PDA

View Full Version : נורת כרית אוויר - ספייס 01


Ron_Dadon
19-10-08, 02:17
בשעה טובה (ברגע זה) סיימתי נסיעה מעייפת של 6 שעות מאילת חזרה לצפון עם הספייס החביבה :)
כל הנסיעה הלוך וכל השעות באילת הרכב כמובן פיקס...
כל הנסיעה חזור עד למגידו - הרכב פיקס :)
במגידו, לפתע, ללא אזהרה או התראה מוקדמת :p
נורת כרית האוויר האדומה נדלקה וביחד איתה הנורית הצהובה של ביטול כרית הנוסע.
לאחר כ-5 שניות הנורית הצהובה כבתה, אך הנורית האדומה ממשיכה.
כיבוי המנוע והנעה מחדש - לא הואילו.

הגזר דיני - הלכה כרית אוויר (או שניהם) לעולמה ואלפי שקלים הולכים להתבזבז? :o
או שאולי יש כיוון אחר? פיוז כלשהו? או כל רעיון אחר יתקבל בשמחה טרם הנסיעה למוסך.

כמו כן, בעוד כ-3 שבועות הרכב צריך לעבור טסט, במצב כזה הוא יעבור באם כל השאר תקין?

Caveman
19-10-08, 04:01
בדיקה בעזרת אגזמינר לדעתי תאתר את הבעיה בקלות.
מעולם לא בדקו לי במבחן רישוי אם נורית כרית האוויר תקינה.

student
19-10-08, 08:40
רק ע"י התחברות למחשב אפשר לקבוע מה הבעיה.

אין לי כרגע ספר רכב לבדוק אילו פיוזים שולטים במערכת.

האם שמת לב שהרכב מאבד נוזל קירור ?
תנסה להפעיל את החימום בתוך הרכב - האם יש חימום ? האם במקרה יש ריח מסריח בזמן הפעלת החימום ?

בעיות חשמליות אחרות ? שווה לבדוק שההדקים של המצבר סגורים היטב כלומר יושבים טוב ולא זזים.

eliko1976
19-10-08, 10:03
האם שמת לב שהרכב מאבד נוזל קירור ?


איך זה אמור להיות קשור לכרית אוייר ?

stio
19-10-08, 11:12
כנס למוסך המורשה בעכו, מקריאה באינטרנט הבנתי שהם מקצוענים. שיחברו את הרכב למחשב וכך יוכלו לראות מהי הבעיה, כרגע מדובר כאן בניחושים בלבד אבל הבעיות הנפוצות הם חיישנים או מחשב כרית אוויר תקול וכ'.

קח בחשבון שכעת כריות האוויר לא ייפתחו במקרה של חלילה תאונה, לכן בלי שום קשר לטסט הייתי ניגש בדחיפות לאבחון. אגב יש מכוני רישוי שבודקים גם האם יש נורות דולקות בלוח השעונים ויש כאלו שלא עושים זאת.

gsk
19-10-08, 12:58
[QUOTE=Ron_Dadon;33888]בשעה טובה (ברגע זה) סיימתי נסיעה מעייפת של 6 שעות מאילת חזרה לצפון עם הספייס החביבה :)
QUOTE]

הצלחת בלי לתדלק עד הצפון?

mgoldst
19-10-08, 15:35
אפשרי בהחלט 700 ק"מ על מיכל אחד

Ron_Dadon
19-10-08, 17:33
[QUOTE=Ron_Dadon;33888]בשעה טובה (ברגע זה) סיימתי נסיעה מעייפת של 6 שעות מאילת חזרה לצפון עם הספייס החביבה :)
QUOTE]

הצלחת בלי לתדלק עד הצפון?

בהחלט, בלי בעיה כלל...
בדרך הלוך (יותר ירידות מאשר עליות), מהירות ממוצעת של 100 קמ"ש - הגעתי לאילת שהמחוג של הדלק נמצא קו אחד קטן מתחת לחצי (תדלוק מלא בעכו) - על הרכב אנוכי, חבר ומזגן דלוק :D תצרוכת דלק על הצג: 18.8
בדרך חזרה, שוב אנוכי וחבר, אך המזגן לא היה דלוק כל הדרך (נהיה קר בשלב מסויים) - הרבה יותר עליות, וגם נסיעה יותר מהירה (ממוצע של 110-120), הגעתי שהמחוג נמצא קו אחד מעל הרבע - תצורכת דלק על הצג: 16.2

חסכוני מישהו? :o:D

בכל מקרה, אני מבין שאין מנוס מלגשת למוסך. כמובן שההיבט הבטיחותי נמצא מולי לפני הטסט, פשוט הטסט ממש קרוב ואני לא רוצה להיכשל בו בגלל זה, ויכול להיות שיקח לי קצת זמן לתקן את זה עקב לחץ כסף ותחילת הלימודים שבוע הבא, מה שגם מחייב אותי להיות עם הרכב ובלי טסט זה לא יקרה :!:

בקשר לפיוזים, מצאתי לבסוף את ספר הרכב באנגלית בתוך אחד הארונות בבית (דיי אידיוטי שאין פירוט פיוזים בספר בעברית) - הפיוז שרשום עליו AIRBAG הוא F50, בתא ליד ההגה, והפיוז תקין. אם כבר על הדרך בדקתי את כל הפיוזים וכולם תקינים (והיה ממש נחמד למצוא את הכלי הקטן והחמוד הזה לשליפת פיוזים :D )

למישהו יש מושג / השערה לכיוון המחיר לתיקון במקרה של נזק "גדול" (AKA מחשב כרית אויר / כרית האוויר עצמה)?

Ron_Dadon
19-10-08, 17:39
רק ע"י התחברות למחשב אפשר לקבוע מה הבעיה.

אין לי כרגע ספר רכב לבדוק אילו פיוזים שולטים במערכת.

האם שמת לב שהרכב מאבד נוזל קירור ?
תנסה להפעיל את החימום בתוך הרכב - האם יש חימום ? האם במקרה יש ריח מסריח בזמן הפעלת החימום ?

בעיות חשמליות אחרות ? שווה לבדוק שההדקים של המצבר סגורים היטב כלומר יושבים טוב ולא זזים.

אין כל בעיה חשמלית אחרת, ורדיאטור החימום מנותק כך שחימום לא יהיה בכל מקרה...
הרכב איננו מאבד נוזל קירור (תודה לאל :D או למוסך פטין, אחד מהשניים ;) )
סתם מתוך סקרנות, מה באמת הקשר בין הגורמים שציינת?

student
19-10-08, 17:56
הקשר בין נוזל קירור ורדיאטור חימום פנימי לבין תקלה בכריות האוויר:

מחשב כריות האוויר נמצא על רצפת הרכב בדיוק מתחת למרכז הקונסולה (איפה שהרדיו וכל הכפתורים של המזגן).
בדיוק מעל מחשב כריות האוויר יושב רדיאטור החימום הפנימי. במקרה של נזילה ממנו נוזל הקירור יכול להישפך על מחשב כריות האוויר ולגרום לו לנזק (לדעתי בלתי הפיך). אני מבין שזה לא יותר מדי נפוץ אבל קורה.


תמונה תועלה מאוחר יותר.

eliko1976
19-10-08, 19:11
וואלה ...מעניין מאוד !

Ron_Dadon
19-10-08, 19:22
הקשר בין נוזל קירור ורדיאטור חימום פנימי לבין תקלה בכריות האוויר:

מחשב כריות האוויר נמצא על רצפת הרכב בדיוק מתחת למרכז הקונסולה (איפה שהרדיו וכל הכפתורים של המזגן).
בדיוק מעל מחשב כריות האוויר יושב רדיאטור החימום הפנימי. במקרה של נזילה ממנו נוזל הקירור יכול להישפך על מחשב כריות האוויר ולגרום לו לנזק (לדעתי בלתי הפיך). אני מבין שזה לא יותר מדי נפוץ אבל קורה.


תמונה תועלה מאוחר יותר.

בהחלט נשמע מעניין, בטוח לא המקרה שלי עקב הניתוק של הרדיאטור, אבל מעניין :]
פה למהנדסים של פיאט לא היה יותר מידי היגיון כנראה...אחרי הכל יש לצפות גם לתקלות בסיגנון נזילה ולא לשים ליד מקום "מועד לפורענות" רכיב רגיש...

Ron_Dadon
20-10-08, 14:51
טוב, הנורית הזו הציקה לי יותר מידי וגם עקב המחשבה שאם חס וחלילה והיה ו.........כרית האוויר עשויה לא לפעול...
מיד לאחר העבודה למוסך פטין בעכו, מגיע ממש בסגירה אבל בכל זאת מוכנים לקבל אותי.
בדיקה באגזמינר העלתה (למזל כיסי הדל :) ) שמתג ביטול כרית האוויר תקול (מסביר למה גם הנורית הכתומה נדלקה יחד עם האדומה בהתחלה). סה"כ בדיקה + "עבודה" + חלק (החליפו את הבית של הסוויץ הזה) מע"מ = 340 שקלים.

מבחינתי, יצאתי בזול :) פסימי שכמוני כבר ציפה ל1K+ על איזה חיישן / מחשב / כרית :)

eliko1976
20-10-08, 15:04
יפה מאוד ...340 בשביל השקט הנפשי שלך בהחלט סביר ....

student
20-10-08, 16:29
טוב לשמוע שהבעיה נפתרה בלי נזק כספי יותר מדי גדול.

ואני בדיוק עכשיו באתי לכתוב לך לנסות לשחק עם המפתח בסוויץ' הניתוק של כרית האוויר של הנוסע. אבל אם הסוויץ' תקול זה לא היה עוזר, בדיעבד.


לגבי עניין רדיאטור החימום הפנימי - בלא מעט מהמכוניות המודרניות המצב הוא ככה (רדיאטור החימום מעל מחשב כריות האוויר). אבל מכיוון שהמחשב הוא קופסה סגורה אז גם אם יש נזילה מרדיאטור החימום הפנימי לא בהכרח ילך מחשב הכריות. אבל זה כן בפירוש יכול לקרות.

eliko1976
20-10-08, 16:48
אולי המחשב צריך חימום ,ובמיוחד בחורף ...ולכן מיקמו אותו בסמוך לרדיאטור :p

Ron_Dadon
20-10-08, 20:31
בהחלט, בשביל השקט הנפשי 340 שקלים הם הוצאה זניחה...

אגב, מתוך סקרנות...
הוא חיבר את המחשב לאגזמינר, ולאחר כ-5 דקות הנורית כבתה (כמובן שהוא גרם לזה, מכיוון שהוא שאל אותי אם היא כבתה). לאחר שהיא כבתה הוא אמר לי שהבעיה היא במתג וזה סיפור פשוט ויחסית זול ואז כמובן נתתי את הOK לביצוע.

עכשיו מעניין אותי, נגיד ו......הייתי מנסה לבד בבית להחליף את הסוויץ הזה (נצא מנקודה אופטימית ששיערתי שזה המקרה והיה לי אחד רזרבי, שאלה היפוטתית :) ). האם לאחר ההחלפה, נורת הבדיקה הייתה נכבת? או שמה ישנה חובה לחבר את המחשב לאגזמינר לצורך "איפוס" כלשהו?

eliko1976
20-10-08, 21:00
בתוכנה יש אופציה של מחיקת שגיות ....הרי חיווי על לוח שעונים מצביע על תקלה\שגיאה .
ולכן כאשר הוא מחק שגיאה הנורה כבתה .
אם לא היית מתקן ,כמובן שהנורה הייתה נדלקת שוב .

Ron_Dadon
21-10-08, 00:07
בתוכנה יש אופציה של מחיקת שגיות ....הרי חיווי על לוח שעונים מצביע על תקלה\שגיאה .
ולכן כאשר הוא מחק שגיאה הנורה כבתה .
אם לא היית מתקן ,כמובן שהנורה הייתה נדלקת שוב .

לא הובנתי נכון אני חושב,
כוונתי הייתה - אם הייתי מתקן את זה לבד בבית (נצא מנקודת הנחה שאני יודע שזה המתג ויש לי אחד חלופי בבית), מבלי להתחבר למחשב - האם לאחר ההחלפה הנורה הייתה נכבת או שמה חובה לבצע איפוס של התקלות במחשב אחרת הנורה תשאר דלוקה למרות שהתקלה תוקנה?

כמו שנגיד אם עושים טיפול בפונטו MK2B ולא מאפסים את ההודעה על הצורך בטיפול היא לא תעלם...

eliko1976
21-10-08, 00:19
הבנתי ....
לדעתי כן .
מחשב אמור להיות חכם ולבחון פעילות של רכיבים בזמן אמת ...
דהיינו , לדעתי , אם הייתה מתקן לבד המנורה הייתה צריכה להתכבות לאחר מכן .

Ron_Dadon
24-10-08, 22:33
הבנתי ....
לדעתי כן .
מחשב אמור להיות חכם ולבחון פעילות של רכיבים בזמן אמת ...
דהיינו , לדעתי , אם הייתה מתקן לבד המנורה הייתה צריכה להתכבות לאחר מכן .

הבנתי, תודה :)

רקובי
25-10-08, 11:56
"מחשב הרכב" אמנם עושה כמה דברים בזמן אמת, אבל ברוב המקרים, אם נדלקת נורת תקלה, היא נשארת עד למחיקת זכרון התקלות או "איפוס" כפי שקוראים לזה לרוב.

אמנם אינני מומחה, אך יש בזה הגיון. שכן תופעה יכולה להיות מקרית, להופיע לעיתים ולהעלם לעיתים, ולכן עדיף שאם זוהתה תקלה, הרישום שלה לא יעלם עד לביצוע פעולת האיפוס, שמתבצעת לרוב לאחר תיקון.