View Full Version : רעש מתכתי ממערכת פליטה מעל 3,500 סל"ד
הי חברים יש לי בעיה וטרם הזדמן לי לגשת למוסך רציתי לדעת אם מישהו מכיר או נתקל ואם יש פתרון "מקומי" בהנחה ויש לי את כל הכלים כולל ליפט בהישג יד...
אז ככה: ככל הנראה זה נגרם כתוצאה מעליה על מדרכה.
בעמידה זה לא נשמע, רק בנסיעה ז"א כאשר יש עומס אמיתי על המנוע, וזה רעש מתכתי צורם ויבבני, לא חזק, אבל מעצבן, אציין שאין השפעה על הביצועים / צריכת הדלק.
תודה על הסיוע
ירון זורע
ירון,
חבר הגיע אלי לפני יומיים ובעת ירידה מהמדרכה הרכב החליק לו בזווית לא טובה ונפגע בחלק המרכזי.
במקרה שלו מדובר על ממיר קטליטי שהתפרק וגם נפגע דוד הפליטה ככה שגם הוא דרש החלפה עקב היותו ישן.
אפשר להעריך שמדובר על ממיר קטליטי שהתפרק בתוך הדוד, אך יתכן גם ומדובר על חלק ממערכת הפליטה שהשתחרר וגורם לרעידת צינור הפליטה.
או ממיר קטליטי.
או שהמגן סעפת פליטה הקידמי. מתחיל לקרקש ולהסדק. זו בעיה ידועה ב-HGT.
תפתח את המכסה מנוע ותסתכל ליד המנוע בין הרדיאטור למנוע יש מגן מאלומניום תנסה לשחק איתו קצת תיראה אם זה מרעיש.
מרעיש באמת...טוב אני אחזק ואבדוק את זה וכמובן אעדכן!!
תודה על הרעיון שחר
יכול להיות שהוא גם סדוק. אז לא יעזור לך אם תחזק.
בהצלחה
החלק המתכתי נשבר באזור החיבור התחתון שלו בסעפת.
אני מקווה שאחרי החלפה / תיקון זה באמת יהיה זה והרעש יפתר...
ירון
החלק עצמו ללא עבודה עולה 700 שקל.
שחרון
החלק תוקן.
לא פתר את הבעיה...
מה זה יכול להיות אחרת? למישהו יש נסיון עם זה??
תבדוק ממיר קטליטי.
אצלי ברכב שנת 2003 יש גם ממיר קטליטי קדמי שבזמנו התחיל לקרקש.
החלק תוקן.
לא פתר את הבעיה...
מה זה יכול להיות אחרת? למישהו יש נסיון עם זה??
בכדי לוודא שהחלק הנ"ל אינו הבעיה, הוצא אותו כליל מהרכב וראה אם יש שינוי, אל תשכח להחזירו בתום הבדיקה הוא לא סתם שם.
מעבר לזה, כאשר הרכב קר, נסה לטלטל את הממיר ברכב ולתת עליו דפיקות קלות, תוכל לשמוע אם יש שם משהו משוחרר. על הדרך בדוק אם יש אי אילו חופשים בחיבור האגזוז עד לסעפת הפליטה.
תצטרך להרים את הרכב על משהו בטוח כגון בוקים או ליפט, ג'ק מסוכן מדי ואסור להכנס מתחת לרכב כשרק ג'ק מחזיק אותו. (אני מניח שאתה יודע אך למען הסר ספק)
יכול להיות שזה פס המתכת מתחת לרדיאטור.
ניתן להגיע אליו ע"י פירוק הפגוש הקדמי :\
אני בטוח שבדקת כבר אבל הייתה לי בעיה דומה. יש גם יש שרשור על זה אני חושב. הרעש אצלי הגיע מכיוון הממיר הקטליטי מתחת לרכב, המגן פח שלו שמפריד בינו לבין רצפת הרכב היה קצת משוחרר ובטורים גבוהים היה מרעיש. עזוב את זה שהחלפתי גם ממיר בגלל שהייתי צריך אבל חיזוק הברגים פתר את בעיית הרעש עד לטסט שם הייתי צריך להחליף את הממיר. צריך ליפט, ריצ'ראצ', מאריך קצר, ובוקסה 13 (אם אני לא טועה). בהצלחה.
כאשר הממיר תקול או חסר קיים רעש מתכתי מצלצל בטורים גבוהים !
גש לכל אגזוזן לבדיקה ותיווכח לכך :)
האם החלק עם הגרמושקה שמכוסה ברשת סיבי ברזל כזו זה הממיר???
ירון
הממיר הקטליטי נמצא מתחת לאוטו לפני הדוד האחורי במטר הערך.
היום הייתי אצל אגזוזן והוא אמר שהאגזוז 10, ה וא לא מצא בעיה
אח"כ הלכתי למוסך פיאט ראשון (פיאט מוטורס) ושם הוא אמר שהוא לא מוכן לטפל בבעיה לפני שבודקים את כל האוטו ומחליפים
וריאטור...
עידו האם אתה יכול לצייר סכמה של האגזוז החל מסוף הסעפת ועד הדוד האחורי
ושאלה נוספת האם יש ממיר בודד או שניים לרכב
תודה מראש
ירון
לי יש מודל 2001 שם יש ממיר אחד. עזוב אותך מציורים, הם לא יעזרו לך. בקשר למוסך פיאט בראשון, ברוך הבא למועדון של "הנה תרוץ בשביל לא לטפל ב HGT שלך, לך למוסך המרכזי או שלם לנו מראש 10000 ש"ח", כמעט אף מוסך מורשה פיאט לא מוכן לטפל בHGT בטענה שאין להם את הידע והמקצועיות. הבדיקה במקרה שלך פשוטה. תשיג ליפט, כך איתך חבר או חברה, תעלה אותם לרכב כשהוא על הליפט (מונע), תעלה את האוטו תעמוד תחתיו ותגיד לחבר/ה שישארו ב 4000 טורים או יותר קצת. ותקשיב מאיפה הרעש. תחזק את הברגים של המגן ממיר ותבדוק גומיות קרועות של האגזוז לכל אורכו.
האגזוזן עשה לך בדיקת גזים? אם לא איך הוא יודע שהממיר תקין? אם כן ויצא לך בדיקה עוברת אז בטוח משהו משוחרר.
אוקיי במזל טוב סיימתי את סאגת הרעש
הבעיה הייתה בגמיש - החלק הגמיש עם הגרמושקה הוחלף, כולל כל הגומיות בעלות 400 ש"ח כולל מעמ.
אחרי שעברתי ב-2 בתי עסק אחרים אני רוצה להגיד לכם שפעם ראשונה שאני נתקל במקצוענים כאלה באגזוזים. המקום נקרא סלינס אגזוזים באזה"ת חולון - ליד אקספרס מוטורס.
היחיד שתוך רגע עלה על בריחת הגזים בעומס, ובמקצועיות החליף את החלק בחדש.
חשוב שגם המלצות על בתי עסק הגונים ומקצוענים יאמרו בפורום ולא רק על הגזלנים.
בדיעבד אני יודע להגיד שכנראה הייתה גם ירידה בביצועים ועכשיו הרכב "חזר לעצמו".
ירון זורע.
שם גם אני החלפתי ממיר.
תסביר בדיוק למה אתה מתכוון ב"גמיש" וגרמושקה במערכת הפליטה? אם ראית את העבודה...
החלק שמחבר בין הסעפות לצינור פליטה עצמו - הוא מכוסה במין רשת מתכת כזו.
א[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] איזה חאפריות במוסכי פיאט :mad:
מה זה לא מוכן לטפל ברכב לפני החלפת וריאטור, איזה חוצפה.
מה וריאטור?? הם לא מוכנים לטפל ברכב בכלל! אתה לא יודע שHGT נושכת? הם רוצים תוספת סיכון.
ותודה אוטוגואו. הבנתי פחות או יותר למה אתה מתכוון.
כשהוא הניע את האוטו הוא קבע בסגנון חובבי המזומן: "המנוע דופק." (וריאטור 4 שניות)... אח"כ אמרתי לו שהרעש מהאגזוז לא נשמע בעמידה, אז הוא אמר לאחד העובדים שלו שיעלה אותו על הליפט... בשלב הזה קיבלתי את ההחלטה כבר מה לעשות אבל נתתי לו לסיים את הבדיקות שלו.
לפחות הוא לא ביקש כסף עבור הבדיקה.
עזבו שטויות עברנו... מה עם יום מסלול??
ירון
את "סלינס" אני מכיר כבר כמה שנים והם מקצועיים, אמינים והוגנים והאחים איציק וברוך ביחד עם אביהם הנם גם אנשים נהדרים, בקיצור מומלצים מאוד.
בברכה - רפי לין :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.