ההתנהגות שונה, מהניסיון שלי עם מספר רב של רכבים במשפחה, מערכות הקירור ברכב אמורות לדאוג לווסת את חום המנוע כך, שיישאר בטמפרטורת עבודה באופן קבוע.
גם אם אתה בירידה בניוטרל, המנוע לא אמור להתקרר. בשביל זה יש טרמוסטט. סגירת זרימת המים מהמנוע החוצה מבטיחה שיישאר חם. אם יש "משחקים" בטמפרטורה, יש סבירות גבוהה שמשהו לא תקין. אין יותר מידי אופציות:
1. טרמוסטט
2. יוניט מאוורר (ברכבים חדשים - מחשב הרכב שמפעיל מאוורר ע"י חיישן חום במנוע)
3. סתימה
4. משאבת מים
5. רדיאטור סתום או דולף.
6. חוסר בנוזל קירור
אני בכול זאת נשאר בדעה שלי .
לא כועסים עלי , נכון ? :)
ronesbones
16-12-08, 13:21
לא. אין מה לכעוס.
הרכב שלך תמיד התנהג ככה?
כן .
בנסיעה על המישור הקו לא מגיע כמה מילימטרים עד לחצי . בעליות/פקקים טיפה עובר את החצי .
לדעתי זה תקין , אין עיבוד נוזל קירור , אוטו לא מתחמם , מאורר עובד היטב .
ככה כול יום 130 ק"מ .
האמת שזה תלוי בשנה.
באונו שלי הטמפ' תמיד יורדת לרבע בנסיעה ועולה כמעט עד החצי בעמידה. (הטרמוסטט תקין).
בפונטו שלי (דור ראשון) זה כבר לא קורה (אבל יש לי סתימה קלה ברדיאטור שתטופל בקיץ).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.