View Full Version : פלאש למנוע HGT מפחית את רעש הווריאטור
חבר עם HGT עשה פלאשינג למנוע, הרכב שלו עבר 150K ק"מ, הווריאטור הרעיש מאוד לפני ביצוע הפלאש, לאחר מכן הוא הגיע אלי והרעש פשוט נעלם. לפני הטיפול היה רעש גם כאשר הרכב עומד, לא רק בהתנעות, כעט אין רעש כאשר הרכב עומד ומנוע, יש רעש קל בהתנעות לזמן ממש קצר.
עוד בעל HGT בעבר אמר לי שהוא ביצע את אותו התהליך והתוצאה הייתה זהה!
מוזר מאוד כל הנושא, אני שוקל לנסות גם. מה אתם אומרים?
סליחה על הבורות אבל למה הכוונה ב"פלאשינג"? על מה מדובר בעצם?
חבר עם HGT עשה פלאשינג למנוע, הרכב שלו עבר 150K ק"מ, הווריאטור הרעיש מאוד לפני ביצוע הפלאש, לאחר מכן הוא הגיע אלי והרעש פשוט נעלם. לפני הטיפול היה רעש גם כאשר הרכב עומד, לא רק בהתנעות, כעט אין רעש כאשר הרכב עומד ומנוע, יש רעש קל בהתנעות לזמן ממש קצר.
עוד בעל HGT בעבר אמר לי שהוא ביצע את אותו התהליך והתוצאה הייתה זהה!
מוזר מאוד כל הנושא, אני שוקל לנסות גם. מה אתם אומרים?
סליחה על הבורות אבל למה הכוונה ב"פלאשינג"? על מה מדובר בעצם?
פלאשינג הוא חומר על בסיס נפט שמיועד לנקות את מערכת השמן, להסיר בוצה שנצברה וכו', הדעות לשימוש חלוקות בגלל שזה חומר מאוד חזק הוא עלול להזיק לאטמים וכו'.
עלויות? האם ניתן לביצוע לבד ?
פחית עולה 50 ש"ח, שמן מנוע + פילטר שמן, זה העלויות.
לא לרוץ לעשות לבד. מי שלא יודע ואין לו ניסיון יכול לגרום נזק למנוע במקרה הרע או לא לגרום לשום שינוי במקרה הטוב.
אם אין לגרום נזק. יש הוראות ברורות בפחית של הפלאש. מה שכן צריך מקום ולדעת איך להחליף שמן.
command sergeant major
28-11-08, 19:59
מישהו יכול להעלות תמונה של החומר ואיפה אפשר לקנות את זה באזור צפון?
חברים יקרים,
פלאשינג זה לא דבר לחובבנים, ובדרך כלל המקצועיים עושים זאת יחד עם כומפרסור ולחץ אוויר, בדרך כלל זה נעשה מ 2 הכיוונים, מתחת למנוע (לאחר פירוק אגן השמן) לכיוון מעלה, והפוך מלמעלה לכיוון מטה.
צריך לדעת בדיוק איך לעשות זאת, באיזה לחץ נכון, וכמה זמן.
אין כאן מרווח לטעויות, או לניסוי ולתהייה. טעות קטנה והלך המנוע.
לידיעתכם.
רק בשביל לסבר את האוזן, חבר עם טויוטה קורולה מודל 2006 היה צריך לעשות פלאשינג, היות ומנורה השמן מנוע נדלקה אצלו בתדירות, ולאחר שערכו בדיקות מקיפות הגיעו למסכנה שיש לו בוצה ברשת במנוע. הפלאשינג עלה לו 850 ש"ח.
מהיכן האינפורמציה לגבי הנזק למנוע ? ועוד עד כדי כך שיילך מנוע !!!:o
אני אישית השתמשתי המון פעמים בפלאשינג של מנוע ולא קרה כלום , לא הלך שום מנוע ...
ממלאים את החומר , נותנים לעבוד למנוע כמה דקות על פי הנחיות היצרן , שופכים הכול , ממלאים שמן חדש ונגמר הסיפור .
לא מובנת הבהלה .
אנא פרט בעניין .
ההליך שאתה מתאר הוא הליך שונה. אני אסביר.
אתה מתאר לפי מה שאני מבין שאתה שם חומר במנוע, נותן לו לעבוד לפי הנחיות יצרן, ואז מוציא אותי ומכניס שמן מנוע.
אני מתאר פלאשינג בדיוק איך שהוא באמת אמור להיות מבוצע.
פלאשינג מבוצע באופן מקצועי לפי איך שהוא אמור להיות מבוצע בסדר הבא:
פותחים את אגן השמן לגמרי, פותחים את מכסה שסתומים למעלה לגמרי.
ואז שמים את החומר בכומפרסור אדים המוציא אדים בלחץ גבוה יחד עם החומר המיוחד ומתחילים לשטוף את המנוע מלמלעה כלפי מטה (מתוך המנוע), ואז מעלים את הרכב על ליפט ועושים זאת מהכיוון ההפוך מלמטה כלפי מעלה. שוב בלחץ של אדים יחד עם החומר.
הפעולה הזו נקראת פלאשינג במלוא מובן המילה, פלאשינג ככלל חלוק בדעותיו, יש כאלה אומרים שהוא עלול לגרום לנזק למנוע לעיתים יותר מאשר להועיל. אני לא אכנס עכשיו לסטטיסטיקות, אני מפרט משום שביקשת ממני לפרט.
מי שלא מבין , יכול לשים לחץ חזק מידי ולגרום לנזק בתוך המנוע. ולכן לא רצוי שהוא יפתח מכסה שסתומים ויתחיל את הפעולה.
אבל אם הבנתי ממך נכון, אתם מדברים על משהו אחר לגמרי, על לשים חומר בתוך המנוע שהוא סגור כרגיל להפעיל אותו ולאחר זמן מה לרוקן החומר ולשים שמן מחדש.
אני לא שמעתי על זה, ואשמח הפעם אם אתה אליקו תרחיב.
האם שמים את החומר הזה בלבד (ללא שמן מנוע), ונותנים למנוע לעבוד?
או שמוסיפים אותו כתוסף לשמן מנוע
מוסיפים אותו כתוסף , לשמן שקיים כבר במנוע .
החומר הוא מיין "מדלל " שאמור לדלל /להמיס ולנקות את כל המשקעים של שמן ותוצרי השריפה שלו במעברים , בפתחים של משאבת השמן בנקודות שימון של מיסבי גל ארכובה וגל זזים וכו' .
מדובר בפחית עם תוסף , עלות בסביבות 50 ש"ח , כרגיל יש יותר זולים ויותר יקרים .
אני קונה את שלי ב25 ש"ח , אעלה תמונה של חומר מחר .
לדעתי זה עושה את העבודה היטב .
אני חושב שאתה מתאר פעולה , של "טיפול שורש" כאשר קיימת בוודאות סתימה במערכת ולא כפעולה מנע שגרתית . למשל משאבת שמן לא נותן את ההספק שלה . כי הרי לא ייתכן שבכול החלפה יורידו את הקרטר ואת מכסה שסתומיים .
להערכתי , אם באופן תדיר מבצעים את השטיפה בשיטה שאני תיארתי , לא צריך כלל להגיע למצב שאתה מתאר .
מוסיפים אותו כתוסף , לשמן שקיים כבר במנוע .
החומר הוא מיין "מדלל " שאמור לדלל /להמיס ולנקות את כל המשקעים של שמן ותוצרי השריפה שלו במעברים , בפתחים של משאבת השמן בנקודות שימון של מיסבי גל ארכובה וגל זזים וכו' .
מדובר בפחית עם תוסף , עלות בסביבות 50 ש"ח , כרגיל יש יותר זולים ויותר יקרים .
אני קונה את שלי ב25 ש"ח , אעלה תמונה של חומר מחר .
לדעתי זה עושה את העבודה היטב .
אני חושב שאתה מתאר פעולה , של "טיפול שורש" כאשר קיימת בוודאות סתימה במערכת ולא כפעולה מנע שגרתית . למשל משאבת שמן לא נותן את ההספק שלה . כי הרי לא ייתכן שבכול החלפה יורידו את הקרטר ואת מכסה שסתומיים .
להערכתי , אם באופן תדיר מבצעים את השטיפה בשיטה שאני תיארתי , לא צריך כלל להגיע למצב שאתה מתאר .
אני התכוונתי לפעולה כמו שתאורה ע"י אליקו.
קונים תרכיז שניקרא פלאשינג למנוע, של חברה מובילה כמו STP או BG וממלאים אחר ההוראות שעל האריזה. פעולה פשוטה וממש לא תורה מסיני.
אני מבקש מחילה ומתנצל, לא הבנתי כראוי. ושצריך לומר אני לא יודע, אני בהחלט אגיד אני לא יודע.
אליקו חברי מכובדי, מכל מלמדי השכלתי. לימדת אותי כעת משהו חדש.
שמעתי על תוספי שמן למנוע, אך פעם ראשונה אני שומע שאפשר לעשות פלאשינג בדרך שאתה מתאר.
אני מאוד שמח שלמדתי את זה, ובהחלט אני אעשה זאת (פעולת מנע תמיד טובה).
ואתה צודק, אני תיארתי הליך שמתבצע כאשר משאבת שמן נותנת הספק נמוך כתוצאה מכך שהרשת כבר סתומה.
*שאלה אליך - לפי הבנתי, אפשר לעשות את הפעולה שאתה מתאר לפני טיפול, היות וגם ככה בטיפול צריך להוציא את כל השמן ולמלא שמן חדש. אז אם כבר, אפשר לפני טיפול לעשות את פעולת הפלאשינג שאתה מתאר? אני הבנתי נכון?
*שאלה נוספת - האם יש תדירות מסויימת, למשל אסור לעשות זאת לעיתים קרובות, רק פעם ב...?
או שאפשר לעשות זאת מתי שרוצים (לפני כל טיפול - כל 5,000 ק"מ)?
* שאלה נוספת - מזה רעש ווריאטור שחברינו מתאר?
בהחלט , עושים את זה בזמן הטיפול , היות ומשך הזמן שהחומר אמור להיות במנוע - בסביבות 15 דקות .
אני עושה את זה בכול טיפול של 20K . ( לפי הנחיות היצרן אצלי באוטו הנ"ל מרווח המומלץ של הטיפולים ) לא חושב ששטיפה בתדירות יותר גבוהה תועיל במיוחד . בו לא נשכח שאנחנו מכניסים סוג של מדלל למנוע , וקיימים בו כל מיני מחז"שים ואטמים מגומי ודבר הזה במינון הגבוה לדעתי לא יוסיף להם בריאות .
נניח אם אתה עושה טיפול כל 10K, תעשה שטיפה כל טיפול השני . ( פעם כן פעם לא )
כמובן שזה רק המלצה ודעה אישית שלי ולא מחייבת אותך לפעול כך .
לגבי הרעש של הווריאטור - זה משהו מסתורי ומיסטי :) , אני לא מומחה גדול לרעשים אלו , אבל יש כאן בפורום מומחה גדול בשם גיא - STIO , הוא יודע לזהות אותם ומכיר אותם כמו כף היד. משום מה , הוא מזמן לא ביקר כאן , אבל לכשיחזור, אני בטוח שהוא ישמח להסביר לך .ואם יתמזל לך ( בתור בונוס ) , על הדרך גם תזכה לקבל סיפור מרגש על סמל"ת , איבזור הפיאטים שמייבאים ארצה , ונדיבותם של אנשי מכירות .
ואין לך על מה להתנצל , מה קרה לך ... גם אנו למדנו על שיטה נוספת .
אליקו לדעתי אין צורך לעשות את זה גם כל טיפול, זה יכול יותר להזיק מלהועיל. הפלאשינג הוא חומר מאוד מאוד חזק והוא עלול להמיס גומיות ואטמים. ברכבים עם הרבה ק"מ פלאש בפעם הראשונה גם לא מומלץ כי אחריו יכולות להתפתח נזילות שמן גדולות.
ניתן לבתע פלאש פעם אחת, אולי אפילו להוריד אגן שמן ולנקות אותו ואז פשוט להחליף שמן איכותי בתדירות גבוהה יותר, נניח כל 10K ולא תיהיה במנוע שום בוצה והוא יהיה נקי ובריא. אין צורך ואף ממש לא מומלץ לעשות את הפלאש כל טיפול, פשוט מיותר. כמו שאמרתי, עדיף להשתמש בשמן איכותי.
מצטער על ההקפצה אבל זכרתי את השרשור הזה ומאחר וביצעתי פלאשינג למנוע אצלי חשבתי להעלות את המימצאים שלי אז ככה לאחר ביצוע הפלאשינג החלפת השמן ומסנן השמן והוספת חומר שנקרא מוליקיוד של ליקויד מולי (מעיין נוזל טפלון מגנטי שנידבק לחלקי המנוע ומקטין את החיכוך) ולפי דיבריי המכונאי שלי (אבא) שכאשר יש את החומר הזה במנוע ניתן ליסוע אפילו כמה קילומטרים בלי שמן ביכלל יש שיפור ניכר בצליל המנוע בכלל ובוריאטור בפרט צליל "הדיזל" התקצר בזמן ההתנעה למשהוא כמו 10 15 שניות במקום הדקה שהיתה קודם והמנוע נשמע הרבה יותר שקט בטורים גבוהים ולאחר מאמץ בכללי אני אישית ממליץ בחום
אני גם מתכנן לעשות את הטיפול הזה בטיפול הקרוב שאני יעשה.
באיזה שמן השתמשת?
10/40 סינתטי מלא של ליקויד מולי
היה לי עליו ועל המוליקיוד מחיר טוב שניהם ב110 ש"ח (השמן 4 ליטר)
גם אני מצטרף לרשימה. יש חברה מעודפת של הפלאש? השמן אצלי תמיד יהיה סינטטי מלא של קסטרול.
יש 10W40 סינתטי מלא?
חשבתי שכולם חצי סינתטי
KoF-sHeLeG
24-01-09, 19:27
היה עדיף אילו היית שם 5w40 סינטטי מלא. יותר בריא לוריאטור.
החברה המובילה לפי מה שהבנתי מהסברים של כמה חברה יודעיי דבר בפלאשינג היא STP למרות שיש חברה שנקראת PRESTON והפלאשינג שלה הוא גם טוב והוא בא בפחית של ליטר ולכן מספיק להריץ אותו בערך משהוא כמו 5 דקות אני אישית השתמשתי בחברה הראשונה עשה את העבודה יופי כאשר פירקתי את הקרטר ניקיתי ממנו מלא "בוצה" שכנראה החומר שיחרר מהמנוע
[QUOTE=Caveman;38914]יש 10W40 סינתטי מלא?
חשבתי שכולם חצי סינתטי[/QUOT
כן יש גם סינתטי מלא זה הג'ריקן בצבע זהב
ולפי דעת המוכר אין כזה הבדל גדול בינו לבין ה5 40 (חוץ מהמחיר )
lm בג'ריקן מוזהב 10W40 5 ליטר זה חצי סיננטי.
פירקת את הקרטר וניקית אותו?
על הג'ריקן רשום סינתטי מלא אבל לא משנה כן פירקתי את הקרטר וניקיתי אותו לגמריי (אפילו עם מסיר שומנים)
כי הפלאשינג "משחרר" הרבה ג'יפה את רובה הוא ממיס אבל יש גם כמות רצינית של בוצה שנופלת לאגן אז עדיף להוריד אותו ולהעביר ניקויי זה ממש לא מסובך צריך רק להיזהר לא לקרוע את האטם
הבנתי מאורן שיש חומר אטימה שצריך למרוך אחרי הורדת הקרטר, אני גם מתכנן בקרוב.
[QUOTE=Caveman;38914]יש 10W40 סינתטי מלא?
חשבתי שכולם חצי סינתטי[/QUOT
כן יש גם סינתטי מלא זה הג'ריקן בצבע זהב
ולפי דעת המוכר אין כזה הבדל גדול בינו לבין ה5 40 (חוץ מהמחיר )
בוודאי שיש, אחרת לא היו שני סוגים.
אגב, LM נחשב לשמן ממוצא ותו לא. זה לא אומר שהוא גרוע, אבל אין סיבה להתרגש מהסיפורים שמנסים למכור לך.
לפי בדיקה באתר של LM השמן המדובר אינו סינטתי מלא. אין לLM שמן 10W40 סינטתי מלא.
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_fullysynthetic_nt000605ca.html?Open&site=1
הבנתי מאורן שיש חומר אטימה שצריך למרוך אחרי הורדת הקרטר, אני גם מתכנן בקרוב.
אכן כן.
[QUOTE=זאב-ב;38926]
בוודאי שיש, אחרת לא היו שני סוגים.
אגב, LM נחשב לשמן ממוצא ותו לא. זה לא אומר שהוא גרוע, אבל אין סיבה להתרגש מהסיפורים שמנסים למכור לך.
לפי בדיקה באתר של LM השמן המדובר אינו סינטתי מלא. אין לLM שמן 10W40 סינטתי מלא.
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_fullysynthetic_nt000605ca.html?Open&site=1
אוקיי אז כנראה גם לבחור שמכר לי יש איזה חור במידע כי הוא לא ניסה לעבוד עליי אני מכיר אותו טוב מידיי בישביל זה
נו מילא בפעם הבאה 5W 40
הבנתי מאורן שיש חומר אטימה שצריך למרוך אחרי הורדת הקרטר, אני גם מתכנן בקרוב.
אני מרחתי RTV שזה סוג של סיליקון וזה דיי בקטע של "ווידוא הריגה" כי אם האטם במצב טוב אז לא אמורות ליהיות נזילות
אבל כן בשביל הראש השקט כדאי למרוח חומר איטום כל שהוא
זה לא בשביל הראש השקט, אלו הן ההוראות של פיאט, יש להם חומר אטימה מיוחד שחייבים למרוח.
:)
אוקיי טוב לדעת אבל לא נראה לי שיהיו לי בעיות עם הRTV הוא אוטם בצורה מעולה ועמיד לניזקיי אקלים וגם בחום גבוהה
היום עברתי לשמשון לכמה שעות (החלפת בולמים) והגיע גם שמעון מקרית גת. יחד, דיברנו עם חיים על נושא הפלאש והתברר שאכן כדאי לבצע שטיפה כזו אחת לתקופה ארוכה יחסית (40-50K). אין צורך להוריד קרטר היות והפלאש גם ככה מדלל את השמן. במידה ויש בוצה סימן שהמצב במנוע גם ככה לא כזה מדהים וסביר להניח שגם משאבת השמן מבוצבצת ותדרוש התייחסות מתאימה.
בקיצור, קצת לפני החלפת השמן הבאה, יבוצע פלאש.
עשיתי ניסוי קטן והוספתי תוסף לשמן של BG פחית כחולה. עולה 110 ש"ח באוטו דיפו. אחרי שלושה ימים הרעש של המנוע נהיה הרבה יותר נעים בסרק. ללא פלש וללא החלפת שמנים. (גם לפני הרעש מהמנוע לא היה מחריש אוזניים). שווה לפי דעתי.
עשיתי ניסוי קטן והוספתי תוסף לשמן של BG פחית כחולה. עולה 110 ש"ח באוטו דיפו. אחרי שלושה ימים הרעש של המנוע נהיה הרבה יותר נעים בסרק. ללא פלש וללא החלפת שמנים. (גם לפני הרעש מהמנוע לא היה מחריש אוזניים). שווה לפי דעתי.
מה בדיוק כתוב על הפחית? מה היא אמורה לעשות לשמן?
האם זה מה שמכונה שמן "דבש"?
היא לא עושה לשמן. היא פשוט יוצרת שכבה דקיקה של חומר סיכה על הרינגים למשל ועל השסתומים דבר שמוריד את החיכוך ה"רע" ומוריד צריכת שמן כללית לרכב (בעניין הצריכת שמן עדיין לא בדקתי כמה זה עזר!). הפעולה של המנוע בגדול יותר רכה. לפי הוראות צריכים להוסיף כל החלפת שמנים (כל 10000). שמרתי את הפחית בחוץ אבל אבא שלי זרק לי אותה כי היא היתה ריקה (הריח של החומר מסריח).
אתה זוכר אולי איך קוראים לזה? חוץ מזה שזה של BG.
מה הייתה העלות?
תוסף לשמן למנוע בנזין/טורבו בנזין של BG מואה, ישנם שני סוגים, אחד פחית כחולה ואחת סגולה, תלוי כמה המנוע שלך לגם. שלי עלה 110 ש"ח באוטו דיפו (בטוח יש יותר זול).
http://www.bgprod.com/products/engineoil.html המוצר הראשון. אם תרד למטה תראה מהוא פלאש מקצועי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.