התחבר

View Full Version : לבעלי הפונטו!!! איזה פונטו ברשותכם וכמה היא צורכת דלק.!!???


i12z
28-11-08, 20:10
לכל בעלי הפונטו .!!!

איזה פונטו יש לכם, כולל דגם ושנה וכמה היא אוכלת לכם דלק?

בבקשה, המנע מבזבוז נקודות והקפד על סימני שאלה במקומות שצריך אותם.

ארילו
28-11-08, 20:24
פונטו 75 HSD שנת 98' 1:13 בממוצע

matanmelman
28-11-08, 20:47
ספייס sx 2001
1:13.7 עירוני
1:18 בינעירוני(רכב עמוס)

ido
28-11-08, 21:10
hgt 2001

13.5:1 בינערוני
9.5:1 בעיר

pompa
28-11-08, 21:21
2003 ELX
1:18 בין עירוני
ו1:15 ממוצע משולב

idango
28-11-08, 21:58
hgt 2001

13.5:1 בינערוני
9.5:1 בעיר

כנ"ל

Caveman
28-11-08, 22:59
תריץ חיפוש בדביק בטכני, יש שם את מה שאתה מחפש.
אני גם חושב שיש לך בעיה במקשי ה "!" וה "?".

Ron_Dadon
28-11-08, 23:16
ספייס 2001 ELX אוטו'
עירוני: 1:11
משולב: 1:14
בין עירוני: 1:18.5

(כל פעם כמובן משתנה קצת אבל +- זה המצב)

stas203
29-11-08, 22:24
HGT 2001
עירוני 10:1
בין עירוני 15:1
משולב 12:1

Tzvika 16V
29-11-08, 22:50
ELX 16V ידני 2001
1:13.5 עירוני
1:18.5 בינעירוני

רקובי
29-11-08, 23:02
SX 2001,

בין עירוני (מחלף השלום-נתבג-מחלף השלום): *1:14
עירוני - 1:11


* בין עירוני - הפונטו מראה 1:15.7. בפועל זה 1:14. חיפושי חניה לא עושים טוב לצריכת הדלק.
מהירות נסיעה ממוצעת, 110 קמ"ש.

ilanzi
30-11-08, 08:45
2001 SX ידני

1:16 בנהיגה משולבת (40% עירוני 60% בינעירוני) ורגועה.

agent5
30-11-08, 09:04
לא יודע איך בעלי הHGT האחרים מצליחים להציג מספרים אופטימלים כאלה, הייתי מודאג עד כדי כך שאפילו בדקתי את הרכב אצל מוסך "שמשון" כדי לוודא שהבערה, הזרקה אופטימלית והנתונים אצלי כניראה פשוט בעיית נהג.. :o

אז אצלי משולב (שעיקרו נסיעה בכבישים בין עירוניים אבל עמוסים מעט, בעיקר בבוקר)ממודיעין לירושלים עם הרבה עליות וירידות לשני הכיוונים- 11.7 ק"מ\ליטר כמעט באופן קבוע.
בנסיעות הכי רגועות שאפשר (כביש מהיר, ירידה, הילוך חמישי ב 90קמ"ש שבמיקרה הצורך זו נגיעה קלה על הגז) 14.5 ק"מ\ליטר עד כמה שאני זוכר.
בנסיעות אגרסיביות מעט יותר היו פעמים שגם 8.5ק"מ\ליטר ניצפה בשעון.. אבל נדיר. :)

Caveman
30-11-08, 09:23
שימו לב ששעון צריכת הדלק בדור שני הוא ממוצע לכל המיכל, לא רגעי.

רקובי
30-11-08, 19:40
לי נשמע כאילו גם בעלי הגרסאות הלא ספורטיביות כאן אופטימיים מידי או לחלופין:
1) לא מאפסים את המונה בכל תדלוק.
2) מסתמכים על מה שרושם הרכב.
3) בודקים צריכה ל-100 ק"מ, בעוד שאני בדקתי לפי הק"מ מהתדלוק האחרון לחלק לכמות שמילאתי בעת החישוב.
4) לא גרים במרכז :-)

pompa
30-11-08, 20:01
לא גרים במרכז זה נכון :) ומעט נסיעות בתוך העיר

פיליפ
30-11-08, 23:02
אצלי הצריכה הממוצעת היא כ-11.5 ק"מ לליטר, נסיעה מעורבת, רגועה 95% מהזמן.
כמובן שאני מודד בצורה נורמאלית ולא מסתמך על המחשב שהוא לא מדוייק בוודאות.

Ron_Dadon
01-12-08, 00:59
לי נשמע כאילו גם בעלי הגרסאות הלא ספורטיביות כאן אופטימיים מידי או לחלופין:
1) לא מאפסים את המונה בכל תדלוק.
2) מסתמכים על מה שרושם הרכב.
3) בודקים צריכה ל-100 ק"מ, בעוד שאני בדקתי לפי הק"מ מהתדלוק האחרון לחלק לכמות שמילאתי בעת החישוב.
4) לא גרים במרכז :-)

לא גרים במרכז :)
בדיקה אני מבצע מתדלוק לתדלוק, כמובן לא לפי מחשב הדרך

ilanzi
01-12-08, 08:13
לי נשמע כאילו גם בעלי הגרסאות הלא ספורטיביות כאן אופטימיים מידי או לחלופין:
1) לא מאפסים את המונה בכל תדלוק.
2) מסתמכים על מה שרושם הרכב.
3) בודקים צריכה ל-100 ק"מ, בעוד שאני בדקתי לפי הק"מ מהתדלוק האחרון לחלק לכמות שמילאתי בעת החישוב.
4) לא גרים במרכז :-)

אצלי המחשב מראה 1:13 אבל החישוב שלי נותן בממוצע 1:16
אני מחשב בכל תדלוק ע"י חלוקת הק"מ מאז התדלוק הקודם בכמות הליטרים למילוי המיכל (כמובן שאני תמיד מקפיד על איפוס המונה ומיכל מלא).

לגבי אופי הנסיעה: אני גר באיזור השרון, ומקפיד לנסוע לפני שעות העומס של הבוקר.
גם כשהכביש עמוס אני משתדל לשמור מרחק ולנסוע על מהירות קבועה, אבל זה כבר קשה יותר.
כשהכביש פתוח אני עדיין מאיץ בנינוחות ומעביר הילוכים מוקדם.
נסיעות בתוך העיר הן אירוע נדיר מבחינתי.

shachar
01-12-08, 09:40
מחשב הדרך בדר"כ נוטה לטובת צריכה טובה יותר
שבדיעבד מסתברת כלא נכונה

המחשב מראה לי צריכה של 1:15.5
ובפועל יש לי צריכה של 1:14

העליות היומיות בצפון לא עושות טוב עם הצריכה

RFOX
01-12-08, 13:10
יש לי פונטו 2004 דגם אקטיב טיפטרוניק עם כפתור של חיסכון בדלק
עושה איזה 1:16 משהו עצבני היא מעולה לא שותה כלום פעם בשבועיים אני מתדלק ויש לי נסיעות :)
וגם עירוניות.

gsk
01-12-08, 14:40
מה אכפת לי, אני תמיד מתדלק ב- 100 שקל! :D

shl710
01-12-08, 15:42
ברשותי פונטו ספייס 2001 ELX
60% בינערוני, 40% עירוני.
אני נוסע בסביבות ה530 ק"מ על 38 ליטר (+-)
כל תידלוק אני בודק ויוצא לי בערך (משולב) 1:14.2 .

ronesbones
01-12-08, 16:00
פונטו SX 2002 ידני
נסיעות בינעירוניות בעיקר ועירוניות (פקקים :))
בסביבות 1:16
בלי מזגן

Caveman
01-12-08, 19:06
יש לי פונטו 2004 דגם אקטיב טיפטרוניק עם כפתור של חיסכון בדלק
עושה איזה 1:16 משהו עצבני היא מעולה לא שותה כלום פעם בשבועיים אני מתדלק ויש לי נסיעות :)
וגם עירוניות.

אם היית מבצע חיפוש היית רואה שמצב האקונומי גורע מצריכת הדלק ומומלץ לכבותו.

turbo guy
01-12-08, 22:58
ראיתי פה נתונים של בעלי HGT את האמת אני לא מבין איך הגעתם לנתונים כאלה
הHGT שלי מחוץ לעיר הראתה לי פעם אחת בלבד 11 ורוב הזמן את איזור ה9.5 ..
בעיר אני כבר לא מעיף אפילו מבט צריכת הדלק מטורפת .מיכל הדלק מיתרוקן לי
כמו באמריקאית משנות ה70 ..

agent5
02-12-08, 08:34
יש כל כך הרבה פרמטרים מהנהג (פרמטר עיקרי) ועד מקום (מישור, הררי, מהירות וכו'). 9.5 זה קצת נמוך אבל באמת תערוך את הממוצע האמיתי לפי מילוי מיכל, נסיעה (איפוס ק"מ לפני) ואז במילוי הבא לחלק את כמות הליטרים שנכנסו בק"מ שנסעת. לי בדר"כ יש 10.5-11.5 ממוצע. כאשר קניתי את הרכב 9 היה מאוד נפוץ, אפילו 8... אגב, תוך זמן קצר הבנתי שהטרמוסטט במצב פתוח תמידי ולכן יש יותר אכילת דלק- לא קשה לבדוק את זה, לילה קריר, תיסע 90, הילוך 5, הכי רגוע שאפשר, אם הרכב יורד מהאמצע בחום מנוע אז הטרמוסטט לא נסגר..

ראיתי פה נתונים של בעלי HGT את האמת אני לא מבין איך הגעתם לנתונים כאלה
הHGT שלי מחוץ לעיר הראתה לי פעם אחת בלבד 11 ורוב הזמן את איזור ה9.5 ..
בעיר אני כבר לא מעיף אפילו מבט צריכת הדלק מטורפת .מיכל הדלק מיתרוקן לי
כמו באמריקאית משנות ה70 ..

saar
02-12-08, 12:17
ממלא במיכל פול טנק (35 ליטר).
נוסעת 400 קילומטר על הטנק הזה.

Caveman
02-12-08, 16:18
אגב, תוך זמן קצר הבנתי שהטרמוסטט במצב פתוח תמידי ולכן יש יותר אכילת דלק- לא קשה לבדוק את זה, לילה קריר, תיסע 90, הילוך 5, הכי רגוע שאפשר, אם הרכב יורד מהאמצע בחום מנוע אז הטרמוסטט לא נסגר..

זה ממש לא בגלל זה. הטרמוסטט נפתח ונסגר כמו בכל רכב אחר.
זה בגלל שבארץ הרכבים מצויידים ברדיאטור גדול יותר (בעל 2 מאווררים) ואגן שמן בצורת צלעות קירור. כל זה על מנת לשמור על חום המנוע בתחום הנכון. בחורף זה מהווה חיסרון קטן, נכון.

agent5
02-12-08, 16:54
לא, אני אומר שבאמת אצלי כאשר הרכב נקנה הטרמוסטט היה מקולקל.. ראיתי את זה במו עיני אצל מוסך "שמשון".
לאחר התיקון וחום מנוע תקין הצריכת דלק בהחלט השתפרה.
זה ממש לא בגלל זה. הטרמוסטט נפתח ונסגר כמו בכל רכב אחר.
זה בגלל שבארץ הרכבים מצויידים ברדיאטור גדול יותר (בעל 2 מאווררים) ואגן שמן בצורת צלעות קירור. כל זה על מנת לשמור על חום המנוע בתחום הנכון. בחורף זה מהווה חיסרון קטן, נכון.

פיליפ
02-12-08, 17:34
זה ממש לא בגלל זה. הטרמוסטט נפתח ונסגר כמו בכל רכב אחר.
זה בגלל שבארץ הרכבים מצויידים ברדיאטור גדול יותר (בעל 2 מאווררים) ואגן שמן בצורת צלעות קירור. כל זה על מנת לשמור על חום המנוע בתחום הנכון. בחורף זה מהווה חיסרון קטן, נכון.
גם אצלי במזג אוויר קר בכביש מהיר המחוג חום בערך ברבע.

RFOX
02-12-08, 18:22
אם היית מבצע חיפוש היית רואה שמצב האקונומי גורע מצריכת הדלק ומומלץ לכבותו.

תלוי מתי אם זה עלייה אז נכון המנוע יותר מאמץ ואז זה שותה יותר אבל ברגיל בנסיעה מישרות הוא חוסך ואני יסביר לך אם הכפתור יהיה מכובה זה לפי הכמות של הרגל על הגז ובדרך כלל זה יגיע ליוצתר מ 3500 סל"ד. ובחיסון זה מעביר כבר ב 2000 משהו אדיר

Caveman
02-12-08, 19:10
זה לא מעביר הילוך מפני שאין לך הילוכים בתיבה שלך. זו תיבה רציפה.
כאשר מצב האקונומי מופעל, הגיר מגביל את המנוע יותר ולכן אתה נאלץ ללחוץ יותר על דוושת הגז על מנת להאיץ. לכן, אתה מבזבז יותר דלק. את זה אני אומר לאחר שנתיים וקצת נסיון עם רכב כמו שלך.

במידה ורוב הנסועה שלך היא עירונית עם הרבה עצירות/התחלות, כבה את זה ותחסוך יותר דלק. תגובות הדוושה ישתפרו גם כן והרכב יאץ מהר יותר.

agent5
02-12-08, 20:19
אז פיליפ, אולי אצלך גם הטרמוסטט לא 100% תקין. ברגע שהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה, הוא אמור להשאר שם ולווסת את עצמו.

גם אצלי במזג אוויר קר בכביש מהיר המחוג חום בערך ברבע.

פיליפ
04-12-08, 00:44
אז פיליפ, אולי אצלך גם הטרמוסטט לא 100% תקין. ברגע שהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה, הוא אמור להשאר שם ולווסת את עצמו.
מספר בעלי HGT אמרו לי שגם ברכב שלהם זה ככה בחורף.


היום הייתי בת"א, איפסתי מחשב דרך שתדלקתי בב"ש ובאמצע הנסיעה הוא הראה לי 17.1 ק"מ לליטר! שיא ב-HGT, אחרי זה קצת הגברתי קצב ונסעתי 105-115 ק"מ, שהגעתי לת"א הצריכה הממוצעת לפי המחשב הייתה 16.3 ק"מ/ליטר.

Caveman
04-12-08, 09:38
אז פיליפ, אולי אצלך גם הטרמוסטט לא 100% תקין. ברגע שהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה, הוא אמור להשאר שם ולווסת את עצמו.
לא בימים קרים.
בגלל מה שהסברתי מספר תגובות קודם לכן, מצב שבו חיישן הטמפ' יקרא נתונים מעט נמוכים יותר (עד רבע המד) הוא תקין לחלוטין.

agent5
04-12-08, 10:34
אני ממש לא בטוח לגבי זה, לפי מה השיחה שלי עם חיים בזמנו, מנוע אמור להיות תמיד בטמפרטורת עבודה קבועה. צריך קור ממש קיצוני כדי להגיע למה שאתה מדבר. אם גם לוקח לרכב שלך הרבה זמן להתחמם (יותר ממספר דקות) צריך לבדוק באמת את הטרמוסטט, בHGT הוא זהה לאלפא 147 אגב. אני מתחיל לחשוב שזה נפוץ שהטרמוסטט מפסיק לעבוד בצורה תקינה בHGT.
לראיה- מאז שהחלפתי, הרכב מתחמם לאמצע המחוג תוך דקות מספר (מגיע לרבע אפילו אחרי 2 דקות עמידה במקום בסרק) ולא יורד מהאמצע גם בלילות קרים של ירושלים בירידה, הילוך 5, 100-110 קמ"ש.
לפני התיקון של חיים אכן הטמפרטורה של המחוג הייתה יורדת לרבע בעת נסיעה כמו שהזכרתי.

תשאל את חיים, בקיצור. :-)
לא בימים קרים.
בגלל מה שהסברתי מספר תגובות קודם לכן, מצב שבו חיישן הטמפ' יקרא נתונים מעט נמוכים יותר (עד רבע המד) הוא תקין לחלוטין.

פיליפ
04-12-08, 10:39
גם אורן חזן בדק את זה אפילו עם החברה מאיטליה והוסבר שה-HGT ששווקה פה מותאמת לארצות חמות עם רדיאטור מגודל וככה זה אמור להיות.

Caveman
04-12-08, 10:48
אני ממש לא בטוח לגבי זה, לפי מה השיחה שלי עם חיים בזמנו, מנוע אמור להיות תמיד בטמפרטורת עבודה קבועה. צריך קור ממש קיצוני כדי להגיע למה שאתה מדבר. אם גם לוקח לרכב שלך הרבה זמן להתחמם (יותר ממספר דקות) צריך לבדוק באמת את הטרמוסטט, בHGT הוא זהה לאלפא 147 אגב. אני מתחיל לחשוב שזה נפוץ שהטרמוסטט מפסיק לעבוד בצורה תקינה בHGT.
לראיה- מאז שהחלפתי, הרכב מתחמם לאמצע המחוג תוך דקות מספר (מגיע לרבע אפילו אחרי 2 דקות עמידה במקום בסרק) ולא יורד מהאמצע גם בלילות קרים של ירושלים בירידה, הילוך 5, 100-110 קמ"ש.
לפני התיקון של חיים אכן הטמפרטורה של המחוג הייתה יורדת לרבע בעת נסיעה כמו שהזכרתי.

תשאל את חיים, בקיצור. :-)
אני לא יודע מה עשו ברכב שלך, אבל המצב שתיארתי נכון ותקין.
אגב פיליפ, גם אני עשיתי כמה בירורים בזמנו בפורומים בחו"ל והוסבר לי שכך המצב.

agent5
04-12-08, 11:09
אני רק יכול להביא לך את העובדות שאני יודע:
א. היה לי מצב דומה למה שאתה מתאר, במצב פעולה נורמאלי הטמפרטורה תמיד הייתה תקינה. במצבים של לילות קרים ומאמץ\עומס נמוך על המנוע המחוג חום יורד מקו האמצע לכיוון רבע.

ב. בהתנעה קרה בבוקר, המתנה של 2 דקות (לשמר מעט את הוריאטור) היה לוקח זמן רב להגיע לטמפרטורת עבודה, לפעמים עד 10 דקות בנסיעה מאוד רגועה, אני לא לוחץ על המנוע עד שאני לר רואה שהוא בטמפרטורת עבודה תקינה.

ג. שיחה עם חיים ממוסך "שמשון" העלה שירידת המד טמפרטורה למצב של רבע אינו תקין בעליל.

ד. הוזמן והוחלף טרמוסטט. חיים הראה לי שאכן הטרמוסטט שלי היה במצב פתוח קבוע, היו סימנים של שחיקה מתקדמת.

ה. אחרי החלפת הטרמוסטט הרכב מתפקד בצורה שהסברתי בהודעה הקודמת, הרכב מתחמם בזמן קצר, עד היום- חודשיים אחרי התיקון, הרכב לא ירד פעם אחת מקו האמצע, דבר שתואם התנהגות של כל רכב שהיה לי אי פעם.

אתה יכול להתווכח אם תקין או לא תקין, אני יכול רק לצטט לך מה שנאמר לי מחיים, להגיד לך מה ראיתי במו עיניי (טרמוסטט במצב פתוח תמידי) והתנהגות שהשתנתה לאחר תיקון, קרי, לא רואה יותר את הסימפטום של טמפרטורה יורדת.

שוב, אני חושב שזו בעיה נפוצה, הרבה אולי מקבלים את זה כהתנהגות של הרכב, כמו שרעש "דיזל" בהתנעה זה כבר סימן היכר של הHGT.
אני לא יודע מה עשו ברכב שלך, אבל המצב שתיארתי נכון ותקין.
אגב פיליפ, גם אני עשיתי כמה בירורים בזמנו בפורומים בחו"ל והוסבר לי שכך המצב.

Caveman
04-12-08, 15:30
חכה לחודשים הקרים (אם אפשר לקרוא לחורף שלנו קר) ואני דיי בטוח שהתופעה תחזור. אצלי התרמוסטט תקין ואני נתקל בזה לעיתים. זה לא משהו שגורם נזק.
יש הבדל בין וריאטור מרעיש (שמצביע על תקלה בחלק), לבין מצב של רכב עם רדיאטור גדול יותר ואגן שמן שונה שמתקרר מעט בחורף.

אגב, מעניין שחיים מקבל HGT, הוא בזמנו אמר לי אישית שהוא לא מוכן לטפל ברכב כי אין לו את הידע הדרוש.

agent5
04-12-08, 16:06
אני חושב שהלילות הירושלמים כבר מספיק קרים אבל נו, בשביל הסקרנות, נחכה. איך אתה יודע שהטרמוסטט תקין אצלך? ועוד דבר, אם הרדיאטור לא בשימוש כי הטרמוסטט במצב סגור אז מה זה משנה הגודל שלו? נשאר רק העניין של אגן שמן שאתה אומר ששונה בארץ, מעניין אם במיקרופישים מופיעים ריויזיות שונות לאקלים חם..
בלי קשר, אני מסכים שזה לא נזק, אבל זה כן ישפיע על צריכת דלק בעת שהטמפרטורה נמוכה יותר ואני לא בטוח שזה אידיאלי בטווח הארוך לחיי המנוע.

בקשר לחיים, רשמית אתה צודק, הוא ריחם עלי בכמה דברים מסויימים כי אני לקוח ותיק וטוב מהזמן שהייתי עם פיאט ספייס, אבל הוא עידכן אותי שבטיפולים, בעיקר גדולים אני אאלץ ללכת למוסך מרכזי. טרמוסטט זה כניראה משהו שהוא עוד הסכים כמחווה.
חכה לחודשים הקרים (אם אפשר לקרוא לחורף שלנו קר) ואני דיי בטוח שהתופעה תחזור. אצלי התרמוסטט תקין ואני נתקל בזה לעיתים. זה לא משהו שגורם נזק.
יש הבדל בין וריאטור מרעיש (שמצביע על תקלה בחלק), לבין מצב של רכב עם רדיאטור גדול יותר ואגן שמן שונה שמתקרר מעט בחורף.

אגב, מעניין שחיים מקבל HGT, הוא בזמנו אמר לי אישית שהוא לא מוכן לטפל ברכב כי אין לו את הידע הדרוש.

Caveman
04-12-08, 16:24
קודם כל, אין צורך לצטט אותי אם אתה הבא בתור, סתם מעמיס על המסך :)
שנית, ראיתי אותו בעצמי במוסך כאשר ביקשתי לבודקו. יחד עם זאת, נאמר לי ע"י המכונאי שהוא תקין.
שלישית, רדיאטור גדול יותר, שני מאווררים ואגן שמן שונה אם נדייק :)

vRS
04-12-08, 17:34
גדעון, אולי זה לא הידע שחסר - אלא הסבלנות...

:rolleyes:

Caveman
04-12-08, 21:31
בשביל מישהו כמוני בהחלט צריך קצת סבלנות :)

אייל מ
08-12-08, 10:08
פונטו 1995 מנוע 1600
צריכה ממוצעת של 11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת כולל עליות של חיפה.
נורמלי עבור רכב זה?

פינטו
09-12-08, 00:30
פונטו ספייס ELX 2002 גיר ידני

בין-עירוני 1:17
עירוני: 1:13.5