yakovil
30-11-08, 16:33
שלום לכולם.
לאחר תקופה ארוכה שאני סוחב את עיניין ההחלפה של המיסבים בגלגלים קדמיים השבת בשעה טובה הוחלפו השניים. המיסבים היו גמורים,בזמן הנסיעה היה רעש מזעזע מהגלגלים,כמו כן היו ריעדות בהגה וחופש קטן בגלגלים כתוצאה ממיסבים.אני מעלה לכאן את התהליך בגדול וקצת תמונות,אולי מישהו יוכל להעזר בזה בעתיד.
העבודה לא מסובכת מידי אך דורשת סבלנות, בעיקר בהוצעה של המיסב הישן.
שלבי העבודה:מורידים את הגלגל,משלבים הילוך ומשחררים את האום של הציריה בעזרת ידית כוח,פותחים את האום של תפוח ההגה והמשולש, ובעזרת פטיש משחררים אותם-זהירות לא לפגוע בהברגה אחרת יהיה מאוד קשה לסגור בחזרה.
לאחר מכן משחררים את הקאליפר-הוא מוחזק עם 2 ברגים,עכשיו אפשר לשחרר את צלחת הבילום,שגם היא מוחזקת עם שני ברגים.מה שנשאר עכשיו זה רק לשחרר את המגן של הצלחת בילום ולנתק את כל המכלול הזה מהבולם.
כמו שאמרתי החלק הקשה היה להוציא את המיסבים הישנים,המיסב יושב בפנים,מצד אחד יש כמו מין פקק כזה שניתן להוציא בקלות עם מברג שטוח ופטיש,ומצד השני כמו טבעת איבטוח כזאת שמוברגת פנימה,לאחר שחרור של שני הדברים האלה,פשוט אם פטיש התחלתי להוציא את מה שנשאר מהמיסב הישן. ההכנסה של המיסב החדש גם היא נעשתה בכוח ובעזרת הגוף של המיסב הישן ופטיש.
זהו בגדול,מחזירים הכל בסדר הפוך.
לאחר ההחלפה נעלמו כל הרעשים מכיוון הגלגלים,ההגה נהיה יציב יותר ולא רועד כמו בעבר.
בדיעבד חבל שלא עשיתי את זה כבר ממזמן.
לאחר תקופה ארוכה שאני סוחב את עיניין ההחלפה של המיסבים בגלגלים קדמיים השבת בשעה טובה הוחלפו השניים. המיסבים היו גמורים,בזמן הנסיעה היה רעש מזעזע מהגלגלים,כמו כן היו ריעדות בהגה וחופש קטן בגלגלים כתוצאה ממיסבים.אני מעלה לכאן את התהליך בגדול וקצת תמונות,אולי מישהו יוכל להעזר בזה בעתיד.
העבודה לא מסובכת מידי אך דורשת סבלנות, בעיקר בהוצעה של המיסב הישן.
שלבי העבודה:מורידים את הגלגל,משלבים הילוך ומשחררים את האום של הציריה בעזרת ידית כוח,פותחים את האום של תפוח ההגה והמשולש, ובעזרת פטיש משחררים אותם-זהירות לא לפגוע בהברגה אחרת יהיה מאוד קשה לסגור בחזרה.
לאחר מכן משחררים את הקאליפר-הוא מוחזק עם 2 ברגים,עכשיו אפשר לשחרר את צלחת הבילום,שגם היא מוחזקת עם שני ברגים.מה שנשאר עכשיו זה רק לשחרר את המגן של הצלחת בילום ולנתק את כל המכלול הזה מהבולם.
כמו שאמרתי החלק הקשה היה להוציא את המיסבים הישנים,המיסב יושב בפנים,מצד אחד יש כמו מין פקק כזה שניתן להוציא בקלות עם מברג שטוח ופטיש,ומצד השני כמו טבעת איבטוח כזאת שמוברגת פנימה,לאחר שחרור של שני הדברים האלה,פשוט אם פטיש התחלתי להוציא את מה שנשאר מהמיסב הישן. ההכנסה של המיסב החדש גם היא נעשתה בכוח ובעזרת הגוף של המיסב הישן ופטיש.
זהו בגדול,מחזירים הכל בסדר הפוך.
לאחר ההחלפה נעלמו כל הרעשים מכיוון הגלגלים,ההגה נהיה יציב יותר ולא רועד כמו בעבר.
בדיעבד חבל שלא עשיתי את זה כבר ממזמן.