התחבר

View Full Version : חסר לי מעט נוזל קירור, האם ניתן להשלים בעזרת מים מזוקקים?


19-04-06, 13:26
צהריים טובים,

אז כמו שהכותרת אומרת, חסר לי מעט נוזל קירור ברכב. הנוזל נמצא סנטיממטר שניים מתחת לקו המינימום.

האם ניתן להוסיף מים מזוקקים?

האם זה יזיק לרכב?

תודה מראש לכל העונים :)

19-04-06, 13:37
רצוי להוסיף רק נוזל קירור ירוק איכותי, או לחלופין להוסיף ע"פ המלצת היבואן נוזל "פראפלו" שאפשר לקנות אותו במוסכים ובחניות החלפים של פיאט.

19-04-06, 13:40
הרכב יעבור טיפול בעוד כ6000 ק"מ.
אני לא רוצה לנסוע שחסר נוזל קירור, השאלה היא כזאת, האם טיפה מים מזוקקים יהרסו משהו?
הרי גם ככה מדללים את הנוזל קירור כשמוסיפים במוסך...

19-04-06, 15:15
עדיף טיפה מים מזוקקים על פני לנסוע עם חוסר. הכי טוב לשים נוזל קירור יעודי.

19-04-06, 15:18
לא מים מזוקקים לא יזיקו.להיפך עדיף להוסיף כל פעם שחסר קצת מים מזוקקים מאשר את הדבר הירוק.ורק כשאתה מחליף לגמרי את הנוזל קירור אז כבר להכניס את החומר עצמו.(במינון נכון כמובן).

19-04-06, 19:48
אהלן גדעון,

ברכות על ה- HGT החדשה.

אין שום בעיה להוסיף מים מזוקקים כדי להשלים את החוסר. מים מזוקקים למצבר בלבד - לא מי מזגן, לא בריטה, לא מים מורתחים ולא כל מיני קומבינות אחרות.
אבל - מקובל לומר שמים מזוקקים מוסיפים רק לתקופה קצרה כדי להשלים חוסר או במקרה חירום ואחר כך בהקדם מחליפים את כל הנוזל קירור.
האם 6000 ק"מ זה הרבה - לדעתי זה הרבה!
עצם העובדה שיש חוסר נוזל קירור מעידה או שבמקרה הטוב (שים לב זה הטוב) תקופה ארוכה לא הוחלף נוזל קירור או שבמקרה הרע, יש לך נזילה ואיבוד נוזל קירור.
שתי האופציות, במיוחד במנוע של פיאט הן רעות.

המלצתי - תוסיף מים מזוקקים כדי למלא חוסר, אבל אל תוסיף הרבה, רק לעלות מעל המינימום. אחרי זה תיגש למוסך מורשה ותחליף את כל נוזל הקירור, בשביל בריאות המנוע ובשביל השקט שלך.

עוד דבר - אין לשים שום נוזל קירור אחר חוץ מפאראפלו במנועי פיאט. לא ירוק לא ורוד, לא אדום ובטח ובטח לא מים. הפארפאלו מגיע מוכן לשימוש ואין שום צורך למהול אותו.

19-04-06, 20:24
אני אישית משתמש בנוזל קירור ירוק איכותי ולא בפראפלו. 115000 ק"מ עבר המנוע עד כה ואין סימני גסיסה בגלל נוזל הקירור. (טפו טפו).

מה מיוחד במנועי פיאט לעומת מנועים אחרים?

19-04-06, 20:31
היכן אני יכול להשיג מים מזוקקים למצבר?

19-04-06, 20:38
בתחנות דלק, באוטו דיפו, בחנויות לאביזרי רכב, בכל מוסך שהוא - כמה כבר יבקשו על כמה טיפות מים מזוקקים מהקולונה.
מוכרים גם בסופרים מיכלי מים מזוקקים למגהצים - לדעתי זה אמור להתאים.

עוד סיבה להחליף בהקדם את כל נוזל הקירור- אם אתה לא יודע מתי עשו את זה לאחרונה אז עלייך להתייחס לזה כאילו שמעולם לא עשו זאת או שמילאו מים.
כנ"ל לגבי נוזל בלמים (חשוב ביותר) וכל נוזל אחר באוטו.

זה בעצם מה שנקרא "יישור קו"

19-04-06, 20:46
אני אישית משתמש בנוזל קירור ירוק איכותי ולא בפראפלו. 115000 ק"מ עבר המנוע עד כה ואין סימני גסיסה בגלל נוזל הקירור. (טפו טפו).
מה מיוחד במנועי פיאט לעומת מנועים אחרים?

לא אמרתי שבהכרח יהיה נזק אם תמלא מים ירוקים. חוץ מזה, 115K ק"מ זה לא הרבה מאוד למנוע.

היצרן קבע שפאראפלו הכי מותאם להרכב המתכת שבראש המנוע. במנועים מודרניים נפוץ מאוד שכל יצרן קובע לו הרכב מסויים של נוזל קירור שמותאם הכי טוב לשמור לאורך זמן רב על שלמות ראש המנוע.

פעם הסבירו לי במוסך את זה בפשטות: אל תמלא אפילו לא טיפת מים במנוע ותשים רק פאראפלו. תבין, אוטו תקין לא אמור לאבד נוזל קירור, אלא רק מעט מאוד. ככה שאם אתה קונה בקבוק אפילו של ליטר פאראפלו זה אמור בשקט להספיק לך לשנה, שנתיים אם לא יותר. אז נכון שאולי הוא טיפ טיפה יותר יקר מנוזל ירוק אבל זה סכום אפסי. אם האוטו מאבד נוזל קירור אז תדאג לטפל בזה.
הפאק היחיד הוא שבמוסך, לפחות במרכזי, יש להם רק פאראפלו במיכל פח של 2 ליטר (מיוצר באיטליה) שיש לו פתיחה חד פעמית - פתחת זהו. אבל אני פשוט העברתי קצת למיכל פלסטי מתאים וככה אני שם בבגאז'.

19-04-06, 20:46
היו על זה כבר כל כך הרבה שירשורים ב- carsforum.
מים מזוקקים שמיועדים למצברים או למגהצים אינם טובים לרדיאטור מכיוון שהם חומציים.

אם כבר רוצים להוסיף מים מזוקקים, עדיף לקחת מים שיצאו ממזגן, שהם מים מזוקקים ללא שום תוספת.

בהחלפת מים האחרונה, קניתי פחית של פראפלו, שנמכרת אצל מ.י.ר חלפים, ומוכנים לשימוש.
הפחית מכילה 2 ליטר(בניגוד לחומר המרוכז, שנמכר במיכל פלסטיק של ליטר), ולא צריך לדלל אותה עם מים מזוקקים.
הכי נוח, לא צריך להסתבך ולהשיג מים מזוקקים.

ראיתי שכתבו למעלה שהפחית היא חד פעמית. ממש לא, לפחות בפחית שאני קניתי. הפחית מגיעה עם פקק נשלף ועם הברגה, שאפשר לפתוח ולסגור.

19-04-06, 20:54
היו על זה כבר כל כך הרבה שירשורים ב- carsforum.
מים מזוקקים שמיועדים למצברים או למגהצים אינם טובים לרדיאטור מכיוון שהם חומציים.
אם כבר רוצים להוסיף מים מזוקקים, עדיף לקחת מים שיצאו ממזגן, שהם מים מזוקקים ללא שום תוספת. .

כפי שכתבתי - לדעתי וגם מקריאה בפורומים, לזמן קצר לא אמור להיגרם שום נזק ממים מזוקקים למצבר. מה גם שמבחינה כימית אני לא יודע עד כמה מים למצבר שונים ממים רכים למע' הקירור (אני אנסה לבדוק עם מישהו).
לפי מה שגדעון מתאר הוא צריך להוסיף 100-200 מ"ל מים וביחס ל- 3-4 ליטר שיש לו בכל המערכת זה שולי, ובמיוחד אם כל הנוזל יוחלף בהקדם לפאראפלו.

לגבי מי מזגן - מי מזגן הם מי עיבוי, לא נחשבים למים מזוקקים. בדרך כלל צינור ניקוז של מזגן מכיל הרבה ג'יפה ככה שהמים יוצאים ממש לא נקיים וממש לא כדאי לנסות את זה.

בין מים למצבר/מגהץ לבין מים מהמזגן הייתי תמיד בוחר רק בראשון.

לגבי הפחית - בטח מדובר בפחית כחולה מלבנית מיוצרת באיטליה עם פקק פלסטיק כחול,לבן. לדעתי, הסגירה שלה לא טובה ומספיק שייפול על זה משהו קצת כבד כדי שזה ייפתח. בכל מקרה, לא סמכתי על הסגר ושמתי רק ליטר בבקבוק מתאים בבגאז'.

19-04-06, 21:03
אם הכמות היא באמת קטנה, אז ייתכן וזה לא ממש משנה.

בכללי מכל הדיונים שהיו על זה ב- carsforum, עדיף אפילו מים מהברז מאשר מזוקקים למגהצים.
מכיוון שהם חומציים ומאכלים את ראש המנוע.

לגבי מים ממזגן, היה לי חבר שהיה לו מזגן נייד, והוא היה מוציא ממנו דליים של מים נקיים לחלוטין מכיוון שמזגן נייד מוציא לך את המים לתוך הבית (לתוך דלי)
הייתי הולך אליו ומביא כל פעם כמה בקבוקים של מים.

מאז עברתי כבר לפראפלו מדולל, חוסך את כל הכאב ראש.

19-04-06, 21:11
מי ברז מכילים הרבה אבנית. מה עדיף, חומצי או אבנית? לדעתי חומצי.
בכל מקרה, כפי שהסכמנו - קצת לא מזיק, במיוחד אם מדובר במקרה (כמעט) חירום כמו שזה אצלו.

19-04-06, 21:18
אני מאוד מקווה שיצא לי במהלך השבוע לגשת למוסך ולהחליף את הנוזל קירור.

השאלה היא כמה זמן ניתן לנסוע עם מעט מים מזוקקים בתוך המיכל :|

19-04-06, 21:22
לדעתי הלא מקצועית - אם מדובר בימים או בשבוע-שבועיים לא אמורה להיות בעיה.
פשוט בהתחלה שכתבת 6000 ק"מ זה נשמע לי הרבה. וזה עדיין הרבה, לדעתי. הייתי אומר לא יותר מכמה מאות ק"מ.

19-04-06, 21:41
גדעון, רק אתמול דיברנו על זה ואמרתי לך שהנוזל קירור הנוכחי שיש (אדום-ורוד) לא מוצא חן בעיני, הרי זכור לי שהפאראפלו הוא כחול.

ולגבי הנוזל בלימה,
גם על זה דיברנו אתמול :)

כל שנתיים חובה לרענן נוזל קירור ונוזל בלמים.

19-04-06, 21:54
גדעון, רק אתמול דיברנו על זה ואמרתי לך שהנוזל קירור הנוכחי שיש (אדום-ורוד) לא מוצא חן בעיני, הרי זכור לי שהפאראפלו הוא כחול.

נכון שפאראפלו הוא כחול אבל יש גם סוג בצבע אדום.
שמעתי פעם בחצי אוזן במוסך שבפונטו ספייס צורה חדשה (2004 ומעלה) שמים את האדום. אל תקחו אותי במילה.
אולי גם ב- HGT שמים רק אדום. כך שהצבע לא בהכרח אומר שזה רע.

בתא המנוע, על המכסה מנוע מבפנים, אמורה להיות מדבקה גדולה שכתוב סוג נוזל הקירור המומלץ:
פאראפלו 11 - זה הכחול.
פאראפלו UP זה האדום.

19-04-06, 22:07
נכון שפאראפלו הוא כחול אבל יש גם סוג בצבע אדום.
שמעתי פעם בחצי אוזן במוסך שבפונטו ספייס צורה חדשה (2004 ומעלה) שמים את האדום. אל תקחו אותי במילה.
אולי גם ב- HGT שמים רק אדום. כך שהצבע לא בהכרח אומר שזה רע.

בתא המנוע, על המכסה מנוע מבפנים, אמורה להיות מדבקה גדולה שכתוב סוג נוזל הקירור המומלץ:
פאראפלו 11 - זה הכחול.
פאראפלו UP זה האדום.

חשבת על זה, אבל אני לא סגור שזה תקף לגבי ה-HGT גם כן
כי יצא לי לראות כאלה עם נוזל כחול.

תודה :)

20-04-06, 02:05
נכון, האדום מיועד לרכבים החדשים, לא יודע מאיזה שנה בדיוק.

מה שחשוב, לא לערבב את שניהם.
שאלתי לגבי זה לא מזמן בפורום פיאט העולמי, וכאשר מערבבים אותם זה סותם את מעברי המים במנוע.