View Full Version : בעיית הצתה רצינית אני כבר מיואש!
שלום חברים יקרים,
אז ככה, אני יעשה את זה מסודר למען הסר ספק, ולתת לכם כמה שיותר כלים לעזור לי.
מדובר בפיאט אונו שנת 94, 1100 סמ"ק, זהו דגם 55. אונו פייר, הזרקה.
מה שקורה הוא, שבאמצע סיבוב הרכב נכבה. מייד ביצעתי את הבדיקות הבאות:
בדיקת לחץ דלק - נמצא תקין עפ"י שעון, עומד בלחץ תקין, דלק מגיע ומשאבה תקינה.
בדיקת ניצוץ - אין ניצוץ!
מפלג הוחלף למפלג משופץ עם מודול הצתה אלקטרונית חדש.
סט חוטי הצתה הוחלפו לחדשים.
האוטו מניע, נוסעים איתו הכל תקין, באמצע סיבוב נכבה המנוע, שוב אני מבצע בדיקה ומוצא שאין ניצוץ (לציין כי הבעיה באה ונעלמת, פתאום אין ניצוץ (הפעם בדקתי אם מגיע ניצוץ מהכוהל), פתאום יש ניצוץ.
בדקתי את צמת החוטים (4 חוטים) הנכנסים לכוהל, כולם נמצאו לא רפופים מהודקים כמו שצריך (שקע תקע) וכולם מעבירים פלוס (+) שהרכב במצב של סוייץ'.
אין ברכב קודנית ולא אזעקה, פיתאום יש ניצוץ מהכוהל, פיתאום אין ניצוץ מהכוהל. לציין שהרכב נמצא מספר פעמים מתכבה גם שהוא עומד, מייד אני בודק ניצוץ מהכוהל ואין ניצוץ. פתאום יש ניצוץ.
האם מישהו נתקל בכוהל שפעם עובד, פעם לא? האם מישהו נתקל בכוהל שמפסיק להעביר ניצוץ במהלך נסיעה?
למירב ידיעתי המועט כוהל או שעובד או שלא. טרם נתקלתי בכוהל שעובד לסירוגין.
לציין פלגים חדשים, צינורות ואקום תקינים, הכל תקין, למעט בעיית ניצוץ הבאה מהכוהל, פעם מגיע ניצוץ ופעם פשוט לא. יש לציין שכאשר הרכב מניע (הפעם שמגיע ניצוץ מהכוהל), בעת שהרכב עובד מונע על הילוך סרק, נשמעים טיקטוקים מהכוהל, האם זה נורמלי?
למען הסר ספק, ברכב תמיד יש סטרטר (שאני מנסה להניע סטרטר עובד כראוי), כמו כן שהמנוע חם או קר, זה לא משנה. הבעיה נשארת בעינה, פעם יש ניצוץ מכוהל, פעם אין .
אודה מאוד לכל המומחים (:
לדעתי קודם כל תנסע להחליף מודול פעם נוספת לפני שאתה ממשיך לחפש את הבעיה...כי אני מאמין להמודול ששמת הוא תחליפי , יכול להיות שהוא כבר פגום....
תעדכן
לציין כי מדובר במודול מקורי, מניסיון העבר ניגשתי ישירות למודול, ניסיונות העבר מלמדים אותי שהמודול תקול הוא פשוט חדל מלהעביר ניצוץ לגמרי, ולא פעם כן פעם לא. בכל אופן ידידי, ניסיתי להחליף למספר מודולים אחרים, הבעיה ממשיכה, פעם מגיע מהכוהל ניצוץ, ופתאום לאחר מספר דקות שאינו קבוע (יכול להיות גם חצי שעה) הרכב נכבה, ובבדיקה נמצא שהכוהל הפסיק להעביר ניצוץ.
למה לא להחליף את הכוהל ? אם אתה חושד בו ....
כמה הוא כבר עולה +- 100 ש"ח ...
אני הייתי מחליף אותו .
ידידי אתה צודק לגמרי, ולמעשה זה הדבר היחידי שנשאר לנו במערכת ההצתה שלא הוחלף.
זה מה שאני הולך לעשות, פשוט רציתי לקבל חוות דעת האם מישהו נתקל בכוהל שעובד לסירוגין, מפני שלמירב ידיעתי כוהל (סליל הצתה) או שעובד או שלא.
חדש לי שכוהל עובד לסירוגין.
די קל לבצע בדיקות פשוטות בזמן שאין ניצוץ:
1. כשמתג ההצתה במצב ON, בדוק עם נורת בקורת שמגיע מתח (+) לחוט הכתום בסליל ההצתה.
מתח זה מגיע ישירות ממתג ההצתה.
2. ע"י נורת לד (עם נגד 1000 אוהם בטור) בדוק שבזמן התנעה (סטרטר) המודול מוציא אותות
בחוט הירוק המתחבר אל סליל ההצתה, אם תקין אז הלד אמור להבהב.
אולי יש בעיה במתג ההצתה שמדי פעם מנתק את הזרם לחוט הכתום היוצא ממנו אל סליל ההצתה.
נא עדכן תוצאות וממצאים.
בברכה - רפי לין :)
רפי באותו נושא...אשמח אם בהזדמנות תבוא להציל אותי עם בעיית ההתנעה\הצתה ב 127...
רפי, בוצעו הבדיקות שביקשת להלן הממצאים:
צמת חוטים ( 4 חוטים) הנכנסים לכוהל.
חוט כתום מעביר + מרגע שהרכב עובר לסוייץ' פתוח.
מודול מעביר אותות חוט ירוק כפי שאמרת.
אם אני מבין נכון, כל הדברים מצביעים על כוהל?
האם תקין שמתי שהכוהל כן מחליט להעביר ניצוץ, האם אמורים להישמע ממנו קולות של תיקתוקים?
למירב הבנתי קול תיקתוקים מהכוהל מצביע על בריחת ניצוץ.
אני טועה? צודק?
עדיין זה לא מבטל לגמרי את החשש של רפי לגבי הסוויצ' .
הרי כתבת שפעם כן ופעם לא ...אז אולי דווקא תפסת את הפעם ה"כן" ? ....
תבדוק אולי במקביל את החיבורים של סוויצ' , לדעתי זה לא אמורה להיות בעיה . אולי גם שווה לרסס ספריי מגעים בפנים .
אם בזמן שאין ניצוץ, מגיע + לסליל ההצתה ואותות מהמודול אז אכן סליל ההצתה פגום.
בברכה - רפי לין :)
רפי ידידי, עזור לי אח יקר, עזור לי.
הוחלף הכוהל, הוחלף המפלג למלפג משופץ כחדש מאדם ששנינו מכירים, שמשפץ ברמה הכי מקצועית שאפשר.
המודול חדש מקורי, הוחלפו פלגים, הוחלפו חוטי הצתה. וכלום. הרכב נותן סטרטר ואז מניע, אחרי מספר דקות פשוט נכבה ולא ניתן להדליק שוב. לצמה הנכנסת לכוהל חוט כתום מגיע + קבוע, גם כשהרכב נכבה. כל עוד יש סוייץ' יש + קבוע בחוט הכתום. המודול תקין. והרכב נכבה מתי שבא לו, ומסרב להניע, בלי גז, עם גז, פשוט מסרב להניע.
ראיתי פה באיזו תגובה שלך לבדוק עם אומטר התנגדות, לגוע בקצה אחד במינוס של המצבר ובקצה השני בברזל (גוף) המחשב רכב ולבדוק התנגדות. מופיעה אצלי התנגדות אפס. בדקתי הארקה למחשב, ואכן מגיעים הארקות חזקות. אני פשוט לא יודע, לאיזה פינים צריכים להגיע הארקות. האם תוכל לפרט לי, כי אני פשוט בלי הלאפטופ שלי, בלאפטופ שלי יש את האוטו דאטא ושם יש סכימה והכל, אני כרגע בלי הלאפטופ אנא עזור למיואש כמוני. המחשב הוא של חברת בוש, כתוב עליו מספרים אני כותב לך אותם פה, ואתה תראה מכל המספרים מה המספר מודל שלו שאתה צריך:
0280000735
940111
28sa1616
5004-0320
ובגדול בשחור כתוב את המספר:
7647555
נ.ב אם אני נותן בדיקה עם מנורת ביקורת (קצה אחד שלה על + קבוע מהמצבר) והקצה השני שלה נוגע בגוף המחשב (זה שעשוי מברזל) אני לא מקבל ממנו מינוס, המנורה לא נדלקת, זה אמור להידלק? האם גוף המחשב שעשוי מברזל צריך לתת מינוס?
תן לי סכימה, תן לי משהו, כל דבר?
מנוע צעדים, מה ההתנגדות שלו? ובאיזה פינים שלו יש לבדוק?
ועכשיו אחרי הקפה והעוגה ורגוע אולי תיבדוק שוב ,כי אים גוף המחשב המתכתי מוארק טוב(היתנגדות 0)כמו שצריך אז המנורת ביקורת שמקבלת (+)קבוע ו(-)מהגוף המחשב צריכה לידלוק.ותשובה מדויקת תעזור לנו (ולרב רפי הצדיק).בהצלחה בבדיקה ובאיתור התקלה(והכול בסבלנות ובכיף).
ועכשיו אחרי הקפה והעוגה ורגוע אולי תיבדוק שוב ,כי אים גוף המחשב המתכתי מוארק טוב(היתנגדות 0)כמו שצריך אז המנורת ביקורת שמקבלת (+)קבוע ו(-)מהגוף המחשב צריכה לידלוק.ותשובה מדויקת תעזור לנו (ולרב רפי הצדיק).בהצלחה בבדיקה ובאיתור התקלה(והכול בסבלנות ובכיף)..
כפי שציינתי נשמות, לא הישתנה. כאשר אני נוגע בברזל המחשב (גוף חיצוני), אני לא מקבל מינוס ממנו!!!!
כבר ביצעתי את הבדיקה הזו, וכתבתי את ממצאייה, קדימה חברים, תיהיו יצירתיים.
למחשב הרכב מגיעים מינוסים חזקים, יש מינוס אחד (פין אחד) בצמה שנכנסת למחשב הרכב, שבה אני מזהה מינוס חלש (מנורת הביקורת חלשה), עם זאת אני לא יודע אם יהיה חכם לאתר את החוט ולתת לו חיבור להארקה מהרכב, עד שלא אדע בוודאות שצריך לעבור בו מינוס חזק, מסכימה כל שהי, או ידע שלכם חכמנו.
אני צריך שמישהו יגיד לי, איזה מספר פינים מימין לשמאל או איך שבא לכם, בשורה הראשונה ובשורה השניה של הצמה צריכים להופיע מינוסים חזקים, וכך אדע. כמו כן החוט השחור שמגיע למחשב הרכב מקבל מינוס חזק תקין ויפה.
אני חוזר בקצרה על הבעיה: הרכב מקבל סטרטר, מניע, יכול לעמוד מספר דקות, יכול להיות במהלך נסיעה, ופשוט נכבה. נותנים סטרטר שוב, הוא מסרב להניע, בודקים אם יש ניצוץ מהכוהל, ולפתע יש ניצוץ לפתע אין ניצוץ.
הסוייץ' תקין והוא לאחר בדיקתי.
מחשב "בוש" זה של הזרקת הדלק הנמצא מתחת לדשבורד, בצד ימין בתוך המכונית והוא שולט רק על מע' הזרקת הדלק ללא קשר למע' ההצתה.
מע' ההצתה הנה נפרדת כשיש בתוך המפלג לקטן אותות (PICK UP), מודול הגברה וסליל הצתה.
אולי כדאי לך לגשת ל "מוסך שמשון" שביהוד לפתרון הבעיה.
בברכה - רפי לין :)
מוסך?
זהו, אין איזה פתרון יצירתי שנתקלתי בו?
קודם כל, האם המחשב שדיברתי עליו (אותו מחשב שאתה מדבר) מער' הזרקה, של בוש, אמור להעביר מינוס אם נוגעים בגוף שלו? כי אם כן, אצלי הוא לא מעביר מינוס!
רפי תנסה לחשוב על משהו, מודול הוחלף מפלג גם, חוטי הצתה, וכוהל. מה עוד נשאר באונו פייר שמשפיע פעם לתת ניצוץ ופעם להפסיק להעבירו.
אתה יודע ...יכול להיות שבדיעבד , אחרי שמוסך יאתר את הבעיה וזה יהיה איזה שטות של 50 ש"ח אתה תגיד לעצמך ..איזה טמבל הייתי שלא לקחתי את האוטו ישר למוסך ובזבזתי המון זמן וכסף על כל החלקים שהחלפתי :)
או שלא ...אי-אפשר לדעת ...
חשמל אף פעם לא היה הצד החזק של האיטלקיות , לצעריינו הרב .
הדבר האחרון שעוד עולה בדעתי הוא שאולי כבל הארקת המנוע חופשי ולכן אין מגע הארקה טוב למנוע ואיתו גם למפלג.
בברכה - רפי לין :)
חבר'ה שימו לב!!
תקציר הבעיה: אונו פייר 94 1100 סמ"ק הזרקה. נותנת סטרטר מתי שמבקשים, מניע, אך לאחר כמה דקות מתכבה לבד. בבדיקת ניצוץ עולה, כי אין ניצוץ מהכוהל. הוחלף כוהל לחדש, הוחלף מפלג, הוחלפו חוטי הצתה. וכמובן שהוחלפו מספר מודולים על מנת להיות בטוחים שזה לא המודל. סוייץ' תקין ואינו מנתק.
וכעת לחדשות:
שמעתי מחבר, שבדרך כלל באונו שהיא עושה בעיות ניצוץ, והוחלף מודול והבעיה ממשיכה, אז זה החיישן, אני לא יודע על איזה חיישן מדובר, הוא אמר, שהחיישן קולט את סיבובי אחד הגלגלים (אולי תנופה או משהו כזה) ומעביר למחשב אותות. אני לא יודע אם זה נכון או לא, מה שכן, הפכתי את האוטו ומצאתי את הדבר הבא: ראו תמונות, אנא אימרו לי , מה זה הדבר הזה, והאם יכול להיות סבירות, שהוא זה שגורם לרכב לעיתים להיתכבות, ואז לסרב להניע חזרה.
ראו תמונות, בתמונות אני מראה את החיישן הזה והחור שהוא נכנס אליו (בגיר).
בפיאט אונו עם מנוע פייר אין חיישן הצתה בתיבת ההילוכים (יש רק במנוע 1.4) ובמקומו יש לקטן
(PICK UP) שנמצא בתוך המפלג.
דרך אגב, בתמונות שצילמת קשה לראות משהוא.
בברכה - רפי לין :)
זהו חיישן סל"ד של הגיר. הוא יכול לכבות מנוע אבל אני לא בטוח שהוא מבטל את הניצוץ לגמרי. לא עקבתי אחרי השרשור מחוסר ידע באונו, אבל יש לך קודנית ברכב? אם כן מה היא מנתקת ניצוץ או דלק? אם ניצוץ אז תנסה לעקוף אותה.
רפי, אולי יתכן והחבר התכוון לחיישן נמ"ע?!
(לצערי הידע שלי מועט בנוגע לזה)
חיישן נמ"ע (הצתה) שבגיר יש רק באונו 1.4 כפי שכתבתי.
טוב חברים, אמרתם חיישן סל"ד, חיישן סל"ד.
אני מבין שאין לו קשר לכיבוי מנוע, וגם אין לו קשר להפסקת ניצוץ.
היות וכל מערכת ההצתה החולפה (כוהל+מפלג+מודולים+חוטי הצתה+פלגים) ועדיין הרכב נותן סטרטר אך לא מעביר ניצוץ, כנראה שאפנה למוסך מורשה.
חיישן נמ"ע (הצתה) שבגיר יש רק באונו 1.4 כפי שכתבתי.
סלחו לי על הבורות ...בהנחה ונמ"ע - בתרגום לעברית פשוט זה נקודת מתה עליונה - מה הקשר של הגיר אליה ...
זאת אומרת איך גיר יכול להעביר אינפורמציה על כך ?
למדו אותי בבקשה , מעניין לדעת .
אני יודע שחיישן כזה תמיד מורכב על הפולי של גל ארכובה (crankshaft) במנוע ...אני טועה ?
החיישן הנ"ל באונו 1.4 מורכב על הבית של הגיר - אבל למעשה הוא מנטר את גלגל התנופה. (אם אני זוכר נכון יש על גלגל התנופה 5 שיניים שמספרות לחיישן את המיקום שלו).
עכשיו זה מובן ומסתדר לי בראש , תודה .
הרי גלגל תנופה יושב על הcrankshaft ולכן אין הבדל האם חיישן מקבל אותות מהחלק הקדמי שלו על הפולי או בחלקו האחורי דרך גלגל התנופה .
חברים אני מעדכן אתכם:
הבעיה הייתה המודולים, תאמינו או לא, עברתי ארבעה מודולים, וכל אחד מהם נשרף בהפרש של כמה שעות, יש כאלה שנשרפו בהפרש של כמה דקות.
ולא , לא מדובר בכך שהפיאט אוכלת מודולים, אלא פשוט באיכות מאוד מאוד מאוד ירודה של מודולים תחליפיים.
אני חשבתי שדובר במודולים מקוריים, אך לא כך היה הדבר.
לבסוף לאחר שהבנתי שמדובר במודול, סבלתי מסיוטים לשים מקורי, ולכן ביצעתי הליך שנקרא שינוי נוסחה.
ושמתי מודול הצתה של valeo . ממליץ בחום האוטו שד!
כשהיו לי חוטים תחליפיים מתוצרת BS (ביתן ספרק) , ההתנגדות שלהם גרמה לתקלה במודול המקורי.
תוודא טוב טוב שיש לך חוטים מקוריים של פיאט או BERU.
מנסיון...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.