התחבר

View Full Version : פונטו HSD 75 - צריך להוציא אויר ממערכת קירור?


sabro5
03-11-08, 16:22
ביתי בת ה17 קנתה לה פונטו HSD 75 שנת 1995. 200000 ק"מ, מצב ככה, אבל נוסעת יפה בתור זקנה בת 14.

אז יש לי כמה שאלות :
1. רוקנו את מי הקירור העכורים, ויצקנו למערכת מים ירוקים של PRESTON .
לאחר מעשה ירד לי האסימון שבטח נשאר אויר במערכת. התחלנו לקרוא על זה בפורום, ויצאנו עוד יותר מבולבלים.
חלק אומרים שלא להוציא, שאין בדגם הזה פתחי ניקוז וחלק אומרים שכן.
בכל מקרה חיפשנו בכל מה שמתחת למכסה המנוע, רדיאטור, צנרת, ולא מצאתי שום פקקי ניקוז כפי שתוארו ע"י מצדיקי הניקוז.
חוץ מזה גילינו שביטלו את הצנרת לרדיאטור חימום תא הנהג. בטח בגלל נזילה.
אז מה לעשות כדי לדעת שאין אויר כלוא במערכת שיזיק בהמשך

2. שאלה לגבי שעון חום - מה טווח קו המחוג הנורמלי שלו בנסיעה עירונית? ומתי לצפות למאוורר שידלק כי לאחר קריאה של חצי לילה בפורום הבנתי שלפונטו יש סריטה עם כל מה שקשור לחימום מנוע
הנה דוגמה לטווח תנועת המחוג אצלה בזמן נסיעה עירונית איטית, במזג אויר של היום בלי מזגן.
http://www.dailymaily.co.il/hafnaya/machog1.gif

3. דפיקות עמומות מכיוון גלגלים אחוריים רק בזמן בורות ומהמורות על הכביש.
אז אין ברירה ונשכבתי מתחת. בדקתי שהאגזוז מחובר יפה, עם כל הגומיות, טילטלתי אותו והוא לא נוגע בכלום. על פניו נראה שהכל יציב שם..
אבל זה מסוג הרעשים שיכולים לשגע אותך... עלה לי בראש שזה אולי הבולמים, אבל למה שידפקו? או אולי הפגוש האחורי קופץ על הפח.....


4. איפה אני מוצא צמיגים לא יקרים מידי לרכב. הוא יסע רק נסיעות עירוניות בשכונה.

5. ומה עושים עם גידולי חלודה על גג הפח?

6. הפדל קלאץ', גבוה יותר מהבקרס, זה נראה מצחיק, וגם לא נוח,
כי מהלך הלחיצה די ארוך והחיבור/הפרדה קורה איפה שהוא באמצע המהלך - יש משהו לעשות?
הנה דוגמה פחות או יותר: http://www.dailymaily.co.il/hafnaya/pedal.gif

7. ושאלה לסיום, איך אני יודע אם מותקן ברכב מזגן מקורי או אחר?

תודה

eliko1976
03-11-08, 18:11
1.לגבי ניקוז אויר - צריך להיות על הרדיאטור פקק בחלקו העליון בצד ימין (צד של הנוסעה)
אם אין , אפשר לפרק בנד של צינור הקטן שהולך לטרמוסטט ולהמשיך למלא נוזל קירור עד שישפך קצת החוצה מהצינור ואז להרכיבו חזרה . זהו , לא צריך לעשות פעולות מיוחדות נוספות .
3. לדעתי מדובר בבולם גמור ( על אף שקשה ככה לאבחן ) .כאשר בולם גמור אין בו יותר שמן/גז ולכן שסתום הפנימי לא תקין ואין מה שיבלום את תנועת המוט המרכזי .כתוצא מכך יכולים להיות רעשים של ברזל . לדעתי אם לא החליפו מאז 95 זה מאוד הגיוני . חדשים אחוריים עולים בסביבות 150 לבולם , אפילו פחות והחלפה שלהם מאוד פשוטה - 2 ברגים .
4.לדעתי שווה לבדוק באוטו דיפו ( היות והם קונים בכמויות ) או באתר http://www.tires4u.co.il/
5.הולכים לפחח/צבעי או מטפלים לבד בעזרת חומריים יעודיים .
6.צריך להיות כיוון של כבל קלאצ' . תסתכל מתכת למכסה מנוע , היכן שכבל מתחבר למזלג של הגיר , צריך להיות אום על הכבל , סובב אותו וכך תוריד/תעלה את הדוושה. כעקרון היא צריכה להיות פחות או יותר בגובה של הדוושת הברקס .

ל2 ו 7 ניתן לאחרים לענות :)

בהצלחה !!!

Amit
03-11-08, 18:22
אוקי זה מאוד פשוט אני עובד עם שיטה כבר תקופה ארוכה ללא בעיות .
ברכב זה אין לפי מיטב ידיעתי ברז ניקוז אוויר .

השיטה הקונבציונלית היא למלא מים ולתת למנוע להתחמם בסרק .ולהוסיף מים לאחר פעולת המאורר .

השיטה שלי היא למלא מים כאשר המנוע קר , לקחת איתכם ברכב עוד מים להוספה , ולצאת לסיבוב קצר (להשתדל לנוע בכביש מהיר אם אפשר ), לבצע עצירה קצרה לאחר מספר קילומטרים ולהוסיף מים אם צריך ,(להזהר בזמן פתיחת מיכל המים ) . ולחזור על התהליך עד שאין צורך יותר בהוספה של מים .

יתרונות וחסרונות לכל שיטה .


בשיטה הקונבציונלית
חסרונות :
המנוע יכול להגיע לטמפרטורות לא בריאות עד כדי נזק לראש , מכוון שלאחר הוצאת נוזל הקירור המנוע עובד ללא מים ובכך מתחמם מאוד עד לפתיחת הטרמוסטט ,
אני לא אוהב לראות את השעון חום שלי משתולל .

יתרונות : לא צריך לבצע פעולות מסוכנות כגון פתיחת מיכל המים החמים ,

בשיטה שלי :
חסרונות :
יש צורך לבצע נסיעה בכביש עם מקומות עצירה למילוי מים , יש צורך לפתוח את מיכל המים למילוי מחדש ,

יתרונות : התהליך מהיר בדרך כלל אין צורך למלא יותר מפעם אחת , המנוע לא מתחמם וזאת כי לרכב זה יש משאבת מים מכאנית אשר במהלך נסיעה בסל"ד גבוה 2000-3000 דוחסת מים לתוך הראש (דרך נקב בטרמוסטט , ולאחר פתיחתו ) ובנוסף יש קירור אוויר לכל המנוע .
בסוף אין אוויר בתוך המערכת ולעיתים התהליך אורך פחות זמן מהשיטה הקונבציונלית .

נ.ב אגב אם כבר עשיתם תהליך שכזה תשתמשו במים יעודיים ולא בנוזל ירוק (אנטי פריז) ישנם מספר נוזלי קירור איכותיים . אני לא מצאתי לנכון שהמים הירוקים טובים ממים מזוקקים רגילים .


לגבי סעיף 2 הטווח שציינת במחוג הוא נורמלי לרכב זה .

מקווה שעזרתי
עמית

sabro5
03-11-08, 18:37
תודה, אליקו
זה היה מהיר. בכל מקרה אני לא מוצא את הברזים.
אז פשוט לשחרר את הכבל עד ליישור הדוושות?
אני מקווה שיש שם מספיק הברגה לזה, אחרת זה אומר משהו? כבל לא מקורי?
זה נכון שבפונטו לא צריך להיות חופש בפדל קלאץ'? אצלי בכל מקרה אין חופש מידלדל.

sabro5
03-11-08, 18:39
עמית,
עשיתי פחות או יותר לפי השיטה שלך. נסיעה עד לחימום מנוע, עצירה, מילוי, וכך לפחות 3 פעמים.
אז אני כבר רגוע.
בכל מקרה, אתה בטוח שלדגם הזה אין ברזי ניקוז?
ומה, המיים האלו של PRESTON לא ישמרו לי על המערכת או על חום סביר?

תודה

ארילו
03-11-08, 21:07
אני אתקן את קודמיי :)

1. יש שני פקקי ניקוז אוויר בפונטו. ראשון על הרדיאטור, ושני על צינור שמגיע מקיר האש.
אופן מילוי:
א. פתח את מכסה המילוי.
ב. פתח את פתחי הניקוז (כמו שאמרתי, אחד ברדיאטור, ושני על צינור שמגיע מקיר האש).
ג. מלא נוזל קירור לאט. (אם אתה משתמש בתרכיז של פראפלו, אז שני ליטר מים, ואז שני ליטר פראפלו, ואז שוב מים).
ד. כאשר מפלס הנוזל במיכל מתחיל לעלות, מעך את הצינור העליון של הרדיאטור, ואת הצינור התחתון של הרדיאטור בשביל לשחרר אוויר שכלוא שם.
ה. סגור את ברגי הניקוז כאשר יוצא מהם נוזל בלבד, ללא בועות.
ו. מלא עד לסימון המקסימום, תניע את האוטו ותן לו להגיע לטמפ'עבודה מלאה (שעון מראה על חצי).
ז. כבה מנוע והוסף מים כנדרש.

אם אין לך את הבורג ניקוז השני, כאשר המנוע מונע, תנתק את הצינור שמוביל נוזל קירור למצערת, וחכה עד שיצא משם כל האוויר.

2. שעון החום לא אמור לעבור את החצי - במיוחד לא במזג אוויר כזה. אם הוא עובר, סביר להניח שהבעיה היא ברדיאטור.

3. מזל טוב - הגיע הזמן להחליף בולמים אחוריים

5. אם מדובר בחלודה שטחית, אז נייר שיוף, ממיר חלודה, וקצת צבע יעשו את העבודה

6. אפשר לכוון את הקלאצ', יש שם שני אומים (אחד לאבטחה ואחד לכיוון).

7. פשוט - אם יש לך ארבע מהירויות למזגן - זה מזגן מקורי.

sabro5
03-11-08, 21:12
אבל מה לעשות
אין אפילו ברז ניקוז אחד.
אפשר להסתפק רק בהוצאת הצינור שמוביל למצערת?

לגבי הבולמים, כשאני מטלטל את הרכב, אז אין את הדפיקות, אבל בנסיעה אפילו איטית, יש, אז עדיין קשור אליהם?
האם אני יכול להרכיב בעצמי, יש לי כלים וגישה

eliko1976
03-11-08, 23:15
אין שום בעיה בהחלפת בולמים אחוריים .
הכי טוב תסתכל היטב איך זה מורכב ואז תפרק .
קודם מפרקים בורג התחתון ואז הגשר משתחרר ויורד קצת למטה , ואחר כך עליון .
מרכיבים בסדר הפוך , קודם עליון, אחר כך צריך עם ג'ק נוסף להרים קצת את הגשר ולסגור בורג התחתון .
יישר כוח !

Caveman
03-11-08, 23:25
מדוע השתמשתם בנוזל של פרסטון ולא בפאראפלו?

sabro5
03-11-08, 23:42
לא ידעתי על משהו אחר.
מה הנזק?
יתחמם?

Caveman
03-11-08, 23:49
מומלץ מאוד להשתמש בנוזל הקירור של פיאט, הפאראפלו.
הוא מותאם למנועים הללו ולא יגרום בעיות קורוזיה וסתימות למינהן.

ארילו
04-11-08, 01:16
בטוח יש לך בורג ניקוז על הרדיאטור. עוד לא ראיתי פונטו שאין בו כזה.

sabro5
04-11-08, 18:43
אז כמה מעלות זה כשהמחוג באמצע?

Amit
04-11-08, 22:59
ארילו שלום .
למיטב ידיעתי אצלי אין ברז ניקוז אוויר ומכאן נבעה עצתי לבחור .
אני מניח שאם הוא עשה מה שאמרתי לו כבר אין אוויר במערכת ..

לגבי הנוזל קירור , לא יהיו לך בעיות חימום ובטח לא בחורף אך תקח בחשבון כי הפרסטון נוזל שיש לו נטיה לאבד מתכונותיו מהר יחסית ויש צורך להחליפו לאחר שנה לערך .
השתמשתי בנוזל זה תקופה ושמתי לב כי הוא משאיר מעיין אצה ירוקה על המערכת .

עצתי אליך היא סע עם החומר תקופה ולאחר שתבחין כי הוא איבד מצבעו ומתחיל להשאיר אצות ירוקות על המיכל מים נקז שוב את המים והחלף לנוזל יעודי .

עמית