View Full Version : בולם זעזועים דולף בפונטו 1995
ברשותי פונטו שנת 1995.
בולם זעזועים קדמי שמאלי דולף קצת.
בשני מוסכים (לא מורשים של היבואן) ראו ואמרו שאפשר להמשיך לנסוע עם זה.
האוטו צריך לעשות טסט בקרוב, האם האוטו יעבור את הטסט עם הנזילה מבולם הזעזועים?
ובכל מקרה בלי עניין הטסט, זה בסדר להשאיר את המצב כמו שהוא ולנסוע בכבישי ישראל המשובשים מבחינה שלא תגרום נזק או בלאי לרכב?
אם בטסט יראו שבולם הזעזועים נוזל אז הרכב יכשל בטסט ותאלץ להחליף הבולם.
תמיד מחליפים את 2 בולמי הזעזועים וזאת כדי שפעולתם תהיה שווה וביחוד במצבים קיצוניים של בלימת חרום, סבובים מהירים וכו'.
בולם זעזועים שנוזל קצת, במשך הזמן ינזל יותר חזק.
המסקנה מכל מה שכתבתי הנה להחליף זוג בולמי זעזועים.
בברכה - רפי לין :)
משום מה הבעיה עם הבולמים קיימת כבר כ 3 שנים. האוטו עבר טסט 3 פעמים עם בעיית בולם זעזועים דולף ולא אמרו דבר על זה. ובטסט דווקא הקפידו על דברים אחרים כמו מגבים, טבעת גומי בתושבת גלגל.
האם הקפיץ בצד של הבולם הדולף לא יינזק ויאבד את האלסטיות שלו עקב תזוזות גדולות יותר?
איזה מצחיק אתה , אתה גם שואל וגם עונה .
אם האוטו לדבריך עבר כבר 3 שנים טסט עם בולם הנוזל , אז בשביל מה לשאול האם הוא יעבור גם בפעם הרביעית . :)
בגדול , הוא אמור להיכשל ( מוזר איך הוא לא נכשל ב3 טסטים שהיו )
כנראה שהם מחפפים בנושא.
קפיץ לא ינזק , אל דאגה . עוד לא שמעתי ששמן מזיק למתכת .
בולמים באמת שרצוי להחליף ( במיוחד אם הם מקוריים עדיין )
בדיקות "שכונתיות" ע"י לחיצות על הכנף לא אומרות הרבה , זה מנסיון .בולמים בודקים במקומות יעודיים עם המכשור התואם לכך .
האוטו עבר 3 פעמים טסט באותו מקום אך הפעם ברצוני לעשות את הטסט במקום אחר.
ברור שהבולמים דולפים זאת ניתן לראות בקלות מהסתכלות מתחת לרכב.
שאלתי לגבי הבולם כי לא ידוע לי מה בודקים בבדיקת טסט ואם הבדיקה כוללת בולמים.
הייתי רוצה להיות בטוח כדי לדעת אם להכניס את האוטו למוסך במיוחד להחלפת הבולמים כהכנה לטסט.
האוטו נוסע בסדר גמור למעט תנודות גדולות יותר שלא מפריעות כי אין מרסן (יש רק קפיץ), עובדה ששני מוסכים אחרים אומרים שאפשר להמשיך לנהוג ברכב.
נראה לי לפי 2 תגובות כאן, אחליף זוג בולמים קדמיים.
רכב עם בולמים פגומים מסוכן לנהיגה! הקשר שלך עם הכביש, בייחוד בפניות ותמרוני חירום עלול להיפגם.
אם בכול זאת אתה לא רוצה להחליף ותיסע כך לטסט ממליץ לנגב אותו עם מטלית לפני המסלול - כך אולי יש סיכוי שהבוחן לא ישים לב לנזילה ויעביר אותך .
אבל עוד פעם , אתה לא עובד על אף אחד - רק על עצמך בכך שאתה מסכן את עצמך ואת הסובבים אותך .
במוסך הוצע לי שיש יש אפשרות להחליף את הבולמים לבולמים משומשים אך תקינים, או לבולמים חדשים לפי החלטתי.
האם זה בסדר להחליף לבולמים משומשים או שחייבים להחליף לבולמים חדשים?
(חדשים עולים כ400 שקל יותר ממשומשים).
במוסך הוצע לי שיש יש אפשרות להחליף את הבולמים לבולמים משומשים אך תקינים, או לבולמים חדשים לפי החלטתי.
האם זה בסדר להחליף לבולמים משומשים או שחייבים להחליף לבולמים חדשים?
(חדשים עולים כ400 שקל יותר ממשומשים).
אם הישנים המשומשים באים כסט (יצאו מאותו הרכב, משמע הם באותו המצב) אז לא אמורה להיות בעיה - אחרת, זה יצור חוסר איזון.
תכלס - בולמי זעזועים זה לא משהו שאתה מחליף כל חודשיים.....פעם בכמה שנים...
תחליף לחדשים לדעתי, עוד 400 שקלים ויהיה לך שקט נפשי...
לך תדע מה מצב הבולמים המשומשים...
לא תמיד זה נכון . אני החלפתי אצלי וכאשר פירקתי , ראיתי שישנו שוני בחוזק שלהם .(למרות שהיו תקינים עדיין )
לדעתי זה נובע מאי איזון של משקל הרכב .למשל , לרוב צד שמאל יותר כבד , בגלל הנהג .
דהיינו עדיף לקנות חדשים .
זה כמו אנשים שקונים צמיגים משומשים...
בולמים לא מאוזנים מאריכים לך את מרחק הבלימה - אז למה לשחק בבטיחות?
command sergeant major
11-12-08, 12:37
אייל
שווה להדק את החגורה של המכנס ולא לחסוך בדברים כאלה יש כאן המון גורמים
סכנה ממשית לך ולסובבים אותך בטיחות נזק לרכב אפשרות להורדה מהכביש על ידי בוחן תנועה באופן ספונטני משמע יעלהה לך פי כמה מהזוג בולמים הללו לאחר הורדה מהכביש ואגב זה אפילו יכול להגיע לפלילי במצב החמור ביותר
של חס ושלום תאונה לא עלינו שנהגת ברכב לקוי בידיעה מראש .. אז תעשה עם עצמך חשבון נפש
אם כל זה שווה לך מקווה שעזרתי לך לגבש דעה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.