stio
13-12-08, 16:20
Skoda fabia 2008- מבחן מתמשך, חודשיים ביחד
האמת שלא התכוונתי לפרסם פה בגלל שזה לא קשור לפיאט, אבל פתאום ברשימת הפורמים ראיתי את הפורום הכללי הזה שאמור לא להיות קשור לפיאט, אז קבלו העתק:
חלק א'- הקדמה:
את הפאביה הצעירה שחררתי ממוסך "סקודה" בחיפה, בראשית חודש אוקטובר 2008.
כשנמסר הרכב לרשותי הוא כבר הספיק לצבור 14 ק"מ, וביום המדוייק של נק' החודשיים ביחד, גמע הרכב 636 ק"מ.
חלק ב'- מנוע, דגם, סוג גיר וצבע:
הרכב הוזמן בגרסת הגימור היותר בכירה בהיצע, ה- SPORT.
החבילה כוללת חישוקי סגסוגת נאים "16 בעלי צמיגים בחתך נמוך, הגה 3 צלעות, מושבי ספורט, מושב נהג מתכוונן גם לגובה ופנסי ערפל קדמיים. את הרכב הזמנתי בצבע כסף מטאלי, גם כדי לא למשוך לאנשים יותר מידי את העיניים. בישראל מסתבר, זה שיקול בבחירת הצבע לרכב חדש.
המנוע המותקן ברכב הינו בעל נפח של 1600 סמ"ק המספק 105 כ"ס. האצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש תתבצע תוך 11.5 שניות, וכוח הסחיבה בעליות של הרכב הוא 15.6 קג"מ.
לאמיצים שבנינו שמכירים בע"פ את מפת מצלמות המהירות של מתנ"א, יוכלו להאיץ עם הרכב עד ל- 185 קמ"ש.
תיבת ההילוכים של הרכב היא אוטומטית רגילה, בעלת 6 הילוכים קדמיים והילוך אחורי.
התיבה מצויידת במצב S (ספורט) לנהגים שאוהבים למשוך הילוכים, וכמו כן במצב תפעול טיפטרוניק (ידני), ע"י הזזת מוט ההילוכים לצד ימין.
חלק ג'- בטיחות:
הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות הפופולריים כיום.
6 כריות אוויר עם אפשרות לביטול כרית האוויר של מושב הנוסע הקדמי באמצעות המפתח, מערכת ABS עם בלמים בעלי סיוע כוח Dual-Rate ומערכת MSR לוויסות מומנט המנוע, מערכת בקרת משיכה ASR, מערכת ESP עם כפתור ESP OFF לביטול באופן מוחלט של המערכת, ומערכת TPM לניטור לחץ האוויר. במקרה של פנצ'ר, תידלק נורת התראה בלוח השעונים.
חלק ד'- אבזור:
דגם הרכב שלי מצוייד ב- 4 חלונות חשמל כולל יחידת מרים חלונות בנעילה, 2 מפתחות קפציים עם כפתור לפתיחת דלת תא המטען מרחוק, משענת יד נפתחת לאכסון חפצים, מושבי ספורט איכותיים עם תמיכה צידית לגב, מראות חשמליות עם הפשרת אדים, מושב נהג המתכוונן גם לגובה, הגה המתכוונן לגובה ולעומק, נעילה מרכזית באמצעות המפתח, נעילת דלתות מתוך הרכב בלחיצת כפתור, מחשב דרך, תאורה קדמית ומרכזית בתוך הרכב הנדלקת אוטומטית עם פתיחת הרכב ע"י השלט ונכבת עם הכנסת המפתח לסוויץ', תא כפפות מקורר, תאורה בתא המטען, שקע 12V כולל מצית, מאפרה, התראה לדלתות פתוחות, תא למשקפיים, רדיו דיסק לא מקורי של חברת "קנווד" הקורא MP3 ובעל חיבור AUX הניתן במתנה עם קניית הרכב, 2 רמקולים וטוויטרים מקוריים בדלתות הקדמיות ו- 2 רמקולים וטוויטרים בדלתות האחריות שניתנו גם במתנה לאחר מו"מ עם הנציג בסוכנות, חישוקי מגנזיום עם ברגי נעילה, גלגל חלופי בגודל מלא, ידיות ומראות בצבע הרכב, ולסיום לא נשכח את הקודנית והעלוקה שחברת הביטוח כ"כ אוהבת.
חלק ה'- חיצוני/ פנימי:
כבר עם זיהוי הרכב על ידי ביום המסירה, הבחנתי בוילון אחורי שהותקן בהתקנה מקומית עם הסיסמא "אל תקראי לי מותק" בצבע ירוק. בדיקה מקיפה מחוץ לרכב לא הניבה שום פגמים, בדיקה לגילוי חלונות לא מקוריים העלתה שאני סתם מדמיין.
עוברים לפנים הרכב: בדיקה לא העלתה כלום, למרות שכנראה מיהרתי לשחרר את הרכב ומאוחר יותר התגלתה שריטה קטנטנה על הדשבורד בצד הנוסע, כנראה מהתקנה רשלנית של הר"ד והקודנית. העיניין סודר על ידי לאחר שצ'מפיון כצפוי התנערה.
פנים הרכב מעוצב באופן שמרני ורגוע, כמיטב המסורת של VAG. לא תמצאו שום דבר יוצא דופן, ולמעט מסגרת פתחי המיזוג בקונסולה המרכזית ובצדדי הרכב, וכמו כן בידיות הרכב- לא תמצאו כלל חלקים כסופים, הכל שחור.
חלק ו'- על הכביש:
נפרדים לשלום ממחלקת רכב חדש ע"י לחיצת יד לנציג, מקישים את הקוד, מתניעים בקלות ללא משיכת צ'וק מימי האונו, ויאללה, נוסעים הביתה.
בשבועיים הראשונים בהתחלת נסיעה היתה נשמעת נקישה קלה בודדת כשהרכב היה מגיע ל- 20 קמ"ש, אשר נעלמה לחלוטין אח"כ. כמו כן בעת מעבר על פסי האטה הרכב היה מרגיש נוקשה, דבר שהקשה מאוד על הגוף שלי. לאחר התקופה הראשונית, הבלמ"ז התרככו והיום ניתן לנסוע כמעט ללא חשש על בורות ופסי האטה. כמו כן תוך שבועיים בלבד מיום מסירת הרכב, נשרה גומיית איטום שנמצאת מתחת לקורת A השמאלית. תפקיד הגומיה לאטום את איזור הכנף הקדמית מכניסה של עלים. מכיוון שמדובר בנושא זניח ומכיוון שהיבואן מחליף את החלק לכל דורש ובחינם- אטפל בזה בעוד 10 חודשים, בטיפול.
האצה ברמזורים בגבולות הטעם הטוב מסתיימת ברוב המקרים בעקיפת כל המכוניות מימין ומשמאל תוך רעשי מנוע חזקים במעט מהמתחרות בקטגוריה. מעבר למצב ה- S בגיר, יגרום לזירוז ההאצה באופן משמעותי בכך שהגיר ימשוך הילוך עוד ועוד לסל"ד גבוה ולא ימהר להחלפת ההילוך. הזזת מוט ההילוכים לכיוון צד ימין תגרום לכניסה למצב הידני. לחיצה בודדת למעלה תעלה הילוך, בעוד שלחיצה בודדת למטה, ניחשתם נכון- תוריד הילוך. יש לציין שנסיעה בהילוך גבוה ואח"כ עצירה ברמזור ללא הורדת ההילוכים באופן מסודר תגרום למחשב להתעצבן, והוא ייאלץ להוריד להילוך ראשון גם בלי לשאול את הנהג.
בשיוט רגיל ונינוח על 100 קמ"ש המנוע ייסתובב על 2100 סל"ד, דבר שיעניק שקט מופתי ברכב. למרות זאת, רעשי רוח קלים מכיוון קורות A נוכחים ברכב במהירות העולה על 90 קמ"ש ופוגעים במעט בהנאה מהרכב.
פניות של 40 מעלות עם הרכב ב- 60 קמ"ש נעשות ללא ציוץ מהרכב ומהצמיגים, למרות שההגה לא מספק כ"כ הרבה תחושה לגבי מה עובר על הסרן הקדמי, ולכן צריך להיזהר בפניות מעודף ביטחון עצמי, שעלול לפגוש לבסוף את העמוד הקרוב.
עם צבירת הקילומטרים הפאביה הצעירה סופגת מהמורות בכביש בצורה הרבה יותר טובה מההתחלה, ונהג לא רחמן שייסע על פסי האטה בלי להאט- לא ייקבל מכות כואבות בכל הגוף.
עקיפות נעשות בצורה חדה, זריזה ומושלמת: כל רכב נעקף בזריזות, גם בעלייה, ללא קושי כלל. לחיצה חזקה על דוושת הגז, תגרום להורדת הילוך מיידית ולהאצה טובה הרבה יותר של הרכב.
באם חשקה נפשכם להתעלל ברכב, לחיצה פתאומית וחזקה על דוושת הגז, תגרום אפילו להורדת 2 הילוכים במכה.
הגיר האוטומט בעל 6 ההילוכים עושה עבודה מצויינת. התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים בצורה נעימה, רגועה ולא מורגשת כלל. בעת נסיעה ב- 60 קמ"ש הגיר נמצא כבר בהילוך רביעי ואף חמישי- לחיסכון בדלק ולשקט מצד המנוע.
בעליות, אפילו חדות, הרכב לא ידרדר אחורנית ויעניק תחושה של ביטחון וזינוק ללא עזרה בבלם היד. תצוגת לוח השעונים תראה בזמן אמת באיזה הילוך הגיר נמצא.
חלק ז'- תקלות:
בינתיים לא נרשמו בעיות ותקלות ברכב, גם כל הפריטים שהותקנו בארץ ע"י רדיו מילאנו- עובדים מצויין.
חלק ח'- סיכום:
לאחר חודשיים ו- 636 ק"מ ביחד, ניתן להודות בכנות שהפאביה החדשה היא הרכב הכי מוצלח בסיכום הכולל לרכישה היום.
הרכישה השתלמה, הרכב מהנה לנהיגה, מאובזר, נוח ושקט יחסית. עדכונים נוספים בהמשך.
האמת שלא התכוונתי לפרסם פה בגלל שזה לא קשור לפיאט, אבל פתאום ברשימת הפורמים ראיתי את הפורום הכללי הזה שאמור לא להיות קשור לפיאט, אז קבלו העתק:
חלק א'- הקדמה:
את הפאביה הצעירה שחררתי ממוסך "סקודה" בחיפה, בראשית חודש אוקטובר 2008.
כשנמסר הרכב לרשותי הוא כבר הספיק לצבור 14 ק"מ, וביום המדוייק של נק' החודשיים ביחד, גמע הרכב 636 ק"מ.
חלק ב'- מנוע, דגם, סוג גיר וצבע:
הרכב הוזמן בגרסת הגימור היותר בכירה בהיצע, ה- SPORT.
החבילה כוללת חישוקי סגסוגת נאים "16 בעלי צמיגים בחתך נמוך, הגה 3 צלעות, מושבי ספורט, מושב נהג מתכוונן גם לגובה ופנסי ערפל קדמיים. את הרכב הזמנתי בצבע כסף מטאלי, גם כדי לא למשוך לאנשים יותר מידי את העיניים. בישראל מסתבר, זה שיקול בבחירת הצבע לרכב חדש.
המנוע המותקן ברכב הינו בעל נפח של 1600 סמ"ק המספק 105 כ"ס. האצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש תתבצע תוך 11.5 שניות, וכוח הסחיבה בעליות של הרכב הוא 15.6 קג"מ.
לאמיצים שבנינו שמכירים בע"פ את מפת מצלמות המהירות של מתנ"א, יוכלו להאיץ עם הרכב עד ל- 185 קמ"ש.
תיבת ההילוכים של הרכב היא אוטומטית רגילה, בעלת 6 הילוכים קדמיים והילוך אחורי.
התיבה מצויידת במצב S (ספורט) לנהגים שאוהבים למשוך הילוכים, וכמו כן במצב תפעול טיפטרוניק (ידני), ע"י הזזת מוט ההילוכים לצד ימין.
חלק ג'- בטיחות:
הרכב מצוייד בכל מערכות הבטיחות הפופולריים כיום.
6 כריות אוויר עם אפשרות לביטול כרית האוויר של מושב הנוסע הקדמי באמצעות המפתח, מערכת ABS עם בלמים בעלי סיוע כוח Dual-Rate ומערכת MSR לוויסות מומנט המנוע, מערכת בקרת משיכה ASR, מערכת ESP עם כפתור ESP OFF לביטול באופן מוחלט של המערכת, ומערכת TPM לניטור לחץ האוויר. במקרה של פנצ'ר, תידלק נורת התראה בלוח השעונים.
חלק ד'- אבזור:
דגם הרכב שלי מצוייד ב- 4 חלונות חשמל כולל יחידת מרים חלונות בנעילה, 2 מפתחות קפציים עם כפתור לפתיחת דלת תא המטען מרחוק, משענת יד נפתחת לאכסון חפצים, מושבי ספורט איכותיים עם תמיכה צידית לגב, מראות חשמליות עם הפשרת אדים, מושב נהג המתכוונן גם לגובה, הגה המתכוונן לגובה ולעומק, נעילה מרכזית באמצעות המפתח, נעילת דלתות מתוך הרכב בלחיצת כפתור, מחשב דרך, תאורה קדמית ומרכזית בתוך הרכב הנדלקת אוטומטית עם פתיחת הרכב ע"י השלט ונכבת עם הכנסת המפתח לסוויץ', תא כפפות מקורר, תאורה בתא המטען, שקע 12V כולל מצית, מאפרה, התראה לדלתות פתוחות, תא למשקפיים, רדיו דיסק לא מקורי של חברת "קנווד" הקורא MP3 ובעל חיבור AUX הניתן במתנה עם קניית הרכב, 2 רמקולים וטוויטרים מקוריים בדלתות הקדמיות ו- 2 רמקולים וטוויטרים בדלתות האחריות שניתנו גם במתנה לאחר מו"מ עם הנציג בסוכנות, חישוקי מגנזיום עם ברגי נעילה, גלגל חלופי בגודל מלא, ידיות ומראות בצבע הרכב, ולסיום לא נשכח את הקודנית והעלוקה שחברת הביטוח כ"כ אוהבת.
חלק ה'- חיצוני/ פנימי:
כבר עם זיהוי הרכב על ידי ביום המסירה, הבחנתי בוילון אחורי שהותקן בהתקנה מקומית עם הסיסמא "אל תקראי לי מותק" בצבע ירוק. בדיקה מקיפה מחוץ לרכב לא הניבה שום פגמים, בדיקה לגילוי חלונות לא מקוריים העלתה שאני סתם מדמיין.
עוברים לפנים הרכב: בדיקה לא העלתה כלום, למרות שכנראה מיהרתי לשחרר את הרכב ומאוחר יותר התגלתה שריטה קטנטנה על הדשבורד בצד הנוסע, כנראה מהתקנה רשלנית של הר"ד והקודנית. העיניין סודר על ידי לאחר שצ'מפיון כצפוי התנערה.
פנים הרכב מעוצב באופן שמרני ורגוע, כמיטב המסורת של VAG. לא תמצאו שום דבר יוצא דופן, ולמעט מסגרת פתחי המיזוג בקונסולה המרכזית ובצדדי הרכב, וכמו כן בידיות הרכב- לא תמצאו כלל חלקים כסופים, הכל שחור.
חלק ו'- על הכביש:
נפרדים לשלום ממחלקת רכב חדש ע"י לחיצת יד לנציג, מקישים את הקוד, מתניעים בקלות ללא משיכת צ'וק מימי האונו, ויאללה, נוסעים הביתה.
בשבועיים הראשונים בהתחלת נסיעה היתה נשמעת נקישה קלה בודדת כשהרכב היה מגיע ל- 20 קמ"ש, אשר נעלמה לחלוטין אח"כ. כמו כן בעת מעבר על פסי האטה הרכב היה מרגיש נוקשה, דבר שהקשה מאוד על הגוף שלי. לאחר התקופה הראשונית, הבלמ"ז התרככו והיום ניתן לנסוע כמעט ללא חשש על בורות ופסי האטה. כמו כן תוך שבועיים בלבד מיום מסירת הרכב, נשרה גומיית איטום שנמצאת מתחת לקורת A השמאלית. תפקיד הגומיה לאטום את איזור הכנף הקדמית מכניסה של עלים. מכיוון שמדובר בנושא זניח ומכיוון שהיבואן מחליף את החלק לכל דורש ובחינם- אטפל בזה בעוד 10 חודשים, בטיפול.
האצה ברמזורים בגבולות הטעם הטוב מסתיימת ברוב המקרים בעקיפת כל המכוניות מימין ומשמאל תוך רעשי מנוע חזקים במעט מהמתחרות בקטגוריה. מעבר למצב ה- S בגיר, יגרום לזירוז ההאצה באופן משמעותי בכך שהגיר ימשוך הילוך עוד ועוד לסל"ד גבוה ולא ימהר להחלפת ההילוך. הזזת מוט ההילוכים לכיוון צד ימין תגרום לכניסה למצב הידני. לחיצה בודדת למעלה תעלה הילוך, בעוד שלחיצה בודדת למטה, ניחשתם נכון- תוריד הילוך. יש לציין שנסיעה בהילוך גבוה ואח"כ עצירה ברמזור ללא הורדת ההילוכים באופן מסודר תגרום למחשב להתעצבן, והוא ייאלץ להוריד להילוך ראשון גם בלי לשאול את הנהג.
בשיוט רגיל ונינוח על 100 קמ"ש המנוע ייסתובב על 2100 סל"ד, דבר שיעניק שקט מופתי ברכב. למרות זאת, רעשי רוח קלים מכיוון קורות A נוכחים ברכב במהירות העולה על 90 קמ"ש ופוגעים במעט בהנאה מהרכב.
פניות של 40 מעלות עם הרכב ב- 60 קמ"ש נעשות ללא ציוץ מהרכב ומהצמיגים, למרות שההגה לא מספק כ"כ הרבה תחושה לגבי מה עובר על הסרן הקדמי, ולכן צריך להיזהר בפניות מעודף ביטחון עצמי, שעלול לפגוש לבסוף את העמוד הקרוב.
עם צבירת הקילומטרים הפאביה הצעירה סופגת מהמורות בכביש בצורה הרבה יותר טובה מההתחלה, ונהג לא רחמן שייסע על פסי האטה בלי להאט- לא ייקבל מכות כואבות בכל הגוף.
עקיפות נעשות בצורה חדה, זריזה ומושלמת: כל רכב נעקף בזריזות, גם בעלייה, ללא קושי כלל. לחיצה חזקה על דוושת הגז, תגרום להורדת הילוך מיידית ולהאצה טובה הרבה יותר של הרכב.
באם חשקה נפשכם להתעלל ברכב, לחיצה פתאומית וחזקה על דוושת הגז, תגרום אפילו להורדת 2 הילוכים במכה.
הגיר האוטומט בעל 6 ההילוכים עושה עבודה מצויינת. התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים בצורה נעימה, רגועה ולא מורגשת כלל. בעת נסיעה ב- 60 קמ"ש הגיר נמצא כבר בהילוך רביעי ואף חמישי- לחיסכון בדלק ולשקט מצד המנוע.
בעליות, אפילו חדות, הרכב לא ידרדר אחורנית ויעניק תחושה של ביטחון וזינוק ללא עזרה בבלם היד. תצוגת לוח השעונים תראה בזמן אמת באיזה הילוך הגיר נמצא.
חלק ז'- תקלות:
בינתיים לא נרשמו בעיות ותקלות ברכב, גם כל הפריטים שהותקנו בארץ ע"י רדיו מילאנו- עובדים מצויין.
חלק ח'- סיכום:
לאחר חודשיים ו- 636 ק"מ ביחד, ניתן להודות בכנות שהפאביה החדשה היא הרכב הכי מוצלח בסיכום הכולל לרכישה היום.
הרכישה השתלמה, הרכב מהנה לנהיגה, מאובזר, נוח ושקט יחסית. עדכונים נוספים בהמשך.