View Full Version : פונטו ספייס ELX: אחרי 140 אלף ק"מ - להחליף מנוע?
שלום רב.
האם נכונה השמועה הגיעה לאוזני שבערך ב 140 אלף יש צורך להחליף מנוע בפונטו ספייס (02) ?
אחרי כמה ק"מ אפשר לומר שסטטיסטית חייבים להחליף מנוע או חלק מרכזי חשוב במנוע?
הייתי שמח לשמוע פרטים לגבי "מחלות" אחרי 140 אלף ק"מ.. (החלפת גיר וכ'ו)
תודה מראש :)
קשקוש בגרוש.
אני עם 135K (אההה זה עדיין לא 140K) וללא שום בעיות. בסה"כ הרכב שלי ראה חיים לא קשים מדי אבל גם לא קלים מדי, יעידו על כך ימי מסלול, אך מצד שני הרכב זוכה לתחזוקה טובה מאוד.
למה שיהרס מנוע אחרי 140K?
אם הרכב לא טופל כראוי אז יתכן ותהיינה בעיות לאחר ק"מ כזה עקב התחממויות, קורוזיות, איכול ראש מנוע וכדומה.
בכל מקרה, ההכללה שלאחר 140K צריך להחליף מנוע אינה נכונה.
"המחלה" היחידה ב-140K היא הטיפול הקטן שיש לעשות. (ב-120 כבר עשו גדול+טיימינג), אהה ואל תשכח לתלות עץ ריח חדש.
לא הבנתי למה להחליף מנוע?
יש לי אונו עם 200,000 ק"מ על המנוע המקורי
ופונטו עם 240,000 ק"מ על המנוע המקורי.
שתיהן נוסעות בלי בעיות מיוחדות.
ככה זה כשמקשיבים לשמועות יותר מדי.
danceoflife
24-11-08, 15:53
ככה זה כשמקשיבים לשמועות יותר מדי.
אתה יודע מה הבעיה עם השמועות האלה, נכון?
ש-80% מהאנשים במדינה מעבירים אותן...
אני שמעתי סיפורי בלהות על פיאט ועל הספייס בפרט לפני שקניתי את הרכב.
הקשר בין מה ששמעתי למציאות הוא מקרי בהחלט ולא מבוסס על דבר מלבד אנשים שאוהבים למחזר דברים שהם שמעו.
מישהו לפני עשר שנים הכיר מישהו שהלך לו המנוע ב-140 וסיפר את זה כאילו זה משהו שקורה הרבה, ומי ששמע ממנו העביר את זה הלאה ולאט לאט זה התנפח. בסופו של דבר, מתוך מאה אלף אנשים ש"יודעים" שהמנוע הולך ב-140, רק לאחד זה באמת קרה.
מה לעשות, גם היבואן לא ממש עושה את העבודה היחצ"נית הנחוצה כדי לשנות את דעת הקהל הלא מבוססת הזאת.
נ.ב.
אם בספייס המקוללת שהיתה לי לפני כן, המנוע לא הלך גם ב-200K, כנראה שזו באמת אגדה :D
מסכים עם כל מילה .
כל השוק רכב בארץ מבוסס על השמועות ,רכילויות וסטיגמות .
מצד שני דווקא קורולות ששפכו מנוע על ימין ועל שמאל נחשבות לאמינות
נכון, אבל זה רק בזכות היבואן בארץ שהשתיק מהר מאוד את הפרשה ע"י שירות מעולה ללקוחות.
למי שלא יודע בטויוטה קורולה 2003-2004 יש בעיית בוצה במנועים והם נהרסים עקב לחץ שמן נמוך, שמעתי מקרים שגם אחרי 50K הלך מנוע. היבואן החליף את המנועים בחינם לכל הלקוחות, גם אלה שלא היו בתקופת האחריות!
עכשיו תראו לי עוד יבואן שהיה נוהג כך.
היבואן החליף את המנועים בחינם לכל הלקוחות, גם אלה שלא היו בתקופת האחריות!
עכשיו תראו לי עוד יבואן שהיה נוהג כך.
לא בטוח שזה נכון ...לפחות אצל חבר שלי בעבודה באזור ה100K הלך מנוע ( וזה אחרי הבדיקה במכון לפני שהוא קנה את האוטו ) והתיקון הוא עשה על חשבונו .
אולי הוא לא טיפל במוסכים מורשים לפני הרס המנוע?
לי אין רכב כזה, אבל לפי דיווחי גולשים בקארס פורום היבואן מחליף בחינם אלא אם כן הרכב לא טופל במורשה ואז היבואן מתנער (כמה ישראלי).
נכון, אבל זה רק בזכות היבואן בארץ שהשתיק מהר מאוד את הפרשה ע"י שירות מעולה ללקוחות.
למי שלא יודע בטויוטה קורולה 2003-2004 יש בעיית בוצה במנועים והם נהרסים עקב לחץ שמן נמוך, שמעתי מקרים שגם אחרי 50K הלך מנוע. היבואן החליף את המנועים בחינם לכל הלקוחות, גם אלה שלא היו בתקופת האחריות!
עכשיו תראו לי עוד יבואן שהיה נוהג כך.
לעומת הסיפור שלך יש הרבה מקרים שהיו מלחמות עם היבואן והוא התנער מאחריות.
יכול להיות, לא אמרתי שלא, אבל עדיין יונין מוטורס יבואנית טויוטה נחשבת ליבואנית עם השירות הכי טוב וגם דלק מוטורס יבואנית מאזדה ופורד נוהגת בהגינות, גם מניסיון אישי ובעיקר מקריאה בפורמים.
אם אנחנו כותבים במועדון פיאט, אז ניקח לדוגמא את סמל"ת: האם היא היתה מחליפה מנועים בחינם או מתנערת?
אפילו וריאטור שידוע כבעייתי מאוד ב HGT הם לא מסכימים להחליף כי הם מפחדים שאח"כ בעלי האלפות גם ידרשו החלפה.
לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן? כל דבר שלהם "לא כלול באחריות". תשאלו את דודה שלי עם 307 שנת 2007 שעברה 30K. מילא תופסן החגורה לא עובד, מילא הכבל של המגש האחורי נקרע מעצמו (איזה קטע, זה לא כלול באחריות. "בלאי טבעי"...), מילא הגיר "החכם" נתקע על הילוך ראשון ביציאה מתחנת דלק ולא רוצה להחליף הילוכים, אבל להגיע לרמה כזו שעשן מחניק עם ריח שרוף יוצא מהרדיו המקורי ומפאנל המזגן ושבוע אחרי דולקת נורת ניהול מנוע זה כבר מוגזם. והכי מעניין הם לא הלכו לתקן כלום ונוסעים ככה, כי "אולי זה לא כלול באחריות, אז שהרכב יישרף, יש ביטוח".
צ'מפיון מוטורס? רק מחפשים איך להתחמק מהלקוח. קרסו? עדיף לא לדבר בכלל.
לא יודע היכן הוא טיפל , אבל יש הגיון בסירוב שכזה .זה ממש לא ישראלי ....
אם אתה שם במנוע שלך פיפי של חמור במקום שמן שהייצרן מחייב לשים , אז אל תצפה שהמנוע יעבוד כמו שצריך . ואם בכול זאת שמת והמנוע נהרס , תבוא בטענות כלפי עצמך . הגיוני , לא ?
תשאלו את דודה שלי עם 307 שנת 2007 שעברה 30K. .
מה הטלפון שלה ? בת כמה היא ? :)
לא יודע היכן הוא טיפל , אבל יש הגיון בסירוב שכזה .זה ממש לא ישראלי ....
אם אתה שם במנוע שלך פיפי של חמור במקום שמן שהייצרן מחייב לשים , אז אל תצפה שהמנוע יעבוד כמו שצריך . ואם בכול זאת שמת והמנוע נהרס , תבוא בטענות כלפי עצמך . הגיוני , לא ?
זה נכון באופן כללי. אבל אם אתה יודע מראש שיש בעיית ייצור בסדרת המנועים הזאת ויודע מראש שעד 100K ק"מ המנוע יילך בלי שום קשר לסוג השמן, אז יש מקום להתגמשות.
אבל הראש הישראלי ממציא לנו פטנטים: "הרכב לא טופל אצלנו אז מה איכפת לנו... נלמד את הלקוח לטפל אצלנו בפעם הבאה".
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.