View Full Version : איך עושים בשמשון ניקוז נוזל בלמים
שלום לכולם
בקרוב אצטרך להחליף נוזל בלמים. בעבר עשיתי זאת במוסך מורשה שביצע זאת בצורה ה"חורנית" והאסורה (שיטת הפימפום). פעם לאחר מכן עשיתי במוסך שעשה זאת בשיטה הנכונה (הזרקה בלחץ חיובי).
שמעתי ביקורות טובות על שמשון. אבל בכל זאת אני בודק, איך מבצעים הפעולה הנ"ל בשמשון?
טלפן שם אל חיים ושאל אותו ישירות, טל' 03-5360748.
בברכה - רפי לין :)
אני גם החלפתי נוזל בלמים בטיפול האחרון אצלו,
אין לי מושג איך הוא עשה את זה, אבל אשמח לדעת.
תעדכן?
למה שיטת הפימפום אסורה ?
בהרבה מדריכי רכב זאות השיטה הביתית המומלצת.
פתח את הניפלים /צינורות בלם באזור הקליפרים /משאבות אחוריות , תן לנוזל ישן להתרוקן .
סגור הכול חזרה , מלא נוזל חדש , קראה לחבר שיפמפם , נקז אויר מהמערכת .
טיפ חשוב : פותחים ניפלים לניקוד אויר כאשר הדוושה לחוצה , מוצאים אויר ותוך כדי שהדוושה לחוצה , סוגרים ניפלים בחזרה .
כי אם המשאבה המרכזית לא חדשה זה יכול לפגום בה.
הדרך הנכונה היא לשים קרש שיעצור את פעולת הפמפום ואז לא לוחצים על הדוושה עד סוף המהלך שלה.
במדריך היינס לפונטו מגדירים בפירוש 2 שיטות לניקוז מערכת הבלמים.
שיטה אחת - שיטת הפמפום - מתאימה לפונטו שללא ABS. אסורה בדגמי הפונטו עם ABS.
שיטה שתיים - שיטת הלחץ החיובי - מתאמה לכל הדגמים.
בשיטת הלחץ החיובי, מלבישים על פתח מילוי נוזל הבלמים מכסה אטום המזריםבלחץ נוזל בלמים טרי לתוך המערכת. מה שנותר למכונאי לעשות הוא לפתוח את חורי הניקוז שבגלגלים והנוזל בלמים הישן זורם בלחץ החוצה.
פעם אחרונה שהייתי במוסך פיאטון (מורשה יבואן) בת"א הפעולה בוצעה באמצעות מכשיר לחץ חיובי ייעודי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.