View Full Version : שמן גיר ידני
שלום ברשותי פונטו ספייס ידני 01 האם ישנו צורך להחליף את השמן גיר
איזה סוג מומלץ מה הכמות שצריך להחליף והאם ניתן לבד או רק במוסך??
תודה לכל העוזרים
לפי הוראות היצרן אין צורך להחליף, רק לבדוק.
Tzvika 16V
10-12-08, 23:09
במוסך המרכזי עלה לי החלפת שמן גיר (עבודה+שמן) 120 שקל
ע"פ הוראות היצרן בחו"ל יש צורך להחליף שמן גיר כל 72K מייל, כמדומני. ע"פ הוראות היבואן, אין צורך בהחלפה אלא רק בבדיקה ומילוי. בזמנו חיפשתי מידע על הנושא גם בחו"ל והדעות היו חד משמעיות.
אני לא רואה סיבה למה לא להחליף שמן גיר כל עוד הדבר נעשה בקביעות. ישנן בעיות של גירים שמאבדים לחץ שמן לאחר החלפה אבל זה קורה לרוב בגירים שלא תוחזקו כראוי מתחילתם.
אני באופן אישי החלפתי ב-100K ק"מ לשמן 75W90 של חברת BG. השמן לא מתאים לגיר של הפונטו היות ובימים קרים קשה להוציא מהילוך ראשון\שני עד אשר הרכב קצת מתחמם.
אתמול כחלק מהטיפול אצל שמשון החלפתי שוב שמן גיר ל-75W80 של חברת ESSO, נמכר במוסכי פג'ו סיטרואן. נכון להיום, תחילת נסיעה בבוקר ללא שום בעיה ואני יכול לומר שהשמן עושה את העבודה מעולה.
מקרה דומה היה לי עם הרכב הקודם (פונטו דור ראשון) שסבלה מבעיות קושי בהוצאת הילוכים על גיר קר. החלפה של שמן ל-75W80 של חברת TOTAL (בהמלצתו של אדי) פתרה את הבעיה.
בספר הרכב באנגלית לא רשום להחליף שמן גיר בידני.
ישנן בעיות של גירים שמאבדים לחץ שמן לאחר החלפה אבל זה קורה לרוב בגירים שלא תוחזקו כראוי מתחילתם.
איבוד לחץ שמן גיר ???:o איזה לחץ יש בשמן גיר ? זה לא מנוע עם בוחנות ....
לא שמעתי על תופעה כזאת ....
אני זוכר שקראתי משהו ב-CF שנכתב ע"י אחד המקצוענים שם.
החלפת שמן לאחר תקופה ארוכה מאוד ללא החלפה יוצרת מרווחים קלים בכל מיני מקומות בהם היה שמן "עם חלקיקי מתכת". המרווחים הללו גורמים לירידה בלחץ השמן ולעבודה לא תקינה של הגיר.
אנסה למצוא את השרשור המדובר במהלך היום ולקשר לכאן.
כרגע עף לאכול פלאפל אצל שמשון. ;)
מה קרה ? רק הייתה שם לפני יומיים , לא ? :)
נראה לי שפלאפל שם באמת טעים :)
מה קרה ? רק הייתה שם לפני יומיים , לא ? :)
נראה לי שפלאפל שם באמת טעים :)
פלאפל מעולה.
הלכתי כי התגעגעתי לשמשון ולרחל וגם קצת לחיים. על הדרך, היה צריך להשלים איזה משהו קטן מהטיפול לפני כמה ימים.
רענן -הם דיברו שם על גיר אוטומאטי, שזה עולםאחר לגמרי.
אוקיי, בזה הרגע למדתי משהו חדש.
מצד שני אני נתקל במקרים רבים בהם לא ממליצים להחליף שמן גיר רגיל מחשש שהגיר יהרס.
אפשר הסבר בבקשה? האם אנשים משליכים את התופעות של הגיר האוטומטי על הגיר הרגיל, כפי שאני עשיתי?
ע"פ הוראות היצרן בחו"ל יש צורך להחליף שמן גיר כל 72K מייל, כמדומני. ע"פ הוראות היבואן, אין צורך בהחלפה אלא רק בבדיקה ומילוי. בזמנו חיפשתי מידע על הנושא גם בחו"ל והדעות היו חד משמעיות.
אני לא רואה סיבה למה לא להחליף שמן גיר כל עוד הדבר נעשה בקביעות. ישנן בעיות של גירים שמאבדים לחץ שמן לאחר החלפה אבל זה קורה לרוב בגירים שלא תוחזקו כראוי מתחילתם.
אני באופן אישי החלפתי ב-100K ק"מ לשמן 75W90 של חברת BG. השמן לא מתאים לגיר של הפונטו היות ובימים קרים קשה להוציא מהילוך ראשון\שני עד אשר הרכב קצת מתחמם.
אתמול כחלק מהטיפול אצל שמשון החלפתי שוב שמן גיר ל-75W80 של חברת ESSO, נמכר במוסכי פג'ו סיטרואן. נכון להיום, תחילת נסיעה בבוקר ללא שום בעיה ואני יכול לומר שהשמן עושה את העבודה מעולה.
מקרה דומה היה לי עם הרכב הקודם (פונטו דור ראשון) שסבלה מבעיות קושי בהוצאת הילוכים על גיר קר. החלפה של שמן ל-75W80 של חברת TOTAL (בהמלצתו של אדי) פתרה את הבעיה.
כמה עלה החלפת שמן אצל שמשון והאם שווה להגיע מיבנה ועם כן מהי הכתובת תודה
עלות החלפת אצל שמשון לא רלוונטית למקרה היות וזו לא תומחרה בנפרד.
את השמן הבאתי בעצמי ממוסך פג'ו סיטרואן הסמוך, היות ומדובר בשמן שהמוסך לא מחזיק.
עלות עבודה עבור החלפה היא כ-50 ש"ח בכל מכון סיכה.
עלות השמן של ESSO הוא כ-190 ש"ח כולל מע"מ למיכל של 2 ליטר. (יקר להחריד)
לדעתי שווה להגיע ולעשות זאת אצל שמשון בהנחה שיש עוד דברים לבדוק או כחלק מטיפול.
או לחילופין, סע לאכול פלאפל ב"פינה הלבנה" וקפוץ לשמשון :D
רענן, המלצה, אם אפשר :)
השמן של Mobil-1 זהה לזה של ESSO. אפילו מיוצרים באותו מפעל, ע"י אותה חברה.
יש עליו הרבה פעמים מבצע באוטו-דיפו, כך שזה דיי משתלם :)
גדעון, המלצות תמיד מבורכות.
האם אתה מדבר על שמן גיר 75W80?
שלילי. לא שמתי לב שבזה מדובר.
אבל סוגיה מעניינת, אם השמנים שלהם זהים, מעניין אם שמן הגיר גם זהה.
רענן -הם דיברו שם על גיר אוטומאטי, שזה עולםאחר לגמרי.
אממ...לא אמורים להחליף שמן בגיר אוטו'?
זה תקף גם לגבי הרציף של הספייס? :o
כי כן מחליפים אותו כל כמה זמן...לפי הטיפולים בכל אופן...
בגיר הרציף חובה להחליף שמן גיר כל 2-3 שנים או 40K ק"מ.
בגיר אוטומט חובה להחליף שמן גיר בהתאם להוראות היצרן.
בגירים שלא הוחלף בהם שמן גיר במשך תקופה ארוכה הגיר "מתרגל" לעבוד עם שמן מלא ג'יפה מה שיוצר לחץ שמן שונה בגיר. החלפה יזומה במקרה כזה, עלולה ליצור נפילה בלחץ השמן ותפקוד לקוי של התיבה ולכן, לפעמים עדיף כבר לא להחליף שמן.
אם תמיד הוחלף שמן אז יש להמשיך בכך.
איזה סלט עשיתם ....
בכותרת השרשור רשום בבירור שמדובר בשמן לגיר ידני
אחר כך משום מה ארילו מחליט שמדובר בשמן לגיר אוטומטי , ואחר כך ה-Caveman אומר ששמן של Mobil-1 זהה לזה של ESSO והוא מתכוון לשמן מנוע כמובן .
מה יהיה חבר'ה ? :) קצת תשומת לב לא תזיק לכולנו .
אני לא מחליט - אני מתקן :D
גדעון, המלצות תמיד מבורכות.
האם אתה מדבר על שמן גיר 75W80?
נדמה לי שבספר היצרן הוא מדבר על שמן 75/90 ומהסוג של ESSO קשה מאוד להשיג
הוא שולח לפז וסונול האם כולם זהים במרכיבם??
תודה
אכן, ספר היצרן בעברית מדבר על 75W90.
הספר באנגלית מדבר על Tutela Car ZC75 Synth שבתכלס הוא בצמיגות 75W80.
מנסיון:
שמן גיר של דלקול כמדומני, מה שיש במורשים, 75W90 עושה בעיות במזג אוויר קר.
שמן גיר של חברת BG (זאת מהתוספים) בצמיגות 75W90 עושה בעיות במזג אוויר קר.
שמן גיר של ESSO או של TOTAL (שניהם נמצאים במוסכי פג'ו סיטרואן) בצמיגות של 75W80 עושים עבודה מעולה. ראיתי גם שיש את השמן של ESSO ב"אוטו ציון" ביהוד.
כנראה ש-75W90 הוא לא באמת מה שצריכה התיבה, מכאן אני משאיר את השיקול לכל אחד ואחד.
אכן, ספר היצרן בעברית מדבר על 75W90.
הספר באנגלית מדבר על Tutela Car ZC75 Synth שבתכלס הוא בצמיגות 75W80.
מנסיון:
שמן גיר של דלקול כמדומני, מה שיש במורשים, 75W90 עושה בעיות במזג אוויר קר.
שמן גיר של חברת BG (זאת מהתוספים) בצמיגות 75W90 עושה בעיות במזג אוויר קר.
שמן גיר של ESSO או של TOTAL (שניהם נמצאים במוסכי פג'ו סיטרואן) בצמיגות של 75W80 עושים עבודה מעולה. ראיתי גם שיש את השמן של ESSO ב"אוטו ציון" ביהוד.
כנראה ש-75W90 הוא לא באמת מה שצריכה התיבה, מכאן אני משאיר את השיקול לכל אחד ואחד.
תודה קניתי היום שמן גיר של פיגו'{ברחוב המסגר מורשה פיגו'} רשום עליו ESSO בקטן 75/80 עלה 170 ש"ח 2 ליטר
איך ניתן לשפוך את השמן לבורג העליון{התחתון נראה לריקון}
תודה
מאוד פשוט - קודם כל כמובן מרוקנים את השמן הישן ( פותחים בורג תחתון) וסוגרים אותו בסוף חזרה.
שנית - מכינים צינורית שקופה באורך +- מטר ומשפך קטן ( את שניהם קונים בטמבור השכונתי ב15 ש"ח )
שלישית -פותחים את הבורג העליון - מכניסים צינורית פנימה ( לא יותר מדי ) מחברים משפך בקצה השני ושופכים שמן פנימה .
כאשר השמן יתחיל לצאת מהגיר דרך הפתח העליון - סימן ששמת מספיק .
מוציאים את הצינורית , מחכים עד ששמן העודף יצא , מנגבים את אזור ההברגה , סוגרים את הפקק ושלום על ישראל .
בהצלחה .
נ.ב הכי חשוב לבצע את האופרציה על משטח ישר !!!
ולא לשכוח לפני הכל לרוקן את השמן הישן ע"י פתיחת הבורג התחתון. ;)
מאוד פשוט - קודם כל כמובן מרוקנים את השמן הישן ( פותחים בורג תחתון) וסוגרים אותו בסוף חזרה.
שנית - מכינים צינורית שקופה באורך +- מטר ומשפך קטן ( את שניהם קונים בטמבור השכונתי ב15 ש"ח )
שלישית -פותחים את הבורג העליון - מכניסים צינורית פנימה ( לא יותר מדי ) מחברים משפך בקצה השני ושופכים שמן פנימה .
כאשר השמן יתחיל לצאת מהגיר דרך הפתח העליון - סימן ששמת מספיק .
מוציאים את הצינורית , מחכים עד ששמן העודף יצא , מנגבים את אזור ההברגה , סוגרים את הפקק ושלום על ישראל .
בהצלחה .
נ.ב הכי חשוב לבצע את האופרציה על משטח ישר !!!
לפי הספרות יצרן מראה על כמות של 1.65 ליטר וזוהי באמת הכמות עד שלא ניתן להכניס פנימה לתוך הגיר??? אני מזכיר גיר ידני תודה
אני מניח שכן, אך מעולם לא מדדתי במדוייק.
תמיד כשיצא לי להחליף שמן גיר בפונטו דור ראשון הקודמת שלי, וגם בנוכחית (ספייס), נדרש 1.65 ליטר ותמיד נשאר קצת ממיכל של שני הליטרים.
בכל מקרה שיטת העבודה (גם במוסכים מורשים) היא מילוי עד גובה פתח המילוי וסגירת פקק המילוי.
בהצלחה ותהנה.
נכון מאוד , הפקק הוא המדיד למעשה .
קראתי את הטר'ד ומכל הסלט לא הצלחתי להבין מה טוב בשבילי
יש לי פונטו 2000 גיר רגיל, לא הוחלף שמן גיר באוטו אף פעם (בעל הרכב הקודם קמצן ומה שלא רשום בספר טיפולים הוא על בטוח לא יעשה) ואכן במזג אויר קר הגיר קשה מאוד.
כדאי לי להחליף שמן אחרי שלא הוחלף אף פעם?
תודה.
כפי שאמרו לפני, בגיר רגיל אין שום בעיה להחליף שמן גיר גם אם לא הוחלף מעולם.
מנסיון עם פונטו דור ראשון, הבעיה תיפתר בעת החלפה לשמן המדובר.
לעניות דעתי, כדאי, אך השיקול הוא שלך.
ומה ההמלצה esso או total ?
same same.
המחיר של ה-esso יקר יותר למיטב ידיעתי וגם לא מצאתי אותו לאחרונה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.