התחבר

View Full Version : הזמנתי רכב חדש


stio
23-09-08, 16:45
הוזמנה לה סקודה פביה חדשה, רמת גימור "ספורט". מה דעתכם על העסקה שעשיתי?

מנוע 1600 סמ"ק, אוטומט עם אפשרות לשליטה ידנית, 105 כ"ס (רמת גימור "ספורט").
אבזור מקורי: ג'אנטים מגנזיום כולל בורג נעילה 16 אינץ', פנסי ערפל, מראות חשמל, 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית באמצעות מפתח קפיצי, מושבי ספורט, 6 כריות אוויר, ABS, ESP, צבע מטאלי.
אבזור בהתקנה מקומית: קודנית, עלוקה, ר"ד (לא מקורי) קנווד 312+ 4 רמקולים וטוויטירים, מרים חלונות, חיישיני רוורס+ צג. לגבי הצבע אמי בחרה כסף מטאלי.

המחיר הוא 104,800 ש"ח לכל העסק. אספקה תוך 12 ימי "עסקים".

בנוגע לגרנדה פונטו:
ניגשתי כמובן גם לסוכנות של פיאט במטרה לבדוק ולרכוש את הרכב, העדיפות כמובן הייתה דווקא לפיאט ולא לסקודה.

בגלל 3 סיבות לא רכשתי את הפיאט (מדורג מהסיבה הכי חשובה להכי מזערית).

1. שירות בצפון מזעזע!! אם במקרה השירות טוב המחירים מופרזים בכל קנה מידה אפשרי לרכב שיש לי (למען השם, תרמוסטט ויוניט לאונו בת 15 שנה עולים 633 ש"ח?! משאבת ברקס ראשית ונגד מאוורר עולים מעל 850 ש"ח?!) גובים מחירים מופרזים על אזיקון מפלסטיק שאני יכול לקנות חבילה של 50 כאלו בהום סנטר באותו מחיר! חוטי הצתה מקוריים עולים 313 ש"ח?! אפילו המחסנאי הודה שהמחיר לא משקף את המציאות, מי אני שאתווכח?
2. תיבת הילוכים רובוטית. פשוט לא נעים לנסוע ברכב.
3. מנוע חלש, חלש מאוד. 1400 סמ"ק 8 שס'. מנוע עם נתונים כמעט זהים יש לי גם באונו, אני צריך להשתדרג ולא לעמוד במקום...
כמובן שהם גם חסכו על מגנזיום, פנסי ערפל וחלונות חשמל אחוריים, אבל זה כבר שולי, לא דיברתי על זה. מה שיחסר לי בפביה זה הרדיו המקורי שיש בפונטו, אבל לכל דבר יש את החסרונות והייתרונות שלו.

אז לאחר 24 שנים (!) של נסיעה בפיאטים באופן רצוף, אני נאלץ לעשות הפסקה עקב שירות פשוט בלתי נסבל מכל סיבה אפשרית, ובגלל חוסר באבזור במכוניות שמיובאים לארץ. הפיאטים החדשות מצויינות! אבל הדגמים האיכותיים נשארו באיטליה.
כי ברור לי שאם היו מייבאים את הרכב עם מגנזיום, פנסי ערפל, 4 חלונות חשמל, מנועי 16 שס' וכ' אז הייתי קונה את הפונטו ללא היסוס, על הגיר איכשהוא עוד הייתי יכול להתפשר, אבל סמל"ת בשלה... :shock:

shachar
23-09-08, 17:03
לא כ"כ מכיר את הסקודה , שים לב שמחיר שלה גבוה ב כ 6000 ש"ח מהגרנדה המוצעת כיום
ולכן אתה מקבל יותר איבזור

בכל מקרה מזל טוב ותתחדשו, מה יעלה בגורלה של האונו ?

stio
23-09-08, 17:13
תודה רבה :)

על הגרנדה פונטו סמל"ת דרשה מעל 101,000 ש"ח "על הכביש". מסתבר שבפרסום שלהם הם שכחו לכתוב שהמחיר לא כולל אגרת רישוי... אגב ה- 101K על הכביש גם לא כוללים צבע מטאלי ששם נתנו לי בחינם, ולכן ההבדל הוא לא משמעותי במיוחד. אני לקחתי את הדגם היותר מאובזר, אם הייתי קונה את הפשוט (עם הטאסות וכ') אז המחיר היה זהה לפונטו.

בנושא האונו: היא עדיין אצלי כמובן. כשאקבל את הרכב החדש נראה מה עושים איתה, כי למכור רכב כזה ב- 4800 ש"ח (מחירון) עם 131000 ק"מ הכולל מזגן מקורי, חלונות חשמל, אזעקת נפח, נעילה מרכזית, אימובולייזר ומרים שמשות זה לא יקרה... השקעתי עליה 20 אלף ש"ח בתיקונים, יישורי קו וכ' והכל מתועד ע"י ספר טיפולים מלא וספר קבלות מלא.

Caveman
23-09-08, 17:15
מדוע לא ידנית?
אני גם הייתי מוותר על כל דבר שצריך להיות מותקן ע"י החברה בארץ.
אני לא מכיר את המתקינים בסוכנות בצפון, אבל במרכזי הם פשוט על הפנים. אם הדברים יותקנו במרכז המסירות הארצי, בכלל הייתי חושש.
חיישני הרוורס לדעתי ממש מיותרים בכל מקרה. עדיף להזמין את בקרת השיוט המקורית בסכום הזה.
מעבר לזה, תתחדשו.

stio
23-09-08, 17:21
עיניין ההתקנות הבעייתי ידוע, השתדלתי לא להזמין "יותר מידי" תוספות לא מקוריות. אגב, הבקרת שיוט מותקנת גם בארץ, הוא הציע לי.

הזמנת החיישני הרוורס נועדה בשביל אמי, שלא פעם אחת נכנסה ברוורס בכל מיני דברים, בפעם האחרונה בהונדה אקורד חדשה שהיו צריכים להחליף לה את הדלת ב- 7000 ש"ח. היא נהגת מצויינת אבל פשוט יש לה בעיה בנסיעה לאחור.

בעיניין הגיר זה היה כבר דרישה מפורשת מצד אמי (למרות שאני לא סובל אוט') אומנם את רוב הק"מ ברכב דווקא אני אעשה, אבל גם היא תנהג עליו, לכן נאלצתי להתפשר. "אתנחם" בעובדה שזאת צורת הפעלה טיפטרוניק.

Caveman
23-09-08, 17:32
יש הבדל בין החלפת ידית איתות מקורית בידית איתות מקורית אחרת, לבין קדיחת חורים בפגוש, הדבקת חיישנים, העברת כבלים והדבקת (במקרה הטוב) צג גנרי על הדלת האחורית.
אל תשכח גם שהחיישנים בצבע שחור בעוד שהפגוש בצבע כסוף
תדאג לבדוק טוב שאין חופשים וקרקושים ביום המסירה.*
לגבי מחירי החלקים, אל תצפה לדברים זולים מאלה במוסכים המורשים של וואג.

ארילו
23-09-08, 17:38
תתחדשו - בחרתם אחלה רכב.

אני שומע את אוראל עד כאן מחכך את ידיו בהנאה.

stio
23-09-08, 18:04
החיישני רוורס מותקנים בסוכנות בצפון ולא דרך החברה עצמה בת"א. החיישנים מגיעים בפועל בצבע שחור, אך נצבעים לפני שהם עולים על הרכב (כל אחד ולפי הצבע שהוא בחר לרכב. במקרה שלי כסוף).

* לגבי ההערה לקחתי לתשומת ליבי.

coupe20vt
23-09-08, 18:49
גם אני פעם ההיתי ההה הלקוח של סמל-אונו טורבו,פונטו gt , פיאט קופה 96+98, פונטו 70 ובראבו hgt-כולן חדשות מהחברה.
והיום-היום לאשתי יש סקודה רומסטר ולי סקודה אוקטביה RS -במו ידיה הרסה סמל"ת את עצמה...

תתחדש

Caveman
23-09-08, 20:21
הכוונה היתה למגרש המרכזי בצומת ראם. אבל אם אתה דואג שהרכב יגיע להתקנות בסוכנות שלך זו כבר התקדמות.

KoF-sHeLeG
23-09-08, 20:30
תתחדש גיא.

לגבי השירות ומחירי החלפים - אני די משוכנע שבמוסכי צ'מפיון המצב לא יהיה יותר טוב...

בכל מקרה, רכב חביב ביותר. מקווה שתהנה ממנו.

fpclub
23-09-08, 21:59
תתחדש גיא ל הפביה החדשה, אחלה רכב.

pompa
23-09-08, 22:14
תתחדש

vRS
23-09-08, 22:16
גיא, תתחדשו ותהנו!

אני הייתי מוותר על החיישני הרוורס הלא מקוריים - הייתי מעדיף לחכות עוד קצת ולקבל את המקוריים (המצויינים).

ואגב, למה כסופה?
מה הפביה אשמה? אתם עושים לה עוול.
תחשבו על להחליף לשמפניה (קפוצ'ינו), שנראה הרבה יותר טוב.

eliko1976
23-09-08, 22:39
1. שירות בצפון מזעזע!! אם במקרה השירות טוב המחירים מופרזים בכל קנה מידה אפשרי לרכב שיש לי (למען השם, תרמוסטט ויוניט לאונו בת 15 שנה עולים 633 ש"ח?! משאבת ברקס ראשית ונגד מאוורר עולים מעל 850 ש"ח?!) גובים מחירים מופרזים על אזיקון מפלסטיק שאני יכול לקנות חבילה של 50 כאלו בהום סנטר באותו מחיר! חוטי הצתה מקוריים עולים 313 ש"ח?! :shock:

קודם כל תתחדש ומברוק ...
אבל אני חייב להיתייחס לעניין המחירים שאתה ציינת .
אני לא מבין למה לאונו 93 חייבים לקנות חוטי הצתה מקוריים ב313 ש"ח ? מאיפה הטירוף הזה ?
סט חוטי הצתה לאונו עולה 50 ש"ח בכל חנות חלקי חלוף ....כמה כבר מחליפים אותם... פעם ב5 שנים אם בכלל ...מה אין פירמות בעולם שיודעות לעשות חוטי הצתה פרט לספק המקורי של פיאט ???
מה כבר יש בחלק הזה ???
כנ"ל לגבי יוניט חום וטרמוסטט - גג 200 ש"ח לשניהם .וזה של פירמות כמו MOTORCRAFT הגרמני וVERNET הצרפתי ...

לדעתי אתה סתם מכניס את עצמך להוצאות מיותרות .

המשוואה שכל דבר שהוא לא מקורי- לא מתאים לרכב שלי או שהוא לא עומד בסטנדרטים של הייצרן ממש לא נכונה .

יש מספיק חברות מכובדות בעולם שיודעות לייצר חלקים שונים לא פחות טוב מהספק שהמפעל החליט לעבוד איתו מסיבות כאלו או אחרות .
עוד הפעם, זו דעתי האישית .

צביקוש23
23-09-08, 22:58
תתחדש ובשעה טובה על הבחירה שלך
תהנה והכי חשוב תבוא להשוויץ במיפגש הבא:)


(אם כי אני אישית קצת סולד מסיבות אישיות מכל תוצרת הקשורה בגרמניה )

Tzvika 16V
23-09-08, 23:30
גיא...
לא מכיר את הרכב אבל סקודה זאת בחירה טובה והפאביה החדשה לפי שמועות רכב מעולה.
הכי חשוב תתחדש ושלא יהיה לך רגשי חרטה.

raanan_t
24-09-08, 00:01
תתחדשו ותהנו.:)

shachar
24-09-08, 00:36
גיא ראיתי בחתימה שלך שמדובר ברכב שנתון 2008 והשאלה שלי היא כזו :
אין עדיין שנתון 2009 ?

את הדיינאמיק 2005 שלי קניתי ב 20.6.04 ואנחנו כבר ב ספטמבר 2008. אין דיגמי 2009?

stio
24-09-08, 16:58
לכולם- שוב תודה רבה! שינוי קצת מרענן לקפוץ במכה אחת 15 שנה קדימה.
שמחתי להיות בעל פיאט במשך 24 שנים (עוד לפני שנולדתי :)).
במידה וסמל"ת "תלך הביתה" ותפנה את המקום לייבואן נורמלי אשר יידע איך להעניק שירות ואיך למכור ולייבא את כל הדגמים המאובזרים, מי יודע, אולי אחזור לפיאט.
אמשיך כנראה להגיע למפגשים של המועדון מידי פעם מכיוון שיש פה אנשים נהדרים עם מכוניות לא פחות ומכיוון שלמרות שעד המפגש הבא לא יהיה לי פיאט, עדיין אני חובב מושבע של המותג.

שחר- שנתון 2009 יגיע ב- 1.1.2009.
בזמנו כשרכשת את הרכב שלך היתה נהוגה השיטה הישנה, עכשיו החליפו אותה.

אליקו- יש לי את האונו נכון לעכשיו 7 שנים ו- 2 חודשים בדיוק. בזמן הזה השקעתי על הרכב על טיפולים, תיקונים, יישורי קו, התקנות, קוסמטיקה וכ' לא פחות מ- 20,000 ש"ח! ויש תיעוד מלא.
למשל המצבר חדש לחלוטין, בלמים קדמיים חדשים, טיפול בוצע לא מזמן הכולל טיימינג טסט לשנה וכ', טרמוסטט ויוניט חדשים, אזעקת נפח הותקנה לפני כמה שנים, משאבת בלם חדשה ועוד ועוד, אם נמשיך לא נצא מזה.
לא, לא הוספתי אפס בטעות. אני יודע מצויין לשמור על הרכב וגם יודע איך לתחזק אותו, רק חבל שיש "חורנים" שלא יודעים איך לפתוח דלתות בחניה ולכן יש קצת שריטות ב"מקומות המועדים".
הרכב כעת במצב מושלם. אין מה להכניס אותו למוסך ליישור קו, אין מערכת כלשהי או כפתור שלא עובד. הכל תקין, הכל שלם, אין שום בעיות, וזה בגלל אחזקה מושלמת.
כן, המזגן קירור/ חימום תקינים, המגבים, שפריצרים, מפשירי אדים, תאורה הכל תקין, הכל עובד. הרכב נוסע מצויין ועוקף מכוניות צעירות בהרבה.
מחירי החלקים (גם המקוריים) לא היו צריכים להיות כ"כ גבוהים. פשוט גניבה לאור היום, נתתי את הדוגמא של הרכב שלי כי אני יודע שהרכב ישן ופשוט ויש לו חלקים תחליפיים ברבע מחיר.
לגבי מחירי החלקים של הרכב החדש: גם בטיפולים וגם אחרי האחריות אין לי בעיה לשלם מחירים יחסית גבוהים לחלקים, משום שאני יודע שהתחזוקה גבוהה, זה לא חדש לי.
מה שחדש לי זה שהתחזוקה אצל סמל"ת לרכב ישן זהה לחדש.

eliko1976
24-09-08, 17:49
גיא , אני לרגע לא פיקפקתי במצב רכבך , כל הכבוד לך ששמרת על הרכב כל השנים האלו .

אני רק ציינתי שלא חייבים להוציא סכומים כו גבוהים על השגעון של חלפים מקוריים , היות וישנם תחליפיים לא פחות איכותיים מהמקוריים , אבל בהרבה יותר זולים מהם .
תחזוקה של רכב ישן בחלקים מקוריים תמיד תהיה יותר יקרה היות ורכב הנ"ל כבר מזמן לא מיוצר בייצור סדרתי ולכן חלקיו מיוצרים בסדרות קטנות יותר , ומכאן העלות הגבוה .