PDA

View Full Version : אין סטרטר, הרכב לא מניע


shentonit
18-10-08, 18:50
ברשותי פונטו 98 XTZ 75
כאשר אני מנסה להניע את הרכב אין קול של הסטרטר והרכב לא מניע.
יש אורות, החלונות חשמל עובדים וכו' אז זה לא המצבר, נראה לי.

מה יכולה להיות הבעיה?

eliko1976
18-10-08, 19:13
אז כנרא שזה סטרטר או החשמל בדרך לסטרטר ...
על סטרטר יש כבל פלוס , תבדוק שהוא מחובר היטב .
יש באוטו אזעקה ? אולי עשו ניתוק לסטרטר ויש תקלה באזעקה ?
יכול להיות גם שיש בעיה בסוייצ' עצמו ...או ברלה שהחשמל זורם דרכו לסטרטר .
זה מה שעולה לי לראש ....

shentonit
18-10-08, 19:33
אין אזעקה ברכב וגם אימובילייזר לפי ידיעתי (אלא אם כן יש משהו במפתח)

לגבי הסטרטר, איפה הוא נמצא?

אם כתוב לי בספר רכב לא להניע בדחיפה כי זה עלול להרוס חלק כלשהו האם זה כסתח או אמיתי (הרכב עם גיר ידני)?

stio
18-10-08, 19:38
פתח סוויץ', הדלק אורות חזית ותן סטרטר.
האם אורות החזית נחלשים בצורה משמעותית?

כמו כן- מה התאריך שרשום על המצבר?

eliko1976
18-10-08, 19:46
אין אזעקה ברכב וגם אימובילייזר לפי ידיעתי (אלא אם כן יש משהו במפתח)

לגבי הסטרטר, איפה הוא נמצא?

אם כתוב לי בספר רכב לא להניע בדחיפה כי זה עלול להרוס חלק כלשהו האם זה כסתח או אמיתי (הרכב עם גיר ידני)?

זה כסת"ח ...אין שום מניע להניע רכב בדחיפה ...

איפה נמצא סטרטר ? על המנוע\גיר ... במקום היכן שהגיר מתחבר אליו ...

רקובי
18-10-08, 20:53
לא כדאי להתחיל מהדבר הטריוויאלי ביותר? מה מצב הפיוזים(נתיכים) ? אני דיי בטוח שיש פיוז לסטרטר.

ארילו
18-10-08, 21:06
רגע, לפני הכל - הנורה של המפתח נכבית?

gsk
18-10-08, 23:35
זה כסת"ח ...אין שום מניע להניע רכב בדחיפה ...

איפה נמצא סטרטר ? על המנוע\גיר ... במקום היכן שהגיר מתחבר אליו ...
היצרן אוסר על הנעה בדחיפה. בספר הרכב רשום שזה עלול לפגוע בממיר הקטליטי. אם זה נכון אז הנזק גדול מהתועלת. ממיר זה חלק יקר.

shentonit
19-10-08, 00:54
ניסיתי להניע כאשר האורות של הרכב דולקים והם אכן ירדו ועלו בעצמתם... מה זה אומר? יכול להיות שאין למצבר מספיק כח?

הנורה של המפתח של האימובילייזר אכן נכבית.

בכל מקרה אני מחר בבוקר אנסה להניע עם כבלים...

אין לי מושג איפה נמצא הפיוז של הסטרטר ולכן לא נראה לי שאני אוכל לבדוק את זה בעצמי.

אם לא יעזור כלום אני אזמין גרירה. יש למישהו מושג אם יש דבר כזה מכונאי/חשמלאי רכב שבא עד הבית? והאם ניתן לתקן בעיה כזו במקום? יש לי מקיף אם זה רלוונטי.

תודה לכל שענה. אני אעדכן מחר מה זה היה בסופו של דבר...

eliko1976
19-10-08, 01:41
היצרן אוסר על הנעה בדחיפה. בספר הרכב רשום שזה עלול לפגוע בממיר הקטליטי. אם זה נכון אז הנזק גדול מהתועלת. ממיר זה חלק יקר.

אני באמת לא מבין מה קשר של ממיר להנעה בדחיפה ...לי לפחות אין שום הסבר אינטליגנטי ...
מבחינתי זה כמו להגיד שיש השפעה על גלגל ספייר .:)
אבל יכול להיות שהם צודקים ....קטונתי ...

יש דבר כזה חילוץ דרך ....במקרים כאלו לפני שהם שולחים גרר הם יכולים לשלוח מכונאי\חשמלאי על מנת שיבדוק ת'בעיה ....הרי זה יותר זול להם מאשר לשלוח גרר .בקש מהם פשוט .
אין לך בכלל סטרטר ? ....אפילו לא משמיע קול ? ....כלום ???

shentonit
19-10-08, 01:54
אין לך בכלל סטרטר ? ....אפילו לא משמיע קול ? ....כלום ???

נאדה. גורנישט. השמיע פרפורי גסיסה לפני יומיים אבל עדיין עבד והיום כשרציתי לנסוע התפגר סופית.

יש לך הערכה כמה אמור להיות התיקון (בהנחה שזו בעיה של הסטרטר)?

אגב, צריך להתקשר לשמשון לפני שמביאים אליו רכב? אף פעם לא הייתי אצלו ולאור התגובות החמות חשבתי לנסות...

eliko1976
19-10-08, 02:29
לפני שמשון תנסה באמת מחר להניע עם הכבלים ...זה לא יזיק זה בטוח .
במידה ותצליח , אז מדובר במצבר ....
יכול להיות שהוא חלש בכדי לסובב את הסטרטר, אבל עוד נשאר לו קצת כוח כדי להדליק נורות .
במידה ולא , כנרא שאין ברירה ותצטרך לבקר אצל שמשון .
דרך אגב, תירוץ לגבי הפיוז של סטרטר לא מקובל בכלל:) היכן נמצאת תיבה של פיוזים אתה יודע ?
להבדיל בין פיוז תקין ללא תקין אתה יודע ?
אז אם התשובה חיובית , תסתכל על כולם , גם אם אתה לא יודע איזה מהם אחראי על סטרטר , במידה ותמצא אחד שרוף - תחליך אותו ותנסה להניע ...

דרך צלחה חביבי ...ובלי תירוצים :)

simon377
19-10-08, 03:41
הסר את מכסה קופסת הנתיכים (אני לא יודע בוודאות בMK1, בד"כ מול ברך שמאל של הנהג). על מכסה הקופסה אמורים להיות ציורים שיעזרו לך להבין מה תפקידו של כך נתיך.

במידה והנעה עם כבלים לא עוזרת, והבעייה היא לא בנתיך, הרי שמוסך שמשון הוא הוא הכתובת.
תמיד כדאי להודיע לפני שמגיעים ע"מ שישמר לך מקום במידת הצורך. במקרה הגרוע תוכל להתכונן נפשית לזה שיקח זמן.
מוסך שמשון יהוד 03-5360748.

אני מאמין שיעזור אם תספר להם שאתה מהפורום. (ואם אתה שם, מסור ד"ש חמה לכוווולם מסימון והפונטו הירוקה)

מקווה בשבילך שזה רק נתיך.

shentonit
19-10-08, 04:51
במידה ואני אמצא את קופסת הפיוזים:confused:
איך מזהים פיוז שרוף?

eliko1976
19-10-08, 10:11
קבל דוגמה של פיוז תקין ( הצורה יכולה להשתנות טיפה )
במרכזו עובר כבל מתכת דק - אם הוא שלם - הפיוז תקין , אם לא - שרוף .

רקובי
19-10-08, 11:08
אני בספק את מדובר בפיוז מהצורה הזו. אולי זה RELAY (ממסר) שמת, ואלו הריבועים השחורים בתיבת נתיכים שבתא המנוע.

חבל שספר הרכב נמצא 3 קומות (ללא מעלית!) למטה.

stio
19-10-08, 11:08
ניסיתי להניע כאשר האורות של הרכב דולקים והם אכן ירדו ועלו בעצמתם... מה זה אומר? יכול להיות שאין למצבר מספיק כח?



זה אומר שהמצבר חלש.
מצטרף להמלצות לבדוק פיוזים, אבל רוב הסיכויים שהמצבר חלש.
התנע בעזרת כבלים (כמו שצריך, יש הוראות כיצד להניע עם כבלים כדי לא להרוס מחשב כלשהו) וסע למוסך/ חשמלאי להחליף מצבר (במידע והניע).
לפני שמחליפים לך מצבר שיבדקו טעינת אלטרנטור ע"י רב מודד ואל תכבה את המנוע לפני שאתה מגיע לשם.

רפי לין
19-10-08, 13:07
הרבה עצות לגבי נתיך למתנע רק שאין למתנע בכלל נתיך, בפיאט פונטו.
בברכה - רפי לין :)

shentonit
19-10-08, 15:06
אוקי אז ככה,
הנעתי היום בעזרת כבלים, המצבר אכן היה גמור.
החלפתי מצבר ועכשיו הכל תקין.

תודה לעונים נתראה בתקלה הבאה (טפו טפו טפו) ;)

simon377
19-10-08, 18:38
הרבה עצות לגבי נתיך למתנע רק שאין למתנע בכלל נתיך, בפיאט פונטו.
בברכה - רפי לין :)

יצאנו חומוסים :)

eliko1976
19-10-08, 19:17
לא נורע ...לפחות הבחור למד מזה פיוזים :p