התחבר

View Full Version : פונטו 2001 ELX


NoamS
07-12-08, 21:11
שלום לכל החברים...
רציתי לציין שהאתר הזה מבורך!
אני מקווה שבקרוב אצתרף למועדון! :D

הלכתי לראות פונטו 2001 ELX שעשה 100,000 +-...
האוטו נוסע טוב לעומת שאר הרכבים שראיתי אבל יש מספר בעיות:

1. אני חושב שהמצמד גמור... בהתחלה שלוחצים אין שום תגובה, רק לקראת הסוף יש התנגדות וצריך ללחוץ חזק+ הוא חורק. כמו כן, שנסעתי על 50 והייתי בשלישי, הורדתי לשני (כן אני יודע...) וצלילי גלגלי השיניים נשמעו ולא הצלחתי לשלב. במהירות נמוכה יותר הצלחתי בנוחות, בלי שום בעיה אבל ברכבים האחרים שבדקתי זה לא היה.

2. בהמשף ל1- מה הסיכוי שהיא גמרה על הגיר? :???:

3. נורית כרית האוויר דלוקה. לטענת בעלת הרכב, הנורה הזו דלקה מאז ומתמיד...
ומה שאני מסיק מכך שזו לא בעיה קטנה. אחרת היא הייתה מסדרת את זה.

4. צבע הרכב הוא ירוק אגס ויש לו כמה התקלפויות... מכיוון שזה צבע בעייתי אני מאמין שיהיה קשה למצוא פחח שיטפל בזה כמו שצריך ושלא ישחוט לי את הכיס. אני צודק?
אם זה היה צבע בסיסי יותר הייתי שוקל לעשות זאת בעצמי אבל לצערי זה לא.

כמה לדעתכם אני צריך להוריד מהמחיר לשם כל הטיפולים הללו?

ועוד שאלה קטנטנה... יש קשר בין כמות כ"ס לצריכת הדלק? או בקיצור? גירסאות ה60 כ"ס יותר חסכוניות?

אני יודע שהפצצתי בשאלות אבל אני כבר מבולבל מכל הפונטואים!!
אבל לא התייאשתי! בינתיים... :]


תודה לכל העוזר

ארילו
08-12-08, 00:01
מצמד + עבודה זה סביב ה-1500 ש"ח.

כרית אוויר לעומת זאת - זה סיפור אחר לגמרי. חייבים להתחבר עם סורק תקלות של פיאט לבדוק מה התקלה. זה יכול להיות נורה, נתק, בעיה בסליל שעון, בעיה בכרית אוויר, ואפילו בעיה במחשב כריות אוויר.

המחירים נעים בין 50 ש"ח לאלפים.

לגבי הגיר, צריך לבדוק מה מצב השמן גיר.

danceoflife
08-12-08, 00:10
..

NoamS
08-12-08, 00:14
ומה בנושא צריכת הדלק? אין הבדל בצריכת הדלק בין ELX לבין הגירסאות בעלות 60 כ"ס?

raanan_t
08-12-08, 00:17
אביעד, אתה סגור על מחיר המצמד?
ממה שבדקתי המחיר קרוב יותר ל-1000, ואם אינני טועה אפילו מגרד את ה-1000 מלמטה.

לפותח השרשור:
1. מצמד קשה בפונטו = מצמד גמור.
מצמד חורק בעת לחיצה = בעיה ידועה שדורשת את גירוז ציר הדוושה, לא משהו בעייתי.
מוזר שהרכב גמר מצמד ב-100K. אצלי 137K (לא קלים) ועדיין מפריד מצויין, קשה יאמר לחובתו ובקרוב יוחלף.

2. גיר, צריך לבדוק.

לגבי השאר, אין לי הערכות ולכן אמנע מלהגיב.
ממליץ לבדוק את הסטוריית הרכב באם טופל במורשה.

בד"כ צריכת הדלק של ה-60 כ"ס תהיה מעט טובה יותר אך ה-ELX יושבת על ממוצע של 1:13.5 בנסיעה משולבת (חלקה עם מזגן) זה נתון סביר והרכב מהנה יותר ומאובזר יותר.

הפצצת בשאלות, קיבלת תשובות. :) ממליץ לך לערוך חיפוש בפורום ותוכל למצוא עוד מידע חיוני רב.
בדוק בשרשור הדביק שנמצא בראש תת הפורום "פונטו טכני".

רענן.

NoamS
08-12-08, 00:29
דבר ראשון: תודה רבה על העזרה.

כן אני יודע שהפצצתי ותאמין לי שזה אחרי יומיים של חיפושים פה בפורמים... לא הייתי פזיז :cool:

אמממ.. במידה ולא טופל במורשה עדיף שלא להתקרב?

אני מהמרכז ורוב הנסיעות שלי מתבצעות לבד ולא על הרי ירושליים... :)
ההבדל משמעותי כל כך בין 60 ל80?

נשאל את זה בצורה יותר פשוטה: יש שתי אופציות:
1. 2001 ELX שכפי שציינתי היא צריכה לעבור כמה טיפולים אבל היא בסה"כ נוסעת טוב ויש לה כמה דפיקות (נהגת סטלנית..)
2. 2001 SX עם אותו הקילומטרג' שמורה...

raanan_t
08-12-08, 00:34
הבדל לא משמעותי בצריכת הדלק. (אני מעריך כ-10% לטובת ה-60 כל עוד לא מעמיסים עליה יותר מדי)

מה שכן, טיפולי ה-16V קצת יותר יקרים.

Caveman
08-12-08, 00:40
רמת גימור ELX גם מאובזרת יותר מאשר הSX.

simon377
08-12-08, 01:36
4. צבע הרכב הוא ירוק אגס ויש לו כמה התקלפויות... מכיוון שזה צבע בעייתי אני מאמין שיהיה קשה למצוא פחח שיטפל בזה כמו שצריך ושלא ישחוט לי את הכיס. אני צודק?
אם זה היה צבע בסיסי יותר הייתי שוקל לעשות זאת בעצמי אבל לצערי זה לא.



מה ז"א צבע בסיסי יותר?
צבע זה צבע. כמו שפחח צובע באפור עכבר הוא יכול לצבוע בירוק כוזברה.
מה רמת הקילופים?
אם זה גג אז כדאי להעביר את הרכב לפחח.
אם זה דלת אז... (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=31762#post31762)
רק שים לב איפה אתה מחנה.

ארילו
08-12-08, 09:13
אני לא בטוח לחלוטין לגבי המצמד - אבל אני חושב שזה הכי יקר שזה יכול להגיע.

(קלאצ' בפונטו דור ראשון עשיתי אצל חיים וזה עלה בערך 700-800 ש"ח)

NoamS
08-12-08, 10:06
מה ז"א צבע בסיסי יותר?
צבע זה צבע. כמו שפחח צובע באפור עכבר הוא יכול לצבוע בירוק כוזברה.
מה רמת הקילופים?
אם זה גג אז כדאי להעביר את הרכב לפחח.
.

רמת הקילופים?... אממ... נוצרו עיגולים של התקלפות לכה על הגג....
יש פינה ליד הפנס הקדמי השמאלי שהוא שיש שם כמה נק' של חלודה.

אגב, העבודה שעשית על הרכב מדהימה. הרכב שבדקתי הוא בצבע של הרכב שלך וחשבתי שיהיה קשה למצוא צבע שהוא מותאם באמת לצבע המקורי

מה שכן, טיפולי ה-16V קצת יותר יקרים.
משמעותית?...

מה דעתכם? 1 או 2?
1. 2001 ELX עם 100 ק"מ שכפי שציינתי היא צריכה לעבור כמה טיפולים אבל היא בסה"כ נוסעת טוב ויש לה כמה דפיקות
2. 2001 SX עם 120 ק"מ שמורה...

Caveman
08-12-08, 10:35
ממש לא משמעותית. זניח לדעתי.

NoamS
08-12-08, 10:47
ממש לא משמעותית. זניח לדעתי.

מה זניח?

Caveman
08-12-08, 12:07
ההבדלים בטיפולים זניחים. מעבר לכמות שסתומים (שזה כולל ראש שונה וכו') אין יותר מידי הבדלים משמעותיים שבגללם ניתן להגיד שמחירי הטיפולים גבוהים יותר (בצורה שממש תרגיש זאת).

NoamS
08-12-08, 14:34
חברה תודה רבה על העזרה ועל הסובלנות :D

בגלל הנורית אני שוקל לקחת את הרכב לבדיקה במוסך שמשון ולא במכון בדיקה כי במכון הם לא יאמרו ממה נובעת הבעיה.
מה דעתכם?

Caveman
08-12-08, 15:18
תמיד טוב לקבל חוות דעת נוספת. אם זה מבעל מקצוע זה עוד יותר טוב.

NoamS
08-12-08, 16:34
תמיד טוב לקבל חוות דעת נוספת. אם זה מבעל מקצוע זה עוד יותר טוב.

כלומר עדיין לעשות בדיקה במכון?... :]

יש אמינות למוסך שמשון נכון?

simon377
08-12-08, 16:38
יש אמינות למוסך שמשון נכון?

תפתח מילון במילים "אמינות", "מקצועיות" ו"הגינות".
יש שם תמונה של שמשון.

NoamS
08-12-08, 17:11
תפתח מילון במילים "אמינות", "מקצועיות" ו"הגינות".
יש שם תמונה של שמשון.

אבן שושן או בריטניקה? :p


תודה רבה על העזרה

raanan_t
09-12-08, 16:09
אביעד, אתה סגור על מחיר המצמד?
ממה שבדקתי המחיר קרוב יותר ל-1000, ואם אינני טועה אפילו מגרד את ה-1000 מלמטה.

לפותח השרשור:
1. מצמד קשה בפונטו = מצמד גמור.
מצמד חורק בעת לחיצה = בעיה ידועה שדורשת את גירוז ציר הדוושה, לא משהו בעייתי.
מוזר שהרכב גמר מצמד ב-100K. אצלי 137K (לא קלים) ועדיין מפריד מצויין, קשה יאמר לחובתו ובקרוב יוחלף.

רענן.

הבקרוב הזה היה היום.
הרגשתי שיש לי תושבת במצב לא מדהים אז קפצתי לשמשון יחד עם שמעון בכדי לבדוק את המצב.
תוצאות: תושבת גיר תחתונה + תושבת גיר עליונה, קרועות.
מצמד הוחלף גם כן, באמת שהגיע זמנו, המחיר אכן סביב ה-1500 ומעט יותר. (מסתבר שהזכרון שלי רעוע)
כאשר מחליפים מצמד כדאי להעיף מבט על פקק מנוע שנמצא שם ולשקול את החלפתו.

רענן.

shachar
09-12-08, 16:56
הבקרוב הזה היה היום.
הרגשתי שיש לי תושבת במצב לא מדהים
רענן.

איך מרגישים ? מה מרגישים ?

raanan_t
09-12-08, 19:09
אצלי התופעות היו כאלה:
1. בסרק, רעידות קלות בכל הרכב. הייתי בטוח שבית המצערת מלוכלך, ניקיתי, לא עזר מן הסתם.
2. בנסיעה בסל"ד גבוהה ועזיבה של דוושת הגז הורגשה תנועה של המנוע בתא המנוע, כאילו הוא מנסה לצאת החוצה. גם בהאצה אגרסיבית הורגש משהו דומה.
3. בימים האחרונים, בתחילת נסיעה כאשר משחררים את המצמד בהדרגה (בעיקר עם שלושה אנשים ויותר) החלו רעידות של המנוע עד אשר הסל"ד עלה מעט. רעידות שלא קשה לפספס, מעין מכות קלות.
4. לאחרונה, בעת הנעה, כאשר הסטרטר מסובב את המנוע הורגשה רעידה בכיוונים קדימה ואחורה ברכב.

ארילו
09-12-08, 20:00
למה רק לשקול להחליף ולא להחליף באופן אוטומאטי? (פקקי מים ומחזירי שמן עולים גרושים).

raanan_t
09-12-08, 20:07
כי לא כולם רוצים להתעסק עם הוצאות "מיותרות".
ראיה לכך היה לקוח עם בעיה זהה למה שהיה אצלי, שתי התושבות היו קרועות והבנתי שלקח זמן רב לשכנע אותו שככה אי אפשר לנסוע. וכאן יש חלק תקול בניגוד לפקק מים.

במקרה שלי חיים אמר שאין טעם להתעסק עם הפקק הזה היות והוא במצב טוב מאוד.
אני חשבתי שיש מקום להחליף ולו רק בשביל השקט אך מצד שני אני סומך מאוד על דעתו ושיקול הדעת של חיים.
פקק מים עולה גרושים כמה עשרות שקלים, אך פתיחה והתעסקות באזור רגיש לא תמיד כדאית כל עוד החלקים שם במצב מעולה.